Diekentoer

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Diekentoer

Post by zappa »

Vandaag eens een ritje gereden met een NL motor buurvrouw ;) Vanuit Cadzand gestart : https://www.mczv.nl/


Image


Het weer viel goed mee, de baantjes lagen er voor 95% proper bij, we hebben op ons tempo gereden, af en toe een stopje voor hapje plasje. Geen mannen in de buurt, die steeds maar het baantje waar ze in moesten voorbij reden, :mrgreen: je moest echt soms goed kijken waar die kleine baantjes zich bevonden, soms dacht je das een oprit van een huis, maar nee het was een slingerig lint beton of asfalt door de polder.

Ik ben wel aangenaam verrast van de vele bochten die er op het West Vlaams platte land te vinden zijn.

Vanaf Cadzand richting Damme, Lissewege alwaar we gegeten hebben. Verder naar KnokkeHeist Bredene en zo verder naar Diksmuide. Even gestopt aan de dodengang en figuurlijk een blik geworpen op de Ijzer.

En terug richting Noorden, zien we op een van die slingerbaantjes toch wel een beest van een tractor met zijn grote voorwielen in een diepe met water gevulde gracht liggen, de ploeg hing daar nutteloos schuin omhoog in de lucht....Die landbouwer zal zeker gevloekt hebben " akkkerdjieje mien stik j'es gekrimpt" Ik wou nog een foto nemen, maar die landbouwer was druk aan 't telefoneren en hij kon gelijk toch al nie lachen mee mijn vraag " heeft hem dorst dan? " ( ja wij als ramptoeristes zijn gestopt om het eens goed te bekijken :grin: )

We zijn dan nog gestopt voor een cola'tje aan een vettig café "de chargebuze"
Een blinden kon daar zonder hulp den wc vinden, je rook je de urinesoep al van op 5 meter afstand en dan was de tussendeur nog niet eens open.

Image

Maar het was dikke FUN ! :ricky: :ricky:
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Diekentoer

Post by petervdc »

Moh in de Buze gearriveerd ?
Keep going

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Diekentoer

Post by Davy78 »

Dat is nu es een streek waar ik nog nooit ben gaan rijden ...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Diekentoer

Post by OzzePaa »

Davy78 wrote: 01 Oct 2018 14:45 Dat is nu es een streek waar ik nog nooit ben gaan rijden ...
Moete toggis doen, Davy :idea: Verrassend plezant als de routebakker er wat werk van gemaakt heeft.
Dat zullen meerdere hier wel beamen, alle Polderritten en Landje-Apart-toerkes van lang geleden ;) in gedachten :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Diekentoer

Post by Davy78 »

Ge moogt hier gerust wat linkskes smijten naar goei routekes ... :mrgreen:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Diekentoer

Post by zappa »

ik kan ook de route wel een proberen hier smijten of via een link?
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Diekentoer

Post by Droopy »

zappa wrote: 01 Oct 2018 20:24 ik kan ook de route wel een proberen hier smijten of via een link?
Graag, dat zijn bijna allemaal baantjes die rond mijn achtertuin zijn. :)

't Was vorige weekend toch werkweekend dus meerijden zat er sowieso niet in maar ik ben benieuwd om onbekende baantjes te ontdekken. :)


Die Charzebuze was/is overigens een berucht café, in de buurt daar is ook het bravere motocafe/hotel GRD maar dat is tegenwoordig meer dicht dan open. :cry:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Diekentoer

Post by petervdc »

Droopy wrote: 02 Oct 2018 16:55motocafe/hotel GRD maar dat is tegenwoordig meer dicht dan open. :cry:
hij heeft er nie veel zin meer in blijkbaar.. staat al een paar jaar te koop dacht ik ?
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Diekentoer

Post by bompa »

Hier den diekentoer allee als je hem open krijgt , 'k zit nog met xp ,maar hier lukt het. :mrgreen:


https://lookaside.fbsbx.com/file/N-B%20 ... ZLH21F4c4w

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Diekentoer

Post by Droopy »

petervdc wrote: 03 Oct 2018 13:57
Droopy wrote: 02 Oct 2018 16:55motocafe/hotel GRD maar dat is tegenwoordig meer dicht dan open. :cry:
hij heeft er nie veel zin meer in blijkbaar.. staat al een paar jaar te koop dacht ik ?
Geen flauw idee maar het is weer zo'n typisch sneeuwbal effect.
Misschien heeft hij er minder zin in maar hoe minder open je bent hoe meer volk er wegblijft waardoor je nog minder open gaat en het nog minder interessant is voor een nieuwe overnemer en meestal eindigt dat in permanent sluiten. :(
bompa wrote: 03 Oct 2018 17:18 Hier den diekentoer allee als je hem open krijgt , 'k zit nog met xp ,maar hier lukt het. :mrgreen:
'k Krijg dat spel dus niet open maar ik heb er ook geen programma voor omdat ik enkel een gps heb om van punt A naar punt B te rijden, bestaat dit nog in ouderwets geschreven tekst :oops: :?:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Diekentoer

Post by Davy78 »

bompa wrote: 03 Oct 2018 17:18 Hier den diekentoer allee als je hem open krijgt , 'k zit nog met xp ,maar hier lukt het. :mrgreen:


https://lookaside.fbsbx.com/file/N-B%20 ... ZLH21F4c4w
Nope, krijg ik niet open :( Ik krijg de facebook login pagina te zien, ook al ben ik ingelogged. Is iets dat ik niet mag zien denk ik :)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Diekentoer

Post by bompa »

Davy78 wrote: 07 Oct 2018 22:28
[/quote wrote:
Nope, krijg ik niet open :( Ik krijg de facebook login pagina te zien, ook al ben ik ingelogged. Is iets dat ik niet mag zien denk ik :)
Nu pas gezien, ja op facebook zou je lid moeten zijn van die gesloten groep, GPS motorritten en motorvrienden ,om die route open te krijgen
die groep is gratis om er lid van te worden en je kan er veel, heel veel motorroutes gratis afhalen, ik ga daar nu en dan is kijken , maar ze zijn daar nogal veel bezig waar ze met de moto op verlof geweest zijn, en dat interesseert mij nu niet bepaald veel ,en daarom dat ik er nu en dan maar is ga kijken , ik zag die route daar staan en heb die rechtstreeks van daar naar hier gezet ,en dat lukt dan blijkbaar niet om ze open te krijgen, ik zou die eigenlijk eerst moeten binnen halen en dan plaatsen , en dan zou dat wel lukken.gisteren avond is gaan kijken en ik kreeg ze open.
Maar ik weet niet of ik ze wel moet plaatsen ,want de routemaker heeft daar op die pagina problemen over gemaakt ,dat hij geen routes maakt om ze publiek te zetten , dat ze alleen maar dienen tijdens hun treffen,maar ze staat er wel.

Post Reply