Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote: 10 Feb 2018 22:09
Koeno wrote: 10 Feb 2018 20:04 Terug mee naar Melsele gereden...
Misschien toch enkele probleempjes...
ah verdekke
hopelijk opgelost tegen dat het echte motoseizoen begint!
Wanneer begint het motorseizoen :whistling:
:mrgreen:

Can-bus functie eens getest met de optimate. Ik dacht met die koude van afgelopen dagen en die zware sneeuwstorm :mrgreen: die we gehad hebben kon het eens geen kwaad om de batterij eens wat te voeden.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Voor mij was het seizoen al bezig feitelijk...
kzal toch eens moeten beginnen aan de CB Sevenfifty, zodat ik niet meer zonder motor kan vallen :whip:

Berouw komt na de zonde.
en verstand met de jaren.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Koeno wrote: 12 Feb 2018 08:39 Voor mij was het seizoen al bezig feitelijk...
kzal toch eens moeten beginnen aan de CB Sevenfifty, zodat ik niet meer zonder motor kan vallen :whip:

Berouw komt na de zonde.
en verstand met de jaren.
Maak er een tafeltje van ;) :mrgreen: :peepwall: :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Niks speciaal aan de moto gedaan, gewoon nog eens getankt. En terug eens een beetje van vreemde bagage voorzien. Motowielen, losse banden, zakken cement en zand, een kinderfiets, een berg glas voor het containerpark, 3 rijschoollichtbakken in verpakking en verleden week een lekke autoband heb ik al eens als bagage meegenomen. Vandaag kwamen daar voor het eerst PVC buizen bij van twee meter lang. De hubo binnenstuiken, zien dat ge nog wat meer nodig hebt dan een paar koppelstukken en dan bedenken dat ge met de moto zijt. Een rol ducttape extra gekocht, wat puzzelwerk en hopla probleem opgelost. 8-) Zit wel wat scheef met een paar buizen van kopkuip tot onder de topcase... :mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Stefke wrote: 12 Feb 2018 22:26 Niks speciaal aan de moto gedaan, gewoon nog eens getankt. En terug eens een beetje van vreemde bagage voorzien. Motowielen, losse banden, zakken cement en zand, een kinderfiets, een berg glas voor het containerpark, 3 rijschoollichtbakken in verpakking en verleden week een lekke autoband heb ik al eens als bagage meegenomen. Vandaag kwamen daar voor het eerst PVC buizen bij van twee meter lang. De hubo binnenstuiken, zien dat ge nog wat meer nodig hebt dan een paar koppelstukken en dan bedenken dat ge met de moto zijt. Een rol ducttape extra gekocht, wat puzzelwerk en hopla probleem opgelost. 8-) Zit wel wat scheef met een paar buizen van kopkuip tot onder de topcase... :mrgreen:
:worthless:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

De kilometerstand van "0" naar "50" gereden...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Nie zeveren, he. Zeg eens direct wat je gekocht hebt ! :twisted:

En al direct veel succes ermee gewenst, al weten we nog niet met wat.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

50 km ... Speedpedelec :idea: :!: :whistling: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

eigenlijk gisteren, maar geen courage meer om te typen...

Ik heb de ketting gesmeerd, tank gevuld, op remork gezet, crossbotten/kniebeschermers en harnas aan getrokken en gaan offroaden :grin:

Beeeeekes zo vettig, bruine zeep was er niks bij :lol:

Tegen de middag merk ik dat de koppeling moeilijk doet, het begint te laten afweten, als ik niet rem gaat de moto vanzelf er vandoor. :?

De middagstop zal daar ook geen deugd aan gedaan hebben ?

Ik ben dus "ontspoord" :mrgreen: daar zal het wel op geleken hebben, moto onderuit, ik ernaast in een gracht, liggen lachen voor het feit dat de moto niet volgde en ik net in een stuk lag waar geen !! water stond :lol: :lol: :lol:

Uiteindelijk dan maar beslist dat zonder koppeling rijden (waarschijnlijk luchtbellen?) niet te doen is offroad. Dus terug naar den auto, over de weg, alleen met de gps maps 64..... en geen bril bij, ik hok dat ik alles er just in gestoken heb, maar kortste of snelste route?? hokken...

Niet stil vallen onder weg was de boodschap, want ik krijg hem in neutraal gestart, maar moment dat ik die in versnelling leg, valt die stil..

Toch wel een stuk of 4 x moeten stoppen, rood licht enz. Iedere keer 15 -20' werk om terug in gang te komen (na tijdje plaatsen gezocht waar het wat naar beneden liep, dat was nog 't beste om te kunnen startten)

Die stomme gps stuurt me rond (net niet door centrum van) Aalst, aan verkeerslichten staan verschillende politie wagens, ik val stil, durf die niet met horten en stoten op 't kruispunt in gang proberen te krijgen, dan maar al hollende met modderklodden botten en kleren naast de moto met aangebakken klei, het kruispunt over gestoken. Denk dat die polis zal gedacht hebben " zo"n voil janet hebben we nu nog nooit gehad" ???? :whistling:

GPS had er ook zin in :mrgreen: heeft me nog eens door Aalst gezonden :cry: De weg vragen (ja ik ben een vrouw :mrgreen: ) toen ik stil stond gestrand : ze wisten niet waar ik moest zijn ( Baardegem) en ik ook niet, was richting Dendermonde dat wist ik....

Na 3 uur baan sukkelen zag ik 't niet meer zitten :| dan maar iemand gebeld, die me is komen halen want ik zat de verkeerde richting op.

Heb ik geleerd : moto die lang stil staat krijgt lucht in zijn koppelings leidingen? Ik neem ne bril mee en misschien toch eens een kaart (fucking map) of ik blijf in 't vervolg rustig in mijn zetel liggen :lol:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

F M wrote: 13 Feb 2018 14:19 Nie zeveren, he. Zeg eens direct wat je gekocht hebt ! :twisted:
waarschijnlijk iets nieuw... :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

zappa wrote: 13 Feb 2018 21:50........
aan verkeerslichten staan verschillende politie wagens, ik val stil, durf die niet met horten en stoten op 't kruispunt in gang proberen te krijgen, dan maar al hollende met modderklodden botten en kleren naast de moto met aangebakken klei, het kruispunt over gestoken. Denk dat die polis zal gedacht hebben " zo"n voil janet hebben we nu nog nooit gehad" ???? :whistling:

GPS had er ook zin in :mrgreen: heeft me nog eens door Aalst gezonden :cry: De weg vragen (ja ik ben een vrouw :mrgreen: ) toen ik stil stond gestrand : ze wisten niet waar ik moest zijn ( Baardegem) en ik ook niet, was richting Dendermonde dat wist ik....

Na 3 uur baan sukkelen zag ik 't niet meer zitten :| dan maar iemand gebeld, die me is komen halen want ik zat de verkeerde richting op.

Heb ik geleerd : moto die lang stil staat krijgt lucht in zijn koppelings leidingen? Ik neem ne bril mee en misschien toch eens een kaart (fucking map) of ik blijf in 't vervolg rustig in mijn zetel liggen :lol:
Zappa, ooit gaat ge oud en wijs zijn. Maar helaas gaat ge dus dan ook oud zijn :mrgreen:
Toch weer spijtig dat er daar geen filmkes van bestaan, ik had u wel zien hollen :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Kheb alvast slecht nieuws Zappa,

Vanuit Aalst is Baardegem niet echt richting Dendermonde.
Baardegem is dan eerder richting Opwijk/Merchtem.

Dus logisch dat ge verkeerde richting zat :p

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Koeno wrote: 14 Feb 2018 09:37 Kheb alvast slecht nieuws Zappa,

Vanuit Aalst is Baardegem niet echt richting Dendermonde.
Baardegem is dan eerder richting Opwijk/Merchtem.

Dus logisch dat ge verkeerde richting zat :p
Ja ik was 's morgens met de auto/aanhanger vanuit Dendermonde naar Baardegem gereden, vandaar dat ik dacht 't is richting Dendermonde?
Muug wrote: 14 Feb 2018 09:28
Zappa, ooit gaat ge oud en wijs zijn. Maar helaas gaat ge dus dan ook oud zijn :mrgreen:
Toch weer spijtig dat er daar geen filmkes van bestaan, ik had u wel zien hollen :thumbsup:
Te laat ik ben al oud, dus wijs zal niet meer komen :mrgreen: ( en dat oud laat zich voelen, bijna iedere spier in mijn lijf doet zeer :lol: )

Misschien maar best dat niet alles wat ik uitsteek op een filmpje staat :pillepalle: toen de lichten maar op rood bleven staan heb ik echt wel zeer onconventioneel de kruispunten over gereden via gras en verhoogde inrichtingen, fietspaden enz :?
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

astemgeen koppeling meer heeft: stilstaand in neutraal starten, beetje trottinetten met de voetjes, hup in 1 en ook wat gas. opschakelpunt is redelijk rap gevonden, terugschakelen vond ik iets lastiger, lang geleden op mijn zzr600 met gebroken koppelingskabel.

het lijkt mij sterk dat daar zomaar lucht zou inkomen, tenzij er ergens een lek in het systeempje zit.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Daarnet de GS gaan afhalen,
weekske zonder gezeten en dat is té lang...
alle probleemkes zijn van de baan, dus vanaf nu sorgeloohs genieten....

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Een week kinderloos geweest en dus vandaag een uitgelezen moment vond mijn wederhelft om voor het eerst eens mee te rijden op de BMW. Haar 15j oude motorjas aangetrokken en aan het eerst kruispunt zei ze: ik wil een nieuwe jas want deze was berekend op 15kg minder :whistling:
Dan maar een toertje langs JOma op de A12 gedaan en binnen buiten met een nieuwe motorjas voor haar.

Ik heb een Dart flyscreen Piranha besteld online en de stuurrisers van Wunderlich via de BMW dealer.
En ik weet nu al dat ik niet rouwig ga zijn met het stuur iets meer rechtop want djeezes mijn nekspieren protesteren deze avond.

De BMW service..... ik kreeg dus 3j garantie en 2j wegenbijstand. Motor ingeschreven op 27/11/2017 op mijn naam en de garantie en wegenbijstand hadden toen door de dealer in orde moeten gebracht worden. Afgelopen zondag viel mijne frank dat ik hier nog niets van gehoord had en vond het eigenlijk een beetje schandalig.

Maandag gebeld naar Bornem om te horen of er al iets voor gedaan was en nog niets aangegeven of in orde gebracht. :x vanuit Bornem ging men dat in orde brengen. Vorige zondag ook al een gepeperde mail naar de dealer gestuurd om te vragen hoe en wat.

Dinsdag de dealer zelf gebeld en kreeg de baas aan de lijn. Heel vriendelijk en meteen in orde gebracht EN opmerkelijk is dat ze de garantie en wegenbijstand met terugwerkende kracht hebben doorgevoerd en pas hebben laten ingaan 13 februari 2018 dus wat mij betreft hebben ze een mooie geste gedaan en daarmee hun excuses bekrachtigd.

Maar eigenlijk is dat van geen belang toch want een BMW gaat nooit stuk!!! :rayof: :mrgreen: :peepwall: :whistling: :mrgreen:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

zappa wrote: 13 Feb 2018 21:50
Die stomme gps stuurt me rond (net niet door centrum van) Aalst, aan verkeerslichten staan verschillende politie wagens, ik val stil, durf die niet met horten en stoten op 't kruispunt in gang proberen te krijgen, dan maar al hollende met modderklodden botten en kleren naast de moto met aangebakken klei, het kruispunt over gestoken. Denk dat die polis zal gedacht hebben " zo"n voil janet hebben we nu nog nooit gehad" ???? :whistling:

GPS had er ook zin in :mrgreen: heeft me nog eens door Aalst gezonden :cry: De weg vragen (ja ik ben een vrouw :mrgreen: ) toen ik stil stond gestrand : ze wisten niet waar ik moest zijn ( Baardegem) en ik ook niet, was richting Dendermonde dat wist ik....

Na 3 uur baan sukkelen zag ik 't niet meer zitten :| dan maar iemand gebeld, die me is komen halen want ik zat de verkeerde richting op.

Heb ik geleerd : moto die lang stil staat krijgt lucht in zijn koppelings leidingen? Ik neem ne bril mee en misschien toch eens een kaart (fucking map) of ik blijf in 't vervolg rustig in mijn zetel liggen :lol:
Best de volgende keer dat je je moto ergens aflaad, en je hebt dar gps map 64 bij,gps opzetten en op het knopje markeer drukken, ik denk het onderste van die twee langs links ,dan komt er een cijfer met een vlaggetje te voorschijn, en moet je halfweg de route toch terug naar de wagen , op de knop FIND drukken en bij waypoints dat cijfertje zoeken ,en op enter klikken dan komt ga naar klikken en dat gps brengt je tot bij de wagen met een route, :)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

bompa wrote: 17 Feb 2018 00:35
Best de volgende keer dat je je moto ergens aflaad, en je hebt dar gps map 64 bij,gps opzetten en op het knopje markeer drukken, ik denk het onderste van die twee langs links ,dan komt er een cijfer met een vlaggetje te voorschijn, en moet je halfweg de route toch terug naar de wagen , op de knop FIND drukken en bij waypoints dat cijfertje zoeken ,en op enter klikken dan komt ga naar klikken en dat gps brengt je tot bij de wagen met een route, :)

:o goede tip :thumbsup:
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Tom Thumper »

Wipr wrote: 16 Feb 2018 23:31..opmerkelijk is dat ze de garantie en wegenbijstand met terugwerkende kracht hebben doorgevoerd...
Dat is dus voor het geval dat je vorige maand alsnog een probleempje hebt??? :dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Tom Thumper wrote: 17 Feb 2018 09:53
Wipr wrote: 16 Feb 2018 23:31..opmerkelijk is dat ze de garantie en wegenbijstand met terugwerkende kracht hebben doorgevoerd...
Dat is dus voor het geval dat je vorige maand alsnog een probleempje hebt??? :dontknow:
“Dat is dus voor het geval dat je vorige maand alsnog een probleempje HAD”

Ik begrijp de verwarring maar ben er vrijwel zeker van dat je me wel begrepen had maar dat terugwerkende kracht hier niet geheel juist gebruikt is???

Maw ze hebben er 2maanden extra bijgedaan.

Duidelijk genoeg voor je?

Locked