Marketing en modeverschijnselen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Marketing en modeverschijnselen

Post by Wipr »

De scramblers, retro gestyled motoren enz enz. Alles komt terug, old school is hot

Maar.....

Wat me eigenlijk opvalt is dat als je naar de promotie campagnes, filmpjes ziet voor de nieuwe motoren en het doelpubliek dat ze voor ogen hebben...

Voorbeeld. Voor de promo van de Honda NSX125 kwamen er jonge mensen in voor, amper de puberteit ontgroeid. Logische verklaring

De brochures voor de Pan European ST1100 bijvoorbeeld: een duidelijk rijpere man met enige standing naast de motor. Type Richard Gere. Zie het nog zo voor me. Leek me logisch en gepast maar een Pan European zou het dus niet worden.

Voor de scramblers en retro de wat ruigere man, meestal met een baard (zoals de hedendaagse mode voorschrijft)
All roaders reclame: geciviliseerd doch met stoppels en verwijzende naar de drukke maatschappij ontvluchten.

Maaaarrrrrrr.....

Waar ik nu echt van verschiet is dat de promotie voor de zware, dure klasse van BMW (baggers) en vooral de nieuwe Honda Goldwing dit model gekoppeld wordt aan “jonge hippe mensen” sportief, casual doch enige klasse.

Ze willen duidelijk een nieuwe weg inslaan wat betreft het imago van sommige motoren. Het meest viel me dat op bij de nieuwe Goldwing.

Voorbeeldje:

https://youtu.be/AKaBu8aiaUI

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Muug »

"jonge hippe mensen, sportief, casual doch enige klasse" = snobs van 50+ die zichzelf nog geweldig jong vinden, én de rijkdom hebben die jonge hippe mensen doorgaans niet hebben? :dontknow:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Stefke »

Wipr wrote: 20 Dec 2017 00:08 Voorbeeldje:

https://youtu.be/AKaBu8aiaUI
Amaai, wat een slecht filmpje zeg! :roll:

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by toeternietoe »

wat is er dan slecht aan dat filmke?

Ik was alleszins verrast door het uiterlijk van de goldwing. Tot recent was de Goldwing naar mijn overtuiging een even estethisch verschijning als een Sumo-worstelaar op een racefiets. De moto in het filmke ziet er zowaar aantrekkelijk uit.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Harald »

Oei, ik haf ni goed opgelet. Ik dacht dat er een nieuwe pan was [emoji15]
Zal ma terug onder mijnen steen kruipen zekers [emoji4]

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Blackbert »

toeternietoe wrote: 21 Dec 2017 14:40 wat is er dan slecht aan dat filmke?

Ik was alleszins verrast door het uiterlijk van de goldwing. Tot recent was de Goldwing naar mijn overtuiging een even estethisch verschijning als een Sumo-worstelaar op een racefiets. De moto in het filmke ziet er zowaar aantrekkelijk uit.
De prijs van de moto?
Die 2 gereformeerde seuten, waarvan er 1 'een idee' heeft: als we nu de witte Prius eens thuis laten?
Na die film heb ik steeds geen idee hoe die moto er eigenlijk uitziet, wel dat de monteur zijn ADHDpillekes vergeten nemen was.
:dontknow:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by toeternietoe »

Blackbert wrote: 21 Dec 2017 17:29
toeternietoe wrote: 21 Dec 2017 14:40 wat is er dan slecht aan dat filmke?

Ik was alleszins verrast door het uiterlijk van de goldwing. Tot recent was de Goldwing naar mijn overtuiging een even estethisch verschijning als een Sumo-worstelaar op een racefiets. De moto in het filmke ziet er zowaar aantrekkelijk uit.
De prijs van de moto?
Die 2 gereformeerde seuten, waarvan er 1 'een idee' heeft: als we nu de witte Prius eens thuis laten?
Na die film heb ik steeds geen idee hoe die moto er eigenlijk uitziet, wel dat de monteur zijn ADHDpillekes vergeten nemen was.
:dontknow:
Ah ja, ik snap het. Maar dat is iets waar nogal wat reclame- en ander filmpjes last van hebben. Hier is het wel extreem, dat wel. Of dat het koppel gereformeerde seuten zijn, kon ik zo direct niet zien.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by F M »

toeternietoe wrote: 21 Dec 2017 14:40 Ik was alleszins verrast door het uiterlijk van de goldwing. Tot recent was de Goldwing naar mijn overtuiging een even estethisch verschijning als een Sumo-worstelaar op een racefiets. De moto in het filmke ziet er zowaar aantrekkelijk uit.
MeToo.

De vorige Goldwing, ondanks de logge verschijning, was vroeger mijn droommotor. Tot ik er een proefrit mee gereden heb.
Maar nu heb ik zin om die nog eens te proberen. Ziet er gelikter uit, is heel wat moderner geworden. Heeft eindelijk zelfs een electrisch bediend windscherm :roll: . En ook eindelijk een automatische versnellingsbak, wat voor mij onmisbaar is bij zulk een motorfiets.

En Honda beweert dat hij beter rijdt. Maar dat zei men bij de vorige versie ook. "Rijdt wel sportief voor zulk een zware motorfiets". Dat 2e deel van die zin moet wel met nadruk uitgesproken worden. 8-)

Het prijskaartje is natuurlijk ook een domper... :?
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by bompa »

Wipr wrote: 20 Dec 2017 00:08 De scramblers, retro gestyled motoren enz
https://youtu.be/AKaBu8aiaUI
Wat ik mij eigenlijk afvraag , als je op 2dehans kijkt worden er tegenwoordig veel moto's aangeboden die verbouwd zijn, maar is dat allemaal wel ok , moeten die eigenlijk niet terug gekeurd worden ,dat hebben ze mij in den tijd toch wijs gemaakt of het moest door een firma gedaan zijn die daar een vergunning voor heeft, of zijn dat maar fabeltjes.

Als die Goldwing zo handig is als zijn voorgangers is dat wel een vlot machien ,in den tijd in de club was er eentje die al de oefeningen heel vlotjes afwerkte een de meeste punten had op de oefeningen let zijne goldwing .

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by F M »

bompa wrote: 23 Dec 2017 14:28
Als die Goldwing zo handig is als zijn voorgangers is dat wel een vlot machien ,in den tijd in de club was er eentje die al de oefeningen heel vlotjes afwerkte een de meeste punten had op de oefeningen let zijne goldwing .
Dat zegt meer over de rijder dan over de Goldwing, wees daar maar zeker van !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Droopy »

Dus als je de nieuwe Goldwing koopt kan je al je jonge bevriende koppels gaan bezoeken, bij de babyborrel mag je zeker niet mee mag drinken met de rest want je moet straks nog met de moto rijden. :?

je kan naar een karaoke bar rijden waar je dan een liedje mag kwelen mag je zeker niet mee mag drinken met de rest want je moet straks nog met de moto rijden. :?

Je kan er ook mee naar een barbecue rijden en ook daar mag je zeker niet mee mag drinken met de rest want je moet straks nog met de moto rijden. :?

Je kan ook met andere Goldwingers afspreken aan een of ander illustere spoorweg en mag je zeker niet mee mag drinken met de rest want je moet straks nog met de moto rijden. :?

Je kan er ook heel eenzaam mee langs lange saaie Amerikaanse wegen rijden af en toe zal je zelfs opgeschrikt worden doordat je moet opletten voor een of andere flauwe bocht, zo krijg je misschien het gevoel dat je meedrinkt met de rest :?

Zie je wel dat die twee uit het promofilmpje gereformeerde seuten zijn ofwel is de AA club hoofdsponsor. :lol:


De gemiddelde Goldwing koper zal wel minstens dubbel zo oud zijn maar in zo'n reclamefilmpjes wil het oog ook wat, een paar jonge lijven is nu eenmaal leuker om naar te kijken en kan je inderdaad de illusie geven dat je op zo'n moto weer een jong veulen kan zijn. ;)

Oh ja, ik moet Harald bijtreden, ik dacht ook even dat het de nieuwe Pan-European was. :ricky: :sweetheart:

Edit : je kan behoorlijk hard gaan met een Goldwing https://www.youtube.com/watch?v=U1xu34uius0

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Muug »

Droopy wrote: 24 Dec 2017 14:53 Dus als je de nieuwe Goldwing koopt kan je al je jonge bevriende koppels gaan bezoeken, bij de babyborrel mag je zeker niet mee mag drinken met de rest want je moet straks nog met de moto rijden. :?

je kan naar een karaoke bar rijden waar je dan een liedje mag kwelen mag je zeker niet mee mag drinken met de rest want je moet straks nog met de moto rijden. :?

Je kan er ook mee naar een barbecue rijden en ook daar mag je zeker niet mee mag drinken met de rest want je moet straks nog met de moto rijden. :?

Je kan ook met andere Goldwingers afspreken aan een of ander illustere spoorweg en mag je zeker niet mee mag drinken met de rest want je moet straks nog met de moto rijden. :?

Je kan er ook heel eenzaam mee langs lange saaie Amerikaanse wegen rijden af en toe zal je zelfs opgeschrikt worden doordat je moet opletten voor een of andere flauwe bocht, zo krijg je misschien het gevoel dat je meedrinkt met de rest :?
Eh. Nu heb je juist het leven van de modale motorrijder omschreven !

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Raketman »

Droopy wrote: 24 Dec 2017 14:53 Zie je wel dat die twee uit het promofilmpje gereformeerde seuten zijn ofwel is de AA club hoofdsponsor. :lol:
Je kan er ook vanuit gaan dat er, geheel tegen de nog steeds geldende vlaamsche norm dat drinken en rijden ok zijn, er ook werkelijk mensen bestaan die een zinnig bestaan kunnen leiden zonder alcohol. Of bij wie het plezier bij feestjes niet recht evenredig verloopt met de hoeveelheid drank die binnengekapt wordt. Maar ikzelf ben op mijn werk ook een gereformeerde seut zenne, omdat ik eens uitgesproken heb dat ik geen alchohol drink. Met alle plezier overigens.
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by F M »

:stupid:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Muug »

als ik kijk naar de hoeveelheid alcohol die er op onze familiefeesten gedronken wordt, denk ik dat we moeten drigend beginnen investeren in de aandelen van de platwatermaatschappijen. :shock:

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Cooper »

De Wing is een pak moderner geworden maar hij is helaas ook z'n "verschijning" kwijt. :cry:
Een Goldwing moet robuust en zwaar overkomen en deze is te slank geworden.
Zoals hier al eerder geschreven, deze verschijning had beter de naam Pan European dan Goldwing gekregen, jammer maar helaas. :dontknow:
Mij kan hij niet meer bekoren!
Once you ride a Wing, you never want another thing !

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by Droopy »

Raketman wrote: 25 Dec 2017 14:10
Droopy wrote: 24 Dec 2017 14:53 Zie je wel dat die twee uit het promofilmpje gereformeerde seuten zijn ofwel is de AA club hoofdsponsor. :lol:
Je kan er ook vanuit gaan dat er, geheel tegen de nog steeds geldende vlaamsche norm dat drinken en rijden ok zijn, er ook werkelijk mensen bestaan die een zinnig bestaan kunnen leiden zonder alcohol. Of bij wie het plezier bij feestjes niet recht evenredig verloopt met de hoeveelheid drank die binnengekapt wordt. Maar ikzelf ben op mijn werk ook een gereformeerde seut zenne, omdat ik eens uitgesproken heb dat ik geen alchohol drink. Met alle plezier overigens.
Voor alle duidelijkheid : ik was aan het zever. ;)

(en voor nog meer duidelijkheid : mijn vader was lid van de AA, say no more) ;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by F M »

Cooper wrote: 25 Dec 2017 16:52 De Wing is een pak moderner geworden maar hij is helaas ook z'n "verschijning" kwijt. :cry:
Een Goldwing moet robuust en zwaar overkomen en deze is te slank geworden.
Zoals hier al eerder geschreven, deze verschijning had beter de naam Pan European dan Goldwing gekregen, jammer maar helaas. :dontknow:
Mij kan hij niet meer bekoren!
Wel, mij kan hij duidelijk meer bekoren door die afslanking.

Alleen heb ik de prijskaartjes gezien. :w00t:
Rond de 36.000 euro voor het topmodel :pillepalle:
En dan heb je o.a. een gps met 2 (twee) gratis updates, maar waarschijnlijk nog altijd geen mogelijkheid om er routes in te steken.

:dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Marketing en modeverschijnselen

Post by F M »

F M wrote: 17 Jan 2018 13:50 Alleen heb ik de prijskaartjes gezien. :w00t:
Rond de 36.000 euro voor het topmodel :pillepalle:
En dan heb je o.a. een gps met 2 (twee) gratis updates, maar waarschijnlijk nog altijd geen mogelijkheid om er routes in te steken.
Dat laatste is toch niet exact. Je kan wel degelijk routes inladen in die vaste gps. Alleen zijn het routes via het oude TomTom principe (of zoals de Garmin outdoor toestellen): eigenlijk worden enkel de waypoints van de route overgenomen, en wordt de route door het toestel zelf herberekend, rekening houdend met de route-instellingen van het toestel (snelste-kortste route ed).

Maar kom, beter dan niets.


En alle testrijders zeggen het : hij rijdt nog sportiever dan het vorige model...
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply