yessss eindelijk goei nieuws

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: yessss eindelijk goei nieuws

Post by zwiep »

vandaag de eerste echte rit, afhalen motor en bezoekje aan werk tellen echt niet als ritje :-)
uiteraard kan ik zonder krukken stappen, de motor met de hand verplaatsen blijft lastig, mede doordat ik nog hevig mank loop, wat hebben we geleerd vandaag : zadel in de laagste stand doet pijn aan de knieen wegens te krappe hoek, in de hoogste stand krijg ik mijn been er niet over, aan het tankstation vroeg er ene of em mijn banden moest lossen om eraf te stappen, die mens zag me natuurlijk sukkelen :-)
een stopplaats uitzoeken lijkt nog moeilijker, motor moet gemakkelijk te verplaatsen zijn, pikkel uitzetten is steunen op mijn slecht been en moet dus met de nodige voorzichtigheid gebeuren. een ritje van 3u was meer dan voldoende voor vandaag.
de achterrem kan ik wel al bedienen, handig daar ik nogal vaak beide remmen (totaal nutteloos met gecombineerd remsysteem) gebruik.
bochtenwerk lukt al redelijk, trage maneuvers zijn risky, ge weet nooit of ge een voet zou moeten zetten en dat is dan weer iets dat ik liever vooraf plan.
maar we zijn op goede weg :-)
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: yessss eindelijk goei nieuws

Post by zappa »

zwiep wrote: 29 Mar 2018 17:37
een stopplaats uitzoeken lijkt nog moeilijker, motor moet gemakkelijk te verplaatsen zijn, pikkel uitzetten is steunen op mijn slecht been en moet dus met de nodige voorzichtigheid gebeuren.
Indien je de mogelijkheid hebt om te stoppen naast een muur/paal/benzinepomp, rechts van u, kan je met je rechterhand daar aan gaan steunen en de motor eventjes lichtjes naar rechts doen hellen terwijl je met je linker been je zijsteun uitklapt?

Veel oefenen op soepelder bewegingen zeker = veel rijden :grin: :thumbsup:
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: yessss eindelijk goei nieuws

Post by Wipr »

Respect zwiep. Zo nog sukkelen maar toch de draad weer oppakken. Men kan misschien stellen te vroeg maar te lang wachten kan een averechts effect hebben en ervoor zorgen dat je geen been meer over een motor zwaait.

3u :w00t: moet al effe gaan nadenken wanneer ik nog zolang aan een stuk gereden heb :peepwall:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: yessss eindelijk goei nieuws

Post by Droopy »

zwiep wrote: 29 Mar 2018 17:37 ...maar we zijn op goede weg :-)
:thumbsup: :thumbsup:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: yessss eindelijk goei nieuws

Post by pingu »

zwiep wrote: 29 Mar 2018 17:37 maar we zijn op goede weg :-)
:thumbsup:
Enneuh, respect man.

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: yessss eindelijk goei nieuws

Post by zwiep »

ondertussen al een goei maand aan het werk, stappen blijft lastig, motorrijden gaat steeds beter :-)het volgende campingtripje naar de moezel staat al op de rol. vrij weekend en mooi weer en we zijn vertrokken.
ondertussen toch via slachtofferhulp te weten gekomen dat het gerecht mijn zaak geseponeerd heeft wegens tegenpartij niet te identificieren....
ik denk dat ik nu het motorwaarborgfonds kan aanspreken? ik hoop dat er nu wat schot in de zaak komt en dat ik zonder financiele kater motorritjes en weekendjes kan plannen deze zomer

wish me luck
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: yessss eindelijk goei nieuws

Post by vet on wheels »

halo,
'n tip : ik stijg op mijn GSA een beetje 'illegaal' ..., hij staat op z'n zijpikkel, dan zet ik mijn linkervoet op de linkervoetsteun en dan trek ik me daarop en zwier dan mijn rechterbeen erover ;)
Bij BMW raden ze dat 'n beetje af, maar tot nu toe geen problemen...
en uw achterrem gebruiken heeft idd geen zin, ik gebruik die uiterst zelden...gewoon alles dichtslaan gaat ook met voorrem! ;)

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: yessss eindelijk goei nieuws

Post by Stefke »

zwiep wrote: 14 May 2018 18:16 ik denk dat ik nu het motorwaarborgfonds kan aanspreken?
wish me luck
tja dat motorwaarborgfonds, zit daar nog wat in??? :roll:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: yessss eindelijk goei nieuws

Post by 't spook »

motorwaarborgfonds?

you don't need luck, you need a miracle
:? KMK :roll:

Post Reply