Gesjareld ...

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Gesjareld ...

Post by OzzePaa »

187 keer heb ik het tegen mijneigen gezegd : "Het zijn maar Vossen-replica's en ge gaat da spel ooit kwijtgeraken :devil: :!:"
En nu ist' dus :furious3: zo ver : vorige week de rechtervoor vervangen van de A6 (toen OsMaa belde dat ze met ne platte stond aan den Alma) en f*ing vergeten de sleutel van de slotbout eraf te trekken :wall: :wall: :bash:
Het "ik heb het aan mijne rekker-gevoel" kwam pas opzetten toen ik alweer thuis was en de direct daaropvolgende zoekactie op de crime-scene leverde natuurlijk niks op. Dat ding kan er natuurlijk eendert waar op weg naar huis zijn afgekomen.
Nu ik dus van ProLine Locks te horen kreeg dat ze "leider keine Ersatzschlüssel zu den Felgenschlössern im Angebot haben" wil ik, alvorens alle op tinternet te vinden huis-tuin-en-keuken oplossingen te gaan proberen, ook hier nog eens vragen of iemand van jullie al eens met die pret geconfronteerd geweest is en, most important natuurlijk, hoe je eventueel die rotzakken dan ook op een min of meer simpele wijze uit de wielen hebt gekregen :krabje: :?:
M'n "universele" potsleutel met allemaal stiftjes in, beet er alvast z'n tanden er op stuk. De Ronnie (mijn vertrouwde bandenboer) zou eens denken, maar t'is dus zo'n 5-spline-bout waardoor eendert welk "extractor"gereedschap op basis van een zeskant denkelijk niet gaat werken ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Gesjareld ...

Post by Blackbert »

Ne keer een paar slotenmakers bellen? :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Gesjareld ...

Post by pingu »

kunde daar gene "zeskant" kop oplassen, en dan uwe gewone dopsleutel gebruiken?

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Gesjareld ...

Post by Muug »

ik heb géén idee waarover het gaat en kan dus absoluut niet helpen. Vossen? Replica's? Slotbout? :dontknow:

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Gesjareld ...

Post by Stefke »

Vossen:
Image

slotbout met sleutel
Image


Uitboren zal wel een oplossing zijn... :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Gesjareld ...

Post by Stefke »

En anders kunt ge er nog een beetje op kloppen tot 'm los is... :roll:

Image

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gesjareld ...

Post by F M »

Er gaan toch nog mensen zijn met zulke velgen, die dan wel nog dat spul hebben ?
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Gesjareld ...

Post by Tom Thumper »

F M wrote: 27 Apr 2017 16:13 Er gaan toch nog mensen zijn met zulke velgen, die dan wel nog dat spul hebben ?
Frans, ik voel ergens aan mijn water dat je net een heel stomme opmerking gemaakt hebt. :whip:
Maar het is je vergeven! :lol:

"Dat spul" is een sleutel, de andere mensen die zulke velgen hebben zijn inderdaad ook in het bezit van een sleutel maar dan wel van een andere, ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Gesjareld ...

Post by robman »

naar de autobandencentrale gaan ?

misschien hebben die wel zo'n dop , en anders via de garage eh

Ik had zoiets ongeveer voor met mijn beemer , garage gegaan ' hebben wij niet liggen , kan wel besteld worden , mor ga eens langs x bandencentrale '
Daar gekomen , die had dat en mijn probleem was opgelost .

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Gesjareld ...

Post by OzzePaa »

Merci Stef voor d'explicatie t.b.v. Muug :headbang: ;) ...hij was misschien al aant denken dat dit over een kuisheidsgordel ging ofzo :mrgreen: :lol:
Maar die "Vossen CVT's" zijn wel Taiwaneese zenne (éné Echte kost zoveel als mijn 4 samen) :o ... en daarom ist ook zo stom dak'er die bouten heb laten opzitten toen ik den otto kocht :bash:
Uw lumineus voorstel van hamerke-tik zal wel pas toegepast gaan worden als de wanhoop écht groot wordt ;)
@ robman : Mijn reguliere bandenbooer (de Ronnie in Ham :thumbsup: ) wist er toch in eerste instantie zo niet direct raad mee ... iets van : "'t is een 5-spline ... nie evident" ofzo :dontknow: Diverse "sleutels" van BMW/Audi & consoorten zelf had hij wel een bakske, maar dees zijn Duitse spezialfabrikaten.
"Iets" oplassen of uitboren zijn mogelijkheden, maar die dingen zitten nogal diep in de velggaten en zijn dus ook nie teerste da'k ga proberern :? Er blijkt zoiets als "extractor"-bolts te bestaan die zich vastzetten bij het losdraaien, maar die zijn allemaal zeskant ... dees mannen hebben slechts 5 kantjes ... maar waarschijnlijk is dat toch iets om mee te beginnen. Of een iets te kleine 12-kant dop erop kloppen zoals de meeste JoeTjoep filmkes laten zien ... maar dat gaat ook altijd over zeskanten.
Afijn ... zolang de bandjes er niet afmoeten nog geen probleem, maar ik ga het er toch niet laten opaf komen denk' :blush:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Gesjareld ...

Post by zappa »

euh had je geen reserve sleutel ? :shock: ik dacht eerder aan iets doen met vloeibare stikstof ? en als 't niet werkt, kunt ge daar naar 't schijnt uw bier ook mee koelen. :mrgreen:
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Gesjareld ...

Post by Blackbert »

grease up your baby for a ball on the hill

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Gesjareld ...

Post by bompa »

Nu pas gezien .Misschien een buis zoeken met een diameter die juist over de kop van den bout gaat en toch in de velg gaten past ,en dan verschillende stukjes lat in de buis lassen en zo de sleutel namaken , moet kunnen denk ik , ik zit voor de moment al een paar dagen met het verschot in mijne rug, maar als 't beter is wil ik dat altijd wel is proberen te maken als je wil , ik denk vooral veel meet en paswerk dat er aan te pas komt .

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Gesjareld ...

Post by Koeno »

kan zoiets niet werken:

Image

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gesjareld ...

Post by F M »

Koeno wrote: 02 May 2017 10:30 kan zoiets niet werken:

Image
Blackbert wrote: 28 Apr 2017 10:17 zou dit kunnen werken?
https://www.2cheap.nl/universele-dop-9- ... 0wod-jQIZg
Ja zou zo iets niet kunnen werken ? :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Gesjareld ...

Post by Koeno »

WTF... ik had kik dat antwoord niet zien staan....
Da's Fake news, Fake news, God bless America, Fake news!
:wall:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Gesjareld ...

Post by bompa »

F M wrote: 02 May 2017 10:35
Koeno wrote: 02 May 2017 10:30 kan zoiets niet werken:

[img]img]
Blackbert wrote: 28 Apr 2017 10:17 zou dit kunnen werken?
Ja zou zo iets niet kunnen werken ? :lol:
Dat werkt ,wij hadden in den tijd zoiets op het werk ,maar of dat in de gaten van de velg zal kunnen is een andere zaak want die vallen nogal dik uit in diameter.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Gesjareld ...

Post by OzzePaa »

@Bert en KoenO "Zoiets" zat dus al in mijn assortiment "speciallekes" hé mannen ;) En helaas, Bompa, maar dacht in de eerste post al vermeld te hebben dat die staafjes gewoon kaduk draaiden toen ik dit als eerste mogelijke oplossing probeerde: da werkt (in dit geval) dus niet :thumbsdown: ... Maar twas misschien niet de professionele uitvoering van deze "universele" potsleutel :dontknow:
@ Bompa : ja, idd Staf ... jouw oplossing met wat laswerk suggereerde de Ronnie ook al. Goe gedacht dus :thumbsup: :!:
Weet onderwijl dat een banden/velgenboer in Bolderberg verdeler van die ProLine-slotbouten is ... in de week daar eens gaan horen of hij niks heeft/weet waar we nog nie aan gedacht hebben en waarmee dees ambetantigheid op te lossen is.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Gesjareld ...

Post by bompa »

Je ziet maar, maar moest je niet gesteld geraken, altijd welkom he ;) ( anders ook wel ) :grin:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Gesjareld ...

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Pa, hoever komen die bouten uit de Velg??

We hebben een speciale dopsleutel op't werk in een kofferke wat gebruikt word om Draadkoppelingen in en uit te draaien, zonder den draad te beschadigen.

Tis het proberen waard.

Laat maar iets weten

Grtz Drummer

PS: het is dus een soortgelijke sleutel zoals hierboven dus vermeld, maar dan toch iets anders.
Ik had die postings nog niet gezien toen ik mijn antwoord schreef :roll:

Post Reply