zumo 390
zumo 390
Bon garmin heeft mij weer een beetje liggen. Nieuwe zumo 390 gekocht en deze heeft een voeding van 6 volt en dus niet aansluitbaar
op de sigaretten aansteker van mijn tiger De voedingskabel van de sumo is blijkbaar ook niet met een min en plus kabel maar een kabel met een aarding rond
Bestaan er nu waterdichte verbindingen die ik er tussen kan zetten zodat ik mijn houder kan afnemen als ik de zumo niet gebruik .
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
op de sigaretten aansteker van mijn tiger De voedingskabel van de sumo is blijkbaar ook niet met een min en plus kabel maar een kabel met een aarding rond
Bestaan er nu waterdichte verbindingen die ik er tussen kan zetten zodat ik mijn houder kan afnemen als ik de zumo niet gebruik .
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
Re: zumo 390
Die toestellen hebben toch allemaal eenzelfde stroomvoorziening? Dat werkt bij mij toch gewoon op de din-plug van de Explorer...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: zumo 390
...want er zit een 12v --> 5V omvormer in de motorsteun .
I am confused. Oh no, maybe not!
-
- Posts: 352
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
Re: zumo 390
de 550 laad je toch ook op via USB kabel op iets van 5,5v ?
of zit die omvormer net niet in de steun maar ergens in het traject van de kabel , en hangt er ergens nog een bakske tussen en je wil een koppeling tussen het bakske en de gps
buiten mantel is normaal gezien massa dus min , draad in het midden is dan plus
er bestaan connectors genoeg waar je dit mee kan oplossen
(er dit weekend eens naar kijken zou te gemakkelijk geweest zijn zeker )
of zit die omvormer net niet in de steun maar ergens in het traject van de kabel , en hangt er ergens nog een bakske tussen en je wil een koppeling tussen het bakske en de gps
buiten mantel is normaal gezien massa dus min , draad in het midden is dan plus
er bestaan connectors genoeg waar je dit mee kan oplossen
(er dit weekend eens naar kijken zou te gemakkelijk geweest zijn zeker )
Re: zumo 390
De omvormer zit aan de stroomkabel onder mijn zadel samen met een zekering Ik kan hem dus volgens mij niet inpluggen in de sigaretten aansteker omdat er dan 12v op het toestel komt Ik zou de kabel die naar de houder loopt willen onderbreken
Re: zumo 390
@diskeletietje . Gewoon niet aan gedacht wegens te veel zon en drank vermoed ik
Re: zumo 390
Is dat zo, Frans ? Bij mijn 550 wel, ja ... Maar bij m'n 340 is die omvormer verhuist naar een "bakske" zoals Koen zegt ... Als hij de motosteun wil verwijderen (bv bij een pauze-stop) moet dus idd het kabeltje dat aan de motosteun toekomt, en dus al 5volt voert, onderbroken worden.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: zumo 390
Ik begrijp eigenlijk niet waarom die steun eraf moet.
Als je de Zumo op een ander moto wil gebruiken, koop je beter een 2e steun.
Als je de Zumo op een ander moto wil gebruiken, koop je beter een 2e steun.
Re: zumo 390
Er zit dus zo'n kabel gemonteerd?
Dan gaan de rode en zwarte draad toch naar de accu. En zit er 12V tot aan de vierkante doos.
Je zou aan die rood-zwarte een stekker kunnen monteren, zo eentje waar ook een zekering in past.
Maar dan heb je altijd die plug in uw dashbord, en moet dat bakje ergens dichterbij zitten.
Je zou ook de kabel tussen de doos en de houder kunnen doorknippen en er een schakelaar tussenzetten.
Wat ik zou doen: schakelaartje op het dashbord, kabeltje tot onder het zadel en daar tussen de rode en de accu aansluiten.
Zoiets dus. gaatje boren van 10mm geloof ik.
Dan gaan de rode en zwarte draad toch naar de accu. En zit er 12V tot aan de vierkante doos.
Je zou aan die rood-zwarte een stekker kunnen monteren, zo eentje waar ook een zekering in past.
Maar dan heb je altijd die plug in uw dashbord, en moet dat bakje ergens dichterbij zitten.
Je zou ook de kabel tussen de doos en de houder kunnen doorknippen en er een schakelaar tussenzetten.
Wat ik zou doen: schakelaartje op het dashbord, kabeltje tot onder het zadel en daar tussen de rode en de accu aansluiten.
Zoiets dus. gaatje boren van 10mm geloof ik.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: zumo 390
I stand corrected. De 350-reeks moet inderdaad weer eens afwijken van de andere Zumo's.OzzePaa wrote: ↑30 May 2017 22:31Is dat zo, Frans ? Bij mijn 550 wel, ja ... Maar bij m'n 340 is die omvormer verhuist naar een "bakske" zoals Koen zegt ... Als hij de motosteun wil verwijderen (bv bij een pauze-stop) moet dus idd het kabeltje dat aan de motosteun toekomt, en dus al 5volt voert, onderbroken worden.
Sorry voor het fake news.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: zumo 390
Het is inderdaad zo een kabel .Blackbert wrote: ↑31 May 2017 08:44 Er zit dus zo'n kabel gemonteerd?
Dan gaan de rode en zwarte draad toch naar de accu. En zit er 12V tot aan de vierkante doos.
Je zou aan die rood-zwarte een stekker kunnen monteren, zo eentje waar ook een zekering in past.
Maar dan heb je altijd die plug in uw dashbord, en moet dat bakje ergens dichterbij zitten.
Je zou ook de kabel tussen de doos en de houder kunnen doorknippen en er een schakelaar tussenzetten.
Wat ik zou doen: schakelaartje op het dashbord, kabeltje tot onder het zadel en daar tussen de rode en de accu aansluiten.
Zoiets dus. gaatje boren van 10mm geloof ik.
En nu zoek ik een mannier om de motorsteun gemakkelijk te verwijderen als ik hem niet nodig heb zoals tijdens het woon werk verkeer .
Met die schakelaar ga ik de motorsteun wel spanningsloos zetten maar kan ik de motorsteun nog altijd niet wegnemen .
Re: zumo 390
Ha!
Had ik dan precies niet goed begrepen.
Simpelst en minst ingrijpend is z'n sigarettenstekker aan 't uiteinde van de kabel. Juiste maat, en met een beetje zoeken kan je die vinden met ingebouwde zekeringhouder en schroefklemmen ipv solderen. Zit je wel met heel die draad en dozenwinkel ergens tussen stuur en dashbord.
Ingrijpender: de zwarte kabel doorknippen en er een stekker tussenzetten. (Ik veronderstel dat de kabel losmaken van de houder geen optie is? hoewel er op de foto precies een rubber kapje op zit)
Had ik dan precies niet goed begrepen.
Simpelst en minst ingrijpend is z'n sigarettenstekker aan 't uiteinde van de kabel. Juiste maat, en met een beetje zoeken kan je die vinden met ingebouwde zekeringhouder en schroefklemmen ipv solderen. Zit je wel met heel die draad en dozenwinkel ergens tussen stuur en dashbord.
Ingrijpender: de zwarte kabel doorknippen en er een stekker tussenzetten. (Ik veronderstel dat de kabel losmaken van de houder geen optie is? hoewel er op de foto precies een rubber kapje op zit)
grease up your baby for a ball on the hill
Re: zumo 390
blackbert
Eerste voordeel is niet echt haalbaar omdat de omvormer nogal groot uitvalt om aan stuur weg te bergen
Kabel losmaken is ook niet echt een optie ( zit vast met klein vijsje dat je gegarandeerd kwijt geraakt )
Ik ben dus inderdaad op zoek naar een waterdichte stekker voor een 6 volt kabel waarbij de aarding rond de stroomdraad zit .
Eerste voordeel is niet echt haalbaar omdat de omvormer nogal groot uitvalt om aan stuur weg te bergen
Kabel losmaken is ook niet echt een optie ( zit vast met klein vijsje dat je gegarandeerd kwijt geraakt )
Ik ben dus inderdaad op zoek naar een waterdichte stekker voor een 6 volt kabel waarbij de aarding rond de stroomdraad zit .
-
- Posts: 352
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
Re: zumo 390
dus kirikoen , wil gewoon zijn laagspannings kant na het bakske onderbreken , en dat er daar geen losse kabel meer hangt
en daar bestaan een miljoenduizend soorten kopelingskes voor ...
soort sigaretten aansteker (USB) plug aansluiting maken zoals Bert zegt ?
en daar bestaan een miljoenduizend soorten kopelingskes voor ...
soort sigaretten aansteker (USB) plug aansluiting maken zoals Bert zegt ?
Re: zumo 390
Ik heb dat bij mijne 340 zo gedaan , ik heb een stroomkabel voor in de wagen gekocht voor mijne 340 .
Dan mijne stroomdraad voor op de moto en wagen allebij doorgeknipt en de stekker en de stroomdraad aaneen gezet , dat werkt zeer goed bij mij.
Motorkabel. Alles er afgeknipt
De kabel voor in de wagen zit die transf. in de stekker. Hier een foto van hoe ik de kabel gemaakt heb .en zo kan ik dat gps op mijne tenere en mijne bandit gebruiken.
Zo zet ik het gps vast, met ram mout gaat vlotjes.
Dan mijne stroomdraad voor op de moto en wagen allebij doorgeknipt en de stekker en de stroomdraad aaneen gezet , dat werkt zeer goed bij mij.
Motorkabel. Alles er afgeknipt
De kabel voor in de wagen zit die transf. in de stekker. Hier een foto van hoe ik de kabel gemaakt heb .en zo kan ik dat gps op mijne tenere en mijne bandit gebruiken.
Zo zet ik het gps vast, met ram mout gaat vlotjes.
Re: zumo 390
Ik zal is proberen met een snelkoppeling , hier zijn ze zichtbaar , ik heb ze in google foto's staan
Motorkabel
https://lh3.googleusercontent.com/JZjnC ... 64-h498-no
Hier heb ik de auto en motorkabel aaneen gezet maar eerst een stuk van de motorkabel en autokabel afgeknipt
https://lh3.googleusercontent.com/yZKWY ... 64-h498-no
Ik plaats mijn gps met ram mout op de moto , en zo kan ik ze gemakkelijk op den tenere en den bandit gebruiken
https://lh3.googleusercontent.com/lZc13 ... 64-h498-no
Hopelijk werken de snelkoppelingen wel , wat anders weet ik niet hoe ik ze hier moet plaatsen.
Re: zumo 390
En waar is hier dan de omvormer naartoe? Zit die in de stekker van de autokabel?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: zumo 390
Die omvormer zit inderdaad in die stekker van de autokabel , bij de 340 toch , want als ik die in de auto gebruik zit daar ook niks anders op die kabel dan de stekker,en daarom dacht ik ,ik koop een autokabel bij en knip de beide kabels door( moto en autokabel) en zet ze aaneen en tot nu toe is dat elke keer toch al gelukt op de motor met dat stukske aan elkaar gezette kabel met stekker.