less is more...
less is more...
Wat hij niet heeft;
nen hoop paardjes
ABS
Tractiecontrole
Gierindiketer
Boordomputer met ongelofelijk veel nutteloze info
injectie
ledlampen
windbescherming
hydraulische koppeling
ride-by-wire gashendel
gevoelloze switchgear
elektronisch regelbare vering
Wat hij wel heeft
4 cilinders
carburatoren
zijdezachte gasrespons
zoemend blok
fluisterende uitlaat
reserve-kraantje
goede feedback van vork
te zwakke achtervering als ne mens wat doorrijdt in de bochten
goede remmen
zalige zitpositie
een knoppeke om licht aan of uit te doen
propere rijwind op uwe snoet
présence
beetje back to my roots
Honda, en dan nog die waar ik 21 jaar geleden voor stond maar toen niet kon betalen...
heb altijd graag met nakeds gereden en deze is zowat de referentie
heeft voelbaar minder power dan de XJR1300 die ik ooit 4 jaar had
geen chichi, puur motorrijden
geen licht modern ding dat begint te draaien als ge naar nen bocht kijkt
't moet just zijn als het rap gaat anders is't prijs
heel anders dan de KTMs die ik de laatste 14 jaar gehad heb
minder brutaal
minder power
veel zwaarder
één ding hebben ze gemeen; rijplezier
nen hoop paardjes
ABS
Tractiecontrole
Gierindiketer
Boordomputer met ongelofelijk veel nutteloze info
injectie
ledlampen
windbescherming
hydraulische koppeling
ride-by-wire gashendel
gevoelloze switchgear
elektronisch regelbare vering
Wat hij wel heeft
4 cilinders
carburatoren
zijdezachte gasrespons
zoemend blok
fluisterende uitlaat
reserve-kraantje
goede feedback van vork
te zwakke achtervering als ne mens wat doorrijdt in de bochten
goede remmen
zalige zitpositie
een knoppeke om licht aan of uit te doen
propere rijwind op uwe snoet
présence
beetje back to my roots
Honda, en dan nog die waar ik 21 jaar geleden voor stond maar toen niet kon betalen...
heb altijd graag met nakeds gereden en deze is zowat de referentie
heeft voelbaar minder power dan de XJR1300 die ik ooit 4 jaar had
geen chichi, puur motorrijden
geen licht modern ding dat begint te draaien als ge naar nen bocht kijkt
't moet just zijn als het rap gaat anders is't prijs
heel anders dan de KTMs die ik de laatste 14 jaar gehad heb
minder brutaal
minder power
veel zwaarder
één ding hebben ze gemeen; rijplezier
KMK
Re: less is more...
Ooit keer ik ook terug naar mijn roots!
Re: less is more...
Ah, kogel door de kerk dus Gefeejlissiteert't spook wrote: ↑06 Jul 2018 20:35
beetje back to my roots
Honda, en dan nog die waar ik 21 jaar geleden voor stond maar toen niet kon betalen...
heb altijd graag met nakeds gereden en deze is zowat de referentie
heeft voelbaar minder power dan de XJR1300 die ik ooit 4 jaar had
geen chichi, puur motorrijden
geen licht modern ding dat begint te draaien als ge naar nen bocht kijkt
't moet just zijn als het rap gaat anders is't prijs
heel anders dan de KTMs die ik de laatste 14 jaar gehad heb
minder brutaal
minder power
veel zwaarder
één ding hebben ze gemeen; rijplezier
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: less is more...
Uiteindelijk is dit de essentie van onze hobby, met wat, hoe het er uit ziet, wat het heeft enz het maakt allemaal niet uit.... zolang je er zelf maar plezier aan beleeft!
Have fun with you're new classic bike 't spook
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: less is more...
vering beetje strakker gezet...
rijdt al stukken beter
vaststelling,
da spel gaat ni vooruit
tot ge op den teller kijkt
koppel wordt bedriegelijk gelijkmatig afgegegven
ge hoort de motor ni draaien
dus denkte... pfff... izdadalles
vaststelling,
meestal rijdt ge rond tussen de 3 en de 4duizend toeren
geen oeligenmachien dus
en ik vind da nog tof ook...
conclusie...
ik word oud...
rijdt al stukken beter
vaststelling,
da spel gaat ni vooruit
tot ge op den teller kijkt
koppel wordt bedriegelijk gelijkmatig afgegegven
ge hoort de motor ni draaien
dus denkte... pfff... izdadalles
vaststelling,
meestal rijdt ge rond tussen de 3 en de 4duizend toeren
geen oeligenmachien dus
en ik vind da nog tof ook...
conclusie...
ik word oud...
KMK
Re: less is more...
Koddig dat ge niet voor een CB1300 zijt gegaan. Meer cc, meer koppel, in diverse opzichten toch de betere van de Big One, als we de testverslagen van toen mogen geloven.
Bvb: https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 60067.html
Bvb: https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 60067.html
Re: less is more...
vooral als ge de verslagen van de 2 motoren op deze site leest
http://www.motorcyclespecs.co.za/Manufacturer.htm
ook XJR 1300 is nalezen op die site
CB 1000 komt er maar poverkes uit
minder PK... maar elk paard bruikbaar
minder koppel... maar overal aanwezig
minder goede rij-eigenschappen... maar da's echt rijden zoals toen we nog ni oud waren
meer gewicht... maar da voelde ni
....
en... een legende blijft een legende
plus binnenkort komt er hier nen oostenrijker bij met overschot aan PKs dus dacht ik ... ik neem gewoon diene waar ik ooit voorstond en toen niet kon betalen om de zomer door te komen
http://www.motorcyclespecs.co.za/Manufacturer.htm
ook XJR 1300 is nalezen op die site
CB 1000 komt er maar poverkes uit
minder PK... maar elk paard bruikbaar
minder koppel... maar overal aanwezig
minder goede rij-eigenschappen... maar da's echt rijden zoals toen we nog ni oud waren
meer gewicht... maar da voelde ni
....
en... een legende blijft een legende
plus binnenkort komt er hier nen oostenrijker bij met overschot aan PKs dus dacht ik ... ik neem gewoon diene waar ik ooit voorstond en toen niet kon betalen om de zomer door te komen
KMK
Re: less is more...
Mijn probleem met de XJR was dat de voetsteuntjes veel te rap tegen de grond zaten Anders had 'm wel langer kunnen blijven. Welk een mega reismotor dat was ! We gingen er ne keer mee naar 't zuiden van Spanje. Maar eerst efkes over München om ne keer goeien dag te zeggen tegen Bananetuffer (wie kent 'm nog?!). En dan "alover" Zwitserland per autostrade richting Spanje. "Ah, hadden we een autostradevignet nodig?" Via Perpignan zo naar 't Spaanse Zuiden geschoten, recht naar de Costa Del Sol. Waar het al dagenlang regende...
Negen maand later hadden we plots een dochter. Maar die XJR was toen al verkocht wegens écht wel te weinig grondspeling.
Negen maand later hadden we plots een dochter. Maar die XJR was toen al verkocht wegens écht wel te weinig grondspeling.
Re: less is more...
kan iets van kloppen
had da spel op betere vering gezet maar op circuit reed ik de valbaarkes aan de grond...
was wel met duo maar toch..
en reismotor...
naar de ardeche
madam op den transalp
ikke den 1300
8 en een halve maand later ook papa
vandaag efkes met den Big One tot bij de motorzaak gereden waar ik hem gekocht heb
toen ik vering bijstelde op een lekske gevallen
rechter demper verliest zijn olie
diene mens krabde achter zijn oren...
1 jaar garantie...
1 demper bij Honda is 634€... en ge hebt er 2 nodig
Aragosta is 835€ voor beide dempers en veren
Wilbers
Öhlins
...
zijn oplossing...
breng hem terug, ge krijgt uw centen terug
mijn oplossing, geef mij de centen voor 1 demper bij Honda en ik laat u gerust
zal er dan wel 200 opleggen om heel goede vering te steken...
hij ging er is over nadenken
had da spel op betere vering gezet maar op circuit reed ik de valbaarkes aan de grond...
was wel met duo maar toch..
en reismotor...
naar de ardeche
madam op den transalp
ikke den 1300
8 en een halve maand later ook papa
vandaag efkes met den Big One tot bij de motorzaak gereden waar ik hem gekocht heb
toen ik vering bijstelde op een lekske gevallen
rechter demper verliest zijn olie
diene mens krabde achter zijn oren...
1 jaar garantie...
1 demper bij Honda is 634€... en ge hebt er 2 nodig
Aragosta is 835€ voor beide dempers en veren
Wilbers
Öhlins
...
zijn oplossing...
breng hem terug, ge krijgt uw centen terug
mijn oplossing, geef mij de centen voor 1 demper bij Honda en ik laat u gerust
zal er dan wel 200 opleggen om heel goede vering te steken...
hij ging er is over nadenken
KMK
Re: less is more...
Wa nen patat is da?
Dus garantie is niet uw probleem oplossen, maar direct de motor terugnemen?
geweldige sjarel toch
Dus garantie is niet uw probleem oplossen, maar direct de motor terugnemen?
geweldige sjarel toch
Re: less is more...
sjarel wist dat ik nogal wat mensen ken in het wereldje en wou geen kwade klant
hebben klapke gedaan vandaag
ken iemand die vering reviseert in zijn buurt
hij blijkt die ook te kennen
deed de achtervering van mijn 950s ook om de zoveel km
Peter, iets voor u
dus gaan ze dempers demonteren en laten reviseren door pro
een nieuw lampeke in de toerenteller steken
dito voor de rechtse achterpinker
en de hoofdremcilinder reviseren
was eentje dat lang heeft stilgestaan en remmen is probleem
blijkbaar afzetting vuil in de hoofdremcilinder
rustig remmen met 1 vinger is ok
met 2 vingers doorremmen niet... zitten 2 à 3 plaatskes in waar de rem plots bijna blokkeert
heel raar
en levensgevaarlijk op natte baan
ma bon, 't komt in orde
deze middag mijn dochter opgehaald in de stad me de CB
haar commentaar...
dat gaat ni vooruit
daddis ni brutaal genoeg
daddis ni hoog genoeg
ge hoort de motor ni, vind ze ni tof
bijlange ni zo comfortabel voor de duo als KTM 950/1190R
hebben klapke gedaan vandaag
ken iemand die vering reviseert in zijn buurt
hij blijkt die ook te kennen
deed de achtervering van mijn 950s ook om de zoveel km
Peter, iets voor u
dus gaan ze dempers demonteren en laten reviseren door pro
een nieuw lampeke in de toerenteller steken
dito voor de rechtse achterpinker
en de hoofdremcilinder reviseren
was eentje dat lang heeft stilgestaan en remmen is probleem
blijkbaar afzetting vuil in de hoofdremcilinder
rustig remmen met 1 vinger is ok
met 2 vingers doorremmen niet... zitten 2 à 3 plaatskes in waar de rem plots bijna blokkeert
heel raar
en levensgevaarlijk op natte baan
ma bon, 't komt in orde
deze middag mijn dochter opgehaald in de stad me de CB
haar commentaar...
dat gaat ni vooruit
daddis ni brutaal genoeg
daddis ni hoog genoeg
ge hoort de motor ni, vind ze ni tof
bijlange ni zo comfortabel voor de duo als KTM 950/1190R
KMK
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: less is more...
Big One: toffe motor, doorheen de jaren ook naar gekeken maar bleef 2dehands ook dure motor.
Nakeds zijn zalig en klote windbescherming die er simpelweg niet is
En binnenkort een Oostenrijker erbij die alles heeft wat de cb1000 niet heeft en andersom ?
Nakeds zijn zalig en klote windbescherming die er simpelweg niet is
En binnenkort een Oostenrijker erbij die alles heeft wat de cb1000 niet heeft en andersom ?
Re: less is more...
kannekik den titel van den topic nog veranderen
less is nix bvb...
ge koopt dus ne moto die ge altijd gewild hebt, dienen BigOne dus...
springen paar ampoulekes in de tellerpartij, pinkers en achterlicht
mmm... kan gebeuren
dan ziet ge dat één van de achterdempers het heeft opgegeven en zijn olie verliest...
mmm... kan ook gebeuren
mens die hem mij verkocht met een jaar garantie wist dat ik ermee op verlof wou en zag dure vervangdempers niet zitten zodat hij me voorstelde mijn geld terug te geven
ik wou dat spel graag houden dus afgesproken dat ik er ni mee op verlof vertrek en ze tijdens die week de dempers zouden laten reviseren
ondertussen wat plannen gemaakt voor uitstap op 2 wielen in de volgende weken, verlof tot half augustus azo... dus tijd genoeg
ik kom dus thuis van een week familiebezoek zonder moto en vraag wanneer ik hem mag komen oppikken
awel... euh... 't is te zeggen... die dempers zijn niet te reviseren... dus moeten er nieuwe op... en degene die ze willen (prijs speelt een rol) monteren... tja... die mannen die dat leveren zijn toe en voor half augustus nougabollen dus...
wachten is de zomervakantie zonder moto, ik had die godver precies voor dat doel gekocht
andere set dempers (Öhlins) van bij Casaer... minstens een week levertermijn maar in de zomer is dat altijd wat trager... reken 10 dagen...
dat komt dus ongeveer op hetzelfde neer...
geld terug is ook geen oplossing...
andere kopen gaat redelijk rap... op papieren wachten tussen 1 en 2 weken
dus in de 3 gevallen geen vakantie op 2 wielen...
koop dan al is speciaal ne moto om de zomer mee door te komen...
manmanman...
langs den andere kant... ne CB1300 krijgt ge voor 't zellevde geld
en dan zit ik ni nog 3 weken zonder
dus wordt het wss "geld terug" en ander en beter...
less is nix bvb...
ge koopt dus ne moto die ge altijd gewild hebt, dienen BigOne dus...
springen paar ampoulekes in de tellerpartij, pinkers en achterlicht
mmm... kan gebeuren
dan ziet ge dat één van de achterdempers het heeft opgegeven en zijn olie verliest...
mmm... kan ook gebeuren
mens die hem mij verkocht met een jaar garantie wist dat ik ermee op verlof wou en zag dure vervangdempers niet zitten zodat hij me voorstelde mijn geld terug te geven
ik wou dat spel graag houden dus afgesproken dat ik er ni mee op verlof vertrek en ze tijdens die week de dempers zouden laten reviseren
ondertussen wat plannen gemaakt voor uitstap op 2 wielen in de volgende weken, verlof tot half augustus azo... dus tijd genoeg
ik kom dus thuis van een week familiebezoek zonder moto en vraag wanneer ik hem mag komen oppikken
awel... euh... 't is te zeggen... die dempers zijn niet te reviseren... dus moeten er nieuwe op... en degene die ze willen (prijs speelt een rol) monteren... tja... die mannen die dat leveren zijn toe en voor half augustus nougabollen dus...
wachten is de zomervakantie zonder moto, ik had die godver precies voor dat doel gekocht
andere set dempers (Öhlins) van bij Casaer... minstens een week levertermijn maar in de zomer is dat altijd wat trager... reken 10 dagen...
dat komt dus ongeveer op hetzelfde neer...
geld terug is ook geen oplossing...
andere kopen gaat redelijk rap... op papieren wachten tussen 1 en 2 weken
dus in de 3 gevallen geen vakantie op 2 wielen...
koop dan al is speciaal ne moto om de zomer mee door te komen...
manmanman...
langs den andere kant... ne CB1300 krijgt ge voor 't zellevde geld
en dan zit ik ni nog 3 weken zonder
dus wordt het wss "geld terug" en ander en beter...
KMK
Re: less is more...
maakt dat ge uw geld terug hebt jong
Re: less is more...
Geld terug, CB1300 kopen, zelf naar DIV rijden voor papieren, alles samen een dag of 3, 4?
Of gaat dat niet meer, zelf alles bij DIV binnendoen en 's anderendaags plaat in de bus?
Re: less is more...
toen ik thuiskwam van weekske familiebezoek zat er een papierke in de bus
zal wss plaat zijn voor de CB1000 die is toegekomen
ophalen
papieren bij verkoper doen, kan die geld terugstorten
en dan iets kopen om deze zomer te genieten
CB1300 boven aan 't rijke
maar als ik ne goekope reisbak vind met koffers is dat ook goe
ne RT1150 met veel km bvb
en die kunde na de zomer voor zellevde geld terug verkopen
we zien wel
eerst maandag geld-terug actie regelen
zal wss plaat zijn voor de CB1000 die is toegekomen
ophalen
papieren bij verkoper doen, kan die geld terugstorten
en dan iets kopen om deze zomer te genieten
CB1300 boven aan 't rijke
maar als ik ne goekope reisbak vind met koffers is dat ook goe
ne RT1150 met veel km bvb
en die kunde na de zomer voor zellevde geld terug verkopen
we zien wel
eerst maandag geld-terug actie regelen
KMK