Ik controleer de motorbanden altijd met de bandendruk meter,zo eene gelijk bij de bandenboer , ik heb is een keer zo is bij mijne enduro op het gedacht de achterband gecontroleerd met er met mijn crossbotten is tegen te stampen, en dacht ok, in het zand was het ook wel ok, maar op een asfaltbaantje in een bocht
was het niet meer ok, den achterband schoof wegen ik lag daar op mijn sjokkedeizen maar zonder erg
terug thuis aangekomen die druk gaan meten ,en er zat maar 0,700 bar in in plaats van 1,4,een stijve crossband daar voel je dat verschil niet met is tegen te stampen ,nadien voor elke motorrit die banden toch maar nagemeten met de bandenmeter
Op mijne blackbird in den tijd een platte band vanachter ,ik reed op de snelweg met duo,maar ik voelde na een tijdje wel dat er iets scheelde aan de achterkant van de moto( was nagezien voor vertrek) ,en dacht ik rij wel iets verder tot aan de parking, hij stond nog niet helemaal plat , aan Liege Airport de band proberen te herstellen met ne stop er in te duwen,en langs de gewone weg terug naar huis , dan naar den bandenboer ,en die zegde leg er maar een nieuwe op, want op die band kan je niet meer vertrouwen die is te warm geweest en te lang te plat gereden,en dat zag je ook wel aan den band.