Een blijt-topic....

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Een blijt-topic....

Post by J2FK »

Marsman wrote: 31 Jan 2020 23:44
Jopet wrote: 31 Jan 2020 15:51

Dan heb jij niet gewerkt voor je 24 ste ???? Zo lang gestudeerd Frans?

Iedereen kan nog altijd na 42 aktieve of gelijkgestelde jaren in prepensioen gaan, en na een loopbaan van 45 jaar heb je recht op een volledig pensioen, pensioen op je 67ste is enkel voor de mensen die langer gestudeerd hebben of enkele sabat jaren ingelast hebben.

Mijn collega is op zijn 60 ste in vol pensioen mogen gaan, hij is op zijn 14de beginnen werken (gelukkig alles aangegeven) en mocht dus vanaf zijn 59 ste al in pensioen gaan.

Groetjes,
Jopet
tuttut, dat klopt niet: om recht te hebben op een volledig pensioen moest je minstens tot op je 60ste verjaardag werken. Ondertussen hebben ze daar 2,5 jaar bijgedaan. Eerder kon je niet genieten van een volledig pensioen. Ik ben ook op mijn 14de begonnen en heb 4 maanden "extra" moeten gaan omdat ik in augustus begon te werken, maar slechts in december 60 werd. Kreeg ik op het gemeentehuis te horen toen ik mijn aanvraag deed. Op 1 januari kon ik dus pas vol met pensioen.
Voordeel van een volledige carrière (45 jaar): je krijgt een extra zakcentje van vadertje staat. Maar echt rijk word je daar niet van... :lipsrsealed2:
En langer werken dan nodig? Zijdegijzot??? :pillepalle: 45 Jaar is genoeg geweest.
tuttut, dat klopt ook niet helemaal Marsmanneke. Ik word dit jaar 51 en kan in '24 gaan, op 55 dus, tevens mijn vroegste datum.
Als ik op mypension kijk naar de euro's op mijn vroegste pensioen datum '24 en de wettelijke datum '36, dan zit daar geen euro verschil op en dat is een volledig pensioen.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een blijt-topic....

Post by Muug »

J2FK wrote: 26 Feb 2020 21:21Ik word dit jaar 51 en kan in '24 gaan, op 55 dus, tevens mijn vroegste datum.
Als ik op mypension kijk naar de euro's op mijn vroegste pensioen datum '24 en de wettelijke datum '36, dan zit daar geen euro verschil op en dat is een volledig pensioen.
:shock: :shock: :shock:
In welke branche werkt gij manneke? Gewoon bediende ergens in een gewoon privé-bedrijf? :dontknow:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een blijt-topic....

Post by F M »

Ik denk dat treinbestuurders afwijkende regelgeving kennen dan gewone bediendes of arbeiders.
I am confused. Oh no, maybe not!

J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Een blijt-topic....

Post by J2FK »

Ik ben ook maar ne gewone bediende maar wij zijn wa afwijkend in de kop ....vandaar dat ze ons niet te lang in gank durven te houden. :roll:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Een blijt-topic....

Post by Marsman »

J2FK wrote: 26 Feb 2020 21:21
tuttut, dat klopt ook niet helemaal Marsmanneke. Ik word dit jaar 51 en kan in '24 gaan, op 55 dus, tevens mijn vroegste datum.
Als ik op mypension kijk naar de euro's op mijn vroegste pensioen datum '24 en de wettelijke datum '36, dan zit daar geen euro verschil op en dat is een volledig pensioen.
ja maar, gij zijt ook niet den eerste den beste hé :mrgreen: :mrgreen:

misschien zijn ze wel kontent dat ze van u af zijn :whistling: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


:peepwall:

trouwens, onze jongste zal ook niet tot zijn 65ste moeten werken: zit op ne goeie stal ;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een blijt-topic....

Post by petervdc »

J2FK wrote: 26 Feb 2020 21:21Ik word dit jaar 51 en kan in '24 gaan, op 55 dus, tevens mijn vroegste datum.
Als ik op mypension kijk naar de euro's op mijn vroegste pensioen datum '24 en de wettelijke datum '36, dan zit daar geen euro verschil op en dat is een volledig pensioen.
Ik ben ook 51.
Dus als ik jouw soort job ga doen mag ik ook sebiet op pensioen ?
:ricky: :ricky:
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een blijt-topic....

Post by Stefke »

Marsman wrote: 27 Feb 2020 14:16 trouwens, onze jongste zal ook niet tot zijn 65ste moeten werken: zit op ne goeie stal ;)
ja, maar tegen dan kan er nog veel water naar de zee vloeien... :roll:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een blijt-topic....

Post by F M »

En gezien de opwarming van de aarde, kan er ook nog veel water van de zee het land in vloeien...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Een blijt-topic....

Post by Davy78 »

F M wrote: 27 Feb 2020 11:02 Ik denk dat treinbestuurders afwijkende regelgeving kennen dan gewone bediendes of arbeiders.
tijd voor omscholing!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een blijt-topic....

Post by Koeno »

Kan dat hier nu feitelijk gedaan zijn met mijn topic te kapen?
Dat ging hier dus wel over MIJNE pols he... :whistling:
Niet over pensioen.... en opwarming der aarde... :pillepalle:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een blijt-topic....

Post by F M »

Awel , ge zijt precies al weer aan het bleiten, dus wat is er dan mis ? :shock:

:mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een blijt-topic....

Post by Muug »

Koeno wrote: 28 Feb 2020 14:00 Kan dat hier nu feitelijk gedaan zijn met mijn topic te kapen?
Tja, sorry eh, de topic-titel is "Een blijt-topic" en niet "Mijn blijt-topic" :mrgreen:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Een blijt-topic....

Post by Marsman »

Koeno wrote: 28 Feb 2020 14:00 Kan dat hier nu feitelijk gedaan zijn met mijn topic te kapen?
Dat ging hier dus wel over MIJNE pols he... :whistling:
Niet over pensioen.... en opwarming der aarde... :pillepalle:
dat is op zich al een reden om te bleiten...

:w00t: :w00t:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een blijt-topic....

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 28 Feb 2020 14:00 Kan dat hier nu feitelijk gedaan zijn met mijn topic te kapen?
Dat ging hier dus wel over MIJNE pols he... :whistling:
Niet over pensioen.... en opwarming der aarde... :pillepalle:
Naar aandacht aan het Polsen?

:lipsrsealed2:
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een blijt-topic....

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 29 Feb 2020 06:15

Naar aandacht aan het Polsen?

:lipsrsealed2:
Ik wou gewoon dat jullie wat meer de vinger aan de pols zouden houden ivm de situatie rond mijn pols...
Maar goed, in plaats daarvan krijg ik wat woordspelingen over mijn pols....

;-)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een blijt-topic....

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 29 Feb 2020 21:40 jullie wat meer de vinger aan de pols zouden houden
Misschien houden we liever de vingers aan de Pol :whip:
*badum* *tish*
I'll get my coat now
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply