30 lukt niet met den 990...dat bokt constantMario wrote: ↑02 Mar 2020 18:40ik heb enorm vaak voor dat ik aan het einde van zo'n zone 30 pas zie dat ik in een zone 30 zat
daar staat dan wel een bord om mee te delen dat die zone gedaan is maar of er in het begin ervan zoiets staat ? ben ik lang niet altijd zeker van
op zich kan ik wel leven met zo'n zones 30 maar geef het dan aub duidelijk aan waar die begint
in Brussel is't binnenkort ten minste duidelijk (maar niet per se makkelijk) : overal 30
Een bleittopic exclusief voor iedereen
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
"...the path is the destination"
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
dan moest je eens met smt-tje over kasseitjes gereden hebben en pogen om 30 te rijden 10-60 , 5-45, 15-85 trajectcontrole zou ideaal geweest zijn
sig nature
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
bazaar ist...met den enfield van mijn Rosse zou dat geen probleem zijn...wat zeg ik...30 lijkt wel 50
"...the path is the destination"
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
Met de Himalayan heb je daarentegen het gevoel dat een brommer nog sneller is. En zéker zo'n speed fiets.
- den Bullet
- Posts: 1485
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
Ik zit bij Marc Verstraeten in GavereMuug wrote: ↑02 Mar 2020 11:50
...
Hier zijn een aantal mensen die bij een makelaar zitten die via de MAG zeer interessante polissen aanbieden.
In Sint-Niklaas zit bij Filip Verstraeten, en in Kortrijk is er ook ene, denbullet weet dat.
Ik zit trouwens met alles bij dien Filip: goeie prijzen, goeie service.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
Awel, ik heb op de laatste Discover Overland niet de kans gehad om een van de gratis testritjes mee te doen. Maar het blijft toch wat kriebelen om die eens te testen. Voor langere reizen lijkt me het tragere gevoel net een meerwaarde (eens ge buiten west-europa zijt)
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
Dat begrijp ik, maar alles aan die moto is zo "flimsy", om dat leuke woord eens te gebruiken. Het stuurtje, de hendeltjes en pedaaltjes, de tellerpartij die verbleekt bij die van een ouwe Camino.duibhce Kaelann wrote: ↑03 Mar 2020 19:48Awel, ik heb op de laatste Discover Overland niet de kans gehad om een van de gratis testritjes mee te doen. Maar het blijft toch wat kriebelen om die eens te testen. Voor langere reizen lijkt me het tragere gevoel net een meerwaarde (eens ge buiten west-europa zijt)
Dan is een XTR - of uw Terra, of een F650GS - echt wel een paar klasses hoger.
Als ze er een twin van zouden uitbrengen dàn wil ik dat wel nog eens testen.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
Vanmorgen heb ik achter een Ferrari in de zone 30 gereden, dat bokt dus ook constant en heeft precies de neiging om stil te vallen.
zou dat trouwens tellen als verzachtende omstandigheid bij een politierechter : "ja maar meneer/mevrouw de rechter, ik kon niet trager rijden want anders bokt mijn auto/moto".
En wat die "flimsy" Himalayan betreft is dat niet zo'n moto waar je zelfs als leek kan aan werken waardoor hij dan interessant is voor rustige vreemde verre verplaatsingen
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
Daarstraks naar de keuring geweest met den A6 ... Niet geslaagd
Zo opeens, na 5 jaar, valt er een keur"meester" (de stationschef nota-bene ) over het feit dat "de achterste banden/velgen niet bedekt zouden zijn door het koetswerk"
"Chef, ge meent dat toch niet En waar is de consequentie als dit de vorige vier jaar geen probleem was ?"
"Het voertuig wordt vandaag gekeurd en vandaag is het niet goed !"
OK : er liggen bredere sloefen op, maar die vallen netjes binnen tolerantie wat spoorbreedte betreft.
En ja, inderdaad : als ge een regel tegen de velg zet komt die (enkel) aan de rechterkant niet tegen de wielkast.
Het scheelt voorzekers (echt waar, ik maak u geen blaaskes wijs) 1,5mm één-én-een-halve mm
En dat moet ne mens in het huidige Belgiekske allemaal maar slikken
Maar goed : de Ronny zal wel een millimeterke velgrand af draaien en de camber ietsie-pietsie aanpassen en dan kunnen ze weer iets anders zoeken volgend jaar
Zo opeens, na 5 jaar, valt er een keur"meester" (de stationschef nota-bene ) over het feit dat "de achterste banden/velgen niet bedekt zouden zijn door het koetswerk"
"Chef, ge meent dat toch niet En waar is de consequentie als dit de vorige vier jaar geen probleem was ?"
"Het voertuig wordt vandaag gekeurd en vandaag is het niet goed !"
OK : er liggen bredere sloefen op, maar die vallen netjes binnen tolerantie wat spoorbreedte betreft.
En ja, inderdaad : als ge een regel tegen de velg zet komt die (enkel) aan de rechterkant niet tegen de wielkast.
Het scheelt voorzekers (echt waar, ik maak u geen blaaskes wijs) 1,5mm één-én-een-halve mm
En dat moet ne mens in het huidige Belgiekske allemaal maar slikken
Maar goed : de Ronny zal wel een millimeterke velgrand af draaien en de camber ietsie-pietsie aanpassen en dan kunnen ze weer iets anders zoeken volgend jaar
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
autokeuring is gewoon binnen gaan en hopen dat ge geluk hebt...
Onze mercedes is 3 jaar lang gekeurd met als opmerking "nauwlettend in de gaten te houden: roestvorming".
vorige jaar naar de keuring, maar garagist zei: ga en kijk op wat ge afgekeurd zijt en dan fixen we.
We wisten dat:
1. Rechtse achterrem deed niets meer.
2. een gat in de bodem van 5 op 5 centimeter
3. balk onder de rechterdeur volledig weggeroest.
4. gat in de wielkast geroest.
Ik met klein hart naar de keuring, gevolg: Blanco gekeurd. zelfs geen opmerking over de roest...
Onze mercedes is 3 jaar lang gekeurd met als opmerking "nauwlettend in de gaten te houden: roestvorming".
vorige jaar naar de keuring, maar garagist zei: ga en kijk op wat ge afgekeurd zijt en dan fixen we.
We wisten dat:
1. Rechtse achterrem deed niets meer.
2. een gat in de bodem van 5 op 5 centimeter
3. balk onder de rechterdeur volledig weggeroest.
4. gat in de wielkast geroest.
Ik met klein hart naar de keuring, gevolg: Blanco gekeurd. zelfs geen opmerking over de roest...
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
't is Kafka, simpelweg.
Bij mijn ouwe BMW hing een koplamp wat naar beneden, afgekeurd.
Bij de garagist bleek dat het verstelmechanisme kapot was.
Koplamp in de goeie positie vastgehangen met wat ijzerdraad.
En hop gekeurd zonder opmerkingen.
Bij mijn ouwe BMW hing een koplamp wat naar beneden, afgekeurd.
Bij de garagist bleek dat het verstelmechanisme kapot was.
Koplamp in de goeie positie vastgehangen met wat ijzerdraad.
En hop gekeurd zonder opmerkingen.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
Sorry , he mannen. Die van Koeno hebben slecht werk geleverd. De twee anderen hebben hun werk gedaan. Een lamp die verkeerd gericht is, dus terecht afgekeurd.
Een velg die buiten de norm is, terecht afgekeurd. Als dat de vorige keren niet opgemerkt is, heb je geluk gehad. By the way; als er één velg buiten de normen valt , en de andere 3 niet, dan scheelt er toch iets aan de installatie, of aan uw auto ?
Ach, we hopen allen toch dat ze iets niet zien wat ze hadden moeten zien ? Zoals onze Berlingo, waar de hond van onze dochter een stuk uit de gordel rechts achteraan gebeten heeft. Hebben ze niet opgemerkt, dus groene kaart. Eigenlijk zou ook dat niet mogen...
Een velg die buiten de norm is, terecht afgekeurd. Als dat de vorige keren niet opgemerkt is, heb je geluk gehad. By the way; als er één velg buiten de normen valt , en de andere 3 niet, dan scheelt er toch iets aan de installatie, of aan uw auto ?
Ach, we hopen allen toch dat ze iets niet zien wat ze hadden moeten zien ? Zoals onze Berlingo, waar de hond van onze dochter een stuk uit de gordel rechts achteraan gebeten heeft. Hebben ze niet opgemerkt, dus groene kaart. Eigenlijk zou ook dat niet mogen...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
ge moogt anders mijn velgen eens lenenOzzePaa wrote: ↑04 Mar 2020 21:25 Daarstraks naar de keuring geweest met den A6 ... Niet geslaagd
Zo opeens, na 5 jaar, valt er een keur"meester" (de stationschef nota-bene ) over het feit dat "de achterste banden/velgen niet bedekt zouden zijn door het koetswerk"
"Chef, ge meent dat toch niet En waar is de consequentie als dit de vorige vier jaar geen probleem was ?"
"Het voertuig wordt vandaag gekeurd en vandaag is het niet goed !"
OK : er liggen bredere sloefen op, maar die vallen netjes binnen tolerantie wat spoorbreedte betreft.
En ja, inderdaad : als ge een regel tegen de velg zet komt die (enkel) aan de rechterkant niet tegen de wielkast.
Het scheelt voorzekers (echt waar, ik maak u geen blaaskes wijs) 1,5mm één-én-een-halve mm
En dat moet ne mens in het huidige Belgiekske allemaal maar slikken
Maar goed : de Ronny zal wel een millimeterke velgrand af draaien en de camber ietsie-pietsie aanpassen en dan kunnen ze weer iets anders zoeken volgend jaar
"...the path is the destination"
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
De gemiddelde chauffeur die doorgaans vlotter en aandachtiger met z'n smartfoon bezig is dan met autotijden. En dan zo'n dag als vandaag. En daar tussen proberen motorrijden...
Enfin, toch 270 km kunnen overleven vandaag...
Enfin, toch 270 km kunnen overleven vandaag...
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
Vraag aan iedereen : post aub zoveel mogelijk verhalen over de autokeuring. Ik zou die namelijk graag eens kunnen vergelijken met de realiteit ...
Nil volentibus arduum
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
Serieus moet ik daar echt aan beginnen?
de tofste:
Mijn pa zaliger laat zijn lichten afstellen net voor de keuring. Gaat direct naar de keuring exact 1,5 km verder. Afgekeurd voor de lichten. Terug naar de garage, zegt de garagist 't is van de week weer erg, ge zijt de 4de die al moet terugkomen. Ik kan en ga er niks aan doen, ik heb mijn werk goed gedaan ge hebt mij betaald. Ga maar terug.
Pa met tegenzin terug naar de herkeuring. 't is in orde meneer. En hup, geldige keuring.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
jaren geleden ooit afgekeurd geweest doordat ik te weinig uitstoot had.....
en vorig jaar viel die mof van de uitlaat terwijl de inspecteur instapte...en maar gas geven tot tegen de toerentalbegrenzer, terwijl dat meettoestel gewoon op de grond lag...-Nu ben ik eens benieuwd dacht ik en ik zweeg-. De inspecteur stapte uit en zei...perfect!...
en vorig jaar viel die mof van de uitlaat terwijl de inspecteur instapte...en maar gas geven tot tegen de toerentalbegrenzer, terwijl dat meettoestel gewoon op de grond lag...-Nu ben ik eens benieuwd dacht ik en ik zweeg-. De inspecteur stapte uit en zei...perfect!...
"...the path is the destination"
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
Zit zo : auto okkaze gekocht met "breedset", dus vooraan smallere velgen dan achteraan en dus ook dito banden. Na het lezen van tig discuties op tinternet of dat nu wel of niet toegestaan is, toch maar besloten om ook vooraan 255 te leggen toen hij een jaar later weer gekeurd moest worden.
Er staat nochthans nergens expliciet vermeld dat het NIET mag. Zelfde as zelfde banden. Zolang de maten ervan op PVG staan, diagonaal en radiaal in acht genomen worden en load-index OK is, ist OK ... Ook volgens de "bandentool" van GOCA.
Spoorbreedte valt eveneens binnen de 2% tollerantegrens.
Alhoewel men er mij niemand de betreffende wettekst ervan kon voorleggen, beweert de keuring dat verschillende maten per as slechts toegestaan is als er op PVG expliciet ook andere maten per as vermeld staan. Bv bij sommige BMW's, Porches en ... Smarts.
Afin, vorige jaren met identiek rubber voor en achter telkens goedgekeurd. Geen woord over de zogenaamde (al is het slechts één komma vijf mm) buitenstekende velg.
Over de verschillende velgbreedtes trouwens ook nooit een opmerking gekregen. Vooraan dus geen probleem, daar zitten ze net binnen de wielkasten.
Weet ook niet hoe het komt, maar links-achter komt de velg perfect gelijk met de wielkast (gemeten op middellijn wiel) en rechts dus scheelt het één à 1,5 mm ... Weet ook nie hoe dat komt. Naftbak was nu net volgetankt ; kan best zijn dat als ik met kwazie lege tank trugrij dat de combinatie van wielvlucht en iets hoger liggend achterwerk, het OK is ... Of misschien eens tegen de binnenkant van de wielkast kloppen
Tis inallegeval godgeklaagd, die keuring ... Misscien kan Raket er is een boek over schrijven ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen
Oei, is mijn verhaal gelogen denk je?
pure realiteit. Spijtig dat ik geen scan gemaakt heb van de papieren...
Mogelijks werk je bij de keuring, dan kan je misschien zelfs adhv de nummerplaat het "verhaal" wel opsnorren?