ze zijn zot geworden.....

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by Koeno »

duibhce Kaelann wrote:
Wipr wrote:Viel me trouwens op dat de Pan European niet meer in het Honda gamma zit. Zo benieuwd wat ze nu gaan uitbrengen.
Ik weet niet of er nog erg veel ruimte is in hun gamma tussen de VFR1200F en de Crosstourer. Maar misschien verbazen ze me wel.
Persoonlijk denk ik dat de VFR1200F eerder hun "nieuwe blackbird" moet voorstellen... een sportstourder met een bom vermogen (geflashed wel te verstaan ;-) )

Ik vermoed wel dat er ergens een serieuze update voor een Pan zal komen, al denk ik niet dat die snel komt...
honda is nogal traag vind ik, als je vergelijkt met hun concurrentie...

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by Stefke »

vet on wheels wrote:http://www.kapaza.be/nl/land-rover/land ... 984262.htm
begin maar te sparen .... :shock:
En kijk, helemaal van de pot gerukt: Classic cars bij Sotheby's...
Bijna 2 miljoen euro voor een Porsche 959... geen idee wat het is met die Porsches de laatste jaren. Ik had mij beter een 911 gekocht 10 jaar geleden, die modellen zijn nu 3 keer zoveel waard...

http://rmsothebys.com/pa17/paris/results/

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by Muug »

Koeno wrote: honda is nogal traag vind ik, als je vergelijkt met hun concurrentie...
Are you kidding? De nieuwe Africa Twin was er al na 20 jaar!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by OzzePaa »

duibhce Kaelann wrote:
Wipr wrote:Viel me trouwens op dat de Pan European niet meer in het Honda gamma zit. Zo benieuwd wat ze nu gaan uitbrengen.
Ik weet niet of er nog erg veel ruimte is in hun gamma tussen de VFR1200F en de Crosstourer. Maar misschien verbazen ze me wel.
Diene 1200 VFR (mét of zonder Guhl-flash :whistling: ) zit niet meer int gamma hé.
Stond net als Pan niet meer op tottosalon dit jaar.
En ook niet int "Alle-motoren-boekske" van M&T.
Bij navraag naar reden : Euro-norm !
Net als bij Triumph de Rocket nergens te bespeuren was ... En daar kunde nu toch moeilijk naast kijken za :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by Wipr »

OzzePaa wrote:
duibhce Kaelann wrote:
Wipr wrote:Viel me trouwens op dat de Pan European niet meer in het Honda gamma zit. Zo benieuwd wat ze nu gaan uitbrengen.
Ik weet niet of er nog erg veel ruimte is in hun gamma tussen de VFR1200F en de Crosstourer. Maar misschien verbazen ze me wel.
Diene 1200 VFR (mét of zonder Guhl-flash :whistling: ) zit niet meer int gamma hé.
Stond net als Pan niet meer op tottosalon dit jaar.
En ook niet int "Alle-motoren-boekske" van M&T.
Bij navraag naar reden : Euro-norm !
Net als bij Triumph de Rocket nergens te bespeuren was ... En daar kunde nu toch moeilijk naast kijken za :mrgreen:

Dus de VFR1200 niet maar de crosstourer wel?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by OzzePaa »

Wipr wrote:
Dus de VFR1200 niet maar de crosstourer wel?
Idd.... Nu het zegt : dan was die Hondaman zijnen uitleg wat dat betreft wel inconsistent ... :dontknow:
Edit :!: Blijkt dat de Crosstourer dus WEL naar Euro-4 is aangepast, inclusief OBD ...
Ten andere : ook de Goldwing was om dezelfde reden nergens te bespeuren op de Honda-stand.
Ik lees wel her en der geruchten rond een nieuwe V4 supertourder-Goldwingvervanger geënt met DCT en schommelvoorvork tegen de Eicmadit jaar in november.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by Muug »

OzzePaa wrote:Ik lees wel her en der geruchten rond een nieuwe V4 supertourder-Goldwingvervanger geënt met DCT en schommelvoorvork tegen de Eicmadit jaar in november.
Honda CIVIC 2WD ? :mrgreen:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by vet on wheels »

iemand goesting om een 2 peekaatje te kopen

http://www.oldtimerfarm.be/nl/collectie ... ODfd2-LSM8

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by F M »

Te weinig foto's om een oordeel te kunnen vellen...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by Stefke »

vandaag op Techno Classica in Essen rondgelopen.
Helemaal knettergek wat daar te zien is. En gekocht wordt!
De Porsches zijn niet tegen te houden, er werd een 356 cabriolet (restauratie als nieuw niet eens af...) verkocht voor 1.250.000 euro :shock:
Bij oldtimerfarm stond deze :http://www.oldtimerfarm.be/nl/collectie ... Of4E2ekKM8
4.500.000 euro... :pillepalle:
En 911's tussen de 50.000 en de 350.000 euro. Ook de modellen die niet eens 25.000 euro waard zijn en van ver in elkaar geflanst zijn, met kleurverschillen, verdroogde banden, twijfelachtige historie...
Moto's: Mv Agusta 750 van 1972, naked bike imo niks speciaal: 140.000 euro en verkocht!, MV 750s america=idem, Laverda 750SFC 1974= 50.000 euro..., V7 Sport 1971= 48.000 euro... en geen enkele in concoursstaat... :roll:
Ook op de parkings buiten werden twijfelachtige dingen aangeboden tegen waanzinnige prijzen.
Ik had de indruk dat alles op de markt gegooid werd, er een onnozele prijs wordt opgeplakt en eigenlijk toch verkocht wordt. :roll: :dontknow:
Waar gaat dat eindigen?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 07 Apr 2017 22:55 vandaag op Techno Classica in Essen rondgelopen.
Helemaal knettergek wat daar te zien is. En gekocht wordt!
De Porsches zijn niet tegen te houden, er werd een 356 cabriolet (restauratie als nieuw niet eens af...) verkocht voor 1.250.000 euro :shock:
Bij oldtimerfarm stond deze :http://www.oldtimerfarm.be/nl/collectie ... Of4E2ekKM8
4.500.000 euro... :pillepalle:
En 911's tussen de 50.000 en de 350.000 euro. Ook de modellen die niet eens 25.000 euro waard zijn en van ver in elkaar geflanst zijn, met kleurverschillen, verdroogde banden, twijfelachtige historie...
Moto's: Mv Agusta 750 van 1972, naked bike imo niks speciaal: 140.000 euro en verkocht!, MV 750s america=idem, Laverda 750SFC 1974= 50.000 euro..., V7 Sport 1971= 48.000 euro... en geen enkele in concoursstaat... :roll:
Ook op de parkings buiten werden twijfelachtige dingen aangeboden tegen waanzinnige prijzen.
Ik had de indruk dat alles op de markt gegooid werd, er een onnozele prijs wordt opgeplakt en eigenlijk toch verkocht wordt. :roll: :dontknow:
Waar gaat dat eindigen?
Tjah .... Essen :roll: Daar woont/komt/loopt nogal wat volk met geld teveel die excluziefcool willen beleggen hé :pillepalle:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by Gunter »

Stefke wrote: 07 Apr 2017 22:55 Waar gaat dat eindigen?
Er zal waarschijnlijk wel eens iemand een belachelijk bedrag bieden voor die Sprint met rode koffer...

:P :ricky:

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by karel-p »

je moet maar één zot hebben om van u te kopen....voor de prijs die jij wil... :pillepalle:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by Mario »

en dan te weten dat ik net een Saab 9000 van 1998 heb gekocht voor nog geen 3000 euro (Anniversary edition als allerlaatste reeks van dat model met enkele extra's) en met amper 360.000 km's op de teller :grin:
zalige zetels !
die is uiteraard bedoeld om af en toe mee te rijden en niet ergens weg te stoppen, hopend op een (in dit geval erg) hypothetische prijsverhoging

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by F M »

Veel geld voor zo een auto, mijn gedacht.
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by Mario »

er waren ook 4 winterbanden in de prijs begrepen ! :lol: ;)
is toch relatief vind ik
kon hier in België een gelijkaardig maar minder krachtig exemplaar kopen voor de helft van de prijs maar zonder de minste onderhoudsgeschiedenis of factuur
dan ga ik liever voor wat duurder maar een gedocumenteerd model (in Nederland, waar er beduidend meer Saabs te koop staan als hier)

en je hebt het voor het merk Saab of niet (is ook onze 'gewone' auto, maar een van het GM-tijdperk). In het eerste geval ben je al makkelijker geneigd een 'efforke' te doen
als een auto gewoon een vervoersmiddel is om van a naar b te gaan, tja, dan boeit zo'n wat speciale ouwelullenbak wat minder
miskijk je ook niet op de kilometerstand ; een goed onderhouden Saab uit die periode kan dat aan en er nog ettelijke tienduizenden bij doen

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by Stefke »

Hier staat al een paar dagen een 9-5 van de eerste serie naar mij te lachen. Tiptop in orde full option en ik mag 'm meenemen voor 1000 euro... :roll:
Al ettelijke keren meegereden en dat is een redelijk snel en echt comfortabel scheurijzer! :o
De 9-3 van dezelfde eigenaar is vorige week vertrokken voor 1000 euro. Ook tiptop in orde en full option... :roll:
Maar er zit al een nest Saabs in de familie... 8-)
En of de waarde zal stijgen valt te betwijfelen, net zoals dat het geval is voor mijn Daytona...

Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by den Bullet »

Ik zou wel terug ne 96 (of 95) willen hebben. Brillenwinkel in Buizingen heeft zo NEN oranje ...
For ol' Times sake; was mijn eerste wagen.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by Mario »

den deze stond ook een tijdje naar mij te lonken (prijs is intussen met 500 euro gezakt), maar toch maar niet gedaan, onder meer vanwege de belastingen...
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as

zo niet, ziet er heel goed uit en met de laatste versie van die legendarische Busso-motor

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: ze zijn zot geworden.....

Post by OzzePaa »

Mario wrote: 12 Apr 2017 13:19 den deze stond ook een tijdje naar mij te lonken (prijs is intussen met 500 euro gezakt), maar toch maar niet gedaan, onder meer vanwege de belastingen...
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as

zo niet, ziet er heel goed uit en met de laatste versie van die legendarische Busso-motor
De 3.2 nogwel ... niet zoooooveel meer van te bespeuren met zo'n moteurke erin :grin: Ongetwijfeld maakt die schoon lawaai en rijdt evenzo plezant, maar inderdaad, dat gaat wel iet kosten aan taks/verzekering/naft/onderhoud :? Komt van Philtjens Alken naar Leuven ... zonder platen erop :?: :roll: :krabje:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply