Gesjareld ...
Gesjareld ...
187 keer heb ik het tegen mijneigen gezegd : "Het zijn maar Vossen-replica's en ge gaat da spel ooit kwijtgeraken "
En nu ist' dus zo ver : vorige week de rechtervoor vervangen van de A6 (toen OsMaa belde dat ze met ne platte stond aan den Alma) en f*ing vergeten de sleutel van de slotbout eraf te trekken
Het "ik heb het aan mijne rekker-gevoel" kwam pas opzetten toen ik alweer thuis was en de direct daaropvolgende zoekactie op de crime-scene leverde natuurlijk niks op. Dat ding kan er natuurlijk eendert waar op weg naar huis zijn afgekomen.
Nu ik dus van ProLine Locks te horen kreeg dat ze "leider keine Ersatzschlüssel zu den Felgenschlössern im Angebot haben" wil ik, alvorens alle op tinternet te vinden huis-tuin-en-keuken oplossingen te gaan proberen, ook hier nog eens vragen of iemand van jullie al eens met die pret geconfronteerd geweest is en, most important natuurlijk, hoe je eventueel die rotzakken dan ook op een min of meer simpele wijze uit de wielen hebt gekregen
M'n "universele" potsleutel met allemaal stiftjes in, beet er alvast z'n tanden er op stuk. De Ronnie (mijn vertrouwde bandenboer) zou eens denken, maar t'is dus zo'n 5-spline-bout waardoor eendert welk "extractor"gereedschap op basis van een zeskant denkelijk niet gaat werken ...
En nu ist' dus zo ver : vorige week de rechtervoor vervangen van de A6 (toen OsMaa belde dat ze met ne platte stond aan den Alma) en f*ing vergeten de sleutel van de slotbout eraf te trekken
Het "ik heb het aan mijne rekker-gevoel" kwam pas opzetten toen ik alweer thuis was en de direct daaropvolgende zoekactie op de crime-scene leverde natuurlijk niks op. Dat ding kan er natuurlijk eendert waar op weg naar huis zijn afgekomen.
Nu ik dus van ProLine Locks te horen kreeg dat ze "leider keine Ersatzschlüssel zu den Felgenschlössern im Angebot haben" wil ik, alvorens alle op tinternet te vinden huis-tuin-en-keuken oplossingen te gaan proberen, ook hier nog eens vragen of iemand van jullie al eens met die pret geconfronteerd geweest is en, most important natuurlijk, hoe je eventueel die rotzakken dan ook op een min of meer simpele wijze uit de wielen hebt gekregen
M'n "universele" potsleutel met allemaal stiftjes in, beet er alvast z'n tanden er op stuk. De Ronnie (mijn vertrouwde bandenboer) zou eens denken, maar t'is dus zo'n 5-spline-bout waardoor eendert welk "extractor"gereedschap op basis van een zeskant denkelijk niet gaat werken ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Gesjareld ...
kunde daar gene "zeskant" kop oplassen, en dan uwe gewone dopsleutel gebruiken?
Re: Gesjareld ...
ik heb géén idee waarover het gaat en kan dus absoluut niet helpen. Vossen? Replica's? Slotbout?
Re: Gesjareld ...
Vossen:
slotbout met sleutel
Uitboren zal wel een oplossing zijn...
slotbout met sleutel
Uitboren zal wel een oplossing zijn...
Re: Gesjareld ...
En anders kunt ge er nog een beetje op kloppen tot 'm los is...
Re: Gesjareld ...
Er gaan toch nog mensen zijn met zulke velgen, die dan wel nog dat spul hebben ?
I am confused. Oh no, maybe not!
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Gesjareld ...
Frans, ik voel ergens aan mijn water dat je net een heel stomme opmerking gemaakt hebt.
Maar het is je vergeven!
"Dat spul" is een sleutel, de andere mensen die zulke velgen hebben zijn inderdaad ook in het bezit van een sleutel maar dan wel van een andere,
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Gesjareld ...
naar de autobandencentrale gaan ?
misschien hebben die wel zo'n dop , en anders via de garage eh
Ik had zoiets ongeveer voor met mijn beemer , garage gegaan ' hebben wij niet liggen , kan wel besteld worden , mor ga eens langs x bandencentrale '
Daar gekomen , die had dat en mijn probleem was opgelost .
misschien hebben die wel zo'n dop , en anders via de garage eh
Ik had zoiets ongeveer voor met mijn beemer , garage gegaan ' hebben wij niet liggen , kan wel besteld worden , mor ga eens langs x bandencentrale '
Daar gekomen , die had dat en mijn probleem was opgelost .
Re: Gesjareld ...
Merci Stef voor d'explicatie t.b.v. Muug ...hij was misschien al aant denken dat dit over een kuisheidsgordel ging ofzo
Maar die "Vossen CVT's" zijn wel Taiwaneese zenne (éné Echte kost zoveel als mijn 4 samen) ... en daarom ist ook zo stom dak'er die bouten heb laten opzitten toen ik den otto kocht
Uw lumineus voorstel van hamerke-tik zal wel pas toegepast gaan worden als de wanhoop écht groot wordt
@ robman : Mijn reguliere bandenbooer (de Ronnie in Ham ) wist er toch in eerste instantie zo niet direct raad mee ... iets van : "'t is een 5-spline ... nie evident" ofzo Diverse "sleutels" van BMW/Audi & consoorten zelf had hij wel een bakske, maar dees zijn Duitse spezialfabrikaten.
"Iets" oplassen of uitboren zijn mogelijkheden, maar die dingen zitten nogal diep in de velggaten en zijn dus ook nie teerste da'k ga proberern Er blijkt zoiets als "extractor"-bolts te bestaan die zich vastzetten bij het losdraaien, maar die zijn allemaal zeskant ... dees mannen hebben slechts 5 kantjes ... maar waarschijnlijk is dat toch iets om mee te beginnen. Of een iets te kleine 12-kant dop erop kloppen zoals de meeste JoeTjoep filmkes laten zien ... maar dat gaat ook altijd over zeskanten.
Afijn ... zolang de bandjes er niet afmoeten nog geen probleem, maar ik ga het er toch niet laten opaf komen denk'
Maar die "Vossen CVT's" zijn wel Taiwaneese zenne (éné Echte kost zoveel als mijn 4 samen) ... en daarom ist ook zo stom dak'er die bouten heb laten opzitten toen ik den otto kocht
Uw lumineus voorstel van hamerke-tik zal wel pas toegepast gaan worden als de wanhoop écht groot wordt
@ robman : Mijn reguliere bandenbooer (de Ronnie in Ham ) wist er toch in eerste instantie zo niet direct raad mee ... iets van : "'t is een 5-spline ... nie evident" ofzo Diverse "sleutels" van BMW/Audi & consoorten zelf had hij wel een bakske, maar dees zijn Duitse spezialfabrikaten.
"Iets" oplassen of uitboren zijn mogelijkheden, maar die dingen zitten nogal diep in de velggaten en zijn dus ook nie teerste da'k ga proberern Er blijkt zoiets als "extractor"-bolts te bestaan die zich vastzetten bij het losdraaien, maar die zijn allemaal zeskant ... dees mannen hebben slechts 5 kantjes ... maar waarschijnlijk is dat toch iets om mee te beginnen. Of een iets te kleine 12-kant dop erop kloppen zoals de meeste JoeTjoep filmkes laten zien ... maar dat gaat ook altijd over zeskanten.
Afijn ... zolang de bandjes er niet afmoeten nog geen probleem, maar ik ga het er toch niet laten opaf komen denk'
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Gesjareld ...
euh had je geen reserve sleutel ? ik dacht eerder aan iets doen met vloeibare stikstof ? en als 't niet werkt, kunt ge daar naar 't schijnt uw bier ook mee koelen.
sig nature
Re: Gesjareld ...
zou dit kunnen werken?
https://www.2cheap.nl/universele-dop-9- ... 0wod-jQIZg
https://www.2cheap.nl/universele-dop-9- ... 0wod-jQIZg
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Gesjareld ...
Nu pas gezien .Misschien een buis zoeken met een diameter die juist over de kop van den bout gaat en toch in de velg gaten past ,en dan verschillende stukjes lat in de buis lassen en zo de sleutel namaken , moet kunnen denk ik , ik zit voor de moment al een paar dagen met het verschot in mijne rug, maar als 't beter is wil ik dat altijd wel is proberen te maken als je wil , ik denk vooral veel meet en paswerk dat er aan te pas komt .
Re: Gesjareld ...
Ja zou zo iets niet kunnen werken ?Blackbert wrote: ↑28 Apr 2017 10:17 zou dit kunnen werken?
https://www.2cheap.nl/universele-dop-9- ... 0wod-jQIZg
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Gesjareld ...
WTF... ik had kik dat antwoord niet zien staan....
Da's Fake news, Fake news, God bless America, Fake news!
Da's Fake news, Fake news, God bless America, Fake news!
Re: Gesjareld ...
Dat werkt ,wij hadden in den tijd zoiets op het werk ,maar of dat in de gaten van de velg zal kunnen is een andere zaak want die vallen nogal dik uit in diameter.
Re: Gesjareld ...
@Bert en KoenO "Zoiets" zat dus al in mijn assortiment "speciallekes" hé mannen En helaas, Bompa, maar dacht in de eerste post al vermeld te hebben dat die staafjes gewoon kaduk draaiden toen ik dit als eerste mogelijke oplossing probeerde: da werkt (in dit geval) dus niet ... Maar twas misschien niet de professionele uitvoering van deze "universele" potsleutel
@ Bompa : ja, idd Staf ... jouw oplossing met wat laswerk suggereerde de Ronnie ook al. Goe gedacht dus
Weet onderwijl dat een banden/velgenboer in Bolderberg verdeler van die ProLine-slotbouten is ... in de week daar eens gaan horen of hij niks heeft/weet waar we nog nie aan gedacht hebben en waarmee dees ambetantigheid op te lossen is.
@ Bompa : ja, idd Staf ... jouw oplossing met wat laswerk suggereerde de Ronnie ook al. Goe gedacht dus
Weet onderwijl dat een banden/velgenboer in Bolderberg verdeler van die ProLine-slotbouten is ... in de week daar eens gaan horen of hij niks heeft/weet waar we nog nie aan gedacht hebben en waarmee dees ambetantigheid op te lossen is.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Gesjareld ...
Je ziet maar, maar moest je niet gesteld geraken, altijd welkom he ( anders ook wel )
Re: Gesjareld ...
Pa, hoever komen die bouten uit de Velg??
We hebben een speciale dopsleutel op't werk in een kofferke wat gebruikt word om Draadkoppelingen in en uit te draaien, zonder den draad te beschadigen.
Tis het proberen waard.
Laat maar iets weten
Grtz Drummer
PS: het is dus een soortgelijke sleutel zoals hierboven dus vermeld, maar dan toch iets anders.
Ik had die postings nog niet gezien toen ik mijn antwoord schreef
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com