Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Stefke wrote: 14 Dec 2019 13:51
den Bullet wrote: 14 Dec 2019 12:52 En dan zijn de grote werken nog ni begonnen ... :|
Laat maar komen... 8-)
Image
Is dat nu? En welke streek?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Heb vandaag eens in de rapte de dikste zoutkorsten af geschuurd. :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Met hogedrukreiniger de XTR proper gespoten.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

Muug wrote: 15 Dec 2019 20:02 Met hogedrukreiniger de XTR proper gespoten.
Die was onderaan, op wat riet stengels na, toch redelijk proper? Je vest aan de rug kant daar en tegen?? :whistling:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

zappa wrote: 16 Dec 2019 04:43
Muug wrote: 15 Dec 2019 20:02 Met hogedrukreiniger de XTR proper gespoten.
Die was onderaan, op wat riet stengels na, toch redelijk proper? Je vest aan de rug kant daar en tegen?? :whistling:
wasmachine :thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Morgen “warm” en al lang geen strooizout op de baan. Release den broemer :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Wipr wrote: 16 Dec 2019 23:09 Morgen “warm” en al lang geen strooizout op de baan. Release den broemer :mrgreen:
OK, chief :!: Ik bollis tot de Samson morrege ;)

@Muug & Zappa : was een tof wandelingske dan zeker :thumbsup: :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 16 Dec 2019 23:41
Wipr wrote: 16 Dec 2019 23:09 Morgen “warm” en al lang geen strooizout op de baan. Release den broemer :mrgreen:
OK, chief :!: Ik bollis tot de Samson morrege ;)

@Muug & Zappa : was een tof wandelingske dan zeker :thumbsup: :?:
Een wild winderig wandelingske, vooral. :thumbsup:

Ge kunt uw ritje niet uitstellen tot vrijdag zeker? Ik heb een dag verlof dan en hij is nog leeg.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 16 Dec 2019 23:41
Wipr wrote: 16 Dec 2019 23:09 Morgen “warm” en al lang geen strooizout op de baan. Release den broemer :mrgreen:
OK, chief :!: Ik bollis tot de Samson morrege ;)

@Muug & Zappa : was een tof wandelingske dan zeker :thumbsup: :?:
Lap, nu lag er geen zout op de baan maar was mijn werkplaats (waar de motor onder een motorzeil staat) bezaaid met spetters gips en nog eens gips. En lag alles nog te drogen. Eer ik alles opgekuist had en de stukken gipswerk weg gelegd had, was het de moeite niet meer.

Ach, andere keer en in betere omstandigheden zeker :)

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Cotthem »

Vandaag op de middag gestopt en de enfield van mijn rosse door de vlaamse ardennen gejaagd...kwestie van dat eerste onderhoud rap achter de rug te hebben...
"...the path is the destination"

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by TRooPER »

Cotthem wrote: 18 Dec 2019 19:38 Vandaag op de middag gestopt en de enfield van mijn rosse door de vlaamse ardennen gejaagd...kwestie van dat eerste onderhoud rap achter de rug te hebben...

altijd die zware taken....
pfff , een mens wordt daar zo muug van.....



gelukkig maken de Vlaamse Ardennen veel mensen gelukkig
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Cotthem »

Zeker op een dag in de week!
Zware taak...tja...iemand moet het doen he...
"...the path is the destination"

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Vandaag wat vertrouwen getankt met de GSa...
Een iets vlotter dan vlotte rijstijl gehanteerd... met een iets stevigere manier van rijden en toch vol vertrouwen op't werk toegekomen...
dat zit dus langzaam aan terug snor (benieuwd of de CBR mij ook zoveel vertrouwen geeft in't voorjaar)...

vandaag zelfs al 4 keer kunnen pompen terug voordat de pols liet voelen dat het genoeg was ....
vlak voor de pols gebroken was kon ik dat ongeveer 40keer... dus dat wordt opbouwen....

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Raketman »

Eindelijk eens de tijd genomen om mijne nieuwe GPS (Z595) op den AT te mikken. En't was nodig ook, bijna 4 uur aan bezig geweest om die verschrikkelijke kabelboom die daar tegenwoordig aan vasthangt in een kuip te mikken waar 0 plaats in is.
En eigenlijk ook omdat ik die kuip nog nooit opengedaan had ('t is nen Honda, dat moet normaal gezien helemaal niet open :mrgreen: ) en ik die graag open doe op een manier zonder dat de vloer vol gebroken plastieken haakskes ligt.

Wat nog tegenvalt is dat er maar één accessoire aansluiting zit. Daar hangt nu handvatverwarming aan, de GPS en de acc stekker in de kuip. Dus voor de extra verlichting die hier ook al lang klaar ligt moet ik een aparte kabel van de batterij trekken, die laten schakelen via een relais en zo een extra aansluiting maken voor die lampen. Om die kabel deftig te kunnen leggen moet de moto 3/4 uiteen, dus dat is iets voor een volgend groot onderhoud...nu totaal geen goesting meer voor.
Nil volentibus arduum

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

Raketman wrote: 19 Dec 2019 18:04 Eindelijk eens de tijd genomen om mijne nieuwe GPS (Z595) op den AT te mikken. En't was nodig ook, bijna 4 uur aan bezig geweest om die verschrikkelijke kabelboom die daar tegenwoordig aan vasthangt in een kuip te mikken waar 0 plaats in is.
En eigenlijk ook omdat ik die kuip nog nooit opengedaan had ('t is nen Honda, dat moet normaal gezien helemaal niet open :mrgreen: ) en ik die graag open doe op een manier zonder dat de vloer vol gebroken plastieken haakskes ligt.

Wat nog tegenvalt is dat er maar één accessoire aansluiting zit. Daar hangt nu handvatverwarming aan, de GPS en de acc stekker in de kuip. Dus voor de extra verlichting die hier ook al lang klaar ligt moet ik een aparte kabel van de batterij trekken, die laten schakelen via een relais en zo een extra aansluiting maken voor die lampen. Om die kabel deftig te kunnen leggen moet de moto 3/4 uiteen, dus dat is iets voor een volgend groot onderhoud...nu totaal geen goesting meer voor.
om een GPS aan te sluiten moet die kuip er wel degelijk af. Tenminste, als ge dat op een deftige manier wil doen. Ik verdenk er u trouwens van dat ge dat op een heel deftige manier wil doen :whistling:
En inderdaad, achter die kuip is bitter weinig plaats om, bijvoorbeeld, de belachelijk dikke kabelboom van een Zumo590 weg te moffelen.
Er bestaan echter wel originele adapters om extra toestellen aan te sluiten, al zijn die naar goede Honda-traditie abominabel duur. De goedkoopste die ik op eebaai gevonden heb gaan rond de £57 plus verzending. En, laat ons heel eerlijk zijn: voor enkele draadjes en 2 verbindingsstekkers is dat, op z'n minst, schromelijk overdreven. :devil:

Voor welke extra verlichting heb je gekozen: halogeen of LED?
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Fascinerend hoe Honda er steeds in slaagt om die kuipdelen zo bomvol te proppen. :shock:
Dat was bij de VFR al precies zo. Alles binnen de kuip had exact de vorm van die kuip, gelijk bij bvb opgesteven spaghetti die ge uit een kom schudt, dat blijft ook zijn vorm behouden.
Geen wonder dat een Honda altijd 30 kilo zwaarder weegt dan de rest.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

Muug wrote: 19 Dec 2019 21:53 Fascinerend hoe Honda er steeds in slaagt om die kuipdelen zo bomvol te proppen. :shock:
Ho maar, van mijne Pan hoort ge mij niet klagen hoor: daar was plaats genoeg om nog een half wasmachien bij te proppen
:mrgreen: :mrgreen: :thumbsup:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Marsman wrote: 19 Dec 2019 18:32
Raketman wrote: 19 Dec 2019 18:04 Eindelijk eens de tijd genomen om mijne nieuwe GPS (Z595) op den AT te mikken. En't was nodig ook, bijna 4 uur aan bezig geweest om die verschrikkelijke kabelboom die daar tegenwoordig aan vasthangt in een kuip te mikken waar 0 plaats in is.
En eigenlijk ook omdat ik die kuip nog nooit opengedaan had ('t is nen Honda, dat moet normaal gezien helemaal niet open :mrgreen: ) en ik die graag open doe op een manier zonder dat de vloer vol gebroken plastieken haakskes ligt.

Wat nog tegenvalt is dat er maar één accessoire aansluiting zit. Daar hangt nu handvatverwarming aan, de GPS en de acc stekker in de kuip. Dus voor de extra verlichting die hier ook al lang klaar ligt moet ik een aparte kabel van de batterij trekken, die laten schakelen via een relais en zo een extra aansluiting maken voor die lampen. Om die kabel deftig te kunnen leggen moet de moto 3/4 uiteen, dus dat is iets voor een volgend groot onderhoud...nu totaal geen goesting meer voor.
om een GPS aan te sluiten moet die kuip er wel degelijk af. Tenminste, als ge dat op een deftige manier wil doen. Ik verdenk er u trouwens van dat ge dat op een heel deftige manier wil doen :whistling:
En inderdaad, achter die kuip is bitter weinig plaats om, bijvoorbeeld, de belachelijk dikke kabelboom van een Zumo590 weg te moffelen.
Er bestaan echter wel originele adapters om extra toestellen aan te sluiten, al zijn die naar goede Honda-traditie abominabel duur. De goedkoopste die ik op eebaai gevonden heb gaan rond de £57 plus verzending. En, laat ons heel eerlijk zijn: voor enkele draadjes en 2 verbindingsstekkers is dat, op z'n minst, schromelijk overdreven. :devil:

Voor welke extra verlichting heb je gekozen: halogeen of LED?

Aliexpres :dontknow:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Marsman wrote: 19 Dec 2019 18:32
Raketman wrote: 19 Dec 2019 18:04 ...

Wat nog tegenvalt is dat er maar één accessoire aansluiting zit. Daar hangt nu handvatverwarming aan, de GPS en de acc stekker in de kuip. Dus voor de extra verlichting die hier ook al lang klaar ligt moet ik een aparte kabel van de batterij trekken, die laten schakelen via een relais en zo een extra aansluiting maken voor die lampen. Om die kabel deftig te kunnen leggen moet de moto 3/4 uiteen, dus dat is iets voor een volgend groot onderhoud...nu totaal geen goesting meer voor.
...

Voor welke extra verlichting heb je gekozen: halogeen of LED?
Als ik me niet vergis heeft duibhce Kaelann hier ooit een uitgebreid verslag met foto's van zijn montage voor extra verlichting gepost. :whistling:
Helaas kan ik het hier niet terugvinden. :dontknow:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

een extra 12v stekker gemonteerd. merkeigen en dus plug and play. 8-)

Locked