Misschien één en ander verduidelijken.
In het verleden waren de regels idd niet zo streng en reden er redelijk wat cowboy's mee, in de vorm van de wegkapitain's ala MC tettenzot
Gelukkig is dat niet meer aan de orde, en is er iets meer verantwoordelijkheid voor nodig om dit te doen.
Ok, ik hou van de koers, en doe dit graag, en ja, je moet er iets voor over hebben.
Hoe zeggen ze dat, het is een Hobby
Voorbereiding thuis, routes bekijken, doorsteken overlopen, Veiligheidsbriefing ofwel een dag op voorhand, of de dag van de koers zelf.
En ja het kan soms hectisch zijn, vooral achter het pelleton, waar de Wilfried Peetersen, en co in de colonne rijden. Maar ook daarvoor zijn er afspraken, en als iedereen weet wat hij doet, en zich aan de regels houd, valt het allemaal mee zo meerijden in de koers.
Uiteraard is ervaring en een beetje inzicht wel noodzakelijk, en zullen mensen die hiermee starten niet direct in de grote wedstrijden gesmeten worden.
Tegenwoordig wordt er gewerkt met Way Out, en Way IN. Maw, je moet het Peleton niet meer voorbij steken, het mag trouwens niet meer. Dit na enkele spijtige ongevallen.
We zijn trouwens verplicht om een radio ontvanger bij te hebben waarbij we eventuele instructies krijgen direct kunnen uitvoeren.
Bij gelegenheid wil ik zo tussen pot en pint wel eens vertellen hoe het er allemaal aan toe gaat, na 7jr heb ik ondertussen wel wat ervaring opgedaan in de koers.
En voor mij zijn het momenteel weer hoogdagen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
met Gent Wevelgem, Dwars door Vlaanderen, Ronde van Vlaanderen, Scheldeprijs en de Brabantse pijl op het programma in de komende weken.
grtz Drummer