Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by TRooPER »

't spook wrote: 03 Oct 2018 10:26
ik was gek van de TL1000R vroeger
maar ik kots van wat ze met dat blok gedaan hebben in de VStrom

De cagiva Navigator (met tl1000 blok) was ook een vrij giftig 'allroad' (niet echt) superbike touring gif machine
Vrij vinnige motor was dat, moest ge vrij voorzichtig aan de gas zitten, niet gelijk de 950s waar ik vrij vlot gas kan opendraaien.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

't spook wrote: 03 Oct 2018 10:26 ik stel vering af naar mijn goesting en kom zelfs meestal niet aan de veervoorspanning achteraan behalve als er volle koffers aan te pas komen
voor de rest staat die redelijk strak, ik weeg ook 2 Muugs of bijna :roll:
als ik alleen rij vangt de vering een dot gas niet op maar wordt het vooraan wat lichter en staat hij iets meer op zijn neus zodat hij makkelijke rindraait
zo heb ik het graag
en als madam opstapt rijdt die neutraler

vering afstellen is meestal trouwens helemaal niet nodig
standaard is voor 99% van de rijders perfect
:shock: :shock: :shock:
Met die uitleg hebt ge me overtuigd:

ik MOET ESA hebben ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

't spook wrote: 03 Oct 2018 10:26
vering afstellen is meestal trouwens helemaal niet nodig
standaard is voor 99% van de rijders perfect
Al een sjans dat ge er meestal bij zet want anders nodig ik u uit om met een varadero te gaan rijden...
Als gij vindt dat die vering perfect is, dan euhm, denk ik dat we op een verschillende golflengte zitten...
en aan alle verhalen te horen ben ik dan nog niet eenzelfde type held op de motor als gij dat zijt :)

'tzelfde met de standaardvering op mijn CB, al kan dat (toen ik de upgrade naar hyperpro 7 jaar geleden deed) aan de leeftijd gelegen hebben...

Maar

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by pingu »

Koeno wrote: 03 Oct 2018 14:29
't spook wrote: 03 Oct 2018 10:26
vering afstellen is meestal trouwens helemaal niet nodig
standaard is voor 99% van de rijders perfect
Al een sjans dat ge er meestal bij zet want anders nodig ik u uit om met een varadero te gaan rijden...
Als gij vindt dat die vering perfect is, dan euhm, denk ik dat we op een verschillende golflengte zitten...
en aan alle verhalen te horen ben ik dan nog niet eenzelfde type held op de motor als gij dat zijt :)

'tzelfde met de standaardvering op mijn CB, al kan dat (toen ik de upgrade naar hyperpro 7 jaar geleden deed) aan de leeftijd gelegen hebben...

Maar
Bwa, 'k ben nog op geen een van mijn (toegegeven, beperkte) lijstje motos content geweest van de standaard afstelling van de vering. Voorvork teveel gedempt, achtershok te weinig gedempt met ditto "jojo" beleving, te slappe veren (de test rijders van Triumph zijn allemaal anorexia patienten denk ik), enz. Ik vind volledig instelbare vering dan ook een "must have". En of ik dan zelf aan knoppekes moet draaien, of dat de computer dat voor mij doet, daar maak ik mij (nog) niet druk over. Ik kan de modellen met computervering toch niet betalen :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Wipr »

De TL1000S was met de 125 reële PK’s ook al goed genoeg.

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by 't spook »

de TL1000S was een gevaarlijke beest
dangerous by its engineering :lipsrsealed2:
de R loste het gekke stuurgedrag op maar was niet zo breed inzetbaar


mijn rijgedrag :?:
toeristisch met soms is een uitschieterke naar strak toeristisch
nix speciaals
geregeld nekeer spannend, da wel :dontknow:
:? KMK :roll:

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by robman »

TRooPER wrote: 03 Oct 2018 11:40
't spook wrote: 03 Oct 2018 10:26
ik was gek van de TL1000R vroeger
maar ik kots van wat ze met dat blok gedaan hebben in de VStrom

De cagiva Navigator (met tl1000 blok) was ook een vrij giftig 'allroad' (niet echt) superbike touring gif machine
Vrij vinnige motor was dat, moest ge vrij voorzichtig aan de gas zitten, niet gelijk de 950s waar ik vrij vlot gas kan opendraaien.

Ik vond dat blok in de SV1000 toch redelijk pittig zelle . Had ook een fijne 'sjot' rond 7-8000 rpm ...en die ging door tot 11000 rpm dacht ik .
En dat voor nen twin ... :whip:
Motooke op tijd weggedaan ...gingen ongelukken van komen ...te speels :oops:


Bon , on topic

Ik ben de laatste weken ook aan't testrijden , de K1300S is aan vervanging toe na drie jaar aftrek .
Zonde , ben aan't overwegen om die niet weg te doen omwille van fiscaliteit . T'is gewoon ne beregoede plezante motor .
Ik blijf naar BMW kijken omwille van grote tevredenheid en omwille van meeste keus in cardanfietsen . Al is er ene bij met ketting :oops:

De R1200RS als eerste getest :
-Verstelbaar scherm ( manueel in twee standen ) , goed scherm ...ik had er geen hinderlijke turbulentie van .
-Esa ( offcourse ....what else :grin: ) , met erg veel instelcombinaties ....rain , road , dynamic ...en dan elks nog eens volgens twee erop , bagage erop . Allee bon , zoveel instelmogelijkheden waardoor ik denk dat je er uiteindelijk maar ééntje zult gebruiken .
- Hangt goed aan de gas en is uiteraard wendbaarder , ttz makkelijker in de bochten dan mijn huidige .
Awel , dat rijdt ...en daarmee heb ik alles wat samengevat . Dat doet wat het moet doen in mijn ogen ...de meeste fun heb je van de quickshifter ...en dat is het dan . Ik vond het dus een saaie moto :?

Dan de S1000XR : ketting dus , maar ik wou weten hoe die is , de testen erover zijn dan toch zo lyrisch ....
Na twee bochten wist ik het al ...te hoog , te groot , te lomp , teveel turbulentie rond de helm , ....maar wat een beest .
Ik ben zulk een vermogen natuurlijk wel gewoon ...maar dat met meer handelbaarheid en een quickshifter erop :shock: :pillepalle:
Rijden op een stukje autosnelweg ....gewoon aanvoelend ...tot je de kilometerteller effkes bekijkt ....150 ! Rustig cruisen noemen ze dat :wall:
Op bochtige wegeltjes ... na gewenning ga je daar te snel mee .
Alle toeters en bellen zoals dieje hierboven ...zelfde nuttigheid of niet .
Bon , niet mijn ding deze moto , en zeker niet voor het rijbewijs :lol:

Dan twee helemaal andere :
- De Rnine T :
Niks toeters of bellen , niks scherm , klein .... enkel handvatverwarming ...en ne gearindicator :lol:
Werken erop geblazen als je 140 km/u wil halen , wegligging dat uitnodigt tot " gaan in de bochten " naar rustig tuffen tegen 50km/u . Allemaal mogelijk .
Geaccompanieerd met een heerlijke niet storende Akra's soundmix .
Afstappen met ne smile van hier tot ginder !
Looks ...ik weet het " les gouts et les couleurs " ...ik vind die ferm knap .

En dan

- de R nine T Urban G/S :
Weer geen toeters en bellen als ESA , quickshifter , cruise control ...zelfs geen toerenteller . wel handvatverwarming :P
Klein schermpje dat wel wat effect heeft , voldoende op de autosnelweg . Voor langere ritten ...misschien niet .
Achtervering heeft een langere weg dan de R nine T omdat deze ook beetje hoger staat op zijn wielen ...maar gaf me een beetje een te zapig gevoel . Vering kon wel harder gezet worden ...maar dan denk ik dat die misschien wel wat gaat springen .
Bon , speels karakter en weer zo een ferme sound , en dit uit de standaarduitlaat . Hoe ze die gehomologeerd hebben ...toch wat (sjoemel)software aanwezig ?? :lol:

Uiteindelijke keuze ? Nog niet gemaakt , maar één van die twee laatste waarschijnlijk .
Mits wat personalisaties .

My cents

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Wipr »

robman wrote: 03 Oct 2018 21:03
TRooPER wrote: 03 Oct 2018 11:40
't spook wrote: 03 Oct 2018 10:26







Dan twee helemaal andere :
- De Rnine T :
Niks toeters of bellen , niks scherm , klein .... enkel handvatverwarming ...en ne gearindicator :lol:
Werken erop geblazen als je 140 km/u wil halen , wegligging dat uitnodigt tot " gaan in de bochten " naar rustig tuffen tegen 50km/u . Allemaal mogelijk .
Geaccompanieerd met een heerlijke niet storende Akra's soundmix .
Afstappen met ne smile van hier tot ginder !
Looks ...ik weet het " les gouts et les couleurs " ...ik vind die ferm knap .

En dan

- de R nine T Urban G/S :
Weer geen toeters en bellen als ESA , quickshifter , cruise control ...zelfs geen toerenteller . wel handvatverwarming :P
Klein schermpje dat wel wat effect heeft , voldoende op de autosnelweg . Voor langere ritten ...misschien niet .
Achtervering heeft een langere weg dan de R nine T omdat deze ook beetje hoger staat op zijn wielen ...maar gaf me een beetje een te zapig gevoel . Vering kon wel harder gezet worden ...maar dan denk ik dat die misschien wel wat gaat springen .
Bon , speels karakter en weer zo een ferme sound , en dit uit de standaarduitlaat . Hoe ze die gehomologeerd hebben ...toch wat (sjoemel)software aanwezig ?? :lol:

Uiteindelijke keuze ? Nog niet gemaakt , maar één van die twee laatste waarschijnlijk .
Mits wat personalisaties .

My cents
De smile van hier tot ginder was ook mijn deel na een testrit, een jaar terug, met een R Nine T en dat was lang geleden. De klassieke doet het nog met upside down voorvork enz. Ik heb met een R Nine T pure gaan testrijden en heb deze toen ook gekocht! :rayof: En doorheen de jaren had ik het na een jaar wel gehad met eenzelfde motor maar dit huwelijk zit echt goed. Elke rit opnieuw weer grote liefde. Voor mij wordt deze enkel ook gebruikt als recreatief ontspanningsmiddel.

De pure heeft een “normale” voorvork en geen toerenteller en geen gearindicator maar ik mis het niet. Ben wel eens benieuwd naar de toeren dat hij zou maken maar goe. Wie weet komt dat er nog bij op. Via bmw kost je dat gigantisch veel geld maar je hebt al toerentellers voor net geen 100€ zelf te plaatsen of door de dealer mits meerkost.

Fantastische motor. Alles zit er in wat ik zocht: ik vond hem qua looks top, cardan, basic, karakter (luchtgekoelde boxer) toch nergens storend. Kan perfect rustig te rijden maar meestal een vlot tempo zonder het sportief te noemen, maar een draai aan de hendel en het kan ook loeihard gaan als je wil.

Enig nadeel, windbescherming is nul (ook met een schermpje) maar met een goede helm is dat allemaal geen erg meer voor me.

9T reeks is top!

Hou de K1300 voor de lange toertochten of woon-werk en een 9T voor de relax toertjes. Ideale combo lijkt me :thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Wipr »

Op mij 9T pure staan volgende opties: ASC, handvatverwarming, cilinderbescherming, skidplate, DART schermpje, tankpadset, stuurrisers en ik heb er onlangs nog andere besteld die het stuur ook 2cm dichter naar me toe brengen.

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by 't spook »

R90T zou mijn keuze zijn
basic
graaf mooi machien
bergen fun
wind in uwe smoel

1000XR kwam mij op de Ofenpas voorbij met een zekere dedain
had madam en bagage mee
ik ook
heeft vanalles geprobeerd maar kreeg dien ouwe met zijne SeeBee 1300 er ni af
heb hem wa getreiterd om hem te laten vooruitgaan
was te krachtig voor diene mens denk ik
anders zag ik die na 3 bochten ni meer
beest van en moto maar niet mijn ding
heb er ene kunnen testen
past niet
de SeeBee paste ook ni echt ma bon qua investering zit er tich een klein verschilleke op :whistling:
:? KMK :roll:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Raketman »

Ondertussen ben ik bijna anderhalf jaar verder met mijnen Africa Twin. En pas nu vind ik het de moeite om er eens iets over te schrijven, aangezien het lang kantje boord geweest is of ik had hem weer weggedaan. En er is natuurlijk GEEN KAT die kan vermoeden naar wat ik had terugggrepen :lipsrsealed2: . En nog minder katten die weten met wat ik hem 110% van de tijd aan't vergelijken was/ben.

Allez.

De beginmaanden waren saai. 'k Ga het zeggen gelijk het is. Hij zit goed, is supercomfortabel (voor mijn specifiek rugprobleem zeker zo), heeft steengoeie doseerbare remmen, zeer zuinig in verbruik, een veel betere reismoto dan dat vorige ding. Maar ik verveelde mij dooooood. Zo dood zelfs, dat ik dikwijls ne rental van op't werk nam om woon-werk mee te doen (stel u voor :freak: :krabje: ), ik vanvoor in de rij stond om testritten te doen met herstelde moto's, en ik in't weekend 9/10 vertrok met één van mijn oldtimers. Waar zat het probleem ? Awel, dat ding ging totaal niet vooruit, én ik heb veel en heel veel te lang met de af-fabriek gemonteerde banden gereden. Talloos waren de keren dat ik in de regen onderbroekmomenten beleefde door in de meest simpele bochten met beide wielen naar de buitenkant te glijden, de tractiecontrole die overtime deed. Ik kon niet geloven dat banden zo slecht konden zijn in deze tijden, het zal wel aan mij gelegen hebben. Ik was "het" totaal kwijt. Geen vertrouwen, geen lol, niks. Had ik al vermeld dat hij ook totaal niet vooruit ging ?

Na een bijna-ongeval, alweer in de regen, had niet alleen ikzelf er genoeg van, maar ook mijn madam. Die banden moesten eraf en vervangen door hetgeen waar ik mij al jaren goed bij voelde. Dunlop in de vuilbak, Pirelli Scorpion AT erop. Toen werd het iets beter. De bochtensnelheden gingen weer wat omhoog. In de regen kneep ik mijn billen maar half meer toe in plaats van helemaal. Iets beter dus. Maar nog veel te ver af van wat ooit geweest was. Dat kon zo niet verder, dus heb ik mijn eigen nekeer bijeengeraapt en ben begonnen met wat oefeningskes draaien op een parking. Dat eerste kwartier was om te huilen. Denk nog 30-40% van het vertrouwen van vroeger, terwijl gymkana-achtige dingen nogal mijn dada geweest zijn. Dus op een gegeven moment gewoon de gas open, achterremtechniek overdreven toegepast en beginnen gooien en smijten...En dan de baan op, richting een paar wegels die ik goed ken, en daar gewoon ingevlogen met het gedacht dat ik op nen dinges, allez hoe noemt het weeral, aan't rijden was :lipsrsealed2: . Platter, harder, dichter op't randje. Los door een wolk steenslag onder hellingshoek, tractiecontrole af en wat driften, brakken, gas volledig opensleuren, etc etc. Nekeer een afgemaaid veld moeten insturen omdat ik iets te optimistisch geweest was, maar er met veel geweld terug uitgebeuld en verder.

Nu gaat hij dus stukken beter vooruit. Veel gretiger in toeren, nog altijd lineair zoals alleen een Honda dat kan zijn, maar met veel meer pit. Ik denk da'k nu het meeste van de tijd gewoon hoger in toeren rijd, want het verbruik is de volle halve liter gestegen naar 5,8/100. De beperkingen van de vering zijn er, maar ze liggen veel verder dan wat ik aanvankelijk dacht. Dienen uitlaat gaat vliegen voor iets wat minder weegt dan dat dertig ton zware ding dat er nu aanhangt. Ondertussen is de zoektocht naar de betere vering (slaat te snel door en iets te veel deining achteraan die'k niet weg krijg) ook begonnen. Maar ik voel er mij wel op thuis nu, en da's al een wereld van verschil. Niks te vroeg...

(of hoe ge 12 jaar met KTM verdekke niet zomaar uit uw systeem krijgt :whip: )
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

en wat staat er in de vitrine van Mototech al anderhalf jaar op u te wachten? :whistling:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Raketman »

Een exemplaar dat ik heel bewust weggedaan heb en waarvan ik stomverbaasd was dat ze'm daar in de vitrine gezet hebben in plaats van te verschepen naar Timboektoe...
Nil volentibus arduum

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by 't spook »

Raketman wrote: 04 Oct 2018 22:22 Een exemplaar dat ik heel bewust weggedaan heb en waarvan ik stomverbaasd was dat ze'm daar in de vitrine gezet hebben in plaats van te verschepen naar Timboektoe...
oe :?:

was daar een probleem mee :?:

ik heb binnen 3 weken nen 1290R onder mijn gat en als die tegenvalt gaat die er direct uit en zoukik er wel eens ene uit een vitrine durven halen :stupid:

heb dat met den 1090R ook zo gedaan net voor de zomer
SeeBee 1300 is verkocht, ga ik volgende week afzetten bij de nieuwe eigenaar

Onda, schitterend gerief ... maar ik kan me helemaal vinden in uw commentaar supra :lipsrsealed2:
heb vorkpoten door kroonplaat gestoken, ne centimeter of 2, voorspanning wat opgevezen, nu draait die nen bocht in als ge dat wilt
in originele trim niet dus
verder te lineair, te braaf, te Onda
en toch nen beer van ne moto :wall:
:? KMK :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Stefke »

't spook wrote: 05 Oct 2018 10:32 Onda, schitterend gerief ... maar ik kan me helemaal vinden in uw commentaar supra :lipsrsealed2:
heb vorkpoten door kroonplaat gestoken, ne centimeter of 2, voorspanning wat opgevezen, nu draait die nen bocht in als ge dat wilt
in originele trim niet dus
ja maar...met ESA moet ge dat allemaal niet, gewoon vanachter wat hoger zetten door op het knopke te duwen... :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

Raketman wrote: 04 Oct 2018 22:22 Een exemplaar dat ik heel bewust weggedaan heb en waarvan ik stomverbaasd was dat ze'm daar in de vitrine gezet hebben in plaats van te verschepen naar Timboektoe...
Ik dacht inderdaad dat ge niet zo "appy" waart over dat exemplaar.

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by 't spook »

wat was er dan mis mee :?:
behalve die spuuglelijke stickerset :whistling:

@ Van Steffeghem, ik zal uw achterste is hoger zette sè... en ni door op een knoppeke te duwen :whip:
:? KMK :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Wipr »

Een Honda...... naar mijn gevoel er ervaring steengoed maar tevens meester om het gegeven “ziel en karakter” te weren om zo tot ideale vervoersmiddelen te komen die bedrijfszekerheid uitstralen.

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by 't spook »

Wipr wrote: 06 Oct 2018 00:03 Een Honda...... naar mijn gevoel er ervaring steengoed maar tevens meester om het gegeven “ziel en karakter” te weren om zo tot ideale vervoersmiddelen te komen die bedrijfszekerheid uitstralen.
awel toch ni...
ze hebben den truuk om die dingen toch net genoeg mee te geven om het plezant te houden
ik stap elke keer met nen brede smile van de SeeBee :ricky:
gene KTM smile welteverstaan maar toch...

moest ik 10 jaar jonger zijn, dan kocht ik ne KTM omdat madam daar veel beter op zit (en ik ook) maar bleef deze absoluut hier
de uitlaat maakt ei zo na geen lawaai... maar dat heeft ook zijn toffe kanten
als ge aan 't rood licht toekomt denken de 3 halve zolen op hunnen buikschuiver dagge met een 600tje onderweg zijt, mijn "karuur" zal daar ook ni vreemd aan zijn :lipsrsealed2:
en dan verschieten die als ge met uwe koppelbeer zonder veel VROAAR of VROEMMMM een gat van honderd meter hebt voor ze snappen wat er gebeurt...
heel tof :lol:

en geloof het of ni, als ik dat ding hou ga ik weer circuitrijden
vering en remmen zijn beregoed als ge ze durft gebruiken
een beetje verhaal van Raketman dus
Onda maakt motos die zonder veel vuurwerk en lawaai hun ding doen dus veronderstelt ge dat die de rest niet kunnen
NOT
ben met deze toen ik hem 1 dag had naar Italiaanse riviera vertrokken over oa Stelvio
eerste kilometers heel rustig, 't is immers nen Onda
madam en bagage content
piloot content
in 't stukske zwarte woud begon het toch te kittelen en komt ge bij beetje meer gas en wat sneller aansnijden van bochten tot de conclusie dat dat ding geen krimp geef
madam en bagage ook ni
net voor de Stelvio dan efkes deftig gas gegeven om ne kwiet op nen BMW XRduust een beetje op zijn plaats te zetten wat redelijk gelukt is
't was er los over
maar heel plezant
en dien Onda, die deed alles wat ik ervan vroeg
madam ni content, bagage nog steeds tevreden

en da's het verschil tussen Suzuki dat meestal mindere vering en onderdelen op zijn 2wielers steekt en Onda...
ze hebben karakter en het komt er wel degelijk uit maar ge moet het iets verder gaan zoeken

ik ga de beest missen, weet ik nu al
maar mijn bagage hangt liever op ne KTM
en mijn madam ook :dontknow:
en zelf zal ik er ook beter op zitten
op de KTM he...
bende verkles :furious3:
Last edited by 't spook on 06 Oct 2018 20:48, edited 1 time in total.
:? KMK :roll:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by TRooPER »

Raketman wrote: 04 Oct 2018 15:48 Ondertussen ben ik bijna anderhalf jaar verder met mijnen Africa Twin. .....

......(of hoe ge 12 jaar met KTM verdekke niet zomaar uit uw systeem krijgt :whip: )

en ik dacht: " het is daar zo stil bij raketman, die is precies heel tevreden met de overgang van een KTM naar de nieuwe AfricaTwin"
en ik bedenk in mijn eigen dat als zelfs een raketman tevreden kan zijn met een onda frica win, dat misschien toch wel een goede opvolger zou kunnen zijn voor de ktm .....

maybe think again.... :whistling:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Locked