't gaat gebeuren....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 15 Jul 2017 22:01 Wat zoeken we?
- Rechtop zitten en comfortabele kniehoek.
- Soft offroad
- Beetje vermogen alles boven de varadero is goedgekeurd.
- Uitschakelbare ABS
- Graag cardan, het prullen met ketting wordt mij beu...
Image

https://www.2dehands.be/autos/skoda/yet ... 88290.html

:dontknow: :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

:w00t: da's nen diesel, Bert, den onzen is ne naft van 170pk en daarenboven nen AWD ! En te koop, jawel ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 17 Jul 2017 13:29
Koeno wrote: 15 Jul 2017 22:01 Wat zoeken we?
- Rechtop zitten en comfortabele kniehoek.
- Soft offroad
- Beetje vermogen alles boven de varadero is goedgekeurd.
- Uitschakelbare ABS
- Graag cardan, het prullen met ketting wordt mij beu...
Image

https://www.2dehands.be/autos/skoda/yet ... 88290.html

:dontknow: :mrgreen:
'k Heb deze al:
Image

ik zoek het equivalent in een 2-wieler ;-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Het is wellicht helemaal uit je denkpiste maar waarom geen Pan European 1300. Steengoede motor en mits wat zoeken ( heb ik gedaan :mrgreen: ) voor heel schappelijke prijzen en met niet al teveel km's te vinden.

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Gunter »

Raketman wrote: 17 Jul 2017 11:26 Ben na 3 weken en klein 2000km toch dik content van de Africa Twin. Niet teveel elektronica (ABS in 3 standen, tractiecontrole in 4 en dat is't zowat), voelt qua gewicht bijna identiek aan de KTM, draaicirkel idem. Misschien nog iets lichtvoetiger in het sturen. Enorm aangename gasrespons, vering dik in orde. Méér dan genoeg poeier om zot te doen. En vooral : een gerust gemoed, wat ik na 12 jaar KTM toch eens kan appreciëren. 'k Heb er het volledige reis-en beschermingspakket van Hepco & Becker bijgekregen aan een schandalig te noemen korting 8-) + handvatverwarming.

Tot nu toe maar één gigantisch nadeel : de standaard gemonteerde banden zijn geen zak waard op nat wegdek, waarvoor ze mij gelukkig gewaarschuwd hadden. Een typische kwaal voor veel fabrieksmontage banden, maar dit is toch wel heel erg te noemen. Maar gelukkig zijn de bandenmaten identiek aan de KTM, dus voor de herfst vliegen die dingen in de container en ga'k ze vervangen door Pirelli Scorpions.
Hey Raketman,

Proficiat met de aankoop, de standaardbanden trekken op nat wegdek idd op geen "....."
In het droog waren ze redelijk, ik twijfel nog wat ik erop ga leggen, nu 12000km dus achteraan dringend aan vernieuwing toe... 😳.
80% straatgebruik dus ik zou die Conti's wel overwegen en anders worden het idd ook weer die Pirelli Scorpions

Grts Gunter

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Proficiat met de aankoop Raketman! :rayof:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Koeno wrote: 16 Jul 2017 20:21
Langs de andere kant, rondkijken, testritten en véél vragen stellen is nog niet hetzelfde als onmiddellijk een gekke beslissing nemen (denk ik)...
Zelfs te koop aan bieden van de Varadero is géén onmiddellijke gekke belissing nemen he :p

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Wipr »

Koeno wrote: 25 Jul 2017 13:39
Koeno wrote: 16 Jul 2017 20:21
Langs de andere kant, rondkijken, testritten en véél vragen stellen is nog niet hetzelfde als onmiddellijk een gekke beslissing nemen (denk ik)...
Zelfs te koop aan bieden van de Varadero is géén onmiddellijke gekke belissing nemen he :p
Helemaal niet. Als er maar aan gedacht wordt om te verkopen van gelijk wat, meteen te koop zetten en voor de normale sterveling kan er pas echt actie ondernomen worden als het geld van deze verkoop ter beschikking staat.

Hoe sneller dat je hem te koop zet, hoe beter en je bent dan nog niets verplicht :grin:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

't heeft maar één nadeel, ik rijd nu nog minder met de Varadero net omdat hij te koop staat...

ondertussen in mijn hoofd al een compleet nieuw motorplan uitgedacht...
vrouwlief ziet het nog zitten, ikzelf ben klaar om mijzelf te laten interneren in één of ander gesticht...

maar tzou eens kunnen worden: ouwe allroad zoeken voor te leren offroad rijden in combinatie met een degelijke baanmachine...
bv cb 1300 sa gecombineerd met nen ouwe (t )ransalp (kwestie toch ook naar de ardennen te geraken, om daar wat bospaadtjes te kunnen doen)...

en voor iemand het zeggen wilt:
Ja ik ben wispelturig... en 'k ben niet zeker of ik het wel leuk vind ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Koeno, elke week verschijnen er nieuwe zoekertjes van mooie en zeer goed onderhouden monocylinders voor grofweg zo'n 1500 euro. Honda Dominators, KLE500's, Transalps, DR's, XT600's, XT660's en nog veel meer. Je kan dus perfect voor een klein bedrag een endurootje kopen. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Muug wrote: 28 Jul 2017 13:38 Koeno, elke week verschijnen er nieuwe zoekertjes van mooie en zeer goed onderhouden monocylinders voor grofweg zo'n 1500 euro. Honda Dominators, KLE500's, Transalps, DR's, XT600's, XT660's en nog veel meer. Je kan dus perfect voor een klein bedrag een endurootje kopen. :thumbsup:
Jup, dat is wat ik ook al ondervonden had..
en dan heeft transalp al weer een boontje voor natuurlijk, vind ik mooie motoren (vooral de oudere feitelijk).
alhoewel die ook nog "vrij zwaar" is (tov een varadero is dat een lichtgewicht natuurlijk).

eerst varadero verkopen, dan kijken voor wat testritten met weer meer/puur baan geörienteerde dingen (cb 1300, cbf1000, of iets met cardan). en dan een ranzig allroad type voor mijn onvervulde wensen ;)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 28 Jul 2017 13:38 Koeno, elke week verschijnen er nieuwe zoekertjes van mooie en zeer goed onderhouden monocylinders voor grofweg zo'n 1500 euro. Honda Dominators, KLE500's, Transalps, DR's, XT600's, XT660's en nog veel meer. Je kan dus perfect voor een klein bedrag een endurootje kopen. :thumbsup:
Volgens mij een foutief gebruik van het woord "dus". In uw opsomming zitten enkel allroads maar geen enkele enduro. Het zijn allemaal zware moto's waarmee je wel een beetje offroad kan maar er zit in die opsomming geen enkele enduro -of geen enkele moto die echt gemaakt is om offroad te rijden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Tommeke, ik denk niet dat Koeno een echte enduro wilt. De modellekes die ik voorstel zijn inderdaad een beke zwaarder, met een moteur waarvan de onderhoudsintervallen in duizenden kms worden uitgedrukt, en zelfs nog bruikbaar om er mee op reis te gaan ook. :grin:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Ik weet niet wat die 2de motor moet worden...
een puur offroad gericht masjien moet het niet worden: ik kan daar toch niks mee aanvangen...
een motor waarmee offroad kan, die niet overdreven gewicht meesleept, en geen bangelijk vermogen heeft en waarvan ik geen angst moet hebben dat hij eens omtuimelt... dat moet het zijn...
ene waarmee ik wat extra cursuskes kan volgen om zo mijn vertrouwen te vergroten en mijn eigen kunnen te verbeteren...

daarom dan ik idd aan KLE 500, transalp, XT,...

in de ogen van sommigen hier zijn dat misschien gewoon baanmotoren,
in mijn ogen zijn dat motoren die niet veel wegen, goedkoop te vinden zijn en waarvan ge gene schrik moet hebben als dat is omtuimelt dat ge het niet recht krijgt...

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Blackbert »

De bospaadjes in dardennen (en hier ook trouwens) zijn niet toegankelijk voor gemotoriseerd verkeer.
Kom de boswachter tegen en de shit is waarschijnlijk dieper dan de modder. ;)

Daarbuiten: strak plan.

https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 13383.html

:mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Neeeeeeeeeeeeen, zwarten Bert, da's niet hetgeen hij zoekt. :laugh3:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 't gaat gebeuren....

Post by zappa »

Muug wrote: 29 Jul 2017 19:00 Neeeeeeeeeeeeen, zwarten Bert, da's niet hetgeen hij zoekt. :laugh3:
waarom ni ?
sig nature

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Muug wrote: 29 Jul 2017 19:00 Neeeeeeeeeeeeen, zwarten Bert, da's niet hetgeen hij zoekt. :laugh3:
Das den eerste keer dat iemand die een motor verkoopt, zijn eigen materiaal niet aanraad denk ik ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Muug »

Koentje,
hoe moet ik dat zeggen. Er is voor elk soort motor een bepaald type koper. Gij bvb zijt iemand aan wie ik met plezier een moto in goede staat wil verkopen omdat ik weet dat gij dat zoekt. Gij zoekt geen knutselproject. Maar de koper van vanochtend bvb had al een paar enduro's en die zocht een TA om aan te sleutelen.
Om maar te zeggen dat hij verkocht is.;-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't gaat gebeuren....

Post by Koeno »

Ik snap uw punt volledig en geef je dan ook gelijk...
zo'n type aankoop is niet aan mij weggelegd...

prijsgewijs wel, maar technisch inderdaad niet, ik heb de skills niet in huis om daar iets van te maken...
maar goed, proficiat met de verkoop alleszins he ;)

Post Reply