Kak! Dikke kak!

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Kak! Dikke kak!

Post by Tom Thumper »

Na vorig jaar mijn motorvakantie te hebben ingeruild voor een autovakantie owv een afgebroken contactsleutel ziet het er opnieuw weer niet goed uit. Vrijdag zou ik vertrekken, overmorgen dus.

Drie weken geleden merkte ik dat mijn achtervering niet in orde was. De uitgaande demping deed niet meer wat ze moest doen. Bij het induwen van de achterkant hoor je dat de uitgaande vering niet gedempt wordt, de veer wordt bij het uitveren zo ver uitgerokken als ze kan. Ik had dan aar bij de dealer onmiddellijk een Hyperpro vervangdemper besteld, levertermijn tussen de 5 en de 10 werkdagen, kwam dus allemaal goed, wel een beetje veel centen maar ok, dat kon er nog wel bij. Ik wist ook niet of Hyperpro wel de beste oplossing zou zijn maar owv de beperkte tijd en de zekerheid dat die op tijd zouden leveren, had ik dan maar voor Hyperpro gekozen.

Vandaag heb ik van de dealer vernomen dat Hyperpro in verlof is vertrokken zonder mijn veer, die nog op tijd besteld was en volgens de dealer hadden ze de belofte gekregen dat ze nog tijdig geleverd zou worden, te leveren. Ook BikeDesign heeft het vertikt om iets te laten weten en nu is het blijkbaar allemaal te laat. Ik heb nog contact gehad met Moto tuning Mol, die gaan morgen kijken of ze nog iets geregeld kunnen krijgen maar als dat zo is, dan moet Bike Design zo vriendelijk zijn om de bestelling van mijn Hyperpro demper te willen annuleren, met twee dempers ben ik niet veel en kan ik in het beste geval zaterdag vertrekken. Wat prima zou zijn, als het lukt.

Kak dus, dikke kak dus.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Kak! Dikke kak!

Post by Stefke »

Vervelend. Ik heb wel goede ervaringen met Wilbers veren van Thijs in St-Truiden.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kak! Dikke kak!

Post by Tom Thumper »

Stefke wrote: 07 Aug 2019 19:59 Vervelend. Ik heb wel goede ervaringen met Wilbers veren van Thijs in St-Truiden.
Oh, ik ook! Op de Rudy hebben die een prima setje veren gezet voor een heel schappelijke prijs maar die doen maatwerk en hebben ook een vrij lange levertermijn. Nu natuurlijk spijt dat ik daar 3 weken geleden niet naartoe geweest ben.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kak! Dikke kak! Maar CMB Verdeyen lost het op!

Post by Tom Thumper »

Zonet heb ik telefoon gekregen van CMB Verdeyen in Tielt-Winge dat ze een achterveer gevonden hebben van een perte totale die ze morgenvroeg zullen plaatsen en bibi kan morgenmiddag vertrekken op de moto naar de Franse Alpen. Mooi, 't leven is mooi, zolang zon, muziek en motoren zijn.
:ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky:
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Kak! Dikke kak!

Post by TRooPER »

uwe dikke kak is dus opgelost........



https://www.youtube.com/watch?v=rs6Y4kZ8qtw


en ge moogt deze keer alle bochten pakken,
was er graag bij geweest, maar planmatig een 'no-go' deze keer

Geniet er ginder van !!!! en de groeten aan die andere kakkers !!!
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kak! Dikke kak!

Post by F M »

TRooPER wrote: 08 Aug 2019 12:50
en ge moogt deze keer alle bochten pakken,
... als je ze maar mooi terug legt, want ik ga die in september ook nog eens pakken. 8-)

Veel plezier ! :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kak! Dikke kak!

Post by zappa »

ik zou dringend ook eens een kakdikkekak de (onder)wereld willen in sturen, na een week zonder wifi, tv en geen moto, wel fiele bochten. Vervelende mensen, und kinder, ne plafondbalk op ne meter 1.70 net voor de badkamer (eerste maal in mijn leven dat eens blij ben dat ik niet zo groot ben, ik liep daar niet tegen, maar aan 't jodelen te horen, is niet iedereen in ons gezin van mijn lengte :mrgreen: )

Als ik nog eens terug naar der moffen ga, zal't met mijne moto zijn en hou ik zelfs mijn helm op als ik in een winkel binnen ga :twisted:


Maar veel veerplezier Tommeke ! Hopelijk geniet je meer van uw welverdiende vakantie dan wiender :thumbsup: :thumbsup:
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kak! Dikke kak!

Post by Tom Thumper »

Ik zal een keertje mijn moto in gang gaan zetten. Zo demping hebben op uw veer geeft toch net beetje meer rijplezier! DANK U MARIJKE VAN CMB VERDEYEN VOOR DE TOP SERVICE!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Kak! Dikke kak!

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote: 10 Aug 2019 08:15 Zo demping hebben op uw veer geeft toch net beetje meer rijplezier!
Als ik het goed begrijp hadt ge eerder platte kak en zijt ge nu heel blij met weer wat dikkere kak. :dontknow: :whistling:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Kak! Dikke kak!

Post by Raketman »

Ik heb ooit iets gelijkaardig voorgehad met de achtervering van mijnen eerste Adventure. Drie dagen voor vertrek een dichting erdoor geblazen (ok die vluchtheuvel kon trager met volle bepakking :? :mrgreen: ). Direct naar WP Mol gebeld, mocht direct afkomen voor revisie.
Nil volentibus arduum

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kak! Dikke kak!

Post by Tom Thumper »

Ondertussen zijn we terug thuis van een geweldig toerke door de Franse Alpen. Met twee tigers (een 800 en een Explorer) en een verlengde Mercedes Sprinter. Op de wilde boef een weekske gecruised door de bergen, kamperen, BBQ dabei en genoten dat we hebben! Als ik tijd en foto's heb zal ik me ook aan een verslag zetten al vrees ik een beetje dat het voor een deel een herhaling zal zijn van Diskesdinges hun verslag.
Last edited by Tom Thumper on 19 Aug 2019 15:00, edited 1 time in total.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kak! Dikke kak!

Post by Muug »

Kijk deze kak-historie had ik gemist. Goed dat het er mee in orde gekomen is.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kak! Dikke kak!

Post by F M »

Blij dat het zo leuk geweest is. Goed weer gehad?
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kak! Dikke kak!

Post by Tom Thumper »

F M wrote: 19 Aug 2019 14:45 Blij dat het zo leuk geweest is. Goed weer gehad?
Ja, dat is heel goed meegevallen. Tweede dag heeft het geregend maar voor de rest altijd heel mooi weer met zonneke en niet te heet. Allée, schoon weer om met de moto te rijden, zoals ze zeggen. Alleen soms wat last om te gaan, het zal van dat vreemd eten geweest zijn denk ik. ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kak! Dikke kak!

Post by F M »

Ja, in de Alpen is het echt vreemd eten :pillepalle:

Alle wegen liggen er toch nog ? Ik moet ze ook nog eens passeren binnenkort. :rayof:
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Kak! Dikke kak!

Post by TRooPER »

F M wrote: 19 Aug 2019 15:37 Ja, in de Alpen is het echt vreemd eten :pillepalle:

Alle wegen liggen er toch nog ? Ik moet ze ook nog eens passeren binnenkort. :rayof:

ik vrees dat er veel KAK op de weg gaat liggen, meer details weet ik niet



in alle geval ik :peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Kak! Dikke kak!

Post by Cotthem »

De kak is weer gedempt
"...the path is the destination"

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

The saga continues...

Post by Tom Thumper »

Na meer dan een maand wachten is de vering van Hyperpro met een beloofde levertermijn van 5 à 10 werkdagen eindelijk toegekomen. Ik naar den dealer en de hyperpro werd geplaatst. Onderweg naar huis merk ik dat die vering echt wel beenhard staat ingesteld. Ik was dus heel gelukkig dat ik voor het volledig instelbaar exemplaar gekozen had. Thuis even aan de vijzekers draaien en een paar testtoekes doen, geen slecht vooruitzicht voor de eerste zaterdag van den congé.

:devil: :devil: :devil: Viel dat even tegen, bij de bestelling waarbij den dealer gechecked had bij Hyperpro of dat de vering echt toch wel begin augustus geleverd ging worden (natuurlijk madam!), had de Hyperpro mens gezegd dat een volledig instelbare veer voor niks dient en dat ik veel gelukkiger ging zijn met een exemplaar met hydraulische instelling van de voorspanning... :shock: Ik denk het niet. De dealer vond het wel een goed idee en heeft dan zonder met mij te overleggen, een ander model besteld.

Niks dus aan de vijzekes draaien en testtoerkes doen op mijn eerste dag congé! Dealer heeft opnieuw een Hyperpro besteld, deze keer met een volledig instelbare demping zoals ik de eerste keer al gevraagd had. Ik mag dus weer een keer 5 à 10 werkdagen wachten en hopen dat het weer niet opnieuw een hele maand gaat duren.

Dus die vernieuwde liefde bij CMB Verdeyen is dus weer een van héél korte duur geweest en van Hyperpro moet ik alweer helemaal niets meer weten. Achtershock geplaatst heeft me dus al evenveel gekost als een volledige aanpassing voor en achter op maat bij Thijs met Wilbers. :twisted: :evil: :evil:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: The saga continues...

Post by laouen »

Tom Thumper wrote: 07 Sep 2019 17:40 Hyperpro mens gezegd dat een volledig instelbare veer voor niks dient en dat ik veel gelukkiger ging zijn met een exemplaar met hydraulische instelling van de voorspanning... :shock: Ik denk het niet. De dealer vond het wel een goed idee en heeft dan zonder met mij te overleggen, een ander model besteld.
WTF?!? :shock:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Kak! Dikke kak!

Post by TRooPER »

Volgens mij is het niet meer uwe dikke kak maar eerder die v d hyperpro dealer.
Ze zouden bij mij de installtiekost zelf voor hun rekening mogen nemen.

Waismedannu :whip:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply