Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Koeno »

Mocht ik wat meer geld vrij hebben, mochten we niet met zoveel dingen al bezig zijn,
dan vertrok de sevenfifty NU en kwam deze in de plek:
CB 1300 SuperFour....
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 10462.html

Koppel overal, en een uiterlijk om U tegen te zeggen...
nen muscle bike zonder het over-the-top-uiterlijk...

Iemand zin om te sponseren?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

aha, ze worden stilaan betaalbaar !

Mijnen Honda Bol d'Or CB900FD van de jaren '80 was in exact dezelfde kleurstelling, en ik vind dat nog altijd één van de schoonste moto's die er zijn.
Image

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Koeno »

Muug wrote:aha, ze worden stilaan betaalbaar !
Dieje 900 is inderdaad ook prachtig, spijtig dat ze die moderne versie van de CB 900 F niet in het wit/rode jasje gestoken hebben.
Maar de 1300 heeft mij altijd al aangepsroken,
khad er in begin gewoon " schrik " van...

en nu... nu euhm, word ik er zot van ;)
Vrouwlief heeft hem alleszins goedgekeurd, maar dat wilt niet zeggen dat ik carte blanche krijg blijkbaar :p :wall:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by laouen »

Na bijna 65000km op die Terra heb ik heel veel goestingskes :lol: zolang ze maar comfortabeler zijn op lange afstand en hogere snelheid :oops:

Ik zou dees precies nog wel in onze garage durven schuiven 8-)

http://www.kapaza.be/nl/motos/bmw-r100gs-111692982.htm

1 ding is wel duidelijk geworden. De terra is een heel fijn motooke en zalig om mee te rijden, maar absoluuttotaalcompleet niet geschikt voor langere ritten en al zeker geen autostrade aan hogere snelheid. En daar hebben we tijdens de 3x door Turkije en in Rusland toch wel wat van gezien.

Dus ik droom nu zo'n beetje van iets groter, iets zwaarder en vooral iets comfortabeler. Belangrijke vereisten: spaakwielen en lange veerweg! 8-)

Het verstand is volledig mee, de portemonnee nog niet echt :whistling:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by laouen »

Deze is dan weer helemaal mijn kleur :lol:

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 59364.html
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Het is helaas het verkeerde tijdperk voor R100GSsen, zeker als het P/D's zijn. Zo duur dat ze tegenwoordig zijn. :cry: Die 5500 voor die appelblauwzeegroene P/D is nog "redelijk" omdat die kleur niet zo populair is, die 6900 voor die gewone zwarte is eenvoudigweg absurd duur, minstens 2000 teveel, de zot.
En vergis u niet, dat zijn en blijven oude bakken, die voor zulke grote reizen een zeer grondige revisie nodig hebben. Overlaatst nog gesproken met iemand die met een groepje van drie naar Magadan was vertrokken. Twee goed geprepareerde en één slecht geprepareerde GS. Die laatste heeft twee cardans aan gort gedraaid en dierf toen niet meer verder rijden.
Let wel: het zijn zalige moto's, die echt relax rijden, op gelijk welke ondergrond, maar onderschat toch de massa ervan niet.
Volgens veel experts is een R80GS met een 1000cc-Siebenrock-kit de allerbeste combinatie, omdat een 800cc-blok beter uitgebalanceerd is en dus minder zal trillen en zo.
Wel een groot voordeel : geen elektronica (behalve de ontsteking) én ge kunt eraan sleutelen met mes en vork :thumbsup:


User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

de g/s zijn de oudere, die volgens de ouderen-van-dagen ook beter geschikt zijn voor het offroadwerk, wegens veel minder kilo's :ugeek:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Blackbert »

Sofie heeft al afgesproken met Bas van Hyperpro om haar g/s te prepareren zoals die van hem. ;)

Ergens op allroadmaniacs denk ik is er een draadje van ene Wilfried, die in zo'n oude gs oa de achterbrug van een 1150 of 1100 monteerde, net om prullen te vermijden in de dinges rally in F, enkel toegankelijk voor 'vintage' rallyvoertuigen.

Als je er genoeg geld naartoe gooit komt het met elk voertuig wel in orde.

Maar kom, zo'n Terra, wat scheelde er dan nog aan, buiten topspeed? zitcomfort? vering toch nog niet helemaal goed?
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by TRooPER »

Blackbert wrote:
Maar kom, zo'n Terra, wat scheelde er dan nog aan, buiten topspeed? zitcomfort? vering toch nog niet helemaal goed?

een paraplutje :lol:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

@ Sofie : Mat, van bmwboxertoko, heeft wel wat gepimpte GSsen te koop hoor, zo in de stijl waarin Blackbert denkt 8-) :
Moet je hier maar es kijken, onder "verkoop" : http://www.bmwboxertoko.nl/home.htm :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote:Maar kom, zo'n Terra, wat scheelde er dan nog aan, buiten topspeed? zitcomfort? vering toch nog niet helemaal goed?
falende krukaslager :roll:
maar verder vond ik daar eigenlijk niet veel aan schelen. Zitcomfort enkel wanneer er lange stukken autostrade (of gewone weg die zo recht en verlaten was dat het net zo goed autostrade had kunnen zijn) en ik lange tijd in dezelfde positie zat. Maar dat had ik eigenlijk ook met de Tenere en met de TDM. Volgens mij zijn er weinig motoren waarop je dat niet hebt als je weken na elkaar lange ritten maakt.
Topspeed is echt geen probleem op de Terra, die gaat rap genoeg.
Van Turbulentie had Laouen wel meer last als ik, en dat is vermoeiend. Maar op te lossen met een ander scherm imho.
De achtervering was voor mij zeer goed. Op de lekkende dichting na (maar Bas van Hyperpro heeft al aangegeven dat we ter compensatie de shocks mogen binnensteken voor een volledige revisie).
De voorvering was ok, maar ook niet meer dan dat. Zonder in een heel nieuw binnenwerk te investeren is er echter nog weinig aan te verbeteren buiten de veren, olie en minimale aanpassingen aan de dempingsshims en -veertjes die allemaal al gedaan zijn.

Maar meer moto's is uiteraard altijd beter :mrgreen:
ge kunt zo ene moto al ne keer ergens in het oosten achterlaten waar ge wat volk kent om van daaruit ritten te doen :ricky: :whistling:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by laouen »

Blackbert wrote:Sofie heeft al afgesproken met Bas van Hyperpro om haar g/s te prepareren zoals die van hem. ;)
:shock: :shock:
Was't maar waar :cry:
Blackbert wrote:Maar kom, zo'n Terra, wat scheelde er dan nog aan, buiten topspeed? zitcomfort? vering toch nog niet helemaal goed?
Zitcomfort en heel veel turbulentie op de autostradestukken vooral, wat imho toch niet meteen met een ander schermke op te lossen valt. Die turbulentie was om zot te worden bij momenten, of om bij in slaap te vallen :roll: Heel vermoeiend. Als dat zo een dagske (of 2) is, valt dat allemaal mee, maar zo 3 keer een week aan 120 (en meer) door Turkije (het zijn daar allemaal autostrades blijkbaar), dan begint dat toch tegen te steken.

Verder helemaal niks mis met die Terra van mij 8-) op een klein elektrisch probleem ergens in de kabelboom die onder de tank door loopt, waardoor mijn dashboard een flikkerende kerstboom lijkt. Maar als ik recht ga staan, gaan de lichtjes altijd uit. Dus zo erg zal't wel allemaal niet zijn. :lol: Behalve dan wanneer ik de kerstboom te lang laat branden en het rode lichtje niet meer uitgaat als ik stop, of wanneer ik net getankt heb en we dan nog efkes pauzeren voor een koffietje ofzo. Dan krijg ik niet alleen de kerstboomverlichting maar ook een EWS :roll: :?

Mijn Terra gaat nu wat liefdevolle aandacht krijgen zodat ik er nog een hoop kilometers bij op kan zetten. Ze is toch voorbij de kilometer-of-no-resell-value :lol:

Punt is dat ik tot nu toe altijd al vol in de wind (of de turbulentie) gezeten heb op al mijn moto's. Ik vind dat ik nu es 'comfort' verdiend heb, neh! En ik ben gewoon curieus geworden naar die sublieme GS'en die je toch overal tegen komt.
duibhce Kaelann wrote: Maar meer moto's is uiteraard altijd beter :mrgreen:
ge kunt zo ene moto al ne keer ergens in het oosten achterlaten waar ge wat volk kent om van daaruit ritten te doen :ricky: :whistling:
:ricky:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Wel, Stefke, ikzelf, Raketman en Bij ook weten tesamen HEEL erg veel over die ouwe boxers ! :thumbsup:

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Bij »

Bij den boxertoko staat een BMW XXL1070 te koop die is van wijlen Bill BMW ik heb er ooit in Retie bij ge staan en een keertje opgezeten
Fanatastisch ding. Het volledige verhaal vind ge hier http://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/408 ... on/?page=1

Ik weet ni wat de vraagprijs is maar ik zou hem wel willen hebben :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Koeno »

onlangs nog een zoekertje gevonden: tof maar mijn verstand zegt neen: ik kan niet genoeg rijden
Flash, King of the impossible

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Moh, is da onzen Bas niet? Dus voor ritten van 1500+ km is de zithouding slecht? Tssssss

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Zoon is motormechanicien
Moest dat niet zijn: "Kind 1 is motormecanicien" ?

En ook vergeten: "zelf rijd ik met een duuzend".
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Heeft er niemand zin om te reageren op het zoekertje? Met de vraag of je daar wel examen-achtjes mee kan rijden? :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by zappa »

Dé vraag is: zou Bas het wel weten dat Marreke zijne flasche moto verkoopt ?
sig nature

Post Reply