Een blijt-topic....

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een blijt-topic....

Post by F M »

Wel, ik zou binnen dik 6 jaar op pensioen kunnen gaan (66 weet u wel), maar no f***ing way dat ik daar jaren bij zal doen. :evil:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een blijt-topic....

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 31 Jan 2020 09:15 Wel, ik zou binnen dik 2 jaar op pensioen moeten (65 weet u wel :oops: ), maar met een beetje chance doe ik er nog 2 jaartjes bij ... 8-)
jamaarrrr, wanneer gaat ge dan voortdoen aan de gelen Duc? :mrgreen:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een blijt-topic....

Post by Jopet »

F M wrote: 31 Jan 2020 09:58 Wel, ik zou binnen dik 6 jaar op pensioen kunnen gaan (66 weet u wel), maar no f***ing way dat ik daar jaren bij zal doen. :evil:
Dan heb jij niet gewerkt voor je 24 ste ???? Zo lang gestudeerd Frans?

Iedereen kan nog altijd na 42 aktieve of gelijkgestelde jaren in prepensioen gaan, en na een loopbaan van 45 jaar heb je recht op een volledig pensioen, pensioen op je 67ste is enkel voor de mensen die langer gestudeerd hebben of enkele sabat jaren ingelast hebben.

Mijn collega is op zijn 60 ste in vol pensioen mogen gaan, hij is op zijn 14de beginnen werken (gelukkig alles aangegeven) en mocht dus vanaf zijn 59 ste al in pensioen gaan.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Een blijt-topic....

Post by Marsman »

Jopet wrote: 31 Jan 2020 15:51
F M wrote: 31 Jan 2020 09:58 Wel, ik zou binnen dik 6 jaar op pensioen kunnen gaan (66 weet u wel), maar no f***ing way dat ik daar jaren bij zal doen. :evil:
Dan heb jij niet gewerkt voor je 24 ste ???? Zo lang gestudeerd Frans?

Iedereen kan nog altijd na 42 aktieve of gelijkgestelde jaren in prepensioen gaan, en na een loopbaan van 45 jaar heb je recht op een volledig pensioen, pensioen op je 67ste is enkel voor de mensen die langer gestudeerd hebben of enkele sabat jaren ingelast hebben.

Mijn collega is op zijn 60 ste in vol pensioen mogen gaan, hij is op zijn 14de beginnen werken (gelukkig alles aangegeven) en mocht dus vanaf zijn 59 ste al in pensioen gaan.

Groetjes,
Jopet
tuttut, dat klopt niet: om recht te hebben op een volledig pensioen moest je minstens tot op je 60ste verjaardag werken. Ondertussen hebben ze daar 2,5 jaar bijgedaan. Eerder kon je niet genieten van een volledig pensioen. Ik ben ook op mijn 14de begonnen en heb 4 maanden "extra" moeten gaan omdat ik in augustus begon te werken, maar slechts in december 60 werd. Kreeg ik op het gemeentehuis te horen toen ik mijn aanvraag deed. Op 1 januari kon ik dus pas vol met pensioen.
Voordeel van een volledige carrière (45 jaar): je krijgt een extra zakcentje van vadertje staat. Maar echt rijk word je daar niet van... :lipsrsealed2:
En langer werken dan nodig? Zijdegijzot??? :pillepalle: 45 Jaar is genoeg geweest.
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een blijt-topic....

Post by F M »

Jopet wrote: 31 Jan 2020 15:51
F M wrote: 31 Jan 2020 09:58 Wel, ik zou binnen dik 6 jaar op pensioen kunnen gaan (66 weet u wel), maar no f***ing way dat ik daar jaren bij zal doen. :evil:
Dan heb jij niet gewerkt voor je 24 ste ????
Klopt
Jopet wrote: 31 Jan 2020 15:51Zo lang gestudeerd Frans?
Euuhhh…. Geprobeerd :oops:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een blijt-topic....

Post by Droopy »

Als Belg in Nederlandse loondienst weet ik jaaaren dat mijn pensioenleeftijd 67 jaar is en waarschijnlijk nog kan opgetrokken worden.
Prepensioen (de vut van vroeger) is hier op 65 jaar. :?

Thuis krijg ik toch regelmatig de opmerking dat ik beter niet te vroeg op pensioen ga want ik zou toch maar in de weg lopen te ijsberen (en ze hebben gelijk ook) :whistling:

Met studenten in huis is het ook niet bepaald een optie om het al wat rustiger aan te doen. :|

Ps :
En voor zij die nog verplichte legerdienst gedaan hebben :rifle: : die periode telt tegenwoordig ook mee voor je pensioen maar dat gaat niet altijd automatisch, best is om dat op "mypension" te bekijken en eventueel te laten aanpassen? ;)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een blijt-topic....

Post by Koeno »

Pensioen wat is dat juist? :mrgreen: :pillepalle:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een blijt-topic....

Post by Stefke »

Koeno wrote: 03 Feb 2020 11:57 Pensioen wat is dat juist? :mrgreen: :pillepalle:
iets wat gij niet meer gaat mogen meemaken... :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een blijt-topic....

Post by Muug »

ikke lang gestudeerd, naar mijn goesting te lang werkloos geweest, door een vuil spelleke van de regiomanager van een rijschool een gat van drie maand in mijn loopbaan.... Ik ben nog te jong om naar mypension te gaan kijken maar ik ben er zéker van dat ik nooit een volledig pensioen ga trekken.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een blijt-topic....

Post by Koeno »

Muug wrote: 03 Feb 2020 13:16 ikke lang gestudeerd, naar mijn goesting te lang werkloos geweest, door een vuil spelleke van de regiomanager een gat van drie maand in mijn loopbaan.... Ik ben nog te jong om naar mypension te gaan kijken maar ik ben er zéker van dat ik nooit een volledig pensioen ga trekken.
Ik zou zelfs niet weten hoe ik op mypension moet inloggen... En dat hou ik nog eventjes zo...
Stefke wrote: 03 Feb 2020 12:55 iets wat gij niet meer gaat mogen meemaken... :mrgreen:
Goh, dat lijkt mij overdreven, maar ik hou rekening met het feit dat ik nu veeeeeel moet sparen om dan later te zeggen dat ik ga rentenieren ofzoiets :laughing:

Gelukkig geniet ik momenteel nog van mijn werk en de uitdagingen die er zijn...
't zou erg zijn om na 12jaar werken het al beu te zijn zeker?

User avatar
PraatAdmin
Site Admin
Posts: 40
Joined: 02 Feb 2016 16:26

Re: Een blijt-topic....

Post by PraatAdmin »

Koeno wrote: 03 Feb 2020 13:58ik hou rekening met het feit dat ik nu veeeeeel moet sparen
Allez, dus den tweede keer dat ge naar 't autosalon ging, was om een okkozje van 1500 euro te kopen? :mrgreen:

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Een blijt-topic....

Post by red_zebra »

Muug wrote: 03 Feb 2020 13:16 ... Ik ben nog te jong om naar mypension te gaan kijken maar ik ben er zéker van dat ik nooit een volledig pensioen ga trekken...
Die ganse topic heeft mijn curiositeit aangesproken en ik ben dan wel eens op dat My Pension gedoe gaan kijken.
:cry: :cry: :cry:
Miljaaaaarde, miljaarde, dedjü ... ik moet nog tot 2044 werken :pillepalle: als ze dan nog odt niet beslissen van het langer te laten gaan :wall:

Ik moet dringend een andere oplossing (of een winnend lotto briefje) vinden want dat hou ik niet vol :? :(
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een blijt-topic....

Post by Koeno »

PraatAdmin wrote: 03 Feb 2020 14:11 Allez, dus den tweede keer dat ge naar 't autosalon ging, was om een okkozje van 1500 euro te kopen? :mrgreen:
'k Ga ne keer "stoeffen":
Dat was om mijn bedrijfswagen te kiezen....
1 van de 2 prive wagens is nu weg en vervangen door een bedrijfswagen
(en op jaar basis bespaart dat toch ook serieus wat centjes )

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een blijt-topic....

Post by Wipr »

Pensioen.......ik ga dat niet meer meemaken en mocht dat nog bestaan dan ga ik recht hebben op het minimum.

Maak me er niet druk om, totaal niet zelfs, tot nog toe heb ik altijd mijne plan getrokken en gezorgd dat er centen binnenkwamen om in de levensbehoeften te voorzien.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een blijt-topic....

Post by Muug »

Da'k hier al vier dagen loop te dwezzelen van de griep :furious3:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een blijt-topic....

Post by zappa »

Muug wrote: 22 Feb 2020 10:32 Da'k hier al vier dagen loop te dwezzelen van de griep :furious3:

Bij de chinees gaan eten? :shock:


Ge zou vantegenwoordig een gat in de lucht springen, dat het een gewone griep is :mrgreen:

vlug beter en laat u soigneren, door mensen met een mondmaskertje ;)
sig nature

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een blijt-topic....

Post by petervdc »

Wipr wrote: 19 Feb 2020 00:54 Pensioen.......ik ga dat niet meer meemaken en mocht dat nog bestaan dan ga ik recht hebben op het minimum.
Hier tot 2032, nog 12j dus, en dan "krijg" ik 1350euro...
Keep going

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een blijt-topic....

Post by Wipr »

petervdc wrote: 25 Feb 2020 14:19
Wipr wrote: 19 Feb 2020 00:54 Pensioen.......ik ga dat niet meer meemaken en mocht dat nog bestaan dan ga ik recht hebben op het minimum.
Hier tot 2032, nog 12j dus, en dan "krijg" ik 1350euro...
Troost je... mijn vader en stiefmoeder krijgen TESAMEN 1350€ pensioen. Beiden gewerkt sinds hun 16-17j maar ze hebben de pech dat ze zelfstandigen zijn geweest. Officieel op pensioen maar ze zijn verplicht te blijven werken anders komen ze niet rond. Geen eigendom en geen chique voiture.
De mis-opvatting is dat een zelfstandige per definitie gedurende heel zijn carrière blijft groeien en ELKE zelfstandige een mega fortuin heeft kunnen vergaren en sparen. Ze hebben mooie gouden jaren gehad maar sinds een 20-25j geleden is dat ook gedaan geweest als marktkramer.

Dus ik kan er vaak niet bij als er een zoveelste staking wordt gehouden wetende dat er zoveel mensen zijn die een pak minder hebben. Ik heb vaak de neiging om stakingen te catoalogeren als lompe hebzucht. Niet altijd maar wel heel vaak.

1350€ is idd niet het bedrag waar je steil van achterover valt!

Ik ga uit dat ik 0€ pensioen krijg.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een blijt-topic....

Post by Raketman »

Ik lig er eigeniljk ook niet van wakker...no way dat ik ga werken tot mijn 67, zelfs niet tot mijn 60. Ik heb ooit een groot maar weloverwogen risico genomen dat sedert dit jaar geen risico meer is, om qua pensioen niet afhankelijk te moeten zijn van wat er boven mijne kop beslist wordt. Dat ze maar ne gang gaan met leeftijden te verhogen, als het genoeg geweest is stop ik ermee. Gelijk welk getalleke erop geplakt wordt.
Nog een jaarke of 10, dan zal het er wel op zitten denk ik :ricky: ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een blijt-topic....

Post by Stefke »

Raketman wrote: 26 Feb 2020 15:05 ...no way dat ik ga werken tot mijn 67, zelfs niet tot mijn 60.
maar gij hebt nog nooit gewerkt! :o een beetje uitleggen en met de moto rondrijden, een beetje sleutelen aan moto's en oldtimers, een beetje prutsen met computers... :mrgreen:
ik lig daar ook niet zo wakker van, wie weet haal ik dat pensioen ooit wel? :roll:

Post Reply