Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1238
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 30 Apr 2020 07:33
TuttoTerreno wrote: 29 Apr 2020 22:23 mijn vulcano rosso kreeg gisteren zijn terugroepactie. Kardan kreeg een nieuwe dichtring, bevestiging van het zadel werd veranderd, en een gebogen ijzerdraad toegevoegd om de kabels van de tacho weg te halen.

Toffe vervangmoto's in het Piaggio concern: Vorige keer 125cc Verspa (of was het een piaggio?), deze keer een Verspa 300. :ricky:
Allez moogt gij nog buiten spelen?
Hoe is het ginder, tegenwoordig, in Munchen?
eigenlijk niet, maar als je een geldige reden hebt, mag je motor rijden. Naar de garage voor een terugroepactie lijkt me een geldige reden. Heb wel een grote omweg gemaakt, ook met de vespa :mrgreen:
De Oostenrijkers zouden graag de grens openen, maar voorlopig willen de Duitsers nog niet meedoen.

Ik had eigenlijk een grote Alpentrip gepland vanaf 14 juni. Wordt spannend.


Voor de rest veel home office, home schooling, en vaak met de fiets aan het "sporten". Wat nodig is want thuis gloeit de BBQ meer dan gewoonlijk en de bakken bier zijn precies ook rapper leeg dan gewoonlijk.

Koeno
Posts: 3225
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

De moed gezocht om nog wat klusjes aan de CB te doen...
Tijdens de "light restauratie" had ik een bout gebroken in de voorpoot (waarmee de as geklemd wordt).
Daar niet echt aandacht aan besteed om dat dat ding toch met 4 bouten vast zit.

Vandaag dan maar klein gaatje in resterend stuk geboord, daar een torx-bit in getikt en zo eruit gedraaid.
Dan maar besloten om alle 4 de bouten te vervangen door nieuwe originele bouten...

straks balhoofd nog eens naspannen... en dan volgend week eens een kort ritje maken...

Image
Image
Image

User avatar
Muug
Posts: 11804
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Goe bezig KoenO !
Ge wordt stilaan een echte sleutelaar! :thumbsup:

Koeno
Posts: 3225
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Muug wrote: 01 May 2020 17:07 Goe bezig KoenO !
Ge wordt stilaan een echte sleutelaar! :thumbsup:
eerder een: ik verveel mij zo hard dat ik risico's begin te pakken :p

User avatar
den Bullet
Posts: 1479
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

In de Scrambler een nieuw Yuasa-pilleke en een nieuwe ketting + tandwielen gestoken.
Niks speciaals dus, maar onze twee paddockstanden waren waardeloos: die passen niet op da spel. Dan maar creatief met autokricken en chandellekes ...

Image

Image

User avatar
Muug
Posts: 11804
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

ah zo'n dukaatietje
ik dacht dat ge over de 900SS bezig waart :thumbsup:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TRooPER »

den Bullet wrote: 03 May 2020 18:10 In de Scrambler een nieuw Yuasa-pilleke en een nieuwe ketting + tandwielen gestoken.
Niks speciaals dus, maar onze twee paddockstanden waren waardeloos: die passen niet op da spel. Dan maar creatief met autokricken en chandellekes ...

Image

Image

De mijne staat er exact ook zo bij, zodat ik vandaag zeker niet kan rijden,.....

Woensdag misschien....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

@ Bullett : aan de moto knutselen op 90cm stoep vindt ik wel cool ;) :grin:
Muug, godweet watter nog allemaal achter die twee garagepoorten schuilgaat :thumbsup: :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1479
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

OzzePaa wrote: 04 May 2020 12:21 @ Bullett : aan de moto knutselen op 90cm stoep vindt ik wel cool ;) :grin:
Muug, godweet watter nog allemaal achter die twee garagepoorten schuilgaat :thumbsup: :mrgreen:
Da 's omdat in den atelier (waar ik voor sta) de 900 SS staat zonder voorvork (en carbu's, en trouwens ook op chandellekes) en de garage daarnaast te weinig sleutelruimte is (juist genoeg voor ne VanVan en ne Scrambler te parkeren).

't Heeft wel zijn sporen achtergelaten op de dallen; om en rond de ketting hangt nogal wat zwarte smurrie ... Maar wel de Kärcher bovengehaald ;)

User avatar
Muug
Posts: 11804
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Bullet jong, ge moet ne keer leren uw projecten af te werken eh. :lol:

User avatar
den Bullet
Posts: 1479
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

Muug wrote: 04 May 2020 13:12 Bullet jong, ge moet ne keer leren uw projecten af te werken eh. :lol:
Scrambler is afgewerkt, 900SS is 't wachten op de stukken; balhoofdlagers en bourrages zijn alleen bij Ducati te vinden en dus de pakkingsets voor de carbu's ook maar bij Ducati besteld, via Jacky (Herzele). Dus wachten op een onnoodzakelijke verplaatsing :?

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TRooPER »

den Bullet wrote: 04 May 2020 14:38
Muug wrote: 04 May 2020 13:12 Bullet jong, ge moet ne keer leren uw projecten af te werken eh. :lol:
via Jacky (Herzele). Dus wachten op een onnoodzakelijke verplaatsing :?
als ik dat moet afhalen en komen brengen...... roep dan gerust ;-)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Koeno
Posts: 3225
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Daarnet het cb'tje nog eens uitgelaten... het opnieuw opspannen van het balhoofd heeft deugd gedaan...
zelfs de carbu's hebben wonderlijk genoeg niet gestopt met lekken...

starten deed hij ook van de eerste keer...
en na een half uurtje rijden even gestopt aan het graf van mijn grootouders...
Daar heeft de CB mij bedankt met wat fitness: In gang moeten lopen...
daarna nog wat rond gereden, dicht bij huis nog eens proberen starten... maar dat ging perfect..

geen idee wat er juist gebeurd is...
maar al bij al een leuke avond...

Image

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Image

:ricky: :ricky: :-D :-D

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Droopy wrote: 05 May 2020 18:20 Image

:ricky: :ricky: :-D :-D
Waar is dit Droopy. Een Belgisch verkeersbord lijkt me maar geplaveid Nederlands goed?

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Wipr wrote: 05 May 2020 23:32
Waar is dit Droopy. Een Belgisch verkeersbord lijkt me maar geplaveid Nederlands goed?
Dat is de weg naar en door Zuienkerke, dat ligt in de polders bij Blankenberge. De foto is gemaakt aan de start van het baantje vanuit de richting Wenduine richting Zuienkerke. ;)

Dat is een baantje waar zowat elke motorijschool in de buurt langsrijdt met leerlingen om hun bochtentechniek te oefenen.

User avatar
Muug
Posts: 11804
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

aja ginder in de west-vlaanders zijn de leuke bochtige wegjes mét lekker glad asfalt nogal dun gezaaid eh :(

User avatar
Blackbert
Posts: 3467
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

Aan de manier waarop alle straatmeubilair zich stilaan in de gracht begint te leggen kan je zien dat het niet NL is. :ugeek:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 06 May 2020 17:51 Aan de manier waarop alle straatmeubilair zich stilaan in de gracht begint te leggen kan je zien dat het niet NL is. :ugeek:
Tis een wat onorthodoxe wijze om dat te concluderen, maar 'kdenk wel één die steek houdt, Bertus :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Blackbert wrote: 06 May 2020 17:51 Aan de manier waarop alle straatmeubilair zich stilaan in de gracht begint te leggen kan je zien dat het niet NL is. :ugeek:
:mrgreen:
Idd
:mrgreen:

Locked