De nieuwe M&T

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

De nieuwe M&T

Post by Muug »

Ik zag vanmorgen de "nieuwe M&T" in de rekken liggen.
Toch even vastgenomen en doorgebladerd.
Eerste reflex: eh, dat is even dun als de boekskes van de eerste jaargangen.
Tweede reflex: eh, die lay-out ziet er ook uit gelijk bij de boekskes van de eerste jaargangen.
Derde inzicht: de vaste redactie bestaat uit één man, Tom Vandersande of zoiets. En nog niet mensen die de naam "medwerkers" krijgen. Waarvan ik er vier ken, en die vier hebben een full-time job als iets anders.
Kortom, de nieuwe M&T draait eigenlijk rond één persoon. :shock:
Amai. :pillepalle:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: De nieuwe M&T

Post by 't spook »

dat belooft zeer objetieve verslaggeving
net zoals vroeger
:whistling:
:? KMK :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: De nieuwe M&T

Post by Wipr »

Miljaardedju, nu met de titel te lezen “M&T”........ tot vorig jaar een krantenwinkel over de deur en heel af en toe nam ik het toch nog eens mee maar sinds het verdwijnen van deze winkel ook vergeten dat dit magazine nog bestond. Damn, de laatste strohalm (met Vanalles en nog wat) is nu echt wel verdwenen.
Last edited by Wipr on 01 Dec 2018 00:05, edited 1 time in total.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: De nieuwe M&T

Post by Droopy »

Omdat ik de nieuwe M&T het voordeel van de twijfel gaf (en omdat ik nog geld over had om mijn cadeaubon van de standaard boekenwinkel) heb ik het augustus nummer aangeschaft. :)
Nu weet ik weer waarom ik mijn abonnement heb opgezegd. :?

Er staan veel reisartikelen van dure motoreizen in en veel artikelen over dure moto's en over moto's die misschien ooit zullen worden gemaakt en als dat zo is zijn die enkel door de happy few te betalen. :o
Met andere woorden, niet veel dat me kon bekoren. :?


Het boekje auto motor klassiek dat ik toen ook aangeschaft had kon me veel meer bekoren. :P

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De nieuwe M&T

Post by Muug »

Droopy wrote: 30 Nov 2018 14:15 Er staan veel reisartikelen van dure motoreizen in en veel artikelen over dure moto's en over moto's die misschien ooit zullen worden gemaakt en als dat zo is zijn die enkel door de happy few te betalen. :o
Boenk erop. Dus reizen, dure moto's, dure vanalles, op maat van de begoede vijftiger. :pillepalle:
Als ge ziet naar de moto's die ze maken dan staan die zo ongelooflijk vol toeters en bellen dat ze driekwart van hun artikels bezig zijn met het opsommen ervan. Semi-ottomatik alhier, TFT-display aldaar, computerassisted cornering dinges daar. Voor het pure rijden zijn er bijna geen letters meer over. 't is toch niet omdat Europa ABS en ne kata verplicht, dat de fabrikant er elvendertig andere opties moet bij gaan flansen? 't is echt te zot voor woorden tegenwoordig. En ge ziet dus dat ze in de motorboekskes 't zelfde beginnen doen als in autoboekskes: ze testen de duurste, beste full-option met de meeste pk's die ze hebben. En die ook het duurste is natuurlijk. Maar wat hebben de jonge motorrijders daar aan? Die kunnen zich dat niet permitteren. Die kopen als vanouds moto's van 10-15 jaar oud. Overlaatst nog een jonge vrouw gezien, max 25 jaar. In de RAD-winkel in Drongen. Mooi in een strak lederen pak, en buiten stond haar ouwe ZZR600 :mrgreen: Dat gezegd zijnde natuurlijk, ne moto van 15 jaar oud is tegenwoordig duust keer beter dan toen ik begin jaren '90 voor de eerste keer ne moto van 15 jaar oud kocht. :lipsrsealed2:

Feit is natuurlijk : dankzij al hun perfecte computersimulaties tegenwoordig is er omzeggens geen enkele moto nog slecht. De ene rijdt gewoon anders dan de andere, maar er zitten geen miskleunen meer tussen. Dus hoe moet ge nog kiezen? Op basis van 't uiterlijk, en op basis van alle toeterkes en bellekes. En als journalist kunt ge dus niets anders meer doen dan eigenlijk gewoon productpresentaties fabriceren. Eigenlijk feitelijk om 't goed te doen zouden ze allemaal 20.000 of zelfs 50.000km moeten testrijden. Gelijk Moto73 dat jaren deed. En dan vezen ze die tot op de krukas open en dan gingen ze alles tot op een duizendste millimeter opmeten. Dàt waren tenminste testen. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: De nieuwe M&T

Post by F M »

Waarom ik geen motormagazine meer koop? Omdat ik in simpelweg veel te weinig motoren geïnteresseerd ben. Sportmotoren, naked bikes, customs, Harleys, scramblers, ... Interesseert me allemaal niet.

Dus blijven de grote enduro's en toermachines met alle mogelijke toeters en bellen over, en daarvan vind ik niet genoeg in de boekskes.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Moesten er nu wat meer reisverhalen in staan...

:lol: :lol: :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: De nieuwe M&T

Post by 't spook »

idem FM :o :o :lipsrsealed2:

geen interesse in al wat ze nu maken
is sinds ik mijn eerste 950 Adventure kocht
zat perfect (voor mij)
hoogte perfect (voor mij)
stuurt perfect (voor mij)
remt ok (voor mij)
....

als ge de moto vindt die echt voor u is, die u past en waar ge gelukkig mee zijt, dan kijkte nog wel is naar iets anders maar zonder interesse...een beetje zoals een vrouw allez... :mrgreen:

en ik heb het geluk gehad dat ik na die eerste dure nieuwe 950 altijd okkaziekes vond die betaalbaar waren
dus nog gelukkiger
en dan nog meer geluk dat de 1190R (okkazieke van dealer zelf) even plezant was (of plezanter wegens een pak power meer)
en nu de 1290R in't zelfde bedje ziek (en directiemoto dus financieel net haalbaar)


ik denk dat ne mens die boekskes vooral leest om iemand anders zijn opinie te hebben over deze of gene motor en zo gaandeweg zijn eigen waarheid met vallen en opstaan op te bouwen tot hij/zij de moto van zijn leven vindt

en als dat gebeurt interesseert de rest u gene zak meer

en het segment dat het uwe is, in mijn geval de reisenduro die ook echt enduro is, kent ge van buiten
in mijn geval zijn er maar 2 die naast reis ook echt enduro zijn dus is't makkelijker
segment met 2 moto's
ne goei maat zijnen 1200GS Adventure schuif ik onder mijn gat op simpele vraag
dus weet ge hoe dat rijdt
geen boekske nodig
gisteren nog nen test gedaan :roll:
1200GS komt met grote faar achter mij tussen de file, is ni content omdat ik ni direct op kant duik, wringt zich in de volgende file en staal heftig gesticulerend aan't volgende licht zijn ongenoegen te uiten om zich dan met veel vroemvroem te concentreren op de milliseconde dat het licht groen gaat worden
groen, den deze weg en 87 meter verder als eerste tussen de file met de glimlach van ne smeerlap op ne KTM die net ne GS belachelijk gemaakt heeft
volgende licht ostentatief plaats gemaakt voor de BMW piloot maar die vond het ni meer nodig precies :dontknow:

nota voor mijn eigen; "continu op sport stand rijden is ideaal"
nota 2 voor KTM; "dienen anti wheely werkt ni echt goed"
:ricky:
:? KMK :roll:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: De nieuwe M&T

Post by bompa »

Ik heb da boekje M&Tal een jaar of 4 niet meer, veel interessant kwam daar niet meer in vond ik, en heb je een boekje gelezen dan dan heb je ze bijna allemaal gelezen , dan plaatste ze nog de reisverhalen van lezers er in , die heb ik nooit gelezen veel interessant vond ik er niet meer aan op het laatste, dus maar opgezegd.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: De nieuwe M&T

Post by Koeno »

't spook wrote: 30 Nov 2018 15:41 de glimlach van ne smeerlap op ne KTM die net ne GS belachelijk
Ge hebt dan ook quasi 50pk meer als diejen bmw (afhankelijk de welksten da achter u hing)
mocht ge dieje ni voorbij gaan met het optrekken , zou der toch iet serieus miszitten he...

das zowa het niveau van kem gisteren met mijne cb 750 nen cb 200 eruit getrokken...
slechts 50pk verschil ;-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: De nieuwe M&T

Post by Wipr »

Mja, ik ga ‘t spook zijnen tekst niet copypasten en helemaal aanpassen met de iPad want das klungelen maar ik ben vooral mee met het punt dat zegt: als je de motor vindt die helemaal gegoten zit kijk je niet meer veel links en rechts naar anderen.

Ik ervaar dat eigenlijk voor het eerst in 20j. Het is er nog maar ik vind altijd heel snel redenen om te blijven vasthouden aan de 9T :thumbsup:

Ps: mijn geld is simpelweg ook op :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: De nieuwe M&T

Post by 't spook »

Koeno wrote: 30 Nov 2018 18:52
't spook wrote: 30 Nov 2018 15:41 de glimlach van ne smeerlap op ne KTM die net ne GS belachelijk
Ge hebt dan ook quasi 50pk meer als diejen bmw (afhankelijk de welksten da achter u hing)
mocht ge dieje ni voorbij gaan met het optrekken , zou der toch iet serieus miszitten he...

das zowa het niveau van kem gisteren met mijne cb 750 nen cb 200 eruit getrokken...
slechts 50pk verschil ;-)
nen BMW12OOGS Adventure
door BMW gelanceerd als DE concurrent voor de KTM1190R en dus ook 1290R
was wit blauwe 2018 met 125pk en akra dus wss 130 pk
down on power op de 1290R :?:
35pk op de full power versie di hier ten lande niet te betalen is
25pk of 25% overschot op de 100PK versie
1200GS die volgens elke flat twin afficionado de KTM belachelijk maakt met zijn beestig koppel
tiens, de 1290R heeft 140 Nm, iets meer dan de 1190R waarmee ge ook elke flat twin naar huis reed...
koppel van de BMW, lage toeren, start dus... zou superieur moeten zijn... not

en als er zo ene met nen oud blok uit ne messerschmidt probeert mij te kietelen aan't rood licht speel ik graag mee
ge moet die mensen hun plezierke toch gunnen allez
als ge die dan proper op zijn plaats zet vind ik dat ge moogt stellen dat ge die belachelijk gemaakt hebt :stupid:
t kan ook zijn dat hij gewoon coupeerde van't verschieten vanwege de niet voorzien en volgens KTM onmogelijke 30° wheelie natuurlijk :dontknow:

in alle geval, 1 keer op 2 ik nen BMW1200GS tegenkom rijdt de piloot alsof hij iets te bewijzen heeft
is heel gek hoe de KTM die mannen beïnvloedt
had ik met de 1190R en de 950 GOOO!!!!!! ook continu trouwens
en gezien ik op dat vlak nog altijd niet volwassen geworden ben (en dat ook nooit zal zijn) speel ik graag mee
:stupid:





°
:? KMK :roll:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: De nieuwe M&T

Post by Koeno »

't spook wrote: 01 Dec 2018 17:54
Koeno wrote: 30 Nov 2018 18:52
't spook wrote: 30 Nov 2018 15:41 de glimlach van ne smeerlap op ne KTM die net ne GS belachelijk
Ge hebt dan ook quasi 50pk meer als diejen bmw (afhankelijk de welksten da achter u hing)
mocht ge dieje ni voorbij gaan met het optrekken , zou der toch iet serieus miszitten he...

das zowa het niveau van kem gisteren met mijne cb 750 nen cb 200 eruit getrokken...
slechts 50pk verschil ;-)
nen BMW12OOGS Adventure
door BMW gelanceerd als DE concurrent voor de KTM1190R en dus ook 1290R
was wit blauwe 2018 met 125pk en akra dus wss 130 pk
down on power op de 1290R :?:
35pk op de full power versie di hier ten lande niet te betalen is
25pk of 25% overschot op de 100PK versie
Beweert ge nu dat ge nen 100pk versie onder uw gat het zitten?
zwaanst na ni eenj....

ge hebt 35Pk meer EN 15nm aan koppel meer (kzen vrij zeker dat ge namelijk ne full power zult emmen, maar 100pk op de papierkes).
tein ist dedju ni abnormaal dadde wint...

Daarbovenop wat mij dan wel stoort, als die meneer in de file duidelijk rapper wilt/kan waarom dan aan een licht hem "belachelijk" maken om dan nadien misschien weer "in zijn weg" te rijden...

't zal aan mijn beperkt denkvermogen liggen, maar ik zou dieje mens laten passeren :)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De nieuwe M&T

Post by Stefke »

Koeno wrote: 01 Dec 2018 21:51 ge hebt 35Pk meer EN 15nm aan koppel meer (kzen vrij zeker dat ge namelijk ne full power zult emmen, maar 100pk op de papierkes).
tein ist dedju ni abnormaal dadde wint...
8-)
maar ik kom met 100pk en zelfs 80 pk er ALTIJD als winnaar uit, zelfs tegen een TESLA 100D... 8-)

Afgezien daarvan was M&T een leuk blad, zeker een jaar of 20 geleden. Het was uitkijken naar het nieuwste nr, aardige lectuur bij een warme stoof in de winter, op een terraske in de zomer. Maar samen met het heengaan van een paar redacteurs gng ook de geest van het blad wat verloren. En van de laatste nieuwtjes lig ik nu niet meer wakker, ook niet van de ver van mijn bed-reizen... En de opkomst van het net heeft de papieren pers ook niet goed gedaan... :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De nieuwe M&T

Post by Muug »

"de opkomst van het internet heeft de tijdschriften geen goed gedaan"
Totaal niet mee akkoord. Moto73, Motoplus, Motorrijder, Kickxstart, Bike, Mcn, Ride, al die Duitse bladen.... ze zíjn er nog steeds en er zijn nog een heel pak bladen bij gekomen gespecialiseerd in de Scrambler en Custom scene.

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: De nieuwe M&T

Post by zwiep »

Koeno wrote: 01 Dec 2018 21:51
't spook wrote: 01 Dec 2018 17:54
Koeno wrote: 30 Nov 2018 18:52

Ge hebt dan ook quasi 50pk meer als diejen bmw (afhankelijk de welksten da achter u hing)
mocht ge dieje ni voorbij gaan met het optrekken , zou der toch iet serieus miszitten he...

das zowa het niveau van kem gisteren met mijne cb 750 nen cb 200 eruit getrokken...
slechts 50pk verschil ;-)
nen BMW12OOGS Adventure
door BMW gelanceerd als DE concurrent voor de KTM1190R en dus ook 1290R
was wit blauwe 2018 met 125pk en akra dus wss 130 pk
down on power op de 1290R :?:
35pk op de full power versie di hier ten lande niet te betalen is
25pk of 25% overschot op de 100PK versie
Beweert ge nu dat ge nen 100pk versie onder uw gat het zitten?
zwaanst na ni eenj....

ge hebt 35Pk meer EN 15nm aan koppel meer (kzen vrij zeker dat ge namelijk ne full power zult emmen, maar 100pk op de papierkes).
tein ist dedju ni abnormaal dadde wint...

Daarbovenop wat mij dan wel stoort, als die meneer in de file duidelijk rapper wilt/kan waarom dan aan een licht hem "belachelijk" maken om dan nadien misschien weer "in zijn weg" te rijden...

't zal aan mijn beperkt denkvermogen liggen, maar ik zou dieje mens laten passeren :)
50pk meer, koppel blabla bla, ... belachelijk gemaakt ... grijns in mijnen helm...
de pubertijd blijbaar nog niet voorbij?
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: De nieuwe M&T

Post by Wipr »

Ik wou zoals elk jaar en dit al bijna 2 decennia lang het “alle motoren” boek van M&T hebben en nergens te vinden om het dan via de lokale krantenboer te bestellen.

Anders steeds zonder problemen te vinden in de eerste de beste krantenwinkel.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De nieuwe M&T

Post by Stefke »

Ik vroeg mij af of ik ooit in een M&T een reisverslag gelezen heb van ene Roland Vanwolleghem. Omdat ik op the social media hier diagonaal een advertentie zag passeren van rode kruis vlaanderen en bloeddonoren. Roland heeft dat blijkbaar nodig gehad na een zwaar ongeval in de Parijs-Dakar. Iemand die weet of ik mij dat juist afvraag?

DE Fluppe
Posts: 47
Joined: 25 Jan 2019 18:00

Re: De nieuwe M&T

Post by DE Fluppe »

Is dat de Roland die met een blauwe Blackbird reed?
Diene heeft idd deelgenomen aan Paris Dakar, maar geen idee of hij ook iets voor M&T geschreven heeft.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: De nieuwe M&T

Post by Marsman »

ik heb vorige maand de nieuwe m&t (alle motoren 2019) meegepakt van bij de bakker, annex kranten-en andere gazettekesboer. En wat staat daarin? De meest abominabele gedrochten die ooit op 2 wielen te bewonderen waren. :o :o :o
Ik heb de indruk dat de strijd om de meeste PK's zo'n beetje gestreden is (alhoewel...sommige merken leren het nooit af) en dat er ondertussen een strijd is losgebarsten om de meest-in-het-oog-springende (lees:lelijkste) "motorfiets" te maken, onder het mom dat het allemaal modern design moet zijn. En daar slagen ze wonderwel zeer goed in. :roll:

Maar aan de andere kant: degustibus et voloribus non disputandum est..... :mrgreen: :mrgreen:

Vorig jaar had ik ook al eens een poging gedaan om het boekske te kopen (de septemberbijdrage denk ik) en, in tegenstelling tot vroeger, heb ik er niet eens de helft van uitgelezen.
Vroeger kon je daar de stoof mee in brand steken, maar met de huidige weverkes is dat ook al not done. :roll:
En er uw gat mee afvegen kan ik ook al niet aanraden... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De nieuwe M&T

Post by Muug »

Marsman wrote: 28 Jan 2019 09:11........ dat er ondertussen een strijd is losgebarsten om de meest-in-het-oog-springende (lees:lelijkste) "motorfiets" te maken, onder het mom dat het allemaal modern design moet zijn. En daar slagen ze wonderwel zeer goed in. :roll:
Mij kunnen de meeste moto's ook niet bekoren en ik weet exact waarom. Ik ben een fervent aanhanger van de "eenvoudige, vloeiende lijn". Of dat nu meubels zijn of wagens of motorfietsen. Zelfs bij vrouwen ! :laughing: En vele motorfietsen zien er tegenwoordig uit alsof ze de onderdelen achterstevoren binnestebuiten gemonteerd hebben. Een schoolvoorbeeld vind ik de watergekoelde GSsen en zéker hun overtreffende trap: de GSA. Mensen toch, overal stukskes en beetjes die daar tegenhangen. Idem bij veel KTM Dukes, van die puntige dingen die de radiator moeten wegsteken. Ook meteen de reden dat ik de Triumph Tiger-reeks of de Speed en Sprint Triples niet graag zie. Teveel stukskes en brokskes waardoor de moto's geen mooie lijn meer hebben. De Ducati Supersport daarentegen vind ik door zijn mooie gladde lijn dan weer bloedmooi. :thumbsup:

Post Reply