Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by Koeno »

Zoja, dan krijgen we binnenkort nog iets nieuws:
Ook in ons land wordt de roep om verkeerslichten te dumpen steeds luider. Volgens Touring kan meer dan de helft in ons land weg, zonder gevolgen voor de veiligheid. VAB zegt zelfs dat in de bebouwde kom 90% van de lichten kan verdwijnen en vervangen worden door een zone 30.
source: hln.be

Ik denk.... dat ze zot worden... binnenkort moet ge in achteruit rijden om nog iets te kunnen bereiken... :pillepalle:
Of terug naar paard en kar: minder uitstoot, minder plaats innemen...

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by Blackbert »

In de auto heb ik er weinig problemen mee, tenzij bvb op die lange rechte baan door 't bos naar Postel.

Al veel te lang niemeer op de moto gezeten, maar ik vrees dat het dan veel moeilijker gaat zijn.

Zoals je zegt, alles terug te voet/fiets/kar. veel veiliger, veel properder. Past ook volledig in de relaxte manier van leven die we hier hebben. :devil:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by F M »

Blackbert wrote:In de auto heb ik er weinig problemen mee
.
Inderdaad, en vooral door het gebruik van de cruise control.
Blackbert wrote:Al veel te lang niemeer op de moto gezeten, maar ik vrees dat het dan veel moeilijker gaat zijn.
.
Same here...
Blackbert wrote:Zoals je zegt, alles terug te voet/fiets/kar. veel veiliger, veel properder. Past ook volledig in de relaxte manier van leven die we hier hebben. :devil:
:laughing: :laughing: :laughing:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by Koeno »

F M wrote: Inderdaad, en vooral door het gebruik van de cruise control.
Geen enkele cruise control die ik al gehad heb, werkte onder de 50km/u.

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by Muug »

Met een tamme kortademige auto zoals onze viano, of ooit onze fabia, zou ik ook geen probleem hebben om snelheidslimieten te respecteren, maar onze Yeti 4x4 met 160pk is eigenlijk wel een dikke bom op wielen. :w00t: Al de rest zit constant in de weg. Ge kunt daarmee bekanst gelijk met ne moto mee rijden.
Grappig genoeg rijden we totààl anders met die ouwe BMW 523i, die geeft u zo'n rustig gevoel (geen jachtige turbo!) dat we ons al regelmatig betrapt hebben van er te trààg mee te rijden! Ondanks zijn 170pk :thumbsup:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by Davy78 »

Ik was het eigenlijk al vergeten :)

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by Stefke »

Oei??? Heb ik iets gemist?? :roll:

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by Droopy »

Met de moto : vreselijk veel op de km-teller letten. :|
Met de wagen : vreselijk veel cruise control. ;)

Wat me op mijn woon-werk rit opvalt op het stuk waar je vroeger 90 mocht rijden is dat er heel wat (buitenlandse) vrachtwagens nu beginnen in de wagens hun kont te zitten om sneller dan de toegelaten 70 te rijden. :evil:
Die vrachtwagens komen dan uit een rustig stuk Zeeland waar ze eerst vlot 100 en dan vlot 80 mogen en kunnen rijden en zodra ze de Belgische grens over zijn is het vol gas naar 90 maar daar is het verkeer wel een stuk drukker.

'k Kan je verzekeren dat het niet echt aangenaam is als je met je moto achter een rij wagens zit die braaf 70 rijden en je dan zo'n mastodont volle gas in je spiegels ziet opdagen. :?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by OzzePaa »

Als dat nodig is : vaneigens :headbang: :!:
Trouwens : Het was toch de bedoeling dat er MINDER borden naast de weg kwamen dacht ik :?:
:arrow: De "Ring" van Mol naar Lommel (en trug natuurlijk ook) : 2x2 rijvakken gescheiden door middenberm. Normaal 120 dus.
Wel wat kruispunten, de grootste met "conflictvrije"-meestal-twee-keer-ervoor-staan verkeerslichten ... Tot vorige maand : 90 per uur. Swat, da ging nog. Nu : voor elk kruispunt een bord "70" neergepoot :o :pillepalle: :furious3: :furious3: Nu staat er op de Ring voor elk licht een file :roll: Waarschijnlijk tegen de zomer "90" én "70"-borden weg hé ... dan zijn we weer consequent bezig :wall:
Vandaag toerke naar de Maas beneden Roermond en in "Beau-Séjour"-country gaan doen ... van geen van alle borden die'k tegengekomen ben me eigenlijk veel aangetrokken :lipsrsealed2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by vet on wheels »

Koeno wrote:
F M wrote: Inderdaad, en vooral door het gebruik van de cruise control.
Geen enkele cruise control die ik al gehad heb, werkte onder de 50km/u.
BMW-ke kopen, zowel auto als moto vanaf 30/u...
Met moto gebruik ik die om aan 30/u te bollen = wreed traag! :(

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by pingu »

OzzePaa wrote:van geen van alle borden die'k tegengekomen ben me eigenlijk veel aangetrokken :lipsrsealed2:
't is dan ook niet op de borden dat je moet letten, maar op de (flits)kasten en vreemd "geparkeerde" auto's langs de weg :mrgreen:
Ik let eerlijk gezegd ook niet zo op die 70... Met de auto is dat niet nodig, het is meestal zo druk dat je al blij mag zijn dat je 70 kán. Met de moto, pff... ik lette al niet zo fel op de 90km/u borden (in de zeldzame zones waar je ook voordien nog sneller dan 70 mocht) :whistling:

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by Koeno »

vet on wheels wrote:
Koeno wrote:
F M wrote: Inderdaad, en vooral door het gebruik van de cruise control.
Geen enkele cruise control die ik al gehad heb, werkte onder de 50km/u.
BMW-ke kopen, zowel auto als moto vanaf 30/u...
Met moto gebruik ik die om aan 30/u te bollen = wreed traag! :(
En waar vind ik sponsers daarvoor? :p

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by Blackbert »

Koeno wrote: En waar vind ik sponsers daarvoor? :p
Ge belt naar BMW met het nieuws dat ge met uwe maat, die wel beroemd is, een wereldreis per moto gaat maken. :idea:
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by Koeno »

Dat moet lukken, mag dat een knappe maat-in zijn, dat een V(laams) B(ekende) is?

Nee serieus, als zo'n artikel komt, dan krijg ik al kriebels op mijne rug...
binnenkort heeft een verbrandingsmotor geen toekomst meer, omdat.... ge toch ni meer vooruit moet gaan...
achjah, 't zal aan mij liggen :D

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by F M »

En zoals ik voorspeld had, worden de borden zo goed als nergens vervangen. Waar er vroeger geen borden stonden, en je 90 km/u mocht rijden, staan er nu nog geen borden, en mag je er dus maar 70 meer rijden...

Daarentegen, hier in de buurt: bord begin zone 70 km/u, dan bord bebouwde zone, bord 30 km/u, bord einde 30 km/u, bord einde bebouwde zonde, 4 borden 70 km/u, dan bord einde zone 70 km/, 50 meter verder een bord 70 km/u, nog 2 zulke borden, en dan bord einde 70 km/u. En daarna mag je dus... 70 km/u. :dontknow:

Waanzin.

Maar de notoire hardrijders die zich nooit iets aantrekkken van maximale snelheden, en de weekend zatlappen, die gaan nu veel minder ongelukken veroorzaken omdat je nu maar 70 mag ipv 90. :evil:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by Muug »

Koeno wrote:
vet on wheels wrote:
Koeno wrote: BMW-ke kopen, zowel auto als moto vanaf 30/u...
Met moto gebruik ik die om aan 30/u te bollen = wreed traag! :(
En waar vind ik sponsers daarvoor? :p
Nen deftigen BMW van maar 10-15 jaar oud heb je voor 1500-6000 euro. Hoeveel kost je huidige wagen? ;)

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by vet on wheels »

Koeno wrote:
vet on wheels wrote:
Koeno wrote: Geen enkele cruise control die ik al gehad heb, werkte onder de 50km/u.
BMW-ke kopen, zowel auto als moto vanaf 30/u...
Met moto gebruik ik die om aan 30/u te bollen = wreed traag! :(
En waar vind ik sponsers daarvoor? :p
't was maar 'n tip ;)

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by vet on wheels »

ik heb weer 'n boete voor véél te snel te rijden ...: 53 ipv 50 BUITEN bebouwde kom. :evil:
100 m verder mag je 70/u, om 11 u 'smorgens, heel kalme baan, met hier en daar een huis...
(feitelijk ben ik verbaasd dat ik dat zo traag reed...)

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by Stefke »

vet on wheels wrote:ik heb weer 'n boete voor véél te snel te rijden ...: 53 ipv 50 BUITEN bebouwde kom. :evil:
100 m verder mag je 70/u, om 11 u 'smorgens, heel kalme baan, met hier en daar een huis...
(feitelijk ben ik verbaasd dat ik dat zo traag reed...)
als het effectief buiten de bebouwde kom is dan valt er weinig te betalen natuurlijk... 8-)
hier doen ze het even goed; vrienden kregen een boete, 63km/u in bebouwde kom stond op de pv en dat was vlak voor mijn deur. Vreemd, want ik woon in een zone 30... :mrgreen: Laat ons stellen dat de pv's niet altijd even nauwkeurig opgesteld zijn... 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Zijn we al gewend om 70 te rijden buiten bebouwde kom?

Post by den Bullet »

Stefke wrote:...

. Vreemd, want ik woon in een zone 30... :mrgreen: ...
:shock:

Uw kaai toch pas vanaf de Slingerweg en Basiliekstraat?

Post Reply