Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

inderdaad pa, gekke toestanden, gelijk we allemaal zeggen....
elkaar jaar honderdduizenden doden aan griep, malaria, kanker.... allemaal niet erg. :cry:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

bwa, als er ineens 10 à 15 keer meer sterfte zou zijn door de griep; als er elke winter mensen zouden beginnen doodgaan aan banale infecties of andere perfect te genezen aandoeningen / ongelukken omdat de gezondheidszorg telkens weer volledig plat ligt door al die griepgevallen; reken dan maar dat er dan niet zo zorgeloos over die griep gedaan zou worden :?

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Laat het uit aub. Er sterven nu al jaarlijks een half miljoen mensen aan de griep!

Online
User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

OzzePaa wrote: 09 Apr 2020 17:12 In de optiek van de huidige heersende ontstentenis begrijp ik dat dus totaal niet.
Je moet wel de 'normale' sterfgevallen vergelijken met de gevolgen van de huidige pandemie als er geen drastische maatregelen genomen zouden worden.

Begin deze pandemie aub niet te minimaliseren door ze te vergelijken met sterftecijfers van andere ziekten. Kijk naar wat er gebeurt in de ziekenhuizen. Daar is het alle hens aan dek. Geen enkele van die cijfers die je noemt van die andere ziekten veroorzaken de totale bezetting van de gehele gezondheidszorg. En in vele landen het volledige verzuipen van die sector.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

:stupid:

'k Kon het niet beter verwoorden FM. :sweeet: :thumbsup:

kirikoe 1.0
Posts: 27
Joined: 28 Jul 2019 11:25

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by kirikoe 1.0 »

Het corona virus is 3 tot 4 maal besmettelijker dan de griepvirussen + het feit dat nog niemand dit heeft doorgemaakt maakt dat de sterftecijfers en ziekenhuis opnames zonder de strenge maatregelen catastrofaal zouden zijn voor een land .
Stel je maar eens voor dat we nu aan 15.000 doden zouden zitten . De helft van onze rusthuisbewoners overleden zouden zijn . 20 tot 30.000 opnames in het ziekenhuis . Enkel nog mensen onder de 50 toegelaten op intensieve zorgen .
Vandaar de strenge maatregelen en het feit dat je dit niet kan vergelijken met een griepvirus .

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

FM & Pingu ... Lees toch maar eens wat meer rond influenza. (Media)artikelen, rapporten, papers, statistieken ... internet vergeet niet.

Mijn punt is dat het AANVAARDDE FEIT van de GEKENDE ZEKERHEID dat griep elk jaar een even grote PANDEMIE veroorzaakt die, ZELFS MET VACCINATIE, toch nog honderdduizenden doodt, en de wereld daardoor niet plat gaat. Waarom zijn dat "normale" sterfgevallen :?: :?: Is dat dan OK, en moet er geen rigoereuze actie ondernomen worden omdat het "griep" heet en niet "Covid19" ? :dontknow:

De huidige maatregelen zijn er dus niet omwille van het aantal mensen dat er dood gaat gaan, maar om de overbelasting van IC's in ziekenhuizen te voorkomen :?:
Die is er :furious3: :furious3: :furious3: bij zware griepjaren ook :!: :arrow: En nog niet eens zo lang geleden :arrow:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/239 ... -griepgolf
https://www.elkerliek.nl/Elkerliek/Nieu ... griep.html
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/01/11 ... 1-2863928/
https://www.dvhn.nl/groningen/Is-de-gri ... o.com%252F

Int Engels misschien :?:
https://time.com/5107984/hospitals-hand ... -patients/
https://www.nytimes.com/2020/02/07/heal ... virus.html
https://www.theguardian.com/world/2009/ ... verwhelmed

Of int Frans :?:
https://www.la-croix.com/Actualite/Fran ... 22-1283720
https://www.youtube.com/watch?v=7zZ9GAYxPZE

Misschien beter int Duits :?:
https://www.wunderweib.de/grippe-ueberf ... 02760.html
https://www.rnd.de/gesundheit/grippe-20 ... NEQY4.html

Enja, ook Italiaans ... :wall:
https://torino.repubblica.it/cronaca/20 ... ref=search

Heel soms zijn er nog mensen die nadenken ... akkoord : niet de meest neutrale bron dees :mrgreen:
https://www.thegatewaypundit.com/2020/0 ... -patients/

Materiaaltekorten :?: :?: :arrow: http://archive.boston.com/news/health/a ... _supplies/
https://www.msn.com/en-us/health/medica ... r-BB112C4j

En dit is slechts een zeer kleine greep uit de hits als je één en ander goegelt in eender welke taal.
Probeer maar eens, en verbaas jezelf maar even ;)

Het gaat er mij niet om de ernst van deze nieuwe ziekte te minimaliseren ; die is inderdaad zorgwekkend. Het virus leidt blijkbaar sneller en tot meer ernstige, diepere longontstekingen dan die door influenza veroorzaakt worden. (Enige lectuur rond het thema pneumonie is in dit verband trouwens ook zeer interessant.) Maar laten we dan ook consequent zijn, en tenminste opt einde van dit jaar ook een "milde lock-down" installeren zodat er veel minder mensen besmet worden met influenza, en begin volgend jaar als Covid weer terugkomt de maatregelen nog wat aanscherpen.

Er is dan ook nog de contradictie tussen "in uw kot blijven" en "er moet groepsimmuniteit opgebouwd worden" :? Want dat is de voorwaarde dat, dixit Van Ranst e.a., "het virus zich in de toekomst gaat gedragen als een gewone verkoudheid" :pillepalle:

Ik ben erg benieuwd naar de dagelijkse sterftecijfers van 2020 als die statistieken op StatBEL zijn aangevuld. Die zouden, als het goed is, voor deze periode toch gemiddeld dik 100 eenheden hoger moeten liggen dan in een "normale" griepperiode deze tijd vant jaar, dus ergens tussen de 350 en 520 per dag.
Voor maart staat inallegeval al vast dat er zo'n 1000 MINDER mensen overleden zijn dan in 2018 (11365 t.o.v. 12202) :krabje: :whip:

Ook ben ik zeer benieuwd hoe het afloopt in Zweden.

Als deze surreële periode voorbij zal zijn (over een week, twee maanden, een goed jaar ... als er dan al een vaccin voor volgend jaar gaat zijn) zal er inallegeval nog veel inkt vloeien over de aanpak van de bedreiging.
Paniek is iets raars ... éénmaal die ver genoeg doordringt, worden er onder die druk overal paraplus open getrokken, en dat is misschien wel de grootste oorzaak van het on-hold zetten van de wereld .
Hoeveel keer ik politiekers (NVA'ers bij elke gelegenheid die ze kregen :!: ) horen zeggen heb dat ze luisteren naar de wetenschappers :o
In feite zeggen ze : "Beste bevolking, komt dus achteraf niet klagen dat er in uwe portemonee gezeten zal worden omdat we deze maatregelen moesten nemen : 't was niet onze schuld" :devil:

Maar goed, onderwijl zullen we braaf in ons kot blijven en de economische klap er maar bijnemen.
Zometteen stuur ik Gertruud toch met een ommetje naar de Carrefour voor appelsienen, appelsap en chips :tongue: :lurker: :lurker: :lurker:
Last edited by OzzePaa on 10 Apr 2020 13:10, edited 4 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by bompa »

Ik hoop dat ze er snel een Vaccin voor vinden , want als je die sterfte gevallen in Italië , en in Amerika , Engeland en zo ziet , dat het zo snel gaat ,niet normaal meer , kan je volgens mij met niks anders vergelijken ,en spijtig genoeg hebben ze er dan nog geen medicijn voor ook niet. :?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 10 Apr 2020 12:22 Ik hoop dat ze er snel een Vaccin voor vinden , want als je die sterfte gevallen in Italië , en in Amerika , Engeland en zo ziet , dat het zo snel gaat ,niet normaal meer , kan je volgens mij met niks anders vergelijken ,en spijtig genoeg hebben ze er dan nog geen medicijn voor ook niet. :?
Een medicijn tegen virussen zoals antibiotica tegen bacteriën zal er vrees ik voor teerst niet zitten aan te komen, Bompa ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Marc, je hebt goed gegoogeld, en ik geef toe, de cijfers waren hoger dan ik dacht in 2018.

Maar nogmaals, dat waren toestanden zonder bijkomende maatregelen. Wij zitten nu aan ergere toestanden, met rigoureuze maatregelen.
I am confused. Oh no, maybe not!

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

F M wrote: 10 Apr 2020 13:47 Marc, je hebt goed gegoogeld, en ik geef toe, de cijfers waren hoger dan ik dacht in 2018.

Maar nogmaals, dat waren toestanden zonder bijkomende maatregelen. Wij zitten nu aan ergere toestanden, met rigoureuze maatregelen.
:stupid:
Eerlijk gezegd begrijp ik die vergelijking met de griep ook niet. De mortaliteit van de 'seizoensgriep' ligt (in landen met goed uitgebouwde gezondheidszorg) rond de 0,1 à 0,2%. De verspreidingsfactor is ongeveer 1,3 (d.w.z. dat elke persoon met griep, statistisch gezien 1,3 andere personen besmet). Al opgebouwde immuniteit, vaccinatie, en jaren van onderzoek en statistieken zorgen ervoor dat de cijfers vrij laag zijn, en dat we ook vrij goed weten wat te verwachten (zodat vb. gezondheidszorg kan anticiperen).

Voor covid-19 zijn er nog geen definitieve cijfers (de epidemie is nog niet voorbij). Voorlopige studies geven echter een mortaliteit van 2 à 3%, en een verspreidingsfactor van 2 à 3. Met andere woorden: covid-19 verspreid zich dubbel zo snel dan een seizoensgriep, en maakt 10 tot 30 keer meer dodelijke slachtoffers (onder de mensen die ziek worden). Als we dus geen maatregelen zouden nemen, dan zouden we kunnen verwachten dat ong. 84000 vlamigen zouden sterven aan covid-19 (6000000 vlamingen, 'groepsimmuniteit' als ong. 70% de ziekte gehad heeft waarna ze vanzelf verdwijnt, 2% mortaliteit). Maar zoals FM ook al aanhaalde, we nemen natuurlijk wél maatregelen. En omdat we bij gebrek aan vaccin of andere medicatie weinig kunnen doen aan de mortaliteitsgraad, is het terugdringen van de verspreidingsfactor de enige optie die we voorlopig hebben...

Zweden wordt inderdaad een interessant geval. Nederland en Verenigd Koninkrijk hebben de "laat maar doen, net zoals bij griep verdwijnt 't wel weer vanzelf" aanpak geprobeerd, en zijn er noodgedwongen op moeten terugkomen omdat de druk op de gezondheidszorg onhoudbaar hoog werd. Afwachten of dit in Zweden ook het geval gaat zijn.

Interessanter vind ik de discussie over hoe we hier weer uit gaan geraken. Wachten op een vaccin is gewoon geen optie, want niemand weet hoe lang dat gaat duren. Ik schat de kans dat we gaan moeten leren wennen aan een soort 'jojo' situatie van dan weer strictere, dan weer wat minder stricte maatregelen vrij hoog in...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

bompa wrote: 10 Apr 2020 12:22 Ik hoop dat ze er snel een Vaccin voor vinden , want als je die sterfte gevallen in Italië , en in Amerika , Engeland en zo ziet , dat het zo snel gaat ,niet normaal meer , kan je volgens mij met niks anders vergelijken ,en spijtig genoeg hebben ze er dan nog geen medicijn voor ook niet. :?
Mochten ze een vaccin kunnen ontwikkelen..........ik krijg al, vetzakkerij genoeg in mijn aderen gespoten en daar heb ik de weken nadien echt barstende hoofdpijn van (afkick verschijnselen) Dus mochten ze een vaccin ontwikkelen, ik weet niet of ik dat wil. Een jaarlijkse spuit tegen de griep wil ik ook niet. Iedereen natuurlijk voor zichzelf uit te maken.

Ik heb over deze hele wereldwijde crisis mijn gedachten maar ik heb deze keer echt het gevoel dat ik het totaal niet kan vatten dus uit ik ze liefst niet teveel, daar waar ik anders nogal snel mijn ongezouten, impulsieve reactie de wereld in stuur.

De belangrijkste vraag die ik me stel is waarom we nu na 19april de maatregelen niet zouden versoepelen. We kunnen er volgens mij niet aan ontsnappen. De Belgische ziekenhuizen hebben zich nu al een kleine maand kunnen inwerken, routine in de behandeling aankweken en plaats kunnen vrijmaken. Het virus is besmettelijker dan de griep maar niet iedereen krijgt de zwaardere symptomen toch? Dus waarom er nu niet voor gaan en het leven terug op gang trekken, zodoende dat iedereen in een snel tempo in aanraking komt met het virus en antistoffen kan aanmaken. Naar wat ik hoor is een besmet persoon en reeds genezen toch enige tijd resistent tegen covid?

In deze quarantaine ben ik 3x buiten geweest. 1x om de motor te laten controleren voor de “schade”, kinesistbezoek afgelopen week en metaal ophalen bij de groothandelaar. Fietsen en wandelen doe ik eigenlijk niet.

Ik vind deze quarantaine eigenlijk totaal niet erg, het scheelt amper iets van mijn leven van voor de Corona tijd met dat verschil dat mijn kinderen steeds thuis zijn maar met de tieners weinig tot geen moeilijkheden.

Het motorrijden mis ik echt wel, de camper ook en nu en dan eens kunnen watersporten ook.
Het goede is, net omdat er geen afleiding is, ik meer met mijn andere passie (metaal) bezig ben.

Na deze crisis staan ons weer andere globale problemen te wachten vrees ik.

Wat dan ook, ik hoop dat jullie allen, er nu, en nadien zo min mogelijk hinder van moeten ondervinden op elk vlak.

Stay safe!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

F M wrote: 10 Apr 2020 13:47 Marc, je hebt goed gegoogeld, en ik geef toe, de cijfers waren hoger dan ik dacht in 2018.
Maar nogmaals, dat waren toestanden zonder bijkomende maatregelen. Wij zitten nu aan ergere toestanden, met rigoureuze maatregelen.
Dat is nu helemaal mijn punt, Frans : sterftecijfers aan influenza zijn blijkbaar niet hoog genoeg om ze met rigoureuze maatregelen in te dammen.
De 650000 die in o.a. in 2018 gestorven zijn zullen het graag horen ;) :whistling:
pingu wrote: 10 Apr 2020 22:44 :stupid:
Eerlijk gezegd begrijp ik die vergelijking met de griep ook niet. De mortaliteit van de 'seizoensgriep' ligt (in landen met goed uitgebouwde gezondheidszorg) rond de 0,1 à 0,2%. De verspreidingsfactor is ongeveer 1,3 (d.w.z. dat elke persoon met griep, statistisch gezien 1,3 andere personen besmet). Al opgebouwde immuniteit, vaccinatie, en jaren van onderzoek en statistieken zorgen ervoor dat de cijfers vrij laag zijn, en dat we ook vrij goed weten wat te verwachten (zodat vb. gezondheidszorg kan anticiperen).

Voor covid-19 zijn er nog geen definitieve cijfers (de epidemie is nog niet voorbij). Voorlopige studies geven echter een mortaliteit van 2 à 3%, en een verspreidingsfactor van 2 à 3. Met andere woorden: covid-19 verspreid zich dubbel zo snel dan een seizoensgriep, en maakt 10 tot 30 keer meer dodelijke slachtoffers (onder de mensen die ziek worden). Als we dus geen maatregelen zouden nemen, dan zouden we kunnen verwachten dat ong. 84000 vlamigen zouden sterven aan covid-19 (6000000 vlamingen, 'groepsimmuniteit' als ong. 70% de ziekte gehad heeft waarna ze vanzelf verdwijnt, 2% mortaliteit). Maar zoals FM ook al aanhaalde, we nemen natuurlijk wél maatregelen. En omdat we bij gebrek aan vaccin of andere medicatie weinig kunnen doen aan de mortaliteitsgraad, is het terugdringen van de verspreidingsfactor de enige optie die we voorlopig hebben...

Zweden wordt inderdaad een interessant geval. Nederland en Verenigd Koninkrijk hebben de "laat maar doen, net zoals bij griep verdwijnt 't wel weer vanzelf" aanpak geprobeerd, en zijn er noodgedwongen op moeten terugkomen omdat de druk op de gezondheidszorg onhoudbaar hoog werd. Afwachten of dit in Zweden ook het geval gaat zijn.

Interessanter vind ik de discussie over hoe we hier weer uit gaan geraken. Wachten op een vaccin is gewoon geen optie, want niemand weet hoe lang dat gaat duren. Ik schat de kans dat we gaan moeten leren wennen aan een soort 'jojo' situatie van dan weer strictere, dan weer wat minder stricte maatregelen vrij hoog in...
Niet vergelijken :?: :?: Lees de artikelen ... vervang "griep" door "covid19" en je hebt artikels die (in abstractie het maatregelen-aspect) de situatie anno 2020 beschrijven. De cijfers van WHO zijn dus "vrij laag" ? MET vaccinatie :furious3: nog tot 650.000 :!:
Die ZEKERHEID is niet genoeg om daarvoor maatregelen zoals de huidige te treffen ?
Griepdoden zijn zoals je zelf zegt FEITEN en geen "verwachtingen" gebaseerd op voorlopige cijfers en de daarop gebouwde modellen.
"Als we geen maatregelen zouden nemen dan zouden we kunnen verwachten" ... heel veel "als" en "zouden" en "kunnen" en "verwachten" t.o.v. jarenlange ervaring en statistische betrouwbaarheden.
De nuance "gestorven MET corona" en "gestorven DOOR Corona" hoor ik inallegeval al opduiken in "duidingsprogramma's".
Wat ik boven al schreef : in maart 2018 MEER sterfgevallen per dag dan diezelfde maand dit jaar ?
Ben zeer benieuwd wat die cijfers over de volledige crisisperiode gaan vertellen in vergelijking met andere jaren.

Maar nogmaals : ik beweer niet dat Covid19 om mee te lachen is :stop: Het is het nu uitgekomen gevaar wat virologen die zich al jaren met griep bezighouden al zo lang aankaarten. "Pandemic" op Netflix al gekeken ? Docu-serie gemaakt in 2019 waarin naast het aanklagen van de ravage die we griep elk jaar laten aanrichten nog maar eens gewaarschuwd om beter voorbereid te zijn, het gezondheidssysteem moeten opschalen voor iets dat zeker komt en waarschijnlijk nog ergere gevolgen zal hebben.
De lock-down kwam er alleen maar "to flatten the curve" zodat ziekenhuizen het niet te warm zouden krijgen.
Regeringen gaan overstag omdat de druk op de gezondheidszorg te groot werd ... wat staat er in de artikels uit 2018 hierboven ?
Maar ja, dat was maar "seizoensgriepje" dat eraan kwam hé :pillepalle: Daarvoor gaan we de paraplu niet opentrekken. :mrgreen:

Over wat je een interessantere discussie noemt : die is er alleen maar omdat we ons zelf in de aanleiding ertoe hebben gebracht.
Hopelijk blijkt later dat the cure niet worse was than the disease :cry: :peepwall:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Jaja, het zijn gekke tijden. Is er nog geen artikel waarin uitgelegd wordt waarom een half miljoen griepdoden minder erg is dan 100.000 covid-doden? Pa?

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Voor mij is de cure alvast erger...
Ik krijg al enkele dagen niet meer uitgelegd aan mijn peuter van 2,5 waarom hij zijn grootouders niet mag zien.
Waarom hij niet naar zijn juf & vriendjes mag gaan.
Waarom we niet naar het park kunnen gaan spelen of gaan zwemmen...

een peuter die de laatste week gewoon (ondanks speelgoed thuis, ondanks dat we proberen afwisseling te geven en dingen samen te doen) zich stierlijk begint te vervelen...

Die kleine heeft ne papa die overdag thuis moet werken en niet met hem kan spelen,
en zodra de werkdag thuis voorbij is, heeft hij een papa die aan't eten moet beginnen, en moet proberen het huishouden draaiende te houden...

De mama is terwijl aan't proberen om een platte baby op een haalbaar ritme te krijgen zodat ook zij wat meer kan doen...

Nowp, hier thuis is het even zwoegen en zweten.... en de traantjes van de peuter regelmatig drogen als we nog eens een video call met de grootouders doen...


past op deels begrijp ik de maatregelen...
Maar als ik dan artikels lees waar de denktank voor de exitstrategie zegt: het kan nog maanden duren tot een jaar voor we nog maar inde buurt van normaal komen... dan vraag ik mij af waar we mee bezig zijn...

Als ik virologen zonder schaamte zie vertellen: we gaan na deze crisis geen hand meer geven...

We beschermen de mensheid, maar vermoorden langzaamaan de menselijkheid.... (als ge snapt wat ik bedoel).

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Respect, Koen, voor u en uw vrouw. Het zal inderdaad wel een kleine, dagelijkse hel zijn waar jullie door moeten.
Ik denk dat niemand goed weet wat het beste is en hoe het nu moet. Daarvoor zijn er iets te weinig pandemieën, gelukkig.
Hoeveel theorieën men overal ook formuleert, ongeacht de taal, het is denk ik vooral een kwestie van elke dag te nemen zoals die komt. Opstaan en wakker worden, het nieuws in de gaten houden, en rustig verder doen gelijk we bezig zijn.
Keep calm and keep going on.
Zelf ben ik optimistisch gestemd. Het komt wel goed. We gaan nadien gewoon net als vroeger bij elkaar komen, elkaar knuffelen en zoenen, naar festivals en cafés gaan, met de motor rijden en andere sporten beoefenen. De zwartkijkers die het hebben over dingen als politiestaat, het einde van de menselijkheid, het altijd afstand houden en zo verder, die smijten voor mij vooral veel woorden in de wind.

Jopet
Posts: 831
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Voor de doemdenkers onder ons, wij maken het hier mee vanop de eerste rij wat het is die pandemie, neen niemand van ons is besmet, maar ons moeder wilt in het rusthuis niet meer eten en drinken en neemt dus ook geen medicatie meer op, de dokter in het rusthuis zegt dat ze de strijd opgegeven heeft, zonder die pandemie en in normale omstandigheden zou ze naar het hospitaal gevoerd geweest zijn en zouden ze baxters met vloeistof,eten en medicatie gegeven hebben, wat ze in het verleden ook al een paar keer gedaan hebben. Wie weet zou ze er dan weer eens doorkomen en zouden we nog tijd hebben met haar.
Laat ze sterven in haar vertrouwde omgeving zeggen ze maar een mens wilt nu éénmaal zijn dierbare niet zo maar afgeven hé...
We vertrouwen er op dat de dokter gelijk heeft en dat dit het beste is voor haar... maar voor ons is dat heel moeilijk :cry:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Jopet wrote: 11 Apr 2020 19:14 Voor de doemdenkers onder ons, wij maken het hier mee vanop de eerste rij wat het is die pandemie, neen niemand van ons is besmet, maar ons moeder wilt in het rusthuis niet meer eten en drinken en neemt dus ook geen medicatie meer op......voor ons is dat heel moeilijk :cry:
Sterkte Jopet.
Het gebeurt nog dat zowel het lichaam als de geest vinden dat het genoeg is geweest.
Het zal zeker een moeilijke periode voor jullie worden maar probeer in gedachten te houden dat ze nu rustig in haar vertrouwde omgeving is en daar in goede handen is.
Last edited by Droopy on 12 Apr 2020 10:21, edited 1 time in total.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

Jopet wrote: 11 Apr 2020 19:14 Voor de doemdenkers onder ons, wij maken het hier mee vanop de eerste rij wat het is die pandemie, neen niemand van ons is besmet, maar ons moeder wilt in het rusthuis niet meer eten en drinken en neemt dus ook geen medicatie meer op, de dokter in het rusthuis zegt dat ze de strijd opgegeven heeft, zonder die pandemie en in normale omstandigheden zou ze naar het hospitaal gevoerd geweest zijn en zouden ze baxters met vloeistof,eten en medicatie gegeven hebben, wat ze in het verleden ook al een paar keer gedaan hebben. Wie weet zou ze er dan weer eens doorkomen en zouden we nog tijd hebben met haar.
Laat ze sterven in haar vertrouwde omgeving zeggen ze maar een mens wilt nu éénmaal zijn dierbare niet zo maar afgeven hé...
We vertrouwen er op dat de dokter gelijk heeft en dat dit het beste is voor haar... maar voor ons is dat heel moeilijk :cry:
Veel sterkte. 't voelt inderdaad altijd als te vroeg...

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

OzzePaa wrote: 11 Apr 2020 12:41 Dat is nu helemaal mijn punt, Frans : sterftecijfers aan influenza zijn blijkbaar niet hoog genoeg om ze met rigoureuze maatregelen in te dammen.
OzzePaa, het punt dat ge probeert te maken ontgaat me eigenlijk volledig... :dontknow:
Bedoelt ge dat we beter in het verleden meer hadden gedaan (geld gestopt in onderzoek vb.) om griep uit de wereld te (proberen) helpen? Helemaal mee akkoord dan. Alleen had dat geen bal geholpen om de huidige situatie te voorkomen (COVID-19 is geen lid van de Influenza familie). Wat wel geholpen zou kunnen hebben, is investeren in een vaccin na de eerste SARS uitbraak begin jaren 2000. Ma bon, hebben we niet gedaan dus ook daar hebben we op dit moment niet veel aan.

Locked