Mor allez nu Ne GSA is toch een geweldig gracieus design ... en ik verstaan nie wagge bedoelt met stukskes en beetjes aanmekaar hangen zenne En ondanks hoekigheid en modern styling mogen ze deze twee altijd komen afzetten bij OsThuis Wat on-topic betreft : nee ben ook niemeer geabonneerd op den M&T ...Muug wrote: ↑28 Jan 2019 10:56 Mij kunnen de meeste moto's ook niet bekoren en ik weet exact waarom. Ik ben een fervent aanhanger van de "eenvoudige, vloeiende lijn". Of dat nu meubels zijn of wagens of motorfietsen. Zelfs bij vrouwen ! En vele motorfietsen zien er tegenwoordig uit alsof ze de onderdelen achterstevoren binnestebuiten gemonteerd hebben. Een schoolvoorbeeld vind ik de watergekoelde GSsen en zéker hun overtreffende trap: de GSA. Mensen toch, overal stukskes en beetjes die daar tegenhangen. Idem bij veel KTM Dukes, van die puntige dingen die de radiator moeten wegsteken. Ook meteen de reden dat ik de Triumph Tiger-reeks of de Speed en Sprint Triples niet graag zie. Teveel stukskes en brokskes waardoor de moto's geen mooie lijn meer hebben. De Ducati Supersport daarentegen vind ik door zijn mooie gladde lijn dan weer bloedmooi.
De nieuwe M&T
Re: De nieuwe M&T
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
- den Bullet
- Posts: 1512
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: De nieuwe M&T
Den 1150 GS was een knap ding; daarna veel te veel plastieken brol of variaties op het Transformator-gegevenMuug wrote: ↑28 Jan 2019 10:56
Mij kunnen de meeste moto's ook niet bekoren en ik weet exact waarom. Ik ben een fervent aanhanger van de "eenvoudige, vloeiende lijn". Of dat nu meubels zijn of wagens of motorfietsen. Zelfs bij vrouwen ! En vele motorfietsen zien er tegenwoordig uit alsof ze de onderdelen achterstevoren binnestebuiten gemonteerd hebben. Een schoolvoorbeeld vind ik de watergekoelde GSsen en zéker hun overtreffende trap: de GSA. Mensen toch, overal stukskes en beetjes die daar tegenhangen. Idem bij veel KTM Dukes, van die puntige dingen die de radiator moeten wegsteken. Ook meteen de reden dat ik de Triumph Tiger-reeks of de Speed en Sprint Triples niet graag zie. Teveel stukskes en brokskes waardoor de moto's geen mooie lijn meer hebben. De Ducati Supersport daarentegen vind ik door zijn mooie gladde lijn dan weer bloedmooi.
Ik blijf bij mijn oldtimers
Re: De nieuwe M&T
Bedoel je eigenlijk niet eerder de 1100 GS ?den Bullet wrote: ↑28 Jan 2019 14:16
Den 1150 GS was een knap ding; daarna veel te veel plastieken brol of variaties op het Transformator-gegeven
Ik blijf bij mijn oldtimers
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: De nieuwe M&T
't enigste nadeel aan ne yam is dat die om de 6000 km op onderhoud moet, of als ge iets meer zou durven rijden , om de 10 000 volgens den dealer , maar volgens boekske 6d, wat als ge op 10d op onderhoud wil gaan en er is iet "mis" met het blok? Aja ge moest op 6d geweest zijn??
Andere merken zijn toch iets km-vriendelijker ? En euro-centjes vriendelijker ?
Andere merken zijn toch iets km-vriendelijker ? En euro-centjes vriendelijker ?
sig nature
- den Bullet
- Posts: 1512
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: De nieuwe M&T
Nope, den 1100 was lelijkF M wrote: ↑28 Jan 2019 14:30Bedoel je eigenlijk niet eerder de 1100 GS ?den Bullet wrote: ↑28 Jan 2019 14:16
Den 1150 GS was een knap ding; daarna veel te veel plastieken brol of variaties op het Transformator-gegeven
Ik blijf bij mijn oldtimers
Re: De nieuwe M&T
haha om de 6000 of om de 10000... dat is goe als ge 3000km per jaar rijdt ofzo...zappa wrote: ↑29 Jan 2019 22:13 't enigste nadeel aan ne yam is dat die om de 6000 km op onderhoud moet, of als ge iets meer zou durven rijden , om de 10 000 volgens den dealer , maar volgens boekske 6d, wat als ge op 10d op onderhoud wil gaan en er is iet "mis" met het blok? Aja ge moest op 6d geweest zijn??
Re: De nieuwe M&T
IS Bullet, is...
- den Bullet
- Posts: 1512
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: De nieuwe M&T
Re: De nieuwe M&T
Het is fout beginnen gaan met zinnen zoals "continu op sport stand rijden is ideaal".
Mijn "sportstand" zit nog steeds (tussen alle andere standen in) in mijn rechterpols, en deze is staploos regelbaar, zonder toeters of bellen.
Roland Vanwolleghem is inderdaad indertijd (2007) mee geweest met Paris-Dakar, als mechanicien, mee met de truck.
Zelf heeft hij op één van zijn reizen in Marokko een zwaar motoraccident gehad.
Na een zware revalidatie is het redelijk goed gekomen, ware het niet dat hij niet meer met de motor kan rijden, jammer.
Eén van de beste rijders die ik ooit tegenkwam, en zonder enige vorm van grootspraak, zoals die hier wel eens durft te passeren...
Roland (met pet) op "zijn" truck:
https://www.dropbox.com/s/18vjf32mhzv6r ... 2.jpg?dl=0
Het vehikel dat de klus moest klaren, samen met enkel enthousiastellingen:
https://www.dropbox.com/s/hp9gj3rwjghud ... 6.jpg?dl=0
Mijn "sportstand" zit nog steeds (tussen alle andere standen in) in mijn rechterpols, en deze is staploos regelbaar, zonder toeters of bellen.
Roland Vanwolleghem is inderdaad indertijd (2007) mee geweest met Paris-Dakar, als mechanicien, mee met de truck.
Zelf heeft hij op één van zijn reizen in Marokko een zwaar motoraccident gehad.
Na een zware revalidatie is het redelijk goed gekomen, ware het niet dat hij niet meer met de motor kan rijden, jammer.
Eén van de beste rijders die ik ooit tegenkwam, en zonder enige vorm van grootspraak, zoals die hier wel eens durft te passeren...
Roland (met pet) op "zijn" truck:
https://www.dropbox.com/s/18vjf32mhzv6r ... 2.jpg?dl=0
Het vehikel dat de klus moest klaren, samen met enkel enthousiastellingen:
https://www.dropbox.com/s/hp9gj3rwjghud ... 6.jpg?dl=0
Re: De nieuwe M&T
Dat is de uitleg die ik ook bij mijn dealer kreeg, heel wat motorijders halen met moeite de 3000 km per jaar en zo hoopt de constructeur toch dat die liefst jaarlijks of toch minstens tweejaarlijks langgaan bij hun garagist om de olie te laten verversen. Als je een doorrijder bent kan je gerust je motolaarzen lappen aan de interval uit je onderhoudsboekje.Stefke wrote: ↑30 Jan 2019 00:38haha om de 6000 of om de 10000... dat is goe als ge 3000km per jaar rijdt ofzo...zappa wrote: ↑29 Jan 2019 22:13 't enigste nadeel aan ne yam is dat die om de 6000 km op onderhoud moet, of als ge iets meer zou durven rijden , om de 10 000 volgens den dealer , maar volgens boekske 6d, wat als ge op 10d op onderhoud wil gaan en er is iet "mis" met het blok? Aja ge moest op 6d geweest zijn??
Re: De nieuwe M&T
en waar moet je dan rekening mee houden?
ik rijd meestal ergens 12.000km per jaar.
heb mijzelf de gewoonte gekweekt om 1 keer per jaar op onderhoud te gaan.
Doe ik zo al met elke motor (CB750, VFR800, Varadero en nu met R1200GS).
Ga ik dan nog te veel?
remblokken, olie, remvloeistof, banden controleer ik regelmatig zelf.
(en sinds ik op de CB remblokken vervangen heb, zou ik het zelfs durven zelf doen )
ik rijd meestal ergens 12.000km per jaar.
heb mijzelf de gewoonte gekweekt om 1 keer per jaar op onderhoud te gaan.
Doe ik zo al met elke motor (CB750, VFR800, Varadero en nu met R1200GS).
Ga ik dan nog te veel?
remblokken, olie, remvloeistof, banden controleer ik regelmatig zelf.
(en sinds ik op de CB remblokken vervangen heb, zou ik het zelfs durven zelf doen )
Re: De nieuwe M&T
Als ik me niet vergis staat er voor een GS een olievervanging voorgeschreven om de 10.000 km, als je jaarlijks 12.000 km rijdt en ook jaarlijks je olie vervangt ben je dus goed bezig.
Re: De nieuwe M&T
Voor mijn 950 shrijft KTM nieuwe olie voor om de 7500km, wat redelijk kort is.
Ooit ne keer uit het oog verloren dat ik daar al 50% bijgedaan had, en ik begon het te voelen, in de koppeling oa.
Alleen het voorschrift 'Motorex olie' lap ik aan mijn botten, er moeten nog centen overblijven voor benzine ook.
Ooit ne keer uit het oog verloren dat ik daar al 50% bijgedaan had, en ik begon het te voelen, in de koppeling oa.
Alleen het voorschrift 'Motorex olie' lap ik aan mijn botten, er moeten nog centen overblijven voor benzine ook.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: De nieuwe M&T
Gisteren nog een de nieuwe Motorrijder gekocht. En vandaag is die ongeveer uitgelezen.
Wat mij opgevallen is, de nieuwe CB500F is een leuk ding zeg, tof design! En de nieuwe Versys 1000SE is nog lelijker dan de vorige. Manmanman, dat ge zo een draak van een moto kunt ontwerpen...
Wat mij opgevallen is, de nieuwe CB500F is een leuk ding zeg, tof design! En de nieuwe Versys 1000SE is nog lelijker dan de vorige. Manmanman, dat ge zo een draak van een moto kunt ontwerpen...
Re: De nieuwe M&T
zijn waarschijnlijk bij BMW in de leer geweestStefke wrote: ↑03 Mar 2019 21:53 Gisteren nog een de nieuwe Motorrijder gekocht. En vandaag is die ongeveer uitgelezen.
Wat mij opgevallen is, de nieuwe CB500F is een leuk ding zeg, tof design! En de nieuwe Versys 1000SE is nog lelijker dan de vorige. Manmanman, dat ge zo een draak van een moto kunt ontwerpen...
Re: De nieuwe M&T
Mij doet hij eerder denken aan een Ducati Multistrada met een verdieping hoger. De verhoudingen kloppen niet voor mij.Mario wrote: ↑04 Mar 2019 07:47zijn waarschijnlijk bij BMW in de leer geweestStefke wrote: ↑03 Mar 2019 21:53 Gisteren nog een de nieuwe Motorrijder gekocht. En vandaag is die ongeveer uitgelezen.
Wat mij opgevallen is, de nieuwe CB500F is een leuk ding zeg, tof design! En de nieuwe Versys 1000SE is nog lelijker dan de vorige. Manmanman, dat ge zo een draak van een moto kunt ontwerpen...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: De nieuwe M&T
Sinds 'em "nieuw" is, slechts het eerste exemplaar aangeschaft.
Maar nu toggis wat rondgeneusd op hun webstek ...
Wie weet brengt dit den Bullett op avontuurlijke ideeën
Ohja : de nieuwe Versys kan ook mij niet echt bekoren
Maar nu toggis wat rondgeneusd op hun webstek ...
Wie weet brengt dit den Bullett op avontuurlijke ideeën
Ohja : de nieuwe Versys kan ook mij niet echt bekoren
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla