1984

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

1984

Post by Blackbert »

"Tomorrowland"
Mooie naam voor het toekomstige Vlaanderen.

We gaan efkes de bevolking van een middelgrote stad screenen. Om er een kleine buslading uit te halen die zonder uitleg een Njet krijgen.
Moet ik er iets achter zoeken dat in Boom en Rumst de populisten aan de macht zijn?

Een politiechef die met zijn aanhoudster, eh, sorry, assistente dure sjakosjen aanschaft op onze kosten, dat is geen straf waard.

De kliklijn, nee, wacht, het meldpunt sociale fraude krijgt dagelijks 50 berichten. Grotendeels over zwartwerk bij de buur.

"DDR" begint toch stilaan beter de lading te dekken.

:sick2:
grease up your baby for a ball on the hill

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: 1984

Post by pingu »

Wat ik vooral gevaarlijk vind is dat "zonder uitleg", en nog meer het "zonder weerwoord / mogelijkheid tot correctie / ...". Zonder recht op verdediging m.a.w. Dát is veel en veel gevaarlijker dan de screening op zich. Van daar is het idd. geen grote stap naar willekeur / 'politiestaat'.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: 1984

Post by Tom Thumper »

:stupid: En het is nog amper een discussie waard. Flistpalen, camera's, vingerafdrukken, ... gewoon eens een keer onnozel doen en stout zijn, het mag echt niet meer. Gelukkig heb ik thuis genoeg plaats om te pissen waar ik zelf wil, ja ook buiten in de beek zonder aanvraag of schriftelijke toestemming om te lozen in provinciale wateren. En de vrijheid in mijn kop, die pakken ze ook nooit af!

https://www.facebook.com/TerzakeTV/vide ... f=NEWSFEED
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 1984

Post by Muug »

Vergeet ook A Brave New World niet, waarin oa predestinatie aan bod komt, en ook manipulatie van de massa, en discriminatie.
En, wellicht kent niemand deze, Blokken van de onvolprezen Ferdinand Bordewijk. Het zijn boeken die ik in het middelbaar gelezen heb en ze hebben mijn allergie aan bevelende instanties bevestigd en versterkt.
Maar jawel, we zijn de eeuw van de betutteling ingegaan. Dat is me wel duidelijk geworden, na ons bezoek aan Gent Jazz.

edit: ik moest even zoeken, want deze woordenschat gebruik ik doorgaans nooit, maar 'totalitair' schijnt de huidige situatie vrij goed te omvatten. Michael Van Peel vermeldt in zijn boek Van Peel tot Evenaar een ander regime dat eigenlijk nog veel accurater is. Maar ik kan er niet op komen.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1984

Post by petervdc »

de "aanslagen" komen hun goed uit ook, is een "goede" reden voor minder privacy etc etc
kwil nog net niet zeggen dat er bij zijn die georchestreerd zijn... hoeveel architecten zijn er niet die zeggen dat 9/11 een fake boel was
manipulatie van de massa ?? we weten nog 99% niet peis ik van hoe het gebeurt :-(
Keep going

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: 1984

Post by Tom Thumper »

Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 1984

Post by Blackbert »

grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: 1984

Post by Tom Thumper »

Blackbert wrote: 14 Jul 2017 17:15
Fake news. :twisted:
Echt? ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: 1984

Post by Cooper »

Tom Thumper wrote: 14 Jul 2017 17:26
Blackbert wrote: 14 Jul 2017 17:15
Fake news. :twisted:
Echt? ;)
Nee Fake. :lol:
Once you ride a Wing, you never want another thing !

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: 1984

Post by TRooPER »

als ik op de betere rock'n'roll festivals van die bordjes zie hangen , dan komt mijn haar al recht, en vrij snel erna volgt de rest
en gaat alles in een vloeiende beweging de lucht in.....WHoopWHoop en met de grote middelvinger zweef ik (waar zijn die handjes) rond


Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 1984

Post by Wipr »

Mannekes, de wipr woont nu op Mars, vermijd het nieuws als de pest maar wat is er gaande. Morgenland troubles ofwa?

Het "nieuws" is manipulatief en dan is alles gezegd zeker......

Voorbeeldje: Allah Akbar wat de klok slaat. Aanslag hier, debiele minister daar, mag weer water gebruiken vandaag.....

Een viswijf zijnde heb ik natuurlijk een babbeltje gedaan met de Tacovreters en ze vroegen hoe het nu in België is.....afgaande op de aanslagen in Europa natuurlijk......
De Mexicaanse fotografe is kwestie vertelde me dat er een paar maanden geleden in een discotheek in het über toeristische Playa Del Carmen, een aanslag gepleegd was door 1 van de kartels daar. Binnengestormd met een paar zwaar gewapende mannen en een 50mensen in koelen bloede vermoord. Waarom, zomaar om een statement te stellen dat de regio van hun is.

In 't nieuws??? Nee hoor, elke journalist die een woord durft te reppen wordt door de Mexicaanse overheid gepakt langs alle kanten.

Bwa, 9/11 stinkt, die periode ook massaal gemoord in aantallen dat de ruim 3000doden in NY overschrijdt. Ruim is hier ruim, waar..... ergens in niemandsland waar niemand moet zijn en iets aan heeft.

Den Trump met zijn fake nieuws..... het enige waar em misschien gelijk in heeft al is hij met zijn narcistische gedachten niet verder te denken dan wat er over hem en diens entourage geschreven wordt.

Maar goe, wasdeproblem me Boenkeboenkeland alias Tomorrowland?

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 1984

Post by Blackbert »

Zou bijna zeggen "op zich niks", maar da's misschien toch te vriendelijk voor TL.
Waar is de heisa rond. Lees de eerste post.
Intussen is de wind alweer gaan liggen en zit het tripje van de nieuwe geitenwollensokken er weer bijna op. Die blijkbaar allemaal de kleine lettertjes gelezen hebben en dus wisten dat ze door de computer zouden gaan.
Niet alleen dit jaar, maar eerdere jaren blijkbaar ook, wel "slechts" bij de lokale politie.

Gisteren over een stukje 'At the festivals' gestruikeld: TL. Peace, love & understanding, Allemaal mooie blije mensen die elkaar een tong willen draaien. Klef. En de soundtrack trekt op geen kl#ten. Dure happiness in een indrukwekkend decor. Een Decor. Volgend jaar aan de overkant: Hungergames met degenen die de screening niet overleefden. U kan pas inzetten als u binnengeraakt.
grease up your baby for a ball on the hill

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: 1984

Post by Mario »

Wipr wrote: 19 Jul 2017 02:21 Een viswijf zijnde heb ik natuurlijk een babbeltje gedaan met de Tacovreters en ze vroegen hoe het nu in België is.....afgaande op de aanslagen in Europa natuurlijk......
De Mexicaanse fotografe is kwestie vertelde me dat er een paar maanden geleden in een discotheek in het über toeristische Playa Del Carmen, een aanslag gepleegd was door 1 van de kartels daar. Binnengestormd met een paar zwaar gewapende mannen en een 50mensen in koelen bloede vermoord. Waarom, zomaar om een statement te stellen dat de regio van hun is.

In 't nieuws??? Nee hoor, elke journalist die een woord durft te reppen wordt door de Mexicaanse overheid gepakt langs alle kanten.
ik denk dat het je het toch wat te simplistisch voorstelt (nog maar eens ?)
journalisten zijn net zo goed vogelvrij verklaard door de kartels en 't is daar allemaal zo verweven met elkaar dat het vaak moeilijk te weten is wie voor de overheid werkt en wie voor de kartels (vaak voor alletwee overigens)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 1984

Post by Wipr »

Simplistisch?

Nogmaals, de manier waarop men iets schrijft en ik ben de eerste om dergelijke spelletjes mee te spelen. Iedereen op z'n paard te zetten en reactie uit te lokken. ;)
De manier waarop men schrijft, indiceert of het toogpraat of een stevig onderbouwde tekst is. Ik opteer op fora voor het eerste. Tenslotte tijdverdrijf en portie plezier niewaar. Niet te serieus nemen ;)

Tuurlijk stel ik het simplistisch voor. Die les heb ik wel geleerd met de jaren. Ik lul maar wat. Meteen ook de reden waarom ik niet meer speciaal om 19u afstem voor het nieuws of in de auto een cd opzet als het nieuws begint.

Of je het nu simplistisch of doorgedreven wil voorstellen..... denk je dat je als buitenstaander er het fijne van gaat weten? Natuurlijk niet.

Dat er geen duidelijke kampen van de goeie en de slechteriken zijn in de wereld, zijn we al uit hoor. :roll:

Waar ik op doelde is dat sommige zaken in de wereld het nieuws niet halen terwijl ze minstens even erg zijn dan de zaken waar we wel over te horen krijgen. Even erg op het vlak van mensenleed maar wellicht minder erg op het vlak van politiek-economisch vlak.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: 1984

Post by Mario »

bij mijn weten wordt er al jááren bericht over de moorden die er in Mexico gaande zijn n.a.v. de drugoorlog
nog niet zo heel lang geleden (hoogstens 2 jaar schat ik) ging het ook hier over een hele groep studenten die in het niets verdwenen is en hoogstwaarschijnlijk allemaal vermoord
daarnaast las/hoorde ik regelmatig over lichamen die opgehangen werden aan bruggen of teruggevonden werden maar ja, als je het nieuws niet wenst te volgen, dan is dat al wat lastiger

nu, dat men er tegenwoordig minder over bericht, is wellicht te wijten aan het fenomeen van gewenning en dat het ver van ons bed is

maar dit alles heeft dus weinig van doen met wat Bert ons wilde meedelen

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 1984

Post by Muug »

Ik heb de term gevonden die Michael Van Peel gebruikt. "mild despotisme". Een term bedacht door een Tocqueville, zo'n 150 jaar geleden.

Mild despotisme omschrijft een democratie waarbij talloze regeltjes de burger reduceren tot een volgzaam schaap.

"Volgens de Franse denker leidt individualisme tot een steeds verder voortschrijdende bureaucratie, legt Kruiter uit. "Hoe meer de mens zich opsluit in zijn kleine kringetje, hoe minder hij zich drukt maakt om de publieke zaak. En hoe meer de overheid dat publieke domein zal claimen. Dat versterkt weer het individualisme. Bureaucratie en individualisme jagen elkaar aan."
en
".....in haar ijver om voor haar burgers te zorgen, maakt de overheid die wel volstrekt tam en weerloos."

Zeer goed interview met de auteur van een vrij recent boek waarin Tocquevilles inzichten toegepast worden om dit tijdperk :
https://www.trouw.nl/home/tocqueville-e ... ~a43c95e3/

Ik ben ervan overtuigd dat we serieus zwaar in dit milde despotisme zitten. En net zoals de auteur in het interview zelf zegt: "zo mild vind ik het onderhand niet meer."

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 1984

Post by Muug »

Blackbert wrote: 19 Jul 2017 07:55Volgend jaar aan de overkant: Hungergames met degenen die de screening niet overleefden. U kan pas inzetten als u binnengeraakt.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: 1984

Post by Tom Thumper »

Wipr wrote: 19 Jul 2017 02:21 Mannekes, de wipr woont nu op Mars, vermijd het nieuws als de pest maar wat is er gaande. Morgenland troubles ofwa?

Het "nieuws" is manipulatief en dan is alles gezegd zeker......

Voorbeeldje: Allah Akbar wat de klok slaat. Aanslag hier, debiele minister daar, mag weer water gebruiken vandaag.....

Een viswijf zijnde heb ik natuurlijk een babbeltje gedaan met de Tacovreters en ze vroegen hoe het nu in België is.....afgaande op de aanslagen in Europa natuurlijk......
De Mexicaanse fotografe is kwestie vertelde me dat er een paar maanden geleden in een discotheek in het über toeristische Playa Del Carmen, een aanslag gepleegd was door 1 van de kartels daar. Binnengestormd met een paar zwaar gewapende mannen en een 50mensen in koelen bloede vermoord. Waarom, zomaar om een statement te stellen dat de regio van hun is.

In 't nieuws??? Nee hoor, elke journalist die een woord durft te reppen wordt door de Mexicaanse overheid gepakt langs alle kanten.

Bwa, 9/11 stinkt, die periode ook massaal gemoord in aantallen dat de ruim 3000doden in NY overschrijdt. Ruim is hier ruim, waar..... ergens in niemandsland waar niemand moet zijn en iets aan heeft.

Den Trump met zijn fake nieuws..... het enige waar em misschien gelijk in heeft al is hij met zijn narcistische gedachten niet verder te denken dan wat er over hem en diens entourage geschreven wordt.

Maar goe, wasdeproblem me Boenkeboenkeland alias Tomorrowland?
Aanslag in Playa de Carmen is hier wel degelijk in het nieuws geweest, meer in Nederland maar ook de Belgische pers heeft hier heel zeker over bericht, het aantal doden lag op "minstens 5". Facebook gaf mensen de kans te laten weten dat ze veilig waren. Tja, een beetje alle niet Amerikaans buitenlands nieuws zit ergens op de achterste bladzijde omdat dat niet zo goed verkoopt. Maar dat direct gaan koppelen aan allerlei complot theorieën over 9/11 is toch wat kort door de bocht.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 1984

Post by Wipr »

Tom Thumper wrote: 19 Jul 2017 14:57
Wipr wrote: 19 Jul 2017 02:21 Mannekes, de wipr woont nu op Mars, vermijd het nieuws als de pest maar wat is er gaande. Morgenland troubles ofwa?

Het "nieuws" is manipulatief en dan is alles gezegd zeker......

Voorbeeldje: Allah Akbar wat de klok slaat. Aanslag hier, debiele minister daar, mag weer water gebruiken vandaag.....

Een viswijf zijnde heb ik natuurlijk een babbeltje gedaan met de Tacovreters en ze vroegen hoe het nu in België is.....afgaande op de aanslagen in Europa natuurlijk......
De Mexicaanse fotografe is kwestie vertelde me dat er een paar maanden geleden in een discotheek in het über toeristische Playa Del Carmen, een aanslag gepleegd was door 1 van de kartels daar. Binnengestormd met een paar zwaar gewapende mannen en een 50mensen in koelen bloede vermoord. Waarom, zomaar om een statement te stellen dat de regio van hun is.

In 't nieuws??? Nee hoor, elke journalist die een woord durft te reppen wordt door de Mexicaanse overheid gepakt langs alle kanten.

Bwa, 9/11 stinkt, die periode ook massaal gemoord in aantallen dat de ruim 3000doden in NY overschrijdt. Ruim is hier ruim, waar..... ergens in niemandsland waar niemand moet zijn en iets aan heeft.

Den Trump met zijn fake nieuws..... het enige waar em misschien gelijk in heeft al is hij met zijn narcistische gedachten niet verder te denken dan wat er over hem en diens entourage geschreven wordt.

Maar goe, wasdeproblem me Boenkeboenkeland alias Tomorrowland?
Aanslag in Playa de Carmen is hier wel degelijk in het nieuws geweest, meer in Nederland maar ook de Belgische pers heeft hier heel zeker over bericht, het aantal doden lag op "minstens 5". Facebook gaf mensen de kans te laten weten dat ze veilig waren. Tja, een beetje alle niet Amerikaans buitenlands nieuws zit ergens op de achterste bladzijde omdat dat niet zo goed verkoopt. Maar dat direct gaan koppelen aan allerlei complot theorieën over 9/11 is toch wat kort door de bocht.
My fault, idd blijkbaar op 't nieuws geweest. Zo zie je maar....ik volg het niet meer. En buiten deze discussies om word ik er niet rijker van ;)
Bedankt voor de opheldering :grin:

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: 1984

Post by karel-p »

in t nieuws:
groepje jongeren die met een MES geld en gsm's AFTROGGELEN van voorbijgangers.....

sorry maar voor mij is dat roofoverval en niet zomaar wat aftroggelen.........

Post Reply