Me gusta - No me gusta

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Me gusta - No me gusta

Post by Muug »

De Autopista A8, in het Noorden van West-Spanje, moet zowat de meest sexy autostrade ter wereld zijn: rechtdoor bestaat niet; elke bocht een perfecte verkanting; 's nachts duizenden reflectoren in de vangrails waarop je kan vertrouwen; filtspalen in fluogeel gemerkt en er staat zelfs op hoe rap je ze mag voorbijrijden. Een wonder dat ze er geen MotoGP organiseren. Filmpje:

Wat ook wel leuk was: in Frankrijk rond Bordeaux tonen ze op grote borden de nummerplaat van wie te rap rijdt, bvb "sd-78-ee u rijdt te snel". Je ziet ze wel op hun rem trappen dan 8-) Is wel een fair systeem: laten voelen dat je ze in de gaten houdt, maar niet meteen afstraffen.

Wat minder leuk was: Frankrijk heeft een GROOT probleem met middenvakrijders. Zéér veel fransozen rijden doodleuk op 't middenvak, met vier of meer achter elkaar, moet duidelijk kunnen vinden ze. Daar zijn serieuze kosten aan. :pillepalle:

Ook wel leuk: de vele mooie meisjes in Bilbao. 8-) Mooie kleding is daar duidelijk belangrijk en goedkoop. :thumbsup: Ze kennen daar ook het principe van je te kleden in laagjes, zoals buitensporters en motards dat doen. En ze vinden één laagje meer dan voldoende. :mrgreen:

Voorbeeldje : Image
Last edited by Muug on 03 Sep 2018 12:49, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Me gusta - Me gusta no

Post by F M »

Muug wrote: 29 Aug 2018 15:41 De Autopista A8, in het Noorden van West-Spanje, moet zowat de meest sexy autostrade ter wereld zijn: rechtdoor bestaat niet; elke bocht een perfecte verkanting;
Aaaahh, langs de Lagos de Covadonga, Ribadesella ! :thumbsup:


In 2001 of 2002 zijn we daar met het gezin op vakantie geweest. Met de Ford Transit minibus, 70PK . Deze snelweg was toen nog voor een groot stuk in aanbouw. Enkel het stuk in Baskenland was al volledig af.

In 2005 was er al meer afgewerkt, maar vermits ik er toen met de moto op vakantie was, heb ik niets van de snelweg gezien.

Dat was de tijd dat Spanje in sneltempo nieuwe wegen aanlegde. En met deze hebben ze dus goed werk afgeleverd. :P
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Me gusta - Me gusta no

Post by Muug »

F M wrote: 29 Aug 2018 17:34 Dat was de tijd dat Spanje in sneltempo nieuwe wegen aanlegde. En met deze hebben ze dus goed werk afgeleverd. :P
Ze waren daar al in '98 mee bezig, toen we daar met de VFR passeerden. 8-) Het landschap was toen behoorlijk vernietigd door de beddingen die ze al gegraven hadden, en we reden toen nog over de gewone wegen die die nieuwe beddingen dwarsten. Behoorlijk vreemde ervaring.

Maar jawel, ze hebben het geld van Europa zeer goed besteed. Zulke autosnelwegen mogen er in heel Europa komen !

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Me gusta - Me gusta no

Post by Wipr »

Niet alleen Frankrijk heeft een probleem met middenvakrijders hoor :?

Mooie meisjes genoeg op de wereld. :peepwall:

En op die hele mooie wegen zou ik dolgraag eens met een motor willen rijden maar daar geraken he :roll:

In het zuiden van Spanje van Malaga naar Marbella deed je er pakweg 20j geleden nog 1u20min over en nu met de nieuwe autostrade, welke iets van de kust afhoudt doe je er een 40 min over. En rijdt heel heel smooth en en en..... idd veel beter dan hier ooit geweten! :thumbsup:

De enigste snelweg hier in Belgie dat ontzettend gladde en de beste rij eigenschappen heeft is de fietsenstrade :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Me gusta - Me gusta no

Post by F M »

Muug wrote: 29 Aug 2018 18:27 we reden toen nog over de gewone wegen die die nieuwe beddingen dwarsten. Behoorlijk vreemde ervaring.
Ja, dat herinner ik me ook nog. En soms de files aan verkeerslichten met wisselende rijrichting.
Muug wrote: 29 Aug 2018 18:27 Maar jawel, ze hebben het geld van Europa zeer goed besteed. Zulke autosnelwegen mogen er in heel Europa komen !
Ik zie nochtans weinig kans dat ze in de West-Vlaamse polders snelwegen aanleggen met veel slingerende bochten :mrgreen:

Heb je eigenlijk door de Picos de Europa gereden tijdens je vakantie? En ik bedoal dan niet de A8.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Me gusta - Me gusta no

Post by Muug »

erdoor gereden, errond gereden, erin gewandeld. De weg ten westen van de Picos richting Osaje de Sajambre is een must wegens het smalst en het kronkeligst. Die ten oosten ervan door Potes is ook kronkelend maar veel drukker.

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Me gusta - Me gusta no

Post by F M »

Hmmm, die weg van Potes naar de Puerto de San Glorio, en zo verder naar het meer van Riano blijft toch eeuwig in mijn geheugen gegrift. Dat was de allereerste keer dat ik volop durfde doorrijden nadat ik dankzij een medereizende rijschoolinstructeur het bewust tegensturen had ontdekt. :whip:

Maar ik veronderstel dat jij bent afgeslagen in Portilla de La Reina ?
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply