Wat geknutsel (spoiler: gaat niet over moto!)

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Raketman
Posts: 1266
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Wat geknutsel (spoiler: gaat niet over moto!)

Post by Raketman »

Banee...dat moest enkel dienen om andere zaken te financieren. Ik maakte die per 5 als ik evenveel bestellingen had. De printplaten deed ik ook zelf, toen had ik nog een lichtbak, etsbak en al die dingen die daarvoor nodig waren. Was eens plezant om te doen.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat geknutsel (spoiler: gaat niet over moto!)

Post by Muug »

prints worden tegenwoordig simpelweg besteld in china, via ebay. Kost tien keer niks en bespaart veel werk en tijd.

J2FK
Posts: 140
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Wat geknutsel (spoiler: gaat niet over moto!)

Post by J2FK »

Muug wrote:prints worden tegenwoordig simpelweg besteld in china, via ebay. Kost tien keer niks en bespaart veel werk en tijd.
Idd, maar als ge ASAP iets moet hebben...komde toch serieus tweedes. :grin:
Bestel daar ook geregeld maar 3 a 4 weken op voorhand plannen lukt toch nie altijd hoor. 8-) 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat geknutsel (spoiler: gaat niet over moto!)

Post by Muug »

"geregeld" effenaf! Gij zijt er dus veel mee bezig, maar dat zag ik al aan uw werkplaats. Ik heb in mijn leven nog maar twee elektrieken dingens in elkaar gestoken, en dat zijn dus twee buizenversterkers. Dat doe ik gewoon op een bureau. :thumbsup:

J2FK
Posts: 140
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Wat geknutsel (spoiler: gaat niet over moto!)

Post by J2FK »

Muug wrote:"geregeld" effenaf! Gij zijt er dus veel mee bezig, maar dat zag ik al aan uw werkplaats. Ik heb in mijn leven nog maar twee elektrieken dingens in elkaar gestoken, en dat zijn dus twee buizenversterkers. Dat doe ik gewoon op een bureau. :thumbsup:
"Veel mee bezig", bwa,...ik probeer wel elke dag in één of andere boek te neuzen en wa op het net erover te surfen.
Bij de chinezen, aliexpress, banggood,... kunde nog wel meer andere BROL kopen dan electro benodigdheden.
En daarbij,...een werkplaats/-tafel,-materiaal etc. zegt nie altijd veel hé.

Bv, langs den andere kant in mijn kot staat een geïmproviseerde diy zaagtafel, bandzaag, schuurding etc....... MAAR da wil zeker nie zeggen dat ik een keuken kan timmeren :lol: :lol: :lol:

Laat ik het zo stellen, ik ben een echte huismus en als ik nie op mijn brommer zit, modder ik graag wa aan. :oops:

Image
Image
Image

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Wat geknutsel (spoiler: gaat niet over moto!)

Post by Davy78 »

Tof, zo een werkplaats. Ik doe nu al mijn 4e jaar gitaarbouw, maar ga binnenkort stoppen omdat het eigenlijk weinig zin heeft: ik heb thuis geen ruimte voor een werkplaats. Ik heb een zolder die we groot genoeg is, maar die is enkel toegankelijk via zo een uitvouwtrap. Moeilijk om dus een werkbank etc naar boven te krijgen, en mijn vriendin gaat het niet leuk vinden als ik constant stof zit te maken op de zolder.

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat geknutsel (spoiler: gaat niet over moto!)

Post by Muug »

Davy78 wrote:Ik doe nu al mijn 4e jaar gitaarbouw, maar ga binnenkort stoppen omdat het eigenlijk weinig zin heeft
jommejaa, wat zegt uw hart? Voortdoen? Dan moet ge voortdoen. Anders gaat ge binnen tien of twintig jaar betreuren dat ge er mee gestopt zijt. En uwe zolder is niet stofdicht of wa? Daar zijn oplossingen voor. :thumbsup:
Mijn schoonbroer maakt schilderijen. Thuis is daar weinig plaats voor. Dus heeft hij in de geburen een plekske gezocht en gevonden: een hoekske in een droog warm magazijn met veel licht.

@JFK : gij zijt een proper ventje ! :thumbsup:

User avatar
Raketman
Posts: 1266
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Wat geknutsel (spoiler: gaat niet over moto!)

Post by Raketman »

Davy78 wrote:Ik doe nu al mijn 4e jaar gitaarbouw, maar ga binnenkort stoppen omdat het eigenlijk weinig zin heeft:
Dat zou ik precies toch ook niet doen...zeker niet als ge al zover zit.

J2FK zijn werkplaats is mij te leeg, er is teveel plaats open waar (nog) ne moto zou kunnen staan :mrgreen: .
Nil volentibus arduum

J2FK
Posts: 140
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Wat geknutsel (spoiler: gaat niet over moto!)

Post by J2FK »

Raketman wrote:J2FK zijn werkplaats is mij te leeg, er is teveel plaats open waar (nog) ne moto zou kunnen staan :mrgreen: .
Das wel in het ondergrondse te doen hé bazeke :shock: met naar buiten half en half trap/plateau.
De kruiwagen, de snapper en wa velo's staan daar continue, de zoon zijne fs1 en sherco 300 hebben daar al gestaan en zijn zelfs terug boven geraakt. De husa FE350 en de GayS zullen ook wel beneden geraken....maar daar wel voor goed vrees ik :grin: :grin:

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Wat geknutsel (spoiler: gaat niet over moto!)

Post by Wipr »

Raketman zijn kunde is een understatement :thumbsup:

Amai, wat een propere werkplaats is dat :o

Dat lukt mij niet. Mijn oprit ziet bruin van de roest en hier en daar al beton kapot gesprongen van vloeibaar metaal. :peepwall:

Mijn werkplaats is niet meer dan een garagebox die ik moet delen met fietsen, een motorscooter en mezelf. Veel bewegingsruimte heb ik niet en ijzig koud in de winter.

Aan de gitaarbouwer........je moet je hart volgen in deze kwestie. Als je het heel graag doet, mag je niet stoppen. Als het gewoon iets is dat je destijds gekozen hebt omdat je iets wou doen en dit je interessant leek dan is het een ander verhaal.

Leuk zoveel creativiteit te zien! :)

Een afgelegen huis met een groot tuinhuis, garage (werkhok)........Wenselijk!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Wat geknutsel (spoiler: gaat niet over moto!)

Post by Davy78 »

Raketman wrote:Dat zou ik precies toch ook niet doen...zeker niet als ge al zover zit.
Er spelen ook andere dingen mee. De vriendin die iedere zaterdag alleen zit, het weekend dat gereduceerd wordt tot één dag, ...

Zaterdagavond ziet er meestal zo uit: thuiskomen, eten en in de zetel in slaap vallen :)

Post Reply