MotoGP 2017

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

MotoGP 2017

Post by Davy78 »

Ik heb geen tv abo, maar zou graag de motogp willen volgen. Een motogp.com videopass kost ongeveer 140€, zijn er geen goedkopere alternatieven? (vroeger waren torrentjes wel te doen, maar dat lijkt stilaan geen optie meer)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2017

Post by Mario »

Op LaDeux zulllen ze dat denkelijk uitzenden
kan die zender niet ontvangen worden zonder abonnement ?

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2017

Post by den Bullet »

Streamen 8-)

Fé en ik kijken altijd via PC naar de MotoGP (alle drie de reeksen) op http://www.rtbf.be/auvio/direct/#category=0

Commentaar is wel in het Frans (uiteraard) maar redelijk deskundig (Pierre Robert en Didier de Radiguès).

Via via kunt ge ook de uitzending van BT Sport Live streamen (daar zit wel een vertraging van zo 'n 20/25 seconden) maar de beeldkwaliteit is een pak minder. BT zelf is op het vasteland niet te streamen :|

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2017

Post by Muug »

Ik volg zelf intensief de verslagen die op crash.net komen, aangevuld met wat artikels in boekskes, aangevuld met wat filmpkes op internet. Live volgen heb ik nooit tijd voor.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2017

Post by den Bullet »

Muug wrote:...

Live volgen heb ik nooit tijd voor.
Wij némen daar tijd voor! Op Fé zijne 'loft' (de hele zolder dus), op een redelijk groot scherm (LG-TV).
Ook de drie manches in de verre continenten (opstaan rond een uur of vier).
Dit jaar komt daar nog es WSBK en F1 bij (in de mate van 't mogelijke).
En moeder de vrouw maakt ons daarvoor ook GP-boterhammekes :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2017

Post by Muug »

Neem daar van 't jaar dan ook maar het EWC bij, het Wereldkampioenschap Endurance, waaraan Mototech deelneemt met hun eigen team!
Mototech, een zaak hier in Westrem op de steenweg, waarvan de zaakvoerder al minstens twintig jaar racet in allerlei klassementen. http://www.mototech.be :thumbsup:

http://moto-vibes.com/index.php/2014-12 ... pioenschap

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2017

Post by Mario »

den Bullet wrote:Commentaar is wel in het Frans (uiteraard) maar redelijk deskundig (Pierre Robert en Didier de Radiguès).
die doen dat goed, ja en in alle geval beter dan die Hollandse cletten van Eurosport bijvoorbeeld
dat het in het Frans is, stoort mij persoonlijk helemaal niet, integendeel

als ik nog eens naar F1 kijk, doe ik dat ook op RTBF, wat de kinderen niet fijn vinden want zij kijken liever naar de Nederlandstalige zender die dat uitzendt (weet niet eens welke dat is)
ik ben opgegroeid met de RTBF-commentaar voor F1-wedstrijden (Richard Debeir en compagnie), dat blijft voor mij in België de referentie (Vigneron heeft doorgaans ook een co-commentator met relevante ervaring)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: MotoGP 2017

Post by Davy78 »

den Bullet wrote: Fé en ik kijken altijd via PC naar de MotoGP (alle drie de reeksen) op http://www.rtbf.be/auvio/direct/#category=0
Heb ik al eerder gebruikt, kwaliteit is opt randje en mijn frans ook :) Misschien eens kijken of mijn TV een DVB-T decoder heeft (lukt dat zo een beetje zonder buiten antenne?)

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: MotoGP 2017

Post by J2FK »

den Bullet wrote:
Muug wrote:...

Live volgen heb ik nooit tijd voor.
Wij némen daar tijd voor! Op Fé zijne 'loft' (de hele zolder dus), op een redelijk groot scherm (LG-TV).
Ook de drie manches in de verre continenten (opstaan rond een uur of vier).
Dit jaar komt daar nog es WSBK en F1 bij (in de mate van 't mogelijke).
En moeder de vrouw maakt ons daarvoor ook GP-boterhammekes :mrgreen:
Hier van t zelfde. Moto 3 2 GP, alle trainingen en qualies gaan er vlotjes in. Gene seconde wordt gemist, vooral door de dochter dan. Sinds een jaar of twee volgt ze ook SBK en F1 op de voet.

Ze heeft net gedaan met het herbekijken van heel 2016, net op tijd om SBK '17 te kunnen starten. Hier in de living galmt continue motorgeluid door de boxen.

Als europese uitstap staat dit jaar, buiten het verplichte jaarlijkse 4 daagse tripje Assen, 4 dagan Misano op het menu met een bezoekje aan Tavullia.
Brno '16 was top maar Valencia '15 was toch de max voorlopig.
Ze staat al met heel wat paddock volk op de gevoelige plaat, maar hare grote favoriet VR46 is en blijft een moeilijk te strikken manneke.
Top zo een motorgekke dochter, alleen wa kostelijk. :shock: :shock:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2017

Post by Muug »

J2FK wrote:Tavullia.
Olé ! :rayof:
Zou ik ooit ook wel ne keer willen passeren 8-)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: MotoGP 2017

Post by Davy78 »

Komt vandaag toe:

https://www.laptopshop.be/product/73107 ... 1485326519

Met wat sjanse hebben we straks gratis tv :) (toch een paar zenders ...)
J2FK wrote:Als europese uitstap staat dit jaar, buiten het verplichte jaarlijkse 4 daagse tripje Assen, 4 dagan Misano op het menu met een bezoekje aan Tavullia.
Brno '16 was top maar Valencia '15 was toch de max voorlopig.
Ze staat al met heel wat paddock volk op de gevoelige plaat, maar hare grote favoriet VR46 is en blijft een moeilijk te strikken manneke.
Top zo een motorgekke dochter, alleen wa kostelijk. :shock: :shock:
Vorig jaar voor de eerste keer eens naar een race geweest (assen). Was wel leuk, maar dit jaar kunnen we niet naar assen. Ik had graag dit jaar ergens anders gaan kijken (le mans, silverstone, ...) maar het verblijf is tijdens die weekends toch behoorlijk duur. Verplaatsing + verblijf + tickets komt voor ons toch wat duur uit ...

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2017

Post by Mario »

Tavulia hebben wij eens bezocht in 2011 of 2012 geloof ik.
hebben daar onder meer die grote muur gezien waar zijn overwinningen op staan en er staan daar een paar winkeltjes waar je heel wat souvenirs kunt kopen
het bureau van zijn fanclub is daar ook ergens maar Rossi zelf hebben we uiteraard niet gezien en ik had ook geen idee waar zijn 'ranch' is, dus dat hebben we gemist

dit jaar ga ik eens naar Assen (vroeger al een paar keer bezocht voor de WSBK maar sinds die races over 2 dagen gespreid zijn, vind ik de verplaatsing niet meer de moeite) met een overnachting in Deventer, zo leer ik dat stadje eens kennen (hoop dat er iets te zien of te doen is...)
denk wel dat het vroegere Assen een stuk interessanter was als circuit, maar voor de toeschouwers is het nu natuurlijk beter, want ze passeren veel vaker

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: MotoGP 2017

Post by J2FK »

Assen '16...deze vind ik wel goe 8-) 8-)
Moest rap gaan en met ne groene lach....maar hij heeft het toch maar gedaan.

Image

Ondertussen heeft ze haren eigen yamaha...en geloof me vrij...diene kan ook wa herrie maken :lol:

Image

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: MotoGP 2017

Post by J2FK »

Davy78 wrote:komt voor ons toch wat duur uit ...
Goedkoop is dat idd niet (Al een geluk dat de zoon liever zelf gaat rijden dan gaan kijken :oops: ), maar ik beschouw dat als "quality time" met de dochter en dan heb ik dat er wel voor over.

Wij gaan altijd met sporttravel.nl. Top geregeld, geen zorgen rond je kop, de hollanders moet je er wel bijnemen.
Eerlijk gezegd, zijn dat net de ambiance makers. ;)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: MotoGP 2017

Post by Davy78 »

J2FK wrote:Assen '16...deze vind ik wel goe 8-) 8-)
Was vooral heel nat :)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: MotoGP 2017

Post by Davy78 »

http://www.maxxmoto.be/nieuws/jorge-lor ... iet-klaar/

Dit snap ik niet zo goed. Bochtensnelheid is zijn sterk punt en net een zwak punt van de ducati's. Daar moet hij toch op zijn minst 5 seconden over nagedacht hebben voor hij zijn contract bij ducati tekende? Had hij dan echt verwacht dat hij direct podiums ging pakken?

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2017

Post by Mario »

na de tests van dit weekend zal hij het wellicht toch al een stuk positiever inzien ;)
denk dat het seizoen binnen 2 weken begint, tof !

bij de superbikes zijn ze intussen al 2 manches ver

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: MotoGP 2017

Post by J2FK »

Als Johnny zo blijft doorkarren gaat het een saai SBK worden :shock:
Nog 9 dagen, ze is hier thuis serieus aan het aftellen :lol: :lol:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2017

Post by Mario »

J2FK wrote:Als Johnny zo blijft doorkarren gaat het een saai SBK worden :shock:
toch nog maar afwachten tot de volgende manche achter de rug is
de achterstand van Davis is een stuk minder groot dan vorig jaar in dezelfde fase van dit seizoen ; de naakte uitslag doet wel een herhaling vermoeden van de voorbije twee jaar maar zeker in Australië kreeg hij het niet in de schoot geworpen. In Thailand was hij wel dominant

weet niet wat ik van die deels omgekeerde startgrid moet denken ; kan de logica erachter begrijpen maar het lijkt me ergens wat tegennatuurlijk (maar bon, extra gewicht of een andere 'sanctie' zoals in de autosport wel bestond, is dat uiteraard ook)

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: MotoGP 2017

Post by J2FK »

Awel ja zo....it was e greet rees! Nog van datem graag ...dank u heren. 😆😆

Post Reply