Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

De standaard BattleWings, die in de regen toch niet echt veel vertrouwen uitstraalden, laten vervangen door een setje Road 5.
Daarbij opgemerkt dat de achterband nog een 4-tal mm profiel overhad, maar de voorband slechts 1mm? :dontknow:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Dat is niet zo abnormaal dat een voorband sneller slijt dan een achterband. Ze zijn soms wat zachter van compound en worden doorgaans meer belast door sturen en remmen. En dan zijn er nog zoveel andere dingen die invloed hebben op de slijtage zoals uiteraard rijstijl, instelling vering, bandenspanning, type motor, speling balhoofdlagers,....

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Koeno wrote: 04 Aug 2018 17:34 Image

Ondertussen kleine kilometer testrit, en verrassend leuk rijden :)
gemerkt dat ik in mijn todos van gisteren nog wat dingen vergeten ben:

1. banden zijn 6 & 7 jaar oud met wat scheurtjes en beschadingskes, die gaan we toch vervangen.
2. kettingset moet vervangen worden, verroeste ketting is ni echt ideaal lijkt mij .
3. remmen verder ontluchten die waren toch wat sponzig :)
4. Goedkoopste verzekering vinden voor dat kreng :D
1. is nog steeds te doen, maar voor korte ritjes zullen ze nog even voldoen.
2. Done (thx Bullet), nu een schone goude ketting eriop.
3. Ook al done ondertussen.
4. Uiteindelijk komt dit ook in orde, GS is iets goedkoper geworden, en ze gaan met hoofdkantoor overleggen voor korting... dus toch bij KBC gebleven :p (easiest way out). Wel lachen als dat mens de papieren moest invullen voor een nummerplaat aan te vragen, op dat vorige inschrijvingsbewijs stond met moeite iets ingevuld, vermogen niet, aantal zitplaatsen niet en wat nog allemaal...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Koeno wrote: 24 Aug 2018 19:43
Koeno wrote: 04 Aug 2018 17:34 Image

Ondertussen kleine kilometer testrit, en verrassend leuk rijden :)
gemerkt dat ik in mijn todos van gisteren nog wat dingen vergeten ben:

1. banden zijn 6 & 7 jaar oud met wat scheurtjes en beschadingskes, die gaan we toch vervangen.
2. kettingset moet vervangen worden, verroeste ketting is ni echt ideaal lijkt mij .
3. remmen verder ontluchten die waren toch wat sponzig :)
4. Goedkoopste verzekering vinden voor dat kreng :D
1. is nog steeds te doen, maar voor korte ritjes zullen ze nog even voldoen.


2. Done (thx Bullet), nu een schone goude ketting eriop.
3. Ook al done ondertussen.
4. Uiteindelijk komt dit ook in orde, GS is iets goedkoper geworden, en ze gaan met hoofdkantoor overleggen voor korting... dus toch bij KBC gebleven :p (easiest way out). Wel lachen als dat mens de papieren moest invullen voor een nummerplaat aan te vragen, op dat vorige inschrijvingsbewijs stond met moeite iets ingevuld, vermogen niet, aantal zitplaatsen niet en wat nog allemaal...
Hij ziet er heel goed uit! Well done! :thumbsup:

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Gunter »

Nieuw voorbandje op de K gelegd, zonde dat ik geen remblokken had liggen want die mochten echt wel vervangen worden :oops:
allé de pistonnekes toch al eens proper gemaakt dus de blokken kunnen er vlot in.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

In Gedinne mijn nummerplaat vastgesjord met Colsonkes van de Colruyt (merci stefke). Anders ging ik die geheid verliezen na een prachtweekendje ouwe motorkoersen!
De sidecarraces worden straffer met de jaren 😮

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Mijn moto's nekeer vanonder het stof gehaald en buiten in de zon gezet omdat ik wat plaats nodig had om aan een auto te werken. Nog eens een vierwieler gestart maar die valt weer stil bij gas geven... :furious3: En ik kan het niet direct vinden. En om die vierwieler te starten had ik eerst nog verse naft nodig. Dus naar de naftpomp met een bidonneke. Terwijl ik toch op stap was dan ook maar mijn boodschappen gedaan. Dus een uur later pas terug thuisgekomen om dan te zien dat die moto's nog altijd buiten stonden... netjes naast elkaar, sleutels op het contact... :roll: :whistling:
En verder is 105m2 garage is wel handig, maar evengoed staat dat vol en is het zoeken naar mijn spullen... :furious3:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Dit weekend de motor genomen en de zitpositie is nog niet helemaal zoals gewenst. Hoger stuur? Kost veel geld, stuurrisers had ik al en wil het stuur dichter naar me toe. Dus gezocht naar andere stuurrisers die en naar voor jje toe komen en hoger staan. De oplossing stuurrisers op stuurrisers. Gevonden via officiële weg voor weer teveel geld en ook gevonden (exact dezelfde via aliexpres voor 26,13€ incl verzending. Besteld en binnen enkele weken het verdict. Dan klaag ik wellicht weer dat er nog meer wind gevechten ontstaan en dan een polyester windkuip maken he :mrgreen:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

Wipr wrote: 19 Sep 2018 22:36 Dit weekend de motor genomen en de zitpositie is nog niet helemaal zoals gewenst. Hoger stuur? Kost veel geld, stuurrisers had ik al en wil het stuur dichter naar me toe. Dus gezocht naar andere stuurrisers die en naar voor jje toe komen en hoger staan. De oplossing stuurrisers op stuurrisers. Gevonden via officiële weg voor weer teveel geld en ook gevonden (exact dezelfde via aliexpres voor 26,13€ incl verzending. Besteld en binnen enkele weken het verdict. Dan klaag ik wellicht weer dat er nog meer wind gevechten ontstaan en dan een polyester windkuip maken he :mrgreen:
Inruilen voor een kleinere motorfiets. Het stuur staat dan vanzelf dichterbij. Veel goedkoper ook. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

MT-07 of 09 kopen. Dat zit bijna als een crossmotor: heel dicht op het stuur.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Gisteren GPS houder gemonteerd op de CB Sevenfifty.
Zondag wordt er met schoonbroer een klein ritje gereden, maar die wilt enkel mee als ik met een Honda op de baan ben...

morgen ketting (nog maar eens) spannen.
en toch eens naar meneer honda garage om 2 dingen te laten controleren op een rappeke...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Koeno wrote: 20 Sep 2018 08:31 ... maar die wilt enkel mee als ik met een Honda op de baan ben...
:shock:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Davy78 wrote: 20 Sep 2018 09:43
Koeno wrote: 20 Sep 2018 08:31 ... maar die wilt enkel mee als ik met een Honda op de baan ben...
:shock:
die wil gewoon zeker zijn dat 'm terug thuisgeraakt... :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Stefke wrote: 20 Sep 2018 11:21 die wil gewoon zeker zijn dat 'm terug thuisgeraakt... :mrgreen:
Da grapke heeft hem ook gemaakt...
maar toen moest ik wel droog antwoorden:
Vergeet niet dat ik aan die BMW niet zelf geknutseld heb, en aan de Honda wel... :pillepalle:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Als de NineT zou weggaan wat (nog) niet aan de orde is dan wordt het echt weer een “kleine”
Gezien de frequentie waarmee ik rij (lees weinig). Nu 3000km gereden op 10maanden tijd. Inruilen tegen msx125 en elektrische fiets zou kunnen. ;)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Er mee naar een dealer gereden, en em effe laten staan terwijl ik een testrit deed. Na het tekenen van de aankoop bon er gewoon terug mee naar huis gereden :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Een 1090 gekocht bij De Smet? PRODICIAT!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Daar ben ik niet meer geraakt ;)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Het is terug een Tiger 800 geworden! Eentje van 2018 met nog geen 10.000km op. Stond te koop aan een heel mooie prijs, en heb daarbovenop een heel mooi aanbod gekregen voor mijn huidige ... de beslissing was snel gemaakt :)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Proficiat met de nieuwe tijger.

Locked