Inderdaad, daar ben je al in de fout gegaan. Daar heb ik het net over.Stefke wrote: ↑13 May 2019 22:33Jaja, maar dan ben je al in de fout gegaan. En dikwijls ga je dan nog eens in de fout door niet al te subtiel te remmen, dikwijs nog met de voorrem.F M wrote: ↑13 May 2019 19:18 Ach, ik zwans maar wat, natuurlijk.
Maar waarom voelde ik me toch aangetrokken tot deze techniek ? Omdat ik wel het standpunt kan volgen dat er toch wel bochten zijn die je verkeerd had ingeschat, die zo dichtknijpen dat tegensturen en grotere hellingshoek niet meer helpen, waar je dus wel moet remmen om het er heelhuids van af te brengen.
Die mannen die trail braking promoten beweren dat als je al zacht aan het remmen bent, de motor anders reageert wanneer je vervolgens harder begint te remmen. Hij zou op hellingshoek blijven en door de verminderde snelheid wordt de radius van de bocht kleiner, terwijl als je vanuit het niets begint te remmen, de motor rechtop komt en rechtdoor gaat zoals jij beschrijft.
Nu, die bewering komt duidelijk niet van mij. Ik kan niet zeggen dat dat klopt. Maar als ze gelijk hebben, zou het juiste gebruik van trail braking op zulke momenten een pluspunt zijn qua veiligheid.