Yep. vooral als de moto in het water ligt, dan zéker lang wachten...Blackbert wrote:Psies diene van endurofun. Die helpt u zelfs wachten op een derde en desnoods vierde helper.F M wrote: Ik gebruik altijd dezelfde techniek: ik wacht op hulp.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Keep going
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
M'n eerste stappekes in moto-uiteenvijzen gedaan ...
Ketting aandrijving is goe onderhanden gepakt ... WD40 met tandenborstel ...
smurrie aan/rond voorste tandwiel verwijdert ...
vastgeroeste schakels wat soepeler gemaakt ... de'r blijven toch een paar hardnekkige exemplaren tussenzitten.
'k denk dat ik toch een nieuwe ketting ga (laten) steken ... de volgende maanden ga ik wat woessie-adventurer spelen ... (Benidorm, Pyreneen, ... Oostenrijk)
Ketting aandrijving is goe onderhanden gepakt ... WD40 met tandenborstel ...
smurrie aan/rond voorste tandwiel verwijdert ...
vastgeroeste schakels wat soepeler gemaakt ... de'r blijven toch een paar hardnekkige exemplaren tussenzitten.
'k denk dat ik toch een nieuwe ketting ga (laten) steken ... de volgende maanden ga ik wat woessie-adventurer spelen ... (Benidorm, Pyreneen, ... Oostenrijk)
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Nice !!fore wrote: de volgende maanden ga ik wat woessie-adventurer spelen ... (Benidorm, Pyreneen, ... Oostenrijk)
Keep going
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik weet nog dat ik ooit verkondigde dat ge gelijk welke moto met bepaalde technieken kunt oprapen...sedert een klein jaarke weet ik dus beter. Nog nooit ne moto kwijtgespeeld bij maneuvers te voet, nu al 2x op een achttal maand. Ene keer het stuur dat aan mijn hemd bleef haken, ik had mij al verzet maar het zwaartepunt van de moto ging de andere kant uit --> klets. De tweede keer efkes ne voet die wegschoof --> klets. Om die specifieke modellekes recht te zetten moet ge 2 collega's erbij roepen, want alleen vanzeleven niet .
Die dingen wegen 450kg+ (FLHT Electra Glide en CVO's enzo) en bij het minste foutje zijt ge die kwijt. Het enige wat nog rest is ze zo elegant mogelijk neerleggen zonder uwe fysiek om zeep te helpen. Positief is dat ik niet de enige ben die dat voorheeft .
Die dingen wegen 450kg+ (FLHT Electra Glide en CVO's enzo) en bij het minste foutje zijt ge die kwijt. Het enige wat nog rest is ze zo elegant mogelijk neerleggen zonder uwe fysiek om zeep te helpen. Positief is dat ik niet de enige ben die dat voorheeft .
Nil volentibus arduum
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Weet toch niet goed zenne. zelfs een Goldwing zet je alleen terug recht.
Once you ride a Wing, you never want another thing !
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ne GW heeft een zeer laag zwaartepunt en door zijn brede bouw valt hij niet zo diep. Hij blijft op zijn cilinders leunen. Dus ge kunt hem met het stuur relatief gemakkelijk recht rollen.
Ik kan me voorstellen dat een HD veel dieper valt. En dan heb je merde.
Raketman is/was trouwens een uiterst ervaren rij-instructeur die vele vele DRO's heeft gegeven. Dus als hij zoiets zegt dan geloof ik hem.
Maar goed, nu weten we dus waarom al die HD-riders in t-shirt rijden.
Ik kan me voorstellen dat een HD veel dieper valt. En dan heb je merde.
Raketman is/was trouwens een uiterst ervaren rij-instructeur die vele vele DRO's heeft gegeven. Dus als hij zoiets zegt dan geloof ik hem.
Maar goed, nu weten we dus waarom al die HD-riders in t-shirt rijden.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd met de Sevenfifty gaan werken...
en direct enkele keren mijn niet-abs-ondersteunde-remkunsten nog eens mogen testen met al resultaat:
ik kan blijkbaar nog noodstop maken zonder abs...
wel goed om uw dag te beginnen met een 'licht' verhoogde hartslag
en direct enkele keren mijn niet-abs-ondersteunde-remkunsten nog eens mogen testen met al resultaat:
ik kan blijkbaar nog noodstop maken zonder abs...
wel goed om uw dag te beginnen met een 'licht' verhoogde hartslag
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Wel; mijn Tiger lag ook bergaf. Maw, de wielen waren heel wat centimeters verwijderd van de grond. De techniek om een motor op te heffen, die ik op youtube gezien heb (en werken bi een Goldwing bv), lukten mij niet omdat de wielen geen contact maakten met de grond. Ik kreeg alleen de bovenkant van de moto (die dus onderaan lag) niet opgehoffen, en kon de hefboomtechniek dan ook niet toepassen.Muug wrote:Ne GW heeft een zeer laag zwaartepunt en door zijn brede bouw valt hij niet zo diep. Hij blijft op zijn cilinders leunen. Dus ge kunt hem met het stuur relatief gemakkelijk recht rollen.
Ik kan me voorstellen dat een HD veel dieper valt. En dan heb je merde.
Dus moest ik ook hulp afwachten van een vriendelijke voorbijrijdende autobestuurder.
(ik ben natuurlijk ook befaamd om mijn gebrek aan kracht en handigheid, dat zal ook wel meespelen )
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
een paar buitengeduwd en in andere volgorde terug binnengeduwd...
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
A jaa! Met zo 'n weer moet ge ze ne keer uitlaten!Stefke wrote:een paar buitengeduwd en in andere volgorde terug binnengeduwd...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
yup en straks nog eens!den Bullet wrote:A jaa! Met zo 'n weer moet ge ze ne keer uitlaten!Stefke wrote:een paar buitengeduwd en in andere volgorde terug binnengeduwd...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
SjansaarStefke wrote:yup en straks nog eens!den Bullet wrote:A jaa! Met zo 'n weer moet ge ze ne keer uitlaten!Stefke wrote:een paar buitengeduwd en in andere volgorde terug binnengeduwd...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Effe een uurtje of 2 rond gereden met Teske. Zo gewoon doelloos via kleine wegen. Een paar hernieuwde stukken asfalt tegen gekomen.
Blijkbaar durf ik nog bochtjes rijden ....
T deed deugd, maar nog ni genoeg schonen asfalt om de rug te sparen ...
Blijkbaar durf ik nog bochtjes rijden ....
T deed deugd, maar nog ni genoeg schonen asfalt om de rug te sparen ...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gisteren heb ik de GS te koop gezet.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gisteren een motortreffen gereden met de Sevenfifty (aangezien Varadero een slick als voorwiel heeft)...
Ontdekt dat tijdens de herfstrit de Sevenfifty oncomfortabel was door de vering die iets te straf stond...
Alsook:
1. - veer middenbok = te slap, want middenbok blijft nogal laag hangen, heeft manuele hulp nodig...
2. - Ketting te slap : dringens eens stellen
3. - Onderzoeken waar de ratel vandaan komt (waarschijnlijk weer een hitteschildje dat loshangt)
4. - banden eens inspecteren, want achterkant maakte af en toe een nogal rare sprong...
5. - Hopen dat carbclean voldoende is om weer vlotter te rijden
6. - zodra de varadero terug in orde staat, nummerplaat afhalen en terugsturen :p
Ontdekt dat tijdens de herfstrit de Sevenfifty oncomfortabel was door de vering die iets te straf stond...
Alsook:
1. - veer middenbok = te slap, want middenbok blijft nogal laag hangen, heeft manuele hulp nodig...
2. - Ketting te slap : dringens eens stellen
3. - Onderzoeken waar de ratel vandaan komt (waarschijnlijk weer een hitteschildje dat loshangt)
4. - banden eens inspecteren, want achterkant maakte af en toe een nogal rare sprong...
5. - Hopen dat carbclean voldoende is om weer vlotter te rijden
6. - zodra de varadero terug in orde staat, nummerplaat afhalen en terugsturen :p
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Yep. Voor 't gezelschap hé want een treffen is voor mij altijd ergernis van begin tot 't einde...