Kogel door de kerk, back to the future

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by Mario »

ik heb denben nog weten rijden met een licht cruiser-achtig ding (of shopper of hoe heet dat in het jargon ?), die zag er ook proper uit :lol:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by Muug »

pingu wrote: 15 Apr 2018 18:59 'k ga mij voorlopig ver van die GS'en houden. Als ge daar ene keer mee gereden hebt, dan geraakt ge daar precies niet meer van af...
Tja, 't is nu eenmaal de meest polyvalente machine die er bestaat:
- Het is een zeer comfortabele autostrade machine
- een zeer "cosy" reizen-met-duo-moto
- het is een sportmachine-killer op bochtige wegjes,
- het is een hoogpoter die een zeer goed overzicht biedt over het verkeer
- het is géén agressieve motorfiets die je constant opjaagt (denk ktm)
- het is een gemakkelijke sleutelmachine waar eenvoudig gereedschap nog bruikbaar is
- onverhard doet ie met twee vingers in de neus
- ook mensen met een kleine beurs kunnen ze kopen
- er zijn megaveel 2dehands onderdelen in omloop
Het is de combinatie van al die dingen die zo goed is. Moesten ze - zoals bij banden - scores geven op al die aspecten in de vorm van een spinnenweb (als je begrijpt wat ik bedoel) dan zou je merken dat de gevormde veelhoek inderdaad mooi regelmatig van vorm zou zijn. En 't is dan nog maar de 1100-versie, bij elke nieuwe generatie gaan die scores op elk vlak omhoog. Behalve dan die van de prijs en die van het sleutelgemak. :pillepalle:
Het enige waar 'm niet in uitblinkt is agressief rijden op slechte wegen, omdat de standaardvering het achteraan laat afweten en het achterwiel begint dan te dribbelen. Maar door de onverstoorbare telelever vooraan kan je dat negeren. :geek:

En als je geen nood hebt aan een polyvalente machine, dan kan je kiezen voor een KTM Adventure (agressie!), een V-Strom (niks offroad), een Versys (sportief! niks offroad), een Multistrada (emotie, power, sportief)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by den Bullet »

Muug wrote: 15 Apr 2018 17:38 Een generatie ouder dan die van bullet en Ozzepa. denben had ook één als mij maar hij heeft die aan gort gereden.

@Bullet: er bestaan toch geen zesbakken bij de 1100's?

@Ozzepa: Pilotroad banden. Maar ge kunt daar ook veldwegels mee doen.
Ik dacht dat de laatst gebouwde 1100 GS'en al een zesbak hadden (ik had er - dacht ik - over gelezen in 't Hollands GS-forum)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by den Bullet »

Muug wrote: 16 Apr 2018 09:27
...

- het is géén agressieve motorfiets die je constant opjaagt (denk ktm)

...
Daarom dat de Felix mijnen 1150 niet wilde/durfde overnemen ... :roll:

Hij reed daar agressiever mee dan op zijnen Duc :pillepalle:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by Koeno »

Ik vind mijn GSa op dat vlak een 2-faced-motor.
Perfect rustig mee te rijden, maar als de banen er zich naar lenen perfect als een figuurlijk beest mee te rijden.

Al kan ik mij inbeelden dat een V-twin toch net dat beetje meer losweekt...
ik blijf er nog steeds bij dat die Stampende V-twin Varadero net dat tikkeltje aggresiever aanvoelde (terwijl dat feitelijk zo'n braaf beestje was)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by Muug »

den Bullet wrote: 16 Apr 2018 09:48 Daarom dat de Felix mijnen 1150 niet wilde/durfde overnemen ... :roll:
Hij reed daar agressiever mee dan op zijnen Duc :pillepalle:
Wel... je kàn er agressief mee rijden: door de rechtop-positie en door het erg brede stuur heb je de moto enorm onder controle, door het krachtige koppel bij lage toeren kan je hard wegacceleren, door de voorvering die onverstoorbaar zijn werk doet maakt het niet uit wat je doet. Je kan ook vierkant je voeten vegen aan de rijlijnen, dus je gooit en smijt de moto waar hij wilt. .... maar an sich is het een brave boeredochter van een moto. Zeer neutraal van karakter.

De 900SS daarentegen heeft een heel klein stuurtje (clipons) en korte veerwegjes en kleine wieltjes en daarom moet hij veel bewuster bediend en gestuurd worden. Het is ook een waar genot om Om nog maar te zwijgen over die zeer brede stuuruitslag.

Je zoon zou 'ns met een KTM Adventure moeten testrijden. Dan zou hij 't verschil wel voelen.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by Muug »

een klassieker :

Image

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by Droopy »

:lol: :lol: 'k Denk dat je het met de linkse langer zal volhouden.

'k Was vandaag aan het denken waarom je na twee Gs'en, een Ktm en een F800st terug voor een Gs gekozen had maar je helder epistel heeft al op die vragen een antwoord gegeven (en dan bedoel ik niet de foto maar je antwoord op Pingu) ;)

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by pingu »

Muug wrote: 16 Apr 2018 09:27 En als je geen nood hebt aan een polyvalente machine, dan kan je kiezen voor een KTM Adventure (agressie!), een V-Strom (niks offroad), een Versys (sportief! niks offroad), een Multistrada (emotie, power, sportief)
Aangezien ik een mietje ben die zich -- op het occasionele stukje gravel na, en dan nog -- niet van het asfalt waagt, verklaart dit dus waarom ik met een V-Strom rijdt :ricky:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by Stefke »

Muug wrote: 16 Apr 2018 09:27
- onverhard doet ie met twee vingers in de neus
bof, lichtjes onverhard dan toch... om te ploeteren zijn er betere machines.
Mijn 1150 ben ik weer wat aan't gebruiken en het valt mij op dat dat ding nog altijd voor geen seconde verveelt. Rustig rondkuieren, een beetje vlotter gooi en smijtwerk, boodschappenbrommer of woonwerkverkeer overladen met vanalles en nog wat, het kan allemaal.
Ik rij daar verdomd graag mee, nu al +-175000km lang.
Hij mag nog wat blijven, op weg naar zijn 13de jaar dienst. :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by Muug »

Stefke wrote: 16 Apr 2018 22:42
Muug wrote: 16 Apr 2018 09:27 - onverhard doet ie met twee vingers in de neus
bof, lichtjes onverhard dan toch... om te ploeteren zijn er betere machines.
Wel dat is genoeg om pakweg de Ligurische of een andere kamroute te kunnen doen. ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by Muug »

ik ben nog een extra reden vergeten, om een boxer te willen : de voetverwarming. Zalig in de winter en in de regen. :sweetheart:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Kogel door de kerk, back to the future

Post by Blackbert »

Die gaat ook nooit zo plat als ne ktm. beter voor oudere mensen om op te rapen. (en voor organisatoren van enduroritten ;) )
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply