Dreams in een Boeing 787

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Dreams in een Boeing 787

Post by Wipr »

Niet van belang, totaal van geen belang eigenlijk maar buiten motorliefhebber ook fervente liefhebber van alles dat vliegt (buiten muggen en vliegen) :mrgreen:

Iedereen zijn eigen Bucket list nog maar normaal gezien (tenzij er iets tussen komt, kan altijd he) in juli 1 ding schrappen van deze lijst.
Reizen met een Dreamliner oftewel een Boeing 787

Ik kies tegenwoordig meer de reizen in functie van het type vliegtuig dat de bestemming :mrgreen: dat maakt dat ik heeeeel lang moet sparen. Hier toch centen opzij gelegd sinds 2008

Nog to do airplanes zijn Boeing 747, Airbus A 380 en A 340 als ze nog vliegen tegen dan.

De Boeing 777 vliegt nog veel rond, de 767 al mee gevlogen maar ouder toestel. DC-10 ook een ferm vliegtuig maar vliegt niet meer denk ik maar die eer reeds gehad.

:rayof:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by zappa »

tot een paar jaar terug, had ik nog nooit in een vliegtuig gezeten. Nu al een keer naar Italië en eens naar IJsland. (en terug :mrgreen: )

Voor mij is dat zo saai als een autobus, ge zit veel te dicht op elkaar, dat maakt lawaai, dat is de meest vervelende verplaatsing ooit.


Maar ben blij dat jij daar anders over denkt en daar anders naar kijkt :grin:

veel collecte plezier ;)
sig nature

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Jopet »

Al diverse malen gevlogen (gelukkig nog nooit ergens buiten gevlogen) maar heb begod geen weet van met welk soort toestellen ik al gevlogen heb....

Diverse bestemmingen, zowel kort als lang.... maar meestal zo goedkoop mogelijk.

Ook al een paar keer zot gedaan, kinderen wilde pizza eten, waar eet je de beste pizza's, inderdaad in Italië en dus 's morgens vliegtuig genomen naar Venetie en 's avond al terug gekeerd naar België, ook zo eens naar Dublin gevlogen om een dagje naar de zoo te gaan, dus ook 's morgens vertrokken en 's avonds terug gekeerd, idem om eens een dagje door te brengen in de Wiclow Mountains, ook 's morgens door en 's avonds terug....

Maar vliegen in een Boeing 787 zal wel de moeite zijn want waarschijnlijk veel veel groter dan diegene waarmee ik al gevlogen heb.

Veel plezier Wim!!!

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Wipr »

@zappa: vroeger vond ik het veel opwindender dan nu hoor. Meestal vlieg je in de meest voorkomende toestellen zijnde Airbus 320-321 en Boeing 737 en als je dat eens met de typische low cost maatschappijen of chartermaatschappijen vliegt dan is het effectief het gevoel van op elkaar gedrukt als sardienen in een blikken doosje.

Af en toe vlieg je eens met een ander toestel en dat vind ik wel leuk. En lijnvluchten bieden doorgaans in economy class net iets meer ruimte dan charterconfiguratie.

Om een voorbeeld te geven..... in het grootste passagierstoestel ter wereld, de A380 dus kunnen er in normale indeling grof genomen er een 550personen in en in charter krijgen ze het voor elkaar om er meer dan 800personen in te krijgen op dezelfde oppervlakte. Hangt dus gewoon af welke configuratie de vliegtuigmaatschappij bij de vliegtuigbouwer besteld.

Nu nog eens richting Mexico maar ditmaal met de kinderen erbij en met een typische vakantieflyer TUI maar een klasse hoger genomen dan economy. Heb effectief geen zin om 10-11u en wellicht iets langer wegens tussenstop in Cuba op elkaar geplakt te zitten.

Om het in cijfers uit te drukken:
Economy class: 74cm beenruimte
Comfort class: 86cm beenruimte
Premium class: 94cm beenruimte
En star class: 114cm beenruimte

Mijn interesse in het vliegtuig-gebeuren is simpelweg omdat piloot worden een jongensdroom was maar niet kunnen verwezenlijken. Gehoorafwijking helaas.
Ooit 2j aan zweefvliegen gedaan maar geen echte teamplayer zijnde vond ik al de rompslomp, zwevers slepen, kuisen, lierwagen bedienen en je beurt afwachten wat wel eens heeeeel lang kan duren als er wat thermiek is die dag, waren niet aan mij besteed.

Als de toekomst wat meezit wil ik sparen om een PPL te behalen. In mensentaal, leren vliegen met een klein sportvliegtuigje maar ook hier weer eerst maar eens nagaan of de gehoorafwijking mag voor privé gebruik.
En anders leren parapenten al is dat totaal iets anders met enige raakpunt dat je "vliegt"

Als er hier in Deurne (luchthaven Antwerpen) een vliegtuig opstijgt heb ik dat gezien en hetgeen voor me gebeurt niet meer :mrgreen:

Vliegtuigmechaniek is iets wat me ook erg kan boeien maar goe. Ergens trek je de lijn he. Keuzes maken

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Muug »

Ne maat van mij (ook afgekeurd wegens iets aan zijn ogen) is ook in eerste instantie gegaan voor ne zweefvlieger, maar heeft nu toch al een ruim aantal jaren een ULM-vliegtuigje. Die is daar supercontent van. Hij heeft dat samen met één of twee andere gekocht. Misschien ook een oplossing voor u?

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Stefke »

En een (ex) collega van mij is vorige week maandag in Italië verongelukt met zijn vliegtuigske... 51 jaar jong, motorinstructeur en ULM-instructeur. :cry:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Wipr »

@Stefke: zonde dit te horen gelijk op welke manier. Veel te jong :(

@muug: eventueel een mogelijkheid maar dan moet ik terug actiever worden en vrienden eens de vliegdroom kenbaar maken. Maar een kat een kat noemen en weten dat niet alles mogelijk is in 't leven. Het is een droom maar geen depressie op komst als deze geen werkelijkheid zal worden.
Gewoon effe mijn enthousiasme delen meer niet ;)

J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by J2FK »

Ne goeie maat van mij is lijnpiloot en is bezig met het zelf bouwen van een tweezitter....ook een oplossing 8-)
Btw...zo vliegen interesseert mij ook enorm. Destijds militaire carrière opgezegd omdat droom nie kon verwezenlijkt worden.

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Drummer »

Stefke wrote: 27 Jun 2017 23:27 En een (ex) collega van mij is vorige week maandag in Italië verongelukt met zijn vliegtuigske... 51 jaar jong, motorinstructeur en ULM-instructeur. :cry:
De wereld is klein, collega van mij heeft op haar trouwdag nog met hem gevlogen, weliswaar in belgie.
Idd veel te jong om al te gaan.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by laouen »

Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Wipr »

Had gekund maar als ik kan dan vertrek ik nooit uit Zaventem. Heb een hekel aan deze luchthaven. Belgische Tui heeft maar 1 Dreamliner, de noorderburen 3 en we vertrekken van Schiphol. Tenzij er nog meer kapot gaan geen zorgen ;)

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Blackbert »

Waar is de tijd dat ge uw kofferdeksel met een velorekker dichthield ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Muug »

en met op de achterbank drie ruziënde ambetanterikken.
en twee uur tijd verliezen aan de douane aan de grens.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Wipr »

Vlucht Amsterdam-Hoguin(Cuba) 9u maar daar 5u :veryangry: idd 5u in het vliegtuig moeten wachten omdat er ongeloofwaardig maar waar, een strooien hoed in de ventilatie van de airco vh vliegtuig was gezogen. Moest er dus eerst uitgepeuterd worden door de Cubanen en dat gaat traag. Ongeloofwaardig omdat ik niet snap dat er geen rooster aan de buitenkant zit dat rommel tegenhoudt. Enfin. Dan nog 1,5u gevlogen tot Cancun en we waren er na 23u onderweg te zijn, gerekend vanaf we thuis de deur achter ons toe trokken tot in de lobby vh hotel.

het is hier ni slecht en vrijdag weer thuis. Nu geen tussenlanding meer en hopelijk op 10u in Schiphol. Awel, ik vind het hier super maar heb veel goesting om een toerke te doen met de scooter. ;)

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by karel-p »

nen tip : "mile-high"-club.... :lipsrsealed2:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Muug »

Wipr wrote: 12 Jul 2017 03:03 Ongeloofwaardig omdat ik niet snap dat er geen rooster aan de buitenkant zit dat rommel tegenhoudt.
Wipr, zijt nu eens serieus, hebt gij ooit al ne keer een straalmotor gezien met een rooster ervoor? :pillepalle:
Trouwens, overlaatst heeft er een oud madammeke uit bijgeloof wat muntjes in zo'n motor gegooid, om geluk te hebben bij 't vliegen. Ze zijn dan ook een tijdje bezig geweest om die muntjes uit die moteur te halen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Wipr »

Muug wrote: 12 Jul 2017 12:38
Wipr wrote: 12 Jul 2017 03:03 Ongeloofwaardig omdat ik niet snap dat er geen rooster aan de buitenkant zit dat rommel tegenhoudt.
Wipr, zijt nu eens serieus, hebt gij ooit al ne keer een straalmotor gezien met een rooster ervoor? :pillepalle:
Trouwens, overlaatst heeft er een oud madammeke uit bijgeloof wat muntjes in zo'n motor gegooid, om geluk te hebben bij 't vliegen. Ze zijn dan ook een tijdje bezig geweest om die muntjes uit die moteur te halen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Effectief een rooster voor een straalmotor zie ik niet gebeuren. Het was wel degelijk een andere opening onderaan het vliegtuig. Geen motor. Als de hoed in de motor wordt gezogen krijg je fijn gemalen stro :mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Wipr »

Muntjes in de straalmotor. Ach wat bezielt de mens toch. Toch straf want hoe kwam ze daar dan bij!?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Wipr »

karel-p wrote: 12 Jul 2017 08:37 nen tip : "mile-high"-club.... :lipsrsealed2:
:mrgreen: :rayof:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dreams in een Boeing 787

Post by Muug »

Wipr wrote: 13 Jul 2017 02:41 Muntjes in de straalmotor. Ach wat bezielt de mens toch. Toch straf want hoe kwam ze daar dan bij!?
te voet het vliegveld op om te moeten boarden wellicht en dan kan je tot bij de motoren. Dan gewoon bovenhands werpen.

Post Reply