Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

voor de vierde keer op nog geen twee weken tijd een plug in een band gestoken. 4 verschillende achterbanden. 2 keer nagel, twee keer een schroef... :evil:
En vandaag 3 keer een low-sider kunnen recupereren. Een roadsmart van 4 jaar oud mét genoeg profiel en spanning is voor geen meter te betrouwen. Wel goed voor de hartslag en de skills... 8-)

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

Muug wrote:zou een licht voorover gekantelde houding niet beter kunnen zijn? Gelijk bij een toersportmoto? Dan heeft uw ruggegraat sowieso een meer natuurlijk vorm, en ge gaat geen bolle rug maken waardoor ge beter tegen schokken kunt.


of een WP veerke :peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

TRooPER wrote:
Muug wrote:zou een licht voorover gekantelde houding niet beter kunnen zijn? Gelijk bij een toersportmoto? Dan heeft uw ruggegraat sowieso een meer natuurlijk vorm, en ge gaat geen bolle rug maken waardoor ge beter tegen schokken kunt.


of een WP veerke :peepwall:
yep ik heb zelfs een WP veerke te koop, met ne moto d'r aan vast :mrgreen:

Kweet ni met wat type tiger je op baan bent, maar die 800 die ik teste, dat zou voor mij ook te veel voorover zithouding zijn om het lang vol te houden, maar bij mij zit het meer in m'n nek en bovenrug

Ik moet echt wel een heel rechtop zithouding hebben, en 't liefst mijn voeten dan vlak onder mij, niet naar voor en niet naar achter
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

als de positie van de rug niet goed is, dan gaat geen enkele ressaur daaraan kunnen verhelpen. en afhankelijk van de gevoeligheden is een meer rechtop op meer schuine positie te verkiezen. De patiënt moet dat voor zichzelf uitzoeken.

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Harald »

Ik heb stuur risers geplaatst om rechter te kunnen zitten. Dat was 2 jaar geleden een oplossing om langdurig te rijden.
De rug wordt gewoon jaar na jaar fragieler. Aangezien ook nog de tijd mij ontbreekt om veel met de moto te rijden, ga ik ook geen grote kosten doen.
Oohja, met de koersfiets is het ook ni zo leuk. Zelfs gisteren in de auto moest ik de lendesteun in de rug aanpassen.
T zal het weer wel zijn, vorige week koud en kil en afgelopen dagen weer zalig warm.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

:(
Ja we beginnen allemaal te sukkelen. Zondag ochtend word ik wakker met pijn ter hoogte van mijn schouderblad. Weer een of meerdere wervels die geblokkeerd zijn geraakt. Zomaar. Slapend. Hopelijk geraak ik nog deze week bij een osteopaat of chiropractor.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Stefke wrote:voor de vierde keer op nog geen twee weken tijd een plug in een band gestoken.

...
Van diene lesmoto die met sleutel op de koffer voor uw garage stond?

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

den Bullet wrote: Van diene lesmoto die met sleutel op de koffer voor uw garage stond?
neenee van de echte lesmoto's... en die sleutels daar moet ik nooit naar zoeken... 8-)

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

Stefke wrote:En vandaag 3 keer een low-sider kunnen recupereren. Een roadsmart van 4 jaar oud mét genoeg profiel en spanning is voor geen meter te betrouwen. Wel goed voor de hartslag en de skills... 8-)
MM93 style? https://www.youtube.com/watch?v=7dSEnMp5Lqs :mrgreen:

Met van die roadsmarts ook geen goede ervaring; na paar duizend km, nog helft van het profiel over => geen grip meer op natte baan, niet fijn voor ne woon-werk moto.

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Lang geleden, maar nog eens op schaamteloze wijze per moto gereden. 8-) 139km rijplezier vooral in Henegouwen en een rondje circuit inbegrepen. Dus niks gedaan aan de moto gedaan tenzij de bandjes eens rond gereden. En het hoofd leeg. 8-)

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

om commisekes geweest met Prudence en haar o ! zo leuke topkoffer !

Enig minpuntje is toch haar kort zijsteuntje, nu ze weer full height staat, ik ga opdenduur langere armen krijgen :shock: van haar half neer te leggen op haar pootje :roll:
sig nature

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Niks aan gedaan, zelfs ni gereden. Wel goe getafeld in ninof en er nog es doorgezakt.
Met motovee ...

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Nieuwe remblokken gestoken! En eigenlijk moet ik ook nog de lampjes van de snelheidsmeter varvangen. Maar daarvoor moet de topkuip er weer af en dat is mij nu net wat teveel werk... 8-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Vandaag een schermpje gaan halen voor mijne bandit
Image

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Mijn 1190 zelf een olie & filter wissel gegeven. Volgende beurt is bij de dealer.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

De Rode Poes weer eens gewassen. 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Stefke wrote:En eigenlijk moet ik ook nog de lampjes van de snelheidsmeter varvangen. Maar daarvoor moet de topkuip er weer af en dat is mij nu net wat teveel werk... 8-)
En hup, rap even gefixed. En en passant ook nog een kabelboom herlegt zodat ik weer de maximale stuuruitslag naar rechts kan gebruiken. 8-)

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

petervdc wrote:Mijn 1190 zelf een olie & filter wissel gegeven. Volgende beurt is bij de dealer.
wegens......
"groot groot onderhoud"
"te veel werk"
?

gebruik je dan dezelfde olie als de dealer, want zo telkens wisselen van olie lijkt mij ook niet zo goed voor het blok........denk ik???
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Scooter gekocht
Honda SH300

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijne toekomstige moto :

Post by zappa »

..niks...just zijne bestelbon getekend :dontknow: en wachten zeker :(
sig nature

Locked