![stom stom stom :wall:](./images/smilies/wall.gif)
ik heb nu een 99gram diesel, heb korting op biv, maar 'k ga die oprijden zulle.
'k heb voor niks anders geen geld meer over.
![verdomme :furious3:](./images/smilies/furious3.gif)
Ja dat is erg. Want waarom betaal ik verkeersbelasting, als ik niet overal mag deelnemen in het verkeer?Blackbert wrote: Dat je Antwerpen niet zou binnenmogen, is dat erg?
Blackbert wrote:Ja, ik haat die borden ook, die als paddestoelen uit de akkers schieten.
Maar zo bedoelde ik het niet
Tutut Zappa, de wegcode niet gaan omkeren eh. Dit bord toont de categorieën weggebruikers die toegelaten zijn, en per definitie is wie er niet op staat verboden. Maar dat weet ge wel natuurlijk.zappa wrote:Dat bord is een beetje erg dubbel zinnig ? Weg voorbehouden voor ... maar toch niet verboden voor ... ??![]()
daarom dat ik altijd mijn rol witte brede tape mee heb, om die daar diagonaal over te klevenMuug wrote:Tutut Zappa, de wegcode niet gaan omkeren eh. Dit bord toont de categorieën weggebruikers die toegelaten zijn, en per definitie is wie er niet op staat verboden. Maar dat weet ge wel natuurlijk.zappa wrote:Dat bord is een beetje erg dubbel zinnig ? Weg voorbehouden voor ... maar toch niet verboden voor ... ??![]()
Die hebt ge dus standaard op CNG hé. En aangezien dat en caddy Maxi is zit er nog een extra CNG tankje onderWipr wrote:Er zou nu een lichte vracht (dubbele cabine) komen en die heb je quasi enkel in diesel en een VW Caddy is ook een optie met bijv een 1.4TSI maar het verbruik zal gezien de weinig aerodynamische vormgeving ook richting 8-9liter gaan en een diesel zal het met makkelijk 2liter minder kunnen doen.
Km's op jaarbasis schat ik rond de 15.000 in. BIV en taks voor de Caddy TSI zijn wel een stuk lager dan voor bijv een Opel Vivaro
Ik kan me vergissen natuurlijk maar heb je bij je VW geen 1000€ voordeel gekregen vanwege de aankoop. De regering had toen 500.000€ uitgeschreven voor de aankoop van een auto op gas. Natuurlijk zijn 500 auto's verkopen met dat voordeel op het salon snel gebeurd.Bij wrote:Die hebt ge dus standaard op CNG hé. En aangezien dat en caddy Maxi is zit er nog een extra CNG tankje onderWipr wrote:Er zou nu een lichte vracht (dubbele cabine) komen en die heb je quasi enkel in diesel en een VW Caddy is ook een optie met bijv een 1.4TSI maar het verbruik zal gezien de weinig aerodynamische vormgeving ook richting 8-9liter gaan en een diesel zal het met makkelijk 2liter minder kunnen doen.
Km's op jaarbasis schat ik rond de 15.000 in. BIV en taks voor de Caddy TSI zijn wel een stuk lager dan voor bijv een Opel Vivaroik geloof dat ge een capaciteit hebt van 24 kg daar kan je toch al een flinke afstand mee bollen.
![]()
Als ik mij diesel sanderoke ga vervangen is de caddy maxi (op CNG) de beste kanshebber.
en het zijn eerst de kader en bestuursleden die deze auto mogen kiezen, op kosten van...... en van zodra er genoeg zijn en betaalbaar worden voor iedereen, zullen de premies voor de modale man opnieuw wegvallen.Stefke wrote:Op CNG wordt alvast stevig ingezet door Colruyt. Tankstations rijzen als paddenstoelen uit de grond en hier in het mondaine Halle dat voor de helft eigendom is van Colruytkan je niet naast de CNG-auto's kijken...
Tuurlijk dadde.TRooPER wrote: en van zodra er genoeg zijn en betaalbaar worden voor iedereen, zullen de premies voor de modale man opnieuw wegvallen.
Die 1000 € was niet allen bij VW. was voor alle CNG auto's (en inderdaad voor een beperkt aantal). Zelfs als ik buiten de "prijzen" was gevallen had ik dezelfde keuze gemaakt.Wipr wrote:Bij wrote:Wipr wrote:
Ik kan me vergissen natuurlijk maar heb je bij je VW geen 1000€ voordeel gekregen vanwege de aankoop. De regering had toen 500.000€ uitgeschreven voor de aankoop van een auto op gas. Natuurlijk zijn 500 auto's verkopen met dat voordeel op het salon snel gebeurd.
Als er nog een aankoopvoordeel zou aan vastzitten zou ik dat doen maar er is precies iets blijven hangen dat de aankoop ervan toch nog een stuk duurder is dan een normale TSI
Ja, die gaan zo lang mee dat je er uiteindelijk nergens meer mee mag komen. Tenzij je een rijke mens bent die de brandstof nog kan betalen en zich niks aantrekt van graaiboetes à la de Brusselse.F M wrote: ↑02 Jan 2018 16:52 Dit topic is eigenlijk weer actueel.
Dieselprijzen zullen de hoogte in schieten, en zelfs boven de benzineprijzen uitkomen tegen het einde van het jaar. Om uit de meerkost van een diesel te komen moet je nu al echt veel kilometers op een jaar rijden. Het is alleen nog voordelig voor beroepsrijders.
Anderzijds vermoed ik dat de nieuwprijzen van de auto's ook een lichte correctie gaan krijgen. De prijzen voor benzinewagens zullen wel langzaam naar die van de dieselwagens bewegen. Of omgekeerd.
Maar vooral in de tweedehandsprijzen van auto's zie ik een stijging van de prijs van benzineauto's. En dan blijft het kopen van een tweedehands diesel mogelijks nog voordeliger. Pluspunt blijft ook dat een dieselmotor normaal langer meegaat ?