richting banden profiel

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

richting banden profiel

Post by diskeletlietje »

vandaag naar dit Image zitten kijken
mijn eerste gedacht was dat de voorband tegen de rij richting gemonteerd was ...
dacht dat die V vorm was om vuil, water, zand van binnen naar buiten te drijven .
Haha die zijn daar ferm mis :roll:

sta daarjuist sigaretje te paffen in de garage , blijkt nu toch wel dat de voorband van de trut het vuil naar buiten duwt volgens mijn theorie, maar bij josefien is het omgedraaid die hapt van buiten naar binnen ??

en vlug eens gekeken als er pijltjes opstaan die de rijrichting aangeven en die zitten er juist op
iemand :dontknow: hoe werkt dat ?


User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: richting banden profiel

Post by OzzePaa »

Teerste dat me te binnen valt is dat een "omgedraaid" V-profiel beter in de ondergrond "hapt"... Voor een tractiewiel zou dat dan logisch zijn, maar bij een voorwiel :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3455
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: richting banden profiel

Post by Blackbert »

't achterwiel moet vooral tractie hebben om u vooruit te helpen.
't voorwiel moet vooral grip houden om rechtop gestopt te geraken.

geloof ik :dontknow:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4511
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: richting banden profiel

Post by zappa »

op scrambo zit die blokjes voor en achter ook in dandere richtingeu ? :dontknow: MT60 banden RS corsa en op Prudende MT60 RS (geen corsa) , die liggen in de zelfde richting? Maar waarom?
sig nature

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: richting banden profiel

Post by diskeletlietje »

OzzePaa wrote: 20 May 2017 12:53 Teerste dat me te binnen valt is dat een "omgedraaid" V-profiel beter in de ondergrond "hapt"... Voor een tractiewiel zou dat dan logisch zijn, maar bij een voorwiel :dontknow:
wel in dit geval is het wiel van de sidecar niet aangedreven ... waarschijnlijk is die zelfbouw niet echt iets om ons op te baseren :peepwall:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: richting banden profiel

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 20 May 2017 13:40 't achterwiel moet vooral tractie hebben om u vooruit te helpen.
't voorwiel moet vooral grip houden om rechtop gestopt te geraken.

geloof ik :dontknow:
inderdaad. Vandaar dat allroads die achterbandjes gebruiken voor het voorwiel, die omgekeerd monteren.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: richting banden profiel

Post by bompa »

Op het zijspan zelf hoeft zeker zo geen profielband op te liggen dat houd alleen maar tegen.

Post Reply