Rijden in Corona tijden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Bullet het was maar een flauw mop eh ;-)

Ja FM, roken, drinken, vrijen én boekskes lezen tegelijk ! Logisch dat de vrouwen niet meer willen eh :lol:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Blackbert »

Retourke binnendoor naar de boekhouder.
Asfalt - gravel - zand - gravel - asfalt. :ricky:
Hij woont te dicht bij. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by F M »

Straf, hij klaagt dat hij bijna nooit meer tijd had om met de moto buiten te komen, en nu we nauwelijks nog buiten mogen, dan stapt hij op zijne moto !
:mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Blackbert »

Zonder dwarsliggers bouw je geen spoorwegen. :mrgreen:

't Was ook de enige noodzakelijke verplaatsing mogelijk met de moto. Nu zal 't weer gedaan zijn voor veel te lang.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rijden in Corona tijden

Post by OzzePaa »

Hij was me voor ... Bert's boekhouder zal dan ook zijn enige bestemming zijn waarem int kader van z'n job niet met de camjonet naartoe moet vermoed ik, FM.
Ik moet zo elke week toch ook een keer of twee naar de Carefour voor appelsienen, appelsap en chips ;)
En tussen Ezaart en Balen liggen gelukkig ook wel genoeg van die wegen, baantjes, wegskes en weg-is-pesies-weg-wegskes om daar telkens toch een 20km plezier aan te hebben :ricky:
Tis triest, maar vermoedelijk mogen we niet recreatief gaan rijden zolang de vissers nie mogen gaan vissen :lol: :lol: :lol:
:pillepalle: :wall: :pillepalle: :furious3:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Bij »

Ik ben ergens in januari begonnen met mijnen brommer uiteen te vijzen voor een nief Y pijp en een zeer groot onderhoud. Tegen begin maart stond die terug gebruiksklaar en toen kwam de lock down..... :devil:
Ik moet nog alle dagen naar mijn werk maar da machien is oldtimer heel herkenbaar met een O-plaat dus de enige noodzakelijke verplaatsing waarvoor ik die nog zou kunnen gebruiken is ook ne no go want met nen oldtimer mag je geen woon werk verplaatsingen doen :wall:
soit nog efkes volhouden .... :mrgreen: :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

Er is een plan en als alles volgens dat plan loopt kan ik ten vroegste 2 juni terug aan het werk. Dan zouden categorie moto en zwaar vervoer terug kunnen opgestart worden. :?
Ik herhaal, als alles volgens plan verloopt.... :?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by F M »

Voor mij is het tegenwoordig virtueel motorrijden. Ik heb de filmopnames van onze Italiëreis (En Slovenië, Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, België :mrgreen: ) teruggevonden, dus ben ik clips van die reis aan het maken. De goede oude tijden van de 1190 Adventure ! :ricky:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Wel,
vandaag heb ik de KTM nog eens van stal gehaald, om in de buurt van BOZAR een klant van ons te helpen met een IT-probleem.
Ik was daar niet echt met volle goesting, gezien alle vieze beestjes overal.
En effectief, ik ben er een uur binnen geweest en heb wel tien keer mijn handen ontsmet, én ze ook nog gewassen én zoveel mogelijk overal afgebleven (eik, een klavier!!) , en dan asap gemaakt dat ik weer op mijn virusvrije moto zat.
Straf, hoe dat beest ook onder uw vel kan kruipen. :shock:
Dus ik blijf met plezier nog een paar maand telewerken terwijl de rest dan binnekort de trein of tram of bus met mondmaskerkes neemt! :lipsrsealed2:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Ge moet eens in een ziekenhuis werken zoals ik :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Drummer wrote: 22 Apr 2020 13:27 Ge moet eens in een ziekenhuis werken zoals ik :mrgreen:
Wat doet nen drummer nu in een ziekenhuis allez 8-)

Even ernstig: mijn ma moest daar een week geleden zijn, en haar verhalen waren tamelijk straf. :shock:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Davy78 »

Muug wrote: 22 Apr 2020 15:46 Even ernstig: mijn ma moest daar een week geleden zijn, en haar verhalen waren tamelijk straf. :shock:
De stress van het personeel in de ziekenhuizen was begin maart al heel hard voelbaar (er lagen toen nog maar enkelen met corona op de gang)

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Drummer »

Muug wrote: 22 Apr 2020 15:46
Drummer wrote: 22 Apr 2020 13:27 Ge moet eens in een ziekenhuis werken zoals ik :mrgreen:
Wat doet nen drummer nu in een ziekenhuis allez 8-)

Even ernstig: mijn ma moest daar een week geleden zijn, en haar verhalen waren tamelijk straf. :shock:

Het zijn idd straffe verhalen en toestanden.
En den Drummer werkt bij de Technische dienst in het ziekenhuis, en kom bijgevolg ook wel eens op een Covid afdeling als er herstellingen of aanpassingen dienen te gebeuren.

Kzal blij zijn als de crisis hier voorbij is.

Ik kan gelukkig wel elke dag met de fiets gaan werken, en om de 2 weken gaan ik is met de moto, zodat die ook nog is heeft gebold.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rijden in Corona tijden

Post by OzzePaa »

Davy78 wrote: 23 Apr 2020 07:10
Muug wrote: 22 Apr 2020 15:46 Even ernstig: mijn ma moest daar een week geleden zijn, en haar verhalen waren tamelijk straf. :shock:
De stress van het personeel in de ziekenhuizen was begin maart al heel hard voelbaar (er lagen toen nog maar enkelen met corona op de gang)
Het hen en ons toen voorgehouden en getoonde (ook vandaag nog tot mogelijk realiteit wordende) schrikbeeld, zal daar in tegenstelling tot de initiële naïf-geruststellende berichten wel enigszinds toe hebben bijgedragen, vermoed ik.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Davy78 »

Is er nog niemand op het idee gekomen om een offroad gymkhana parcours te maken in zijn hof?

Ik zonet dus wel ... maar mijn hof is wat te klein.

... of misschien toch niet? 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Ba neen, ge doet alles op uw achterwiel.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rijden in Corona tijden

Post by OzzePaa »

Sport(?) en vrijetijdsbesteding : nu vissen, paardrijden tennissen, kajakken en andere niet-groepsrecreatie blijkbaar weer zal mogen, vraag ik me af of wij ook weer gaan mogen :?
Aangezien de huidig geldende maatregelen nog van kracht blijven (1,5 meter social distancing enzo) zullen de verplaatsingen die eventueel nodig zijn om deze recreatieve (sport)activiteiten te kunnen beoefenen, dan waarschijnlijk beschouwd worden als "noodzakelijk"
Hoe kunde in godsnaam anders gaan kajakken, tennissen of laat staan golfen :?:
OEPS :w00t: Of is dat weerom iets waar onze expert-politiekers niet aan gedacht hebben :mrgreen:
Aangezien zich verplaatsen nu net inherent is aan onze recreatiebezigheid/sportbeoefening zou ik er van uit gaan dat een toerke met de moto gaan doen toch ook geen probleem meer mag zijn.
Daarom heb ik net onderstaande maar onderschreven ... baat het niet, dan schaadt het niet. ;)

Er staan trouwens nog een paar lovenswaardige items bij die ik graag onderschreef.

https://secure.avaaz.org/nl/community_p ... in_belgie/
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Aangezien motorrijden in BE zeer zwaar stiefmoederlijk behandeld wordt, en meestal zelfs vergeten, zal er nu ook wel niet aan gedacht geweest zijn.
Enige teken van hoop: wie naar 't werk kan zónder openbaar vervoer te nemen, wordt sterk aangeraden om dat dan ook te doen. Dus de files gaan heel erg serieus veel langer zijn dan anders, en daartussen gaan dan een pak moto's rijden.
Ah, en een Buff kan ook dienen als mondmasker, heb ik begrepen, want dat is een sjaaltje. :thumbsup:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Rijden in Corona tijden

Post by pingu »

Muug wrote: 25 Apr 2020 17:54 Aangezien motorrijden in BE zeer zwaar stiefmoederlijk behandeld wordt, en meestal zelfs vergeten, zal er nu ook wel niet aan gedacht geweest zijn.
Enige teken van hoop: wie naar 't werk kan zónder openbaar vervoer te nemen, wordt sterk aangeraden om dat dan ook te doen. Dus de files gaan heel erg serieus veel langer zijn dan anders, en daartussen gaan dan een pak moto's rijden.
Ah, en een Buff kan ook dienen als mondmasker, heb ik begrepen, want dat is een sjaaltje. :thumbsup:
Hoe snel de zaken toch kunnen veranderen; nog niet zo lang geleden waren al die firmawagens de oorzaak van alles wat mis is in de wereld. Iedereen moest en zou het openbaar vervoer gaan nemen. Deelfietsen, -steps, etc waren de nieuwe heilige graal...

Misschien een tennisracket op de duozit binden en rustig een toetje gaan doen 😁

DE Fluppe
Posts: 47
Joined: 25 Jan 2019 18:00

Re: Rijden in Corona tijden

Post by DE Fluppe »

Allez vooruit...we mogen terug recreatief rijden vanaf 4 mei :ricky:

Post Reply