Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
julien
Posts: 63
Joined: 31 Dec 2012 05:42

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by julien »

Koeno , Droopy veel sterkte bij dit verlies ,
afscheid nemen is in deze tijd is nog zwaarder / moeilijker dan anders .

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Ons mama heeft ons ook verlaten, haar kaarsje was op, gelukkig heeft ze niet teveel afgezien en is ze rustig gestorven.
Znkel mijn broer en ik mochten om de dag eens een uurtje bij haar op bezoek komen in het WZC, de rest van de familie en de vrienden mochten er niet meer op bezoek komen of afscheid nemen.
Je kan niemand eens vast nemen behalve de mensen van je eigen gezin, alle mededelingen moeten via de telefoon gebeuren, onwezenlijk als je haar zus moet vertellen dat ze haar nooit meer gaat zien en dat ze geen afscheid kan nemen, wij kunnen voor de familie en vrienden van ons mama dus geen afscheid organiseren, geen laatste groet, geen dienst, geen koffietafel, enkel asverstrooiing in zeer intieme kring, max. 15 personen personeel inbegrepen, dat betekend zelfs van onze 2 gezinnen dat ze er niet allemaal kunnen bij zijn... :sad:
Wat ook ik niet begrijp is waarom de dokter op de overlijdensverklaring Covid-19 schrijft, ons ma had inderdaad zeer slechte longen (65 jaar roken zijn daar niet vreemd aan), maar ze vertoonde geen enkel symptoom, geen koorts, niet hoesten, geen andere ademhalingsproblemen buiten hetgeen ze al jaren had, ze is 14 dagen geleden in haar bed gaan liggen, wilde niet meer eten of drinken of haar medicatie nemen en is dus uiteindelijk rustig in haar slaap gestorven. Het was niet onze huisdokter maar de dokter van wacht, iemand die haar dus nooit onderzocht heeft, die toch verklaard heeft dat het Covid-19 is. Ik heb de indruk dat ze de cijfers in België opzettelijk hoog willen houden en iedereen die in een WZC sterft gewoon als Covid-19 dode laten meetellen.... Maar laten we maar zeggen, gelukkig was het geen Corona, anders had ze waarschijnlijk veel meer afgezien.
Woensdag nemen we dan in zeer intieme kring afscheid van ons ma... 😢
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
julien
Posts: 63
Joined: 31 Dec 2012 05:42

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by julien »

Sterkte Jopet

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Jopet, man, ook gij en uw familie wens ik alle sterkte die je nodig hebt.

Ik was dezen topic precies beter niet gestart. :(

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

Muug wrote: 26 Apr 2020 22:54 Jopet, man, ook gij en uw familie wens ik alle sterkte die je nodig hebt.

Ik was dezen topic precies beter niet gestart. :(
Eerst en vooral sterkte Jo!!!

Natuurlijk is deze topic goed en meer dan bestaansreden genoeg!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

Goed dat deze topic er is maar ik blijf erbij dat het mijn strot begint uit te komen. Het virus is gevaarlijk, zonder meer maar, zoals JO zegt, schrijven ze voor elk overlijden dat geen kanker is, Covid19
De exacte reden is me duister maar er is iets niet pluis.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Sterkte aan iedereen die dit nu moet meemaken.

Wipr, ik begin het ook beu te geraken. En ik kom dan nog wel buiten, voor mijn job. Maar ik geloof niet dat er iets achter zit. Alleen grote schrik om in Spaans-Italiaanse toestanden terecht te komen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Iedereen is dat ondertussen wel beu volgens mij. Naar het schijnt zijn bepaalde autisten heel blij met deze sociale radiostilte, maar ik begin stilaan ferm zenuwachtig te worden.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Aan alle 'verliezers': ik weet maar al te goed hoe dat voelt en leef mee met uw gemis/verdriet.
Bij mij is het al een hele tijd achter de rug, maar zelfs na 41 jaar blijft het serieus knagen; waarschijnlijk omdat het mijn leven volledig overhoop heeft gejaagd.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote: 27 Apr 2020 09:11 Aan alle 'verliezers': ik weet maar al te goed hoe dat voelt en leef mee met uw gemis/verdriet.
Bij mij is het al een hele tijd achter de rug, maar zelfs na 41 jaar blijft het serieus knagen; waarschijnlijk omdat het mijn leven volledig overhoop heeft gejaagd.
Individuele tragedies, dikwijls veel schrijnender dan deze, zijn er inderdaad altijd, overal, en met hopen, Bullett. Heb zelf ook al een lijstje bijeen gespaard ...
Maar omdat dit vandaag wereldwijd iedereen gedwongen in hetzelfde schuitje zet, en er geen aandacht meer is (mag zijn) voor niet-gerelateerde items, is er nu een nooit geziene gezamelijke beleving van één thema en ervaren we veel "dagelijkse" situaties in een heel andere setting.
Een op deze schaal nooit gezien sociaal experiment.
Zelfs grote, meer lokale natuurrampen of andere levensvernietigende gebeurtenissen als terreuraanslagen en dagelijkse wereldwijde massasterfte aan andere ziekten brengen dit niet in dezelfde mate en duur teweeg. De vergelijking is door sommige leiders al (wat een ander aspect betreft) gemaakt, maar ik denk dat enkel de uitbraak van de wereldoorlogen hier kan aan tippen. Ben benieuwd of de "bevrijding" ook vergelijkbare taferelen als toen zal teweegbrengen.

@Jopet : je gaf hoger in dit topic al aan dat jullie voor een harde tijd stonden ... veel sterkte nu die dit spijtige eindpunt bereikt heeft :|
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Jopet en Koeno, ook mijn medeleven met het verlies van jullie dierbaren.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 27 Apr 2020 06:44 Sterkte aan iedereen die dit nu moet meemaken.

Wipr, ik begin het ook beu te geraken. En ik kom dan nog wel buiten, voor mijn job. Maar ik geloof niet dat er iets achter zit. Alleen grote schrik om in Spaans-Italiaanse toestanden terecht te komen.
Nee, dat geloof ik ook niet, Bert. Inderdaad heeft het voorgehouden en de in de genoemde landen helaas reël geworden schrikbeeld deze sociale uitzonderingssituatie overal ter wereld veroorzaakt. Op één plekje na is daarom overal de ongetwijfeld meest veilige en volgens de regels van de massapsychologie voorgeschreven regels, paraplu open getrokken. Pas wanneer alle SARS_Cov2-stof is gaan liggen, zullen we dankbaar moeten zijn dat het juiste gedaan is.

Helaas is er slechts één experiment met andere aanpak bekend, maar tot vandaag, en met excuzes voor mijn volharding in de ongepaste twijfel, blijf ik weinig verschil zien in hoe daar allerlei relevante statistische curves er uitzien t.o.v. de plekken waar de horror-voorkomende keuze is gemaakt.
https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/sweden/
https://www.worldometers.info/coronavir ... y/belgium/

Dat er één en ander gedraaid en gekeerd wordt om geruststellende uitleg bij bedenkelijke vaststellingen te geven, zijn deze van eenzelfde dag daterende artikels, die handelden over de staving van de geruststelling dat wij in België de enige goeie manier hadden om Corona-slachtoffers te tellen, naar mijn mening tekenend.
https://www.demorgen.be/nieuws/internat ... ~b4f5f7d4/
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/be ... ~a4f5f7d4/

Vooral als men de cijfers in de erin gepubliceerde tabel nauwkeurig bestudeert ...

Image
Last edited by OzzePaa on 27 Apr 2020 12:48, edited 2 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Ook mijn deelneming, Jopet. Of het nu omwille van Corona is of niet, je bent een dierbaar familielid kwijt. De aanwezigheid van velen op een overlijdensviering geeft een hoop sterkte die je nu moet missen...
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by bompa »

Sterkte Jopet.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

sterkte aan diegenen die vrienden of naaste familie verloren hebben

wat wij gedaan hebben toen mijn vader overleed, een paar jaar geleden :
hij woonde in Brazilië, moest daar op een bepaalde dag het ziekenhuis in en is er niet meer levend uitgekomen
is daar begraven en niemand van zijn familie heeft afscheid kunnen nemen
enkele maanden later zijn wij met het gezin dan naar daar gereisd (reis was al gepland voor zijn overlijden) en enkele weken na onze terugkeer is er een herdenkingsmis gehouden, precies voor de talrijke mensen hier die hem hebben gekend (veel broers en zusters met elk hun familie en ook heel wat kennissen)
die mensen hebben daar wel veel aan gehad, niet echt een begrafenis maar toch een manier om er een beetje deftig afscheid van te nemen
als ik het me goed herinner hangt dat wel af van de pastoor die je hebt (of mensen van andere erediensten of moreel consulenten) ; die in Kobbegem wilde dat met plezier doen, een andere vlakbij Mazenzele pertinent niet

daarnaast hadden we ook foto's gemaakt van zijn graf en het kerkhof waar hij lag (is onlangs opgegraven en gecremeerd) en daar een kleine powerpoint van gemaakt, met ook nog wat foto's genomen tijdens de begrafenisplechtigheid die we hadden gekregen en die presentatie hebben we dan rondgestuurd naar wie het wilde

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

Jopet wrote: 26 Apr 2020 21:19 Ons mama heeft ons ook verlaten...
Heel veel sterkte Jopet. Covid-19 of niet, een dierbare moeten afgeven is al moeilijk genoeg, zonder al die 'poespas' van nu die het afscheid alleen nog maar erger maakt.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Cotthem »

Veel sterkte!
"...the path is the destination"

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Marsman »

ik ben geabonneerd op "Cijfers" (https://www.cijfers.net/wvdd/). Dat is een website waarvan je elke werkdag een wetenswaardigheidje in je mailbox ontvangt, waarvan je de inhoud meestal reeds vergeten bent nog voor je het bericht gesloten hebt. De inhoud is meestal grappig, totaal irrelevant of zelfs onnozel, maar het is heel vaak een "glimlach-moment". Vandaag echter was het "weetje van de dag" uiterst toepasselijk.

Zo moet je geweten hebben dat er tijdens de volgende 24 uur wereldwijd;

-zo'n70 denguedoden (knokkelkoorts),
-ca. 165 gele koortsdoden,
-ruim 8 200 alcoholdoden,
-meer dan 12 000 malariadoden,
-bijna 20 000 doden door luchtverontreiniging,
-een dikke 22 000 tabaksdoden
vallen.
:o :o :o :o :o

Elke dag opnieuw. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de verkeersdoden...
:lipsrsealed2:

Valt het op dat de slachtoffers in categorie 3 en 6 misshien konden vermeden worden?
:whistling:




En maar klagen over Covid19
:roll:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ja, Marsman,
en het aantal griepdoden jaarlijks ontbreekt nog.
Da's ook wat Ozzepa, en Koeno, en anderen ook al de hele tijd bedoelen: wat is het verschil tussen de duizenden dagelijkse doden - al jaren aan de gang - en dan plots die covid-19 ? Men wijst dan telkens naar het ontbreken van enige vorm van remedie of vaccin. Maar ik denk - héél persoonlijk - dat het eerder verband houdt met wààr het vaccin uitbrak en uitbreekt. In de rijke wereld namelijk. Waar economie belangrijker is dan mensen. 't is omdat er een pak rijke stinkers hinder ondervinden van die Covid-19, dat er zo hard naar gezocht wordt. Moest het gelijk ebola in 't zwartste van zwart-afrika zijn opgedoken waar bijna enkel zeer arme mensen wonen, en waar het woord "economie" nog moet worden uitgevonden, dan zou er veel minder heisa rond gemaakt worden. Maar opnieuw, da's mijn héél persoonlijke opvatting, die ik vooral niet ga lopen verdedigen. 8-)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Wat altijd weer vergeten wordt bij die vergelijking van de cijfers, is dat het dodental door Corona ontzettend beperkt wordt door de drastische maatregelen overal. Zonder die maatregelen (die bij die andere cijfers niet spelen) zou het onhoudbaar zijn.

Wat niet weg neemt dat er wel waarheid zit in waar het verhaal zich speelt. Een plaag in Afrika wordt nu en dan eens vermeld in het journaal, en daar stopt het dan meestal...

En als er zo veel duizenden mensen vluchten uit oorlogsgebied en hier aankomen in vluchtelingenkampen, dan worden ze door grote delen van de bevolking bestempeld als moordenaars en verkrachters. :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked