Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by F M »

Rap in de koffer steken is 10 keer gemakkelijker
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by Stefke »

F M wrote: 04 Sep 2019 22:40 Rap in de koffer steken is 10 keer gemakkelijker
Hangt er van af hoe groot de koffer is en/of hoe zwaar die fietsen zijn... 8-)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by F M »

Neen, hangt alleen af van de grootte van de koffer. Een zware fiets geraakt nog altijd veel gemakkelijker in de koffer dan op een fietsrek. 8-)

En vandaar de wil om een bestelwagen te hebben met een grote koffer. :P
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by 't spook »

F M wrote: 04 Sep 2019 22:40 Rap in de koffer steken is 10 keer gemakkelijker
klopt
en wa kan er dan verder nog in :?:
nix.... :whistling:
:? KMK :roll:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by 't spook »

F M wrote: 05 Sep 2019 09:39 Neen, hangt alleen af van de grootte van de koffer. Een zware fiets geraakt nog altijd veel gemakkelijker in de koffer dan op een fietsrek. 8-)

En vandaar de wil om een bestelwagen te hebben met een grote koffer. :P
dus een fietsrek op den trekhaak waar ge de fiets zo ongeveer kunt oprijden is minder makkelijk dan da spel in de koffer leggen
:lipsrsealed2: :stupid:
:? KMK :roll:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by Koeno »

't spook wrote: 05 Sep 2019 12:50
F M wrote: 05 Sep 2019 09:39 Neen, hangt alleen af van de grootte van de koffer. Een zware fiets geraakt nog altijd veel gemakkelijker in de koffer dan op een fietsrek. 8-)

En vandaar de wil om een bestelwagen te hebben met een grote koffer. :P
dus een fietsrek op den trekhaak waar ge de fiets zo ongeveer kunt oprijden is minder makkelijk dan da spel in de koffer leggen
:lipsrsealed2: :stupid:
FM bedoelt nen halve bestelwagen waar ge uwe fiets ook kunt inrijden (caddy, kangoo, ...)
genen break waarin uw fiets plat ligt....

Dan is ne kangoo-achtigen evengemakkelijk als een rek, met als voordeel dat ge niet moet sukkelen met op of afnemen van rek op trekhaak...

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by 't spook »

Koeno wrote: 05 Sep 2019 13:35
't spook wrote: 05 Sep 2019 12:50

dus een fietsrek op den trekhaak waar ge de fiets zo ongeveer kunt oprijden is minder makkelijk dan da spel in de koffer leggen
:lipsrsealed2: :stupid:
FM bedoelt nen halve bestelwagen waar ge uwe fiets ook kunt inrijden (caddy, kangoo, ...)
genen break waarin uw fiets plat ligt....

Dan is ne kangoo-achtigen evengemakkelijk als een rek, met als voordeel dat ge niet moet sukkelen met op of afnemen van rek op trekhaak...
allez... ik daag u uit om 3 fietsen recht in ne caddy te zetten
1...
in ne gewone caddy of kangoo kunnen die ni in wegens te kort qua laadruimte
2...
als ze der al in zouden geraken schuiven ze tegen mekaar, hangen de pedalen van den ene in het wiel van de volgende enz
3...
als ge der 3 fietsen inkrijgt en maar 2 fietsers zie ik er het nut ni van in
4...
fietsen achterin, laad/passagiersruimte nada plaats over

daaerentegen...
fietskes op trekhaakrek, klemmeke derop, 3 man in den auto, wa gerief voor't lang weekend in de koffer en we zijn weg...

:dontknow:
:? KMK :roll:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by 't spook »

... en als ge sukkelt met een rek op den trekhaak hebt ge 2 linkerhanden en rijdt ge volgens mij beter ni met de auto waar ge dat rek probeert aan te hangen

rek op den haak
klem toe met hefboom
en dan met het wieleke toedraaien

en als ge een goed rek voor de auto hebt gekozen kan uwe koffer gewoon open :stupid:
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by F M »

't spook wrote: 05 Sep 2019 14:15 ... hebt ge 2 linkerhanden en rijdt ge volgens mij beter ni met de auto waar ge dat rek probeert aan te hangen
Voilà, ge geeft me eindelijk gelijk dat een bestelwagen met grote koffer veel beter is voor mij
:wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by F M »

't spook wrote: 05 Sep 2019 14:12
Koeno wrote: 05 Sep 2019 13:35

FM bedoelt nen halve bestelwagen waar ge uwe fiets ook kunt inrijden (caddy, kangoo, ...)
genen break waarin uw fiets plat ligt....

Dan is ne kangoo-achtigen evengemakkelijk als een rek, met als voordeel dat ge niet moet sukkelen met op of afnemen van rek op trekhaak...
allez... ik daag u uit om 3 fietsen recht in ne caddy te zetten
Ik heb het altijd gehad over 2 fietsen.
1...
in ne gewone caddy of kangoo kunnen die ni in wegens te kort qua laadruimte
Pertinent niet waar, want ik en nog een vriend doen dat dikwijls. In de Caddy is het voldoende om de achterbank plat te leggen. In mijn Berlingo moet ik de 2/3 achterbank eruit halen, wat nog altijd veel rapper gedaan is dan een fietsrek te plaatsen.
2...
als ze der al in zouden geraken schuiven ze tegen mekaar, hangen de pedalen van den ene in het wiel van de volgende enz
Daar moet je inderdaad een beetje mee oppassen, net zoals je bij een fietsrek daar bij moet op letten
3...
als ge der 3 fietsen inkrijgt en maar 2 fietsers zie ik er het nut ni van in
Ik heb het altijd gehad over 2 fietsen. En toch kan dat ook handig zijn. Op ons fietsweekend met de volleyclub moeten er extra fietsen meegenomen worden voor degenen die noch fietsrek, noch bestelwagen hebben.
4...
fietsen achterin, laad/passagiersruimte nada plaats over
Al vele malen op vakantie geweest met 2 fietsen en alle bagage in de koffer.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by 't spook »

ik heb het over 3 fietsen... en 3 personen...
tsal dassijn :lol:

dus nix achterbank platleggen

bij mij gaat het erom dat ge de volledige passagiersruimte behoudt, de volledige kofferruimte kunt benutten en 3 fietsen kunt meenemen...

is zeker zo praktisch als ge met 2 maten gaat mountainbiken in Gedinne of zo...

:lipsrsealed2:
:? KMK :roll:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by 't spook »

en... ge rijdt ni met een half camionette rond die vlees noch vis is... :whistling:
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by F M »

Dus we hadden over 2 verschillende gevallen. Als ge met 3 weg moet en 3 fietsen meenemen, dan is mijne Berlingo inderdaad aan het einde van zijn latijn. Bij ons is het echter voor ons tweeën.
't spook wrote: 05 Sep 2019 17:18 en... ge rijdt ni met een half camionette rond die vlees noch vis is... :whistling:
Inderdaad. Die Berlingo is dan ook ons werkpaard. Waarmee de vrouw moet rijden. Voor mezelf heb ik een andere. :geek:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by Raketman »

Allez, ondertussen zijn we (madam vooral) al drie weken verder met de "nieuwe"...het bestelwagen concept is er vantussen gevallen, het is een Toyota Auris geworden. Nen 1800 naft/hybride. Stationwagen met veel ruimte. Hij is van eind 2015 met evenveel kilometers dan de Jeep, nog drie jaar volledige garantie en nog 6 jaar op het batterijsysteem. 'k Heb er een nieuwe set winterwielen bijgekregen, nen trekhaak (op nen hybride, jawel), volledige opkuis interieur met nieuwe tapijten en ozon ontgeuring waren inbegrepen. Buitenkant volledig gepoulierd ook.

In't begin een beetje argwanend, maar ondertussen is't eigenlijk volledig mijn gedacht, de automaat inbegrepen. De helft van de tijd rijdt die volledig elektrisch, wat met een beetje eco-driving resulteert in een gemiddeld verbruik van 4,5l/100. Dik 800km met één tank 8-) . Plaats met hopen, een goed navigatiesysteem en optrekken gelijk een raket als hij in power-mode staat.
Nil volentibus arduum

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by Stefke »

Raketman wrote: 29 Sep 2019 17:56 optrekken gelijk een raket .
ge gaat uwe nickname nog waarmaken... :mrgreen:

User avatar
PraatAdmin
Site Admin
Posts: 40
Joined: 02 Feb 2016 16:26

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by PraatAdmin »

De topic is verplaatst naar Ottopraat. ;)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by Wipr »

Awel, ik was ook zoiets aan t zoeken en vandaag de ideale combinatie gevonden. Een auto op stock dus de kleur kon ik niet kiezen maar dat heeft me nooit echt iets kunnen schelen. Een wit exemplaar.

Het is een witte FIAT Talento dubbele cabine (lange versie geworden. 1.6 diesel 120pk. 6 zitplaatsen en nog laadruimte 2meter in de bak. Lichte vracht dus een 139€ per jaar te betalen. Wel jaarlijks naar de autocontrole.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by den Bullet »

Wipr wrote: 14 Oct 2019 21:26 ...
Het is een witte FIAT Talento dubbele cabine (lange versie geworden. 1.6 diesel 120pk. 6 zitplaatsen en nog laadruimte 2meter in de bak. Lichte vracht dus een 139€ per jaar te betalen. Wel jaarlijks naar de autocontrole.
't Zelfde dus als mijnen Trafic 2 of nen Opel Vivaro ... 8-)

Straffe camionetten!

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by F M »

Wipr wrote: 14 Oct 2019 21:26 (lange versie geworden. 1.6 diesel 120pk. 6 zitplaatsen en nog laadruimte 2meter in de bak.
Wat zou de overgebleven laadruimte ongeveer zijn bij de gewone wielbasis?
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by Wipr »

den Bullet wrote: 15 Oct 2019 09:54
Wipr wrote: 14 Oct 2019 21:26 ...
Het is een witte FIAT Talento dubbele cabine (lange versie geworden. 1.6 diesel 120pk. 6 zitplaatsen en nog laadruimte 2meter in de bak. Lichte vracht dus een 139€ per jaar te betalen. Wel jaarlijks naar de autocontrole.
't Zelfde dus als mijnen Trafic 2 of nen Opel Vivaro ... 8-)

Straffe camionetten!
Inderdaad! Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat het een goede keuze zou zijn maar rij er nog niet mee rond dus wacht ik ongeduldig op de bevestiging. 8-)

Post Reply