Ben je gelukkig en waarom?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by Muug »

Stefke wrote: 14 Oct 2018 20:33 Gelukkig zijn...
Gelukkig zijn,
daarvoor wil ik alles geven
weg wat teveel is
geen stress aan mijn lijf
Gelukkig zijn..
De Remmóng ! :thumbsup:

User avatar
tandwieleke.
Posts: 35
Joined: 31 Mar 2016 03:53

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by tandwieleke. »

Gelukkig zijn?

Blij zijn met de kleine kleinkindjes.
Blij zijn met je dochter, die kanker overwon.
Blij zijn met je zonen, die het goed doen.
Blij zijn met de motor, die na 2 jaar stilstaan, nog direct wil starten.
Blij zijn dat je nog kan en mag werken.
Blij zijn dat je nog elke mogen mag wakker worden naast "meter".
Blij zijn dat "meter" nog steeds de vrouw van je leven is.
Blij zijn met kleine dingen.
Met dit alles blij zijn, is dat gelukkig zijn ?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by Muug »

tandwieleke. wrote: 19 Nov 2018 11:47 Gelukkig zijn?

Blij zijn met ..........
Met dit alles blij zijn, is dat gelukkig zijn ?
Ge komt wel dicht peis ik 8-)
Blij zijn is vaneigens niet exacht hetzelfde als gelukkig zijn. Maar 't is close.
Blij zijn is - volgens mij - een fase die best redelijk lang kan duren. Maar "gelukkig zijn" is - naar mijn ervaring - iets dat maar een fractie van een milliseconde duurt, het is een soort van besef dat u plotseling overvalt. Een confirmatie van een nanoseconde dat alles echt gaat gelijk ge 't graag wilt, dat alles écht in evenwicht is, zonder compromissen, zonder slapende zorgen. Afin, nogmaals, da's mijn visie. Veel mensen voelen dat nooit denk ik. Zelf heb ik die sprankel van geluk nog maar ene keer mogen ervaren en toen was ik ergens tussen de 16 en 18 denk ik. Toen was alles perfect.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 19 Nov 2018 16:56 Een confirmatie van een nanoseconde dat alles echt gaat gelijk ge 't graag wilt, dat alles écht in evenwicht is, zonder compromissen, zonder slapende zorgen.
Niet eensch. Gelukkig zijn is beseffen dat al die zaken die niet lopen zoals ge graag wilt of die niet in evenwicht zijn, eigenlijk toch niet zo belangrijk of relevant zijn. En daar wordt ge langdurig gelukkig van :grin:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 19 Nov 2018 17:54
Muug wrote: 19 Nov 2018 16:56 Een confirmatie van een nanoseconde dat alles echt gaat gelijk ge 't graag wilt, dat alles écht in evenwicht is, zonder compromissen, zonder slapende zorgen.
Niet eensch. Gelukkig zijn is beseffen dat al die zaken die niet lopen zoals ge graag wilt of die niet in evenwicht zijn, eigenlijk toch niet zo belangrijk of relevant zijn. En daar wordt ge langdurig gelukkig van :grin:
En zo heeft elk zijn eigen definitie zeker? :grin:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by 't spook »

gelukkig zijn is aan alles uwe zak kunnen vegen en fluitend en zonder zorgen door't leven gaan :stupid:
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by Muug »

't spook wrote: 21 Nov 2018 22:03 gelukkig zijn is aan alles uwe zak kunnen vegen en fluitend en zonder zorgen door't leven gaan :stupid:
Volledig akkoord.
En hoe sterker uw geweten, hoe moelijker dat lukt. 8-)

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by zappa »

Muug wrote: 21 Nov 2018 22:41
't spook wrote: 21 Nov 2018 22:03 gelukkig zijn is aan alles uwe zak kunnen vegen en fluitend en zonder zorgen door't leven gaan :stupid:
Volledig akkoord.
En hoe sterker uw geweten, hoe moelijker dat lukt. 8-)
fffffssssjjjjj fsssssffffjjjjjjjfffff :cry: ik kan niet fluiten :dontknow:

en ik heb gene :lipsrsealed2:

:peepwall:

:mrgreen:
sig nature

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by vet on wheels »

omdat het leuker is om toffe dingen te posten..:

ik denk niet dat er iets is dat me gelukkiger kan maken dan ik nu ben...
- fantastisch vrouwke
- 4 gezonde kids die goed bezig zijn in het arbeidscircuit, en ook gelukkig zijn
- 4 toffe en gezonde kleinkinderen
- heb genoeg maar niet teveel werk
- matrieel gezien heb ik nu al veel meer dan ik ooit gehoopt had
dat wil niet zeggen dat er nooit iets hapert, maar algemeen gezien loopt 't leven mooi
:ricky: :ricky:

User avatar
tandwieleke.
Posts: 35
Joined: 31 Mar 2016 03:53

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by tandwieleke. »

vet on wheels wrote: 24 Nov 2018 18:49 omdat het leuker is om toffe dingen te posten..:

ik denk niet dat er iets is dat me gelukkiger kan maken dan ik nu ben...
- fantastisch vrouwke
- 4 gezonde kids die goed bezig zijn in het arbeidscircuit, en ook gelukkig zijn
- 4 toffe en gezonde kleinkinderen
- heb genoeg maar niet teveel werk
- matrieel gezien heb ik nu al veel meer dan ik ooit gehoopt had
dat wil niet zeggen dat er nooit iets hapert, maar algemeen gezien loopt 't leven mooi
:ricky: :ricky:
Veel beter kan ik het niet zeggen.

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by 't spook »

als ik elk jaar weer iets van mijn absolute bucketlist kan schrappen ben ik ook al blij :idea:

en een geweten... denk ni dakik dat heb
zie ook handtekening onder elke post :twisted:
:? KMK :roll:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by OzzePaa »

't spook wrote: 27 Nov 2018 18:13 als ik elk jaar weer iets van mijn absolute bucketlist kan schrappen ben ik ook al blij :idea:

en een geweten... denk ni dakik dat heb
zie ook handtekening onder elke post :twisted:

Misschien, uw merkpreferatie in gedachten, nen tip : zet er nog efkes "Toch" tussen ? 😜
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by diskeletloetje »

Ben ik gelukkig? Meestal niet omdat ik me te veel focus op mijn tekortkomingen dan op mijn verwezelijkingen. En ik ben van nature al geen optimist. Voordeel daarvan is wel dat ik zo teleurstellingen vermijd. Wat zou me gelukkig kunnen maken? Nen berg in de natuur ergens in een mooi land met vooral veel rust en stilte. Waar ik in de zomer in mijne blote kan lopen, zonder dat iemand het merkt. Maar gegarandeerd zal ik daar ook een reden vinden om niet gelukkig te zijn. Dus ben ik gelukkig? In de omstandigheden die me door het lot zijn toegesmeten denk ik van wel ja.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ben je gelukkig en waarom?

Post by Muug »

:thumbsup:

Ik loop quasi dagelijks tussen de clochards in Bxl en één keer per week wandel ik langs het beroemde Maximiliaanpark met zijn honderden verloren gelopen mensen, of als ik per moto binnendoor naar huis rij passeer ik - midden in Anderlecht! - een braakliggend terrein waar wat schuilhoeken gemaakt zijn met rotzooi en waar dan kleine vuile kindjes spelen naast hun even vuile moeder, terwijl mijn kroost rustigjes in alle rust en vrede 's avonds naar de muziekschool kan gaan.... en dan snap ik wel heel goed dat wij echt wel over alle elementen beschikken om gelukkig te zijn... op de Grote Schaal der Dingen zijn onze ongemakken echt wel pietluttig.

Post Reply