ontluchtingsnippel met teflon

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

ontluchtingsnippel met teflon

Post by zwiep »

Hoi,

gisteren de yamaha xs1100 martini van mijn kozijn mogen aanschouwen, wat een mooi ding s dat seg... terloops es naar het reservoir van de remvloeistof gekeken, en idd, dikke bruine brij... hoogtijd om te verversen dus... terwijl ik em uitlegde hoe em dat moest doen viel mijn oog op de ontluchtingsnippels op de remklauwen, die zijn potverdikke allemaal met teflon omwonden op de schroefdraad :shock:
open en dichtdraaien en doorpompen zal dus niet lukken op deze manier, teflon is goed om af te dichten maar terugkeren is geen optie
hoe pakken we dit aan?
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: ontluchtingsnippel met teflon

Post by Blackbert »

Als 't azo ene is (en anders ook, zeer waarschijnlijk),

https://www.cmsnl.com/yamaha-xs1100-198 ... xVbb0iFPDc

Het gaatje onder in de nippel zit opzij, het conische uiteinde sluit af in de remklauw als het vastgedraaid zit. Daarom lijkt het ook raar dat die teflon ook maar iets zou doen, tenzij hij tot helemaal tussen die 2 vlakken zit.

Nippel eruit halen, teflon er tussen uit prutsen, nippel vastdraaien en remmen. Lekt 'm, dan is het ofwel versleten (raar), ofwel is er ooit serieus aan geprutst.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply