Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
met deze warmte de ktm bijna volledig in zijnen bloten gezet
x no pics x
x no pics x
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Met de TRX naar 't werk gereden. Weliswaar met mijn BMW-Rallye pak waarvan alle ventilatieritsen wagenwijd open staan.
Maar 't beestje (de moto, niet het pak) ruikt wat raar vind ik. Vooral uit de rechteruitlaat komt een geur die doet denken aan een mengeling van teveel verbrande benzine en olie.
Maar 't beestje (de moto, niet het pak) ruikt wat raar vind ik. Vooral uit de rechteruitlaat komt een geur die doet denken aan een mengeling van teveel verbrande benzine en olie.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De gas terug willen aansluiten op de carburatoren...
blijkbaar toch niet zo 1 2 3...
kabels hangen volgens mij juist...
gas opendraaien, dan ziet ge een klep opengaan,
gas toedraaien, dan ziet ge een klep dichtgaan,
enige probleem, gas opendraaien = gas blijven openstaan...
ik dacht: ok toch foutje kabels omdraaien, maar ook dat geeft zelfde resultaat...
als ik aan de carburateurs zelf trek, springen deze mooi terug...
dus ik vermoed dat gashendel niet terugdraait? of kan het zijn dat de kabels een verkeerde bocht maken, toch iets te nauw waardoor ze blokkeren?
blijkbaar toch niet zo 1 2 3...
kabels hangen volgens mij juist...
gas opendraaien, dan ziet ge een klep opengaan,
gas toedraaien, dan ziet ge een klep dichtgaan,
enige probleem, gas opendraaien = gas blijven openstaan...
ik dacht: ok toch foutje kabels omdraaien, maar ook dat geeft zelfde resultaat...
als ik aan de carburateurs zelf trek, springen deze mooi terug...
dus ik vermoed dat gashendel niet terugdraait? of kan het zijn dat de kabels een verkeerde bocht maken, toch iets te nauw waardoor ze blokkeren?
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik gok op het geleidingsding aan je handvat. Kunststof of alu, zorgt ervoor dat de 2 kabels mooi de bocht nemen, van ronddraaiend naar rechtdoor. Met de TA was dat ook altijd langdurig prutsen om ze mooi op hun plaats te houden tijdens de montage. Ze goed in de olie zetten in die gaine helpt ook wel.Koeno wrote: ↑26 Jul 2018 21:48 De gas terug willen aansluiten op de carburatoren...
blijkbaar toch niet zo 1 2 3...
kabels hangen volgens mij juist...
gas opendraaien, dan ziet ge een klep opengaan,
gas toedraaien, dan ziet ge een klep dichtgaan,
enige probleem, gas opendraaien = gas blijven openstaan...
ik dacht: ok toch foutje kabels omdraaien, maar ook dat geeft zelfde resultaat...
als ik aan de carburateurs zelf trek, springen deze mooi terug...
dus ik vermoed dat gashendel niet terugdraait? of kan het zijn dat de kabels een verkeerde bocht maken, toch iets te nauw waardoor ze blokkeren?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ook die ervaring met TA
spoot die gaine altijd vol WD40
spoot die gaine altijd vol WD40
KMK
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
kabel 1 centimeter verlegd.. probleem opgelost...
speciaal, want hij leek "los" genoeg te liggen...
ondertussen, stuur, lampen, kabelboom, uitlaten, spatbord vooraan en middenbok gemonteerd...
nu nog is op zoek naar nen bougiedopdinges, zodat ik die kan vervangen...
Dan laatste kabels aansluiten, de luchtfilterdinges aansluiten... en dan hopen dattem start..;
Alleszins goed vooruitgegaan vandaag
speciaal, want hij leek "los" genoeg te liggen...
ondertussen, stuur, lampen, kabelboom, uitlaten, spatbord vooraan en middenbok gemonteerd...
nu nog is op zoek naar nen bougiedopdinges, zodat ik die kan vervangen...
Dan laatste kabels aansluiten, de luchtfilterdinges aansluiten... en dan hopen dattem start..;
Alleszins goed vooruitgegaan vandaag
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Kleiner schermke gemonteerd veel minder gebulder rond mijne kop nu
- Attachments
-
- IMG_1092.jpg
- (956.2 KiB) Downloaded 858 times
Oldtimer BMW fanaat
- den Bullet
- Posts: 1481
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
maar Juliaan is niet meer veel in't land...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag de GS nog eens uitgelaten voor een Luxemburg ritje...
700km later hem thuis terug in de garage geparkeerd...
een poep die wat gevoelig is, maar een hoofdje dat goed leeg gereden is...
soms heeft ne mens niet meer nodig...
onderweg ne prachtige Cb Sevenfifty gespot en nen Uber geile CB1300
't leven is mooi. punt;
700km later hem thuis terug in de garage geparkeerd...
een poep die wat gevoelig is, maar een hoofdje dat goed leeg gereden is...
soms heeft ne mens niet meer nodig...
onderweg ne prachtige Cb Sevenfifty gespot en nen Uber geile CB1300
't leven is mooi. punt;
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ik heb mijne GS ne keer goed afgewassen, 't stof van een paar weken geleden lag er nog op. Is weer zo proper als toen ik 'm gekocht heb.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
-950s
- verse 10w50 olie/filter
- nieuw luchtfilter
- nieuwe veren vooraan, + revisie voorpoten
- revisie achterdemper
- bezig met de rammount v d gps die ooit is afgebroken, opnieuw lassen of ander oplossing zoeken?
- ik krijg dat 'godverdomd' vijske niet los van de achterlamp unit, daar zitten 2 vijskes, eentje draait zot IN de behuizing,
er zitten 2 lampjes in die zouden moeten branden, nu nog maar 1tje. Het stoplicht werkt wel nog.
- ketting op spanning gezet
- onderhoud op remmekes voor en achteraan + DOT 5.1
- onderhoud op clutch oil jet
- en nog wat klein prullen.....
allé een groot onderhoud zoals ze zeggen,
- verse 10w50 olie/filter
- nieuw luchtfilter
- nieuwe veren vooraan, + revisie voorpoten
- revisie achterdemper
- bezig met de rammount v d gps die ooit is afgebroken, opnieuw lassen of ander oplossing zoeken?
- ik krijg dat 'godverdomd' vijske niet los van de achterlamp unit, daar zitten 2 vijskes, eentje draait zot IN de behuizing,
er zitten 2 lampjes in die zouden moeten branden, nu nog maar 1tje. Het stoplicht werkt wel nog.
- ketting op spanning gezet
- onderhoud op remmekes voor en achteraan + DOT 5.1
- onderhoud op clutch oil jet
- en nog wat klein prullen.....
allé een groot onderhoud zoals ze zeggen,
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
a neen, 't groot is mét kleppen stellen
ik ben met de GS naar 't werk gereden. 'k stond op 't perron zonder treinabo en zonder mijn badge... da's met dat slecht slapen van de warmte... en met maar één trein per uur....
ik ben met de GS naar 't werk gereden. 'k stond op 't perron zonder treinabo en zonder mijn badge... da's met dat slecht slapen van de warmte... en met maar één trein per uur....
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Bijna de CB buitengesmeten...
Ik wou gisteren het luchtfilterhuis er weer insteken,
en ik was overtuigd dat dit langs de zijkant kon...
Mijn duitse handboek maakt gene melding daarvan...
Na uurtje sukkelen en zweten in te warmen garage opgegeven en in de zetel gekropen (om te bokken als een klein kind)...
In een Engels handboek geleerd dat achterkuip, binnenspatbord en achterwiel eruit moet om den boel te monteren...
1 stap vooruit, 3 achteruit....
kortom: bijna de CB buitengesmeten.
Ik wou gisteren het luchtfilterhuis er weer insteken,
en ik was overtuigd dat dit langs de zijkant kon...
Mijn duitse handboek maakt gene melding daarvan...
Na uurtje sukkelen en zweten in te warmen garage opgegeven en in de zetel gekropen (om te bokken als een klein kind)...
In een Engels handboek geleerd dat achterkuip, binnenspatbord en achterwiel eruit moet om den boel te monteren...
1 stap vooruit, 3 achteruit....
kortom: bijna de CB buitengesmeten.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De CB uiteindelijk nog eens kunnen starten...
en moeten stilleggen omdat de naft uit de carburatoren zeikte...
dus de reden waarvoor ik er vorig jaar aan begon...
is nu dus nog steeds daar...
carburatoren zijn ultrasoon gereinigd en in orde gezet...
maar toch...
bij deze komt er voor mij een eind aan...
phuh ik kan ni meer;
en moeten stilleggen omdat de naft uit de carburatoren zeikte...
dus de reden waarvoor ik er vorig jaar aan begon...
is nu dus nog steeds daar...
carburatoren zijn ultrasoon gereinigd en in orde gezet...
maar toch...
bij deze komt er voor mij een eind aan...
phuh ik kan ni meer;
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
iets met de hoogte van de vlotters?
Carbs zijn niet zo tof
Ah, laat dat een weekske of twee rusten.
Carbs zijn niet zo tof
Ah, laat dat een weekske of twee rusten.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
'k heb de carbs laten doen, net omdat ik mij daar geen baas over zag...
kwas zo content dat den boel wou starten...
'k ben even aan't bokken als een klein kind dat geen snoepje krijgt...
ach,
verkopen zal langer dan 2 weken duren, dus wie weet...
ik krijg het alleszins niet over mijn hart om er nog geld in te steken... of tijd... of goesting...
kwas zo content dat den boel wou starten...
'k ben even aan't bokken als een klein kind dat geen snoepje krijgt...
ach,
verkopen zal langer dan 2 weken duren, dus wie weet...
ik krijg het alleszins niet over mijn hart om er nog geld in te steken... of tijd... of goesting...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Carbs zijn tof. Die zeggen u tenminste nog wat er fout gaat. Vlotterhoogte kan best, maar van tien negers is er ene die lekt aan de vlotternaald. Dat ze alle vier overlopen zou wel heel straf zijn, meestal komen die overloopkes tesamen in 1 buiske. Ge ziet dus dat er iets overloopt, maar zo kunt ge nooit bepalen dewelke lekt. Bij aparte buiskes kunt ge dat natuurlijk wel zien. Als ze "gedaan" zijn, dan moeten daar nieuwe vlotternaalden ingezet zijn. Als dat gebeurd is dan is er een zitting niet meer OK. Zijn nochthans dingen die ge allemaal kunt testen zonder dat de carbs aan de moto hangen.
En dan zult ge waarschijnlijk nog moeten spelen met het vrijloopmengsel, de synchronisatie...draaien en draaien is meestal niet 2.
En dan zult ge waarschijnlijk nog moeten spelen met het vrijloopmengsel, de synchronisatie...draaien en draaien is meestal niet 2.
Nil volentibus arduum