Het rijk der brillen

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Het rijk der brillen

Post by den Bullet »

Tom Thumper wrote: 25 Jun 2018 14:56 ...

Met zo een voorzetzonnebrilleke kan ik ook goed zien als de zon schijnt en voor achter de computer.

...
Ik heb me een overzetzonnebril gekocht, en da 's ook prima 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Het rijk der brillen

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 25 Jun 2018 14:56 Ik moest eigenlijk niet wennen aan die multifocale glazen. Dankzij de verzekering van het werk, kon ik gewoon de duurste kiezen. Volgens de optieker raak je ook veel sneller gewend aan die glazen dan aan de goedkopere varianten omdat de zones waar je goed ziet, veel groter zijn bij de duurdere exemplaren.
Ik heb wel gemerkt dat de bril in de helm wel snel aandampt. Met dat schoon weer is dat geen probleem maar of dat in de winter en de regen nog zo geweldig is, dat zal ik nog moeten ondervinden.
De duurste zijn héél duur, wees daar maar zeker van. Dus uw bedrijfsverzekering op uw blote knietjes danken ! :thumbsup:

Bedampen. Hangt van bril en helm en vizier en uw sjalleke en uw motorscherm af. Ook van uw snelheid. Ook van de manier waarop je de adem uitblaast. En ook van het weer. Vele factoren bij elkaar. Ge zult per situatie ermee moeten "dealen". Doe ik al 30 jaar. Pinlock-schermen waren wat dat betreft een mijlpaal in de geschiedenis, van 't zelfde nivo als het uitvinden van elektriciteit.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Het rijk der brillen

Post by zappa »

Tom Thumper wrote: 25 Jun 2018 14:55
TRooPER wrote: 07 Jun 2018 12:28en nog een specialleke, : met welk punt van de multifocale glazen moet je focussen als je naar :toilet: gaat
:smash:
Als het voor te pissen is, heb ik het gedeelte voor verzicht nodig. ;)

:wink3: ik kan just heel goed mikken zonder kijken / bril :mrgreen:

Maar voorlopig nog geen bril, ik heb nog enkele vraagstukjes, zoals wat doe je als je in de hof werkt? Ik trek meestal de "verkeerde" groentjes uit ipv het onkruidje, dus met bril, maar als ik naar beneden kijk, dan valt die bril tussen de bloemmetjes? :dontknow:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Het rijk der brillen

Post by Muug »

Iets voor jou dan?

Image

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Het rijk der brillen

Post by F M »

zappa wrote: 25 Jun 2018 22:14maar als ik naar beneden kijk, dan valt die bril tussen de bloemmetjes? :dontknow:
Een montuur kopen dat past, en dus niet naar beneden valt ? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Het rijk der brillen

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 26 Jun 2018 16:05 Iets voor jou dan?

Image
Heb je daar soms een grotere afbeelding van? Ik kan het niet goed lezen. ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply