De technologie staat niet stil en verbrandingsmotoren zijn nog niet aan het einde van hun latijn. Toch interessante doorontwikkeling als je 't mij vraagt... Geen distributieketting, geen nokkenassen...
https://www.youtube.com/watch?v=S3cFfM3r510&sns=em
FREEVALVE
Re: FREEVALVE
indrukwekkend. Hoe een idee kan groeien tot realiteit, dankzij de tomeloze inzet van een individu en erg veel geld !
Re: FREEVALVE
Helemaal duidelijk is het me niet. In de zin dat ik het niet voor de geest kan halen hoe het dan werkt?
Vergelijkbaar met de werking van een tweetakt wat betreft inspuiting?
Vergelijkbaar met de werking van een tweetakt wat betreft inspuiting?
- duibhce Kaelann
- Posts: 2925
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: FREEVALVE
Er verandert volgens mij helemaal niets aan de inspuiting. Alleen worden de kleppen elk apart elektronisch aangestuurd naar timing en lift ipv via een nokkenas met vaste timing en vaste lift zoals bij een traditionelere setup.Wipr wrote:Vergelijkbaar met de werking van een tweetakt wat betreft inspuiting?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: FREEVALVE
Elke klep heeft zijn eigen timing en kleplift en klepliftsnelheid geheel in functie van talloze parameters. Eén doel maar: optimale prestaties op elk moment. Gedaan met een treintje kleppen dat als éėn geheel op en neer dendert.