Ik ken geen van beide moto's, maar ik ga maar verder van hetgeen ik lees ,en heb al genoeg op onverharde banen en zeer slechte banen gereden om toch wel te weten dat het makkelijker is om op de onverharde baantjes op de lager toeren een goed koppel te hebben, mijn eerste WR450 was sterk onderin, mijn tweede WR450 was minder sterk onderin, en dat scheelde dan toch wel een pak in het begin om daar even vlotjes mee te rijden op het onverhard gelijk met mijn eerste aan een aanvaardbare snelheid, die moest op meer toeren gereden worden,wat eigenlijk niet echt de bedoeling was om over die onverharde baantjes te rijden ,maar ik zou die T700 toch niet kopen, want dan had ik beter mijne XT660Z gehouden , die had zijn max. koppel op 6000 toeren, maar ik reed er het laatste onderhalfjaar te weinig mee.
Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
Ik snap wat je bedoelt Bompa, maar misschien is het een beetje zoals de driecilinders van Triumph, die gaan ook hoog in de toeren als je wilt maar die hebben onderin toch genoeg koppel om op heel laag toerental gezellig te protten en u overal uit te trekken.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
Sinds gisteren is mijn buurman de eigenaar van een T700 Ténéré....
Enkel nog maar uit zijn garage zien rijden en dus nog niet van dicht kunnen bewonderen.
Groeten,
Jopet
Enkel nog maar uit zijn garage zien rijden en dus nog niet van dicht kunnen bewonderen.
Groeten,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
Ik blijf maar denken aan de 790 Adventure. Gisteren heb ik op youtube een vegelijkingstest gezien (in het italiaans met summiere engelse ondertiteling) tussen de 700 Ténéré en de 790 Adventure (de niet-R). Ik had het nooit verwacht ( ), maat de Ténéré is beter in het veld en de 790 beter op de weg...
Maar wat me opvalt als ik beide motoren vergelijk: niet alleen het zadel van de Ténéré, maar ook en vooral het stuur is veel hoger dan bij de 790. Dat lijkt me erg positief off road, maar op de weg leek het me in de bochten een op zijn minst ongewone houding, ik zou zelfs onnatuurlijk durven zeggen.
Niemand die dit zo ervaren heeft ?
Maar wat me opvalt als ik beide motoren vergelijk: niet alleen het zadel van de Ténéré, maar ook en vooral het stuur is veel hoger dan bij de 790. Dat lijkt me erg positief off road, maar op de weg leek het me in de bochten een op zijn minst ongewone houding, ik zou zelfs onnatuurlijk durven zeggen.
Niemand die dit zo ervaren heeft ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
Geen idee, ik heb nog niet gereden met een 790 Adventure en ik ben dat ook niet van plan. Die T700 was ik ook niet van plan om te testen, maar als ze het mij vragen ga ik geen neen zeggen natuurlijk.F M wrote: ↑09 Oct 2019 09:26 Ik blijf maar denken aan de 790 Adventure. Gisteren heb ik op youtube een vegelijkingstest gezien (in het italiaans met summiere engelse ondertiteling) tussen de 700 Ténéré en de 790 Adventure (de niet-R). Ik had het nooit verwacht ( ), maat de Ténéré is beter in het veld en de 790 beter op de weg...
Maar wat me opvalt als ik beide motoren vergelijk: niet alleen het zadel van de Ténéré, maar ook en vooral het stuur is veel hoger dan bij de 790. Dat lijkt me erg positief off road, maar op de weg leek het me in de bochten een op zijn minst ongewone houding, ik zou zelfs onnatuurlijk durven zeggen.
Niemand die dit zo ervaren heeft ?
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
Euuhhh... ik vraag toch ook niets over de 790 ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
Ik zie FM vooral vragen of iemand die met de T700 gereden heeft de zithouding als onnatuurlijk ervaren heeft....
't kan aan mij liggen: 'k heb genen bril op
't kan aan mij liggen: 'k heb genen bril op
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
bril bril, staat dat stuur nu abnormaal hoog of niet?
grease up your baby for a ball on the hill
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
Een abnormaal hoog stuur? Wasda?
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
Voor Italianen zijn enkel clipons van de goei hoogte. De rest is voor die kleine ventjes abnormaal hoog.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
De T7 vond ik erg comfortabel van zithouding. stuur viel echt lekker relaxed in de hand voor mij.
met de 790 heb ik nog niet gereden, meer de evaluatiue dat de T7 beter is op onverhard en de 790 beter op de baan zou ik toch in twijfel durven trekken. Vooral omdat de vering van de T7 mij iets te veel op de baan gericht was. Wat mogelijk wel het geval is, is dat de T7 wel heel veel vertrouwen geeft en gemakkelijk te doseren is. Wat op het onverhard dan weer erg aangenaam is voor wie er minder ervaring mee heeft. Deze week nog een vergelijking gezien van enkele zuid-afrikaanse kenissen en die hadden een vergelijkbare evaluatie: de T7 laat zich gemakkelijker sliden in de bocht, net omdat de power wat braver en contoleerbaader is. Maar de vering van de 790 was heel duidelijkte zien op de beelden echt wel superieur.
met de 790 heb ik nog niet gereden, meer de evaluatiue dat de T7 beter is op onverhard en de 790 beter op de baan zou ik toch in twijfel durven trekken. Vooral omdat de vering van de T7 mij iets te veel op de baan gericht was. Wat mogelijk wel het geval is, is dat de T7 wel heel veel vertrouwen geeft en gemakkelijk te doseren is. Wat op het onverhard dan weer erg aangenaam is voor wie er minder ervaring mee heeft. Deze week nog een vergelijking gezien van enkele zuid-afrikaanse kenissen en die hadden een vergelijkbare evaluatie: de T7 laat zich gemakkelijker sliden in de bocht, net omdat de power wat braver en contoleerbaader is. Maar de vering van de 790 was heel duidelijkte zien op de beelden echt wel superieur.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
Ge hét natuurlijk ook écht goei rijders nodig om 't verschil te voelen tussen "goed" en "beter" eh.
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
Opletten, want er is een groot verschil in vering tussen de 790 en de 790R. De vergelijkingstest die ik gezien heb was met de gewone 790.duibhce Kaelann wrote: ↑09 Oct 2019 19:12 Maar de vering van de 790 was heel duidelijkte zien op de beelden echt wel superieur.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
Maar de Italiaantjes kloegen daar niet over. Het was mijn visuele indruk.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré
...zat dit filmpje te bekijken...en der wordt nogal es met bloemekes gesmeten naar de Tenere. Zelfs Blackbert zijn Australische neef stoeft dat het niet schoon is op 8m44sec
https://www.youtube.com/watch?v=tA6z1DQFAiU
https://www.youtube.com/watch?v=tA6z1DQFAiU
"...the path is the destination"