MDC 218
Re: MDC 218
40 keer slapen nog...
den Discovery is bijna in orde
de mijnen ook
we rijden dit jaar dus met 2 autos
Gregg met Cedric in den DesertDisco
da groen zwart spel van vorig jaar met nu bowler TD5 en boite en 2 keer de power van toen
Ik rij met Piejer in nen ouwen Toyota die ik op de kop getikt heb en die we de Sandcruiser gedoopt hebben
foto is van toen ik die eerst zag in november 2017 toen we in BAJA DEUTSCHLAND aan het testen waren met onzen Disco
kwijl...
maar zo'n dingen zijn veel te duur dus veel gepikt met mijn ogen en wa foto's gemaakt
ze maken die autos in nederland
ge zet daar nen originelen af en voor ocharme 50.000eurokes ex BTW maken ze der zo eneke van
deze is de oudste van den hoop
was den allereerste die ze daar ooit gemaakt hebben
linkske voor de techneuten en curieuseneuzemosterpotten
http://offroadrallydevelopment.nl/rally ... -cruisers/
toen we terugkwamen van de MDC stond da spel te koop
... voor de prijs die Gregg moest betalen voor nieuw blok en boite in den Disco
was redelijk rap beslist
HDJ80
4.2 24 klepper
dikke competitieturbo
FIA conform
met rallykeuring
kwam goeie 300 paardjes uit maar was wa werk aan
motorkap, voor en achtervleugels kevlar
chassis achter aangepast om coilover veren te steken met 16 inch veerweg
vooraan zitten kings springs met 14 inch veerweg en triple bypass
das pesies ne KTM op oneffen terrein
het ding heeft ettelijke dakars gereden en is 123587496 keer aangepast en vebeterd
elektriciteit was een ramp
maar Piejer kan daar wel raad mee
work in progress
radiator werd terug vooraan geplaatst, in de woestijn ziet nen alternator wreed af en als die de helen dag 2 fans moet aandrijven is dat om problemen vragen...
plus wij zijn van het KIS principe
boit was eentje met rechte vertanding
oerstevig maar om doof van te worden
om een uurke te koersen ok maar ni om 8 uur per dag mee door de woestijn te koersen
dus vervangen door standaard
blok zit 20 cm naar achter om na zweefvlucht ni op de neus te landen dus kan de achterste cardan nu met de voorste gewisseld worden, moete we maar eentje meehebben
probleem was lengte piloot
breedte ook eigenlijk
stoel vinden waar ik in pas ni simpel
toch gevonden
dan zette die derin en paste ni onder t rolkot
een FIA conforme kooi stukslijpen is wa zot dus hebben we ons zwaartepunt wreed verbeterd
vloer deruit en heel de nest 10 cm laten zakken
Piejer zit nog me moeite boven stuur uit
enfin
dan nog wa prullen
compressoren om na de duinen banden weer op te pompen
velgskes bestellen want met 2 reserves komta ni goe
GPS en trackingtoestanden installeren
airscoop in dak
met siliconespuit alle spleetjes en gaten dichten
plaats maken voor jerrycans, gerief, zandplaten, reserveonderdelen...
ah, den turbodruk ook wa verlaagd
stond op 2.5
nu 1.5
en da spel draait nog nen doughnut op asfalt uit stilstand
enfin, power to the people
we hebben hem een beetje groen gespoten ook, zoals den Disco
just nog zwarte velgskes zou veel mooier staan
enfin, komt stillekes in orde
we hebben geen presentatie gedaan wegens ni veel tijd en 2 autos klaar te stomen
maar er is een "after" party
de autos zullen er zijn
wij ook
en niet onbelangrijk, van wat we verdienen aan ingang, een sandwich of burgerke gaat 20% naar MAW, idem voor sponsorgelden
we zijn ondertussen een VZW en gezien we onze kinderdromen kunnen verwezenlijken willen we ons steentje bijdragen om kinderen die minder geluk hebben gehad ook hun droom te gunnen...
MAW logo zal ook op beide wagens duidelijk zichtbaar zijn
die kinderen rijden dus een beetje mee door de woestijn
den Discovery is bijna in orde
de mijnen ook
we rijden dit jaar dus met 2 autos
Gregg met Cedric in den DesertDisco
da groen zwart spel van vorig jaar met nu bowler TD5 en boite en 2 keer de power van toen
Ik rij met Piejer in nen ouwen Toyota die ik op de kop getikt heb en die we de Sandcruiser gedoopt hebben
foto is van toen ik die eerst zag in november 2017 toen we in BAJA DEUTSCHLAND aan het testen waren met onzen Disco
kwijl...
maar zo'n dingen zijn veel te duur dus veel gepikt met mijn ogen en wa foto's gemaakt
ze maken die autos in nederland
ge zet daar nen originelen af en voor ocharme 50.000eurokes ex BTW maken ze der zo eneke van
deze is de oudste van den hoop
was den allereerste die ze daar ooit gemaakt hebben
linkske voor de techneuten en curieuseneuzemosterpotten
http://offroadrallydevelopment.nl/rally ... -cruisers/
toen we terugkwamen van de MDC stond da spel te koop
... voor de prijs die Gregg moest betalen voor nieuw blok en boite in den Disco
was redelijk rap beslist
HDJ80
4.2 24 klepper
dikke competitieturbo
FIA conform
met rallykeuring
kwam goeie 300 paardjes uit maar was wa werk aan
motorkap, voor en achtervleugels kevlar
chassis achter aangepast om coilover veren te steken met 16 inch veerweg
vooraan zitten kings springs met 14 inch veerweg en triple bypass
das pesies ne KTM op oneffen terrein
het ding heeft ettelijke dakars gereden en is 123587496 keer aangepast en vebeterd
elektriciteit was een ramp
maar Piejer kan daar wel raad mee
work in progress
radiator werd terug vooraan geplaatst, in de woestijn ziet nen alternator wreed af en als die de helen dag 2 fans moet aandrijven is dat om problemen vragen...
plus wij zijn van het KIS principe
boit was eentje met rechte vertanding
oerstevig maar om doof van te worden
om een uurke te koersen ok maar ni om 8 uur per dag mee door de woestijn te koersen
dus vervangen door standaard
blok zit 20 cm naar achter om na zweefvlucht ni op de neus te landen dus kan de achterste cardan nu met de voorste gewisseld worden, moete we maar eentje meehebben
probleem was lengte piloot
breedte ook eigenlijk
stoel vinden waar ik in pas ni simpel
toch gevonden
dan zette die derin en paste ni onder t rolkot
een FIA conforme kooi stukslijpen is wa zot dus hebben we ons zwaartepunt wreed verbeterd
vloer deruit en heel de nest 10 cm laten zakken
Piejer zit nog me moeite boven stuur uit
enfin
dan nog wa prullen
compressoren om na de duinen banden weer op te pompen
velgskes bestellen want met 2 reserves komta ni goe
GPS en trackingtoestanden installeren
airscoop in dak
met siliconespuit alle spleetjes en gaten dichten
plaats maken voor jerrycans, gerief, zandplaten, reserveonderdelen...
ah, den turbodruk ook wa verlaagd
stond op 2.5
nu 1.5
en da spel draait nog nen doughnut op asfalt uit stilstand
enfin, power to the people
we hebben hem een beetje groen gespoten ook, zoals den Disco
just nog zwarte velgskes zou veel mooier staan
enfin, komt stillekes in orde
we hebben geen presentatie gedaan wegens ni veel tijd en 2 autos klaar te stomen
maar er is een "after" party
de autos zullen er zijn
wij ook
en niet onbelangrijk, van wat we verdienen aan ingang, een sandwich of burgerke gaat 20% naar MAW, idem voor sponsorgelden
we zijn ondertussen een VZW en gezien we onze kinderdromen kunnen verwezenlijken willen we ons steentje bijdragen om kinderen die minder geluk hebben gehad ook hun droom te gunnen...
MAW logo zal ook op beide wagens duidelijk zichtbaar zijn
die kinderen rijden dus een beetje mee door de woestijn
KMK
Re: MDC 218
Foooook man Wat een beest...
Ge moet die witte velgen zeker houden. Dat is lekker megafout, gelijk witte sportsokken in van die badsloefkes.
Ge moet die witte velgen zeker houden. Dat is lekker megafout, gelijk witte sportsokken in van die badsloefkes.
Re: MDC 218
Ik ga die zandstuifkoers dees jaar toch eens wat nader volgen Sjapoo met de verbouwing Sus ... ken er niks van, maar dasiet er verdekke redelijk professioneel uit
Veel succes en nog veel miejer plezier gewenst
P.S. akkoord met Muug : die witte velgen zijn vree "apart"
Veel succes en nog veel miejer plezier gewenst
P.S. akkoord met Muug : die witte velgen zijn vree "apart"
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: MDC 218
Wat een machienke zeg, dat wordt pure fun, tof wanneer mensen dromen kunnen waar maken!!!
Groetjes,
Jopet
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: MDC 218
Jopet, dees is idd mijn ultieme kinderdroom
Parijs dakar was aan zijn eertse editite toen ik 12 was of zo
Nu rij ik met mannen die toen al meereden koers in Afrika
Jacky Loomans, de kleine De Rooi, Essers, Henrard...
enfin, zij rijden koers, ik rij mee
blijven rijden en elke dag genieten is het idee
ik moet en zal da spel over de duinen van Merzouga mikken en over de eindstreep sukkelen met den overschot al moet ik hem dragen
witte velgen zijn fout en dus reserve (6 stuks)
staat ondertussen op proper anthracietkleurige velgen
morgen rallykeuring in Ollant
kunnen we de kwijldingen van de concurrentie is bezien
Parijs dakar was aan zijn eertse editite toen ik 12 was of zo
Nu rij ik met mannen die toen al meereden koers in Afrika
Jacky Loomans, de kleine De Rooi, Essers, Henrard...
enfin, zij rijden koers, ik rij mee
blijven rijden en elke dag genieten is het idee
ik moet en zal da spel over de duinen van Merzouga mikken en over de eindstreep sukkelen met den overschot al moet ik hem dragen
witte velgen zijn fout en dus reserve (6 stuks)
staat ondertussen op proper anthracietkleurige velgen
morgen rallykeuring in Ollant
kunnen we de kwijldingen van de concurrentie is bezien
KMK
Re: MDC 218
Sjapo
moestek nen hoed op hebben, ik zou hem afdoen.
Mensen die dromen hebben, dromen achternajagen en uiteindelijk waarmaken: daar heb ik enorm respect voor!
't zal een stoemme vraag zijn, maar ik doe het toch maar:
mag zo'n spel feitlijk hier nog op de baan rijden?
of is dat gewoon rechtstreeks ne camion op om naar uwe woestijn te vervoeren?
keuringsgewijs lijkt mij dat een uitdaging?
moestek nen hoed op hebben, ik zou hem afdoen.
Mensen die dromen hebben, dromen achternajagen en uiteindelijk waarmaken: daar heb ik enorm respect voor!
't zal een stoemme vraag zijn, maar ik doe het toch maar:
mag zo'n spel feitlijk hier nog op de baan rijden?
of is dat gewoon rechtstreeks ne camion op om naar uwe woestijn te vervoeren?
keuringsgewijs lijkt mij dat een uitdaging?
Re: MDC 218
Koeno
keuringsbewijs is een kleine uitdaging
eerst VAS keuring
dan naar de gewone keuring met het geel boekske van de VAS waar alle aanpassingen instaan
dan krijgt ge naargelang de aanpassingen een aanvraag tot inschrijving met een rode of een groene kaart
in het eerste geval is uw auto wettelijk ingeschreven en verzekerd maar mag hij enkel op afgesloten omloop of tijdens events rijden
in het 2de geval mag hij gewoon de baan op
als je bvb enkel betere vering en remmen steekt, een rolkooi inbouwt en andere gordels en kuipkes dan is het groen
pas je meer aan zoals chassis en body, dan is het rood
deze heeft zelfs FIA paspoort dus mag aantreden in FIA wedstrijden
keuringsbewijs is een kleine uitdaging
eerst VAS keuring
dan naar de gewone keuring met het geel boekske van de VAS waar alle aanpassingen instaan
dan krijgt ge naargelang de aanpassingen een aanvraag tot inschrijving met een rode of een groene kaart
in het eerste geval is uw auto wettelijk ingeschreven en verzekerd maar mag hij enkel op afgesloten omloop of tijdens events rijden
in het 2de geval mag hij gewoon de baan op
als je bvb enkel betere vering en remmen steekt, een rolkooi inbouwt en andere gordels en kuipkes dan is het groen
pas je meer aan zoals chassis en body, dan is het rood
deze heeft zelfs FIA paspoort dus mag aantreden in FIA wedstrijden
KMK
Re: MDC 218
en om naar Marokko te rijden, Desert Foxx die ook vorig jaar onze assistentie deed, neemt de auto mee
7 autos in de assisténtie dit jaar
allemaal LR of LR basis
Discovery TD5 (die van Gregg)
Bowler V8
Wildcat V8 2x
Bowler 110 TDI
Bulldog (jaguar V8)
en mijn japanse mazoutstoof
7 autos in de assisténtie dit jaar
allemaal LR of LR basis
Discovery TD5 (die van Gregg)
Bowler V8
Wildcat V8 2x
Bowler 110 TDI
Bulldog (jaguar V8)
en mijn japanse mazoutstoof
KMK
Re: MDC 218
ah bon,
vandaag in Gentbrugge stond er ergens ook een Dakar-truck geparkeerd, die gingen ook naar de keuring morgen. Die reden wel gewoon op straat, zelfs op de ottostraat.
't moet zijn dat er van dat soort niet al te veel keuringen zijn zeker?
Ik peis dat ge nog nooit zo'n goed uitgeruste Landcruiser gehad hebt!
Re: MDC 218
Op Dakar-trucks die op straat rijden heb ik het niet zoMuug wrote: ↑15 Mar 2019 19:41ah bon,
vandaag in Gentbrugge stond er ergens ook een Dakar-truck geparkeerd, die gingen ook naar de keuring morgen. Die reden wel gewoon op straat, zelfs op de ottostraat.
't moet zijn dat er van dat soort niet al te veel keuringen zijn zeker?
Ik peis dat ge nog nooit zo'n goed uitgeruste Landcruiser gehad hebt!
Eind 2017 heeft die rooie van Essers den A6 nen tik verkocht op 't rondpunt aan de OK in Geel ... de chauffeur van dat bakbeest had gewoon niet (kunnen) zien dat ik rechts naastem van de "bretelle" kwam en ging te snel naar het rechtervak. Doet redelijk vies zo een mastodont plots naast je te zien opduiken
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: MDC 218
die vrachtwagens hebben originele chassis en mogen dus over de baan
en die stonden idd vandaag in Ollant ook
en da's dus de technische keuring van de voertuigen specifiek voor deze rally hé slimme
en die stonden idd vandaag in Ollant ook
en da's dus de technische keuring van de voertuigen specifiek voor deze rally hé slimme
KMK
Re: MDC 218
oei, ai diene audi...
was't Noel zelf die reed
wss ni
was er vandaag ook
nog altijd zelfde bakbeest van ne camion
indrukwekkend die dingen
was't Noel zelf die reed
wss ni
was er vandaag ook
nog altijd zelfde bakbeest van ne camion
indrukwekkend die dingen
KMK
Re: MDC 218
Nee den big boss zat niet achter het stuur ... twee gasten waren de camion gaan halen om hem op transport te zetten. Diegene die achter de vrachtwagen met een auto volgde, zie tegen zijne maat alsem uitstapte : "Hooow jom ! Wadeedegijnu !"
De chaufeur was naar het rechtse rijvak gegaan net op de moment dat ik hem BIJNA voorbij was. Gewoon nie gezien dat er een wagen rechts van hem van de "bretelle" kwam Dat uitstekende stuk ijzer onder de rechtse koplamp was zijn werk als dozenopener begonnen toen ik de A6 plots achteraan naar beneden en naar rechts gedrukt voelde worden ... een ferme stoot gas trok de Audi eronderuit en pas aan de eerste lichten kon ik de onwetende man erop attent maken dattem iets geraakt had ... die viel uit de lucht : niks gevoeld !
Verder geen erg : allemaal weer proper opgelapt ... ziede niks meer van
De chaufeur was naar het rechtse rijvak gegaan net op de moment dat ik hem BIJNA voorbij was. Gewoon nie gezien dat er een wagen rechts van hem van de "bretelle" kwam Dat uitstekende stuk ijzer onder de rechtse koplamp was zijn werk als dozenopener begonnen toen ik de A6 plots achteraan naar beneden en naar rechts gedrukt voelde worden ... een ferme stoot gas trok de Audi eronderuit en pas aan de eerste lichten kon ik de onwetende man erop attent maken dattem iets geraakt had ... die viel uit de lucht : niks gevoeld !
Verder geen erg : allemaal weer proper opgelapt ... ziede niks meer van
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: MDC 218
jamaar naast camions de baan opkomen is nooit het beste plan, dan moet ge maken dat ge er zo rap mogelijk voorbij zijt, uit die dode hoek. Gaaaasssss! Daarom rij ik met een verhoogde pretcamionet, ze heeft namelijke gewoon te weinig power om vlot voorbij zo een camion te kunnen, dan zien ze mij tenminste...
Re: MDC 218
Essers,
zijn dat die gasten die ginderachter een bos mochten plat smijten van ons Joke? En dus blijkbaar ook lekker dik gaan doempen in een schoon stuk natuur? Echte eco-boys dus.
Of zijn het toch anderen?
Re: MDC 218
Dat zijn die, er is er zo geen andere gelukkig.
In tegenstelling tot McDonalds gaat hij ook nooit een prijs winnen als 'werkgever van het jaar' trouwens, als je de verhalen hoort van mensen die om den brode met zo'n rooie camion reden.
In tegenstelling tot McDonalds gaat hij ook nooit een prijs winnen als 'werkgever van het jaar' trouwens, als je de verhalen hoort van mensen die om den brode met zo'n rooie camion reden.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: MDC 218
als ik het goed voorheb ligt dat stuk 'bos' op industriele grond
als ik iets wil bouwen op een stuk grond waar ik mag bouwen en daar hangen 7 groene zeveraars in de 21 bomen ie daar staan schud ik die daar hoogstpersoonlijk uit
enfin
als ge punten wilt als werkgever van het jaar dan zijde ni voor uw eigen aan't werken maar voor anderen
kan ik verstaan...
ik zou ook ni veel punten scoren in die discipline moest ik baas zijn
en vrachtwagenbestuurders ... er is geen enkel beroep waar zoveel van werkgever veranderd wordt denk ik
ongelofelijk eigenlijk ma bon
of dta nu iets zegt over de bazen dan wel over de werknemers laat ik graag in het midden
ik ken den baas als nen aangename mens
meer wou ik daar dus ni mee zeggen
als ik iets wil bouwen op een stuk grond waar ik mag bouwen en daar hangen 7 groene zeveraars in de 21 bomen ie daar staan schud ik die daar hoogstpersoonlijk uit
enfin
als ge punten wilt als werkgever van het jaar dan zijde ni voor uw eigen aan't werken maar voor anderen
kan ik verstaan...
ik zou ook ni veel punten scoren in die discipline moest ik baas zijn
en vrachtwagenbestuurders ... er is geen enkel beroep waar zoveel van werkgever veranderd wordt denk ik
ongelofelijk eigenlijk ma bon
of dta nu iets zegt over de bazen dan wel over de werknemers laat ik graag in het midden
ik ken den baas als nen aangename mens
meer wou ik daar dus ni mee zeggen
KMK
Re: MDC 218
Aan die monstertruck te zien die Ozzepaa tegenkwam zal hij er toch wel iets aan overhouden precies.
Ik betwist niet dat die mens aangenaam is in de omgang, zeker als hij zich met bovengenoemd beest aan 't amuseren is.
Transportbedrijf. Wellicht de economische bedrijvigheid waar rendabel zijn het moeilijkst is. Tenzij de je landbouwer bent misschien.
Ik zou de stress niet willen die beide zich op de nek halen.
Dat bos in Genk was niet de eerste frats op dat gebied. In 2013 lieten ze het Ferrarisbos in Wilrijk omleggen wegens dringende economische noodzaak, met veel jobs in 't vooruitzicht. 5 jaar later is 't een (lege) parking.
Het bos in Genk was natuurgebied tot bleitkous Schauvliege haar kleurpotloden bovenhaalde, niks geleerd hebbende uit het Antwerpse verhaal en alle regels van het spel aan haar bottekes lappend.
Awel ik zen content dat het niet doorgegaan is.
Ik betwist niet dat die mens aangenaam is in de omgang, zeker als hij zich met bovengenoemd beest aan 't amuseren is.
Transportbedrijf. Wellicht de economische bedrijvigheid waar rendabel zijn het moeilijkst is. Tenzij de je landbouwer bent misschien.
Ik zou de stress niet willen die beide zich op de nek halen.
Dat bos in Genk was niet de eerste frats op dat gebied. In 2013 lieten ze het Ferrarisbos in Wilrijk omleggen wegens dringende economische noodzaak, met veel jobs in 't vooruitzicht. 5 jaar later is 't een (lege) parking.
Het bos in Genk was natuurgebied tot bleitkous Schauvliege haar kleurpotloden bovenhaalde, niks geleerd hebbende uit het Antwerpse verhaal en alle regels van het spel aan haar bottekes lappend.
Awel ik zen content dat het niet doorgegaan is.
grease up your baby for a ball on the hill