Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Gisteren van één van de hotels van onze motorreis te horen gekregen dat ze van hun regering niet mogen open doen, en ze hebben gevraagd te annuleren.

Dus heb ik alle hotels maar geannuleerd. Waar we eigenlijk al een tijdje zo goed als zeker van waren, is nu definitief. Geen motorvakantie naar de Dolomieten in juni. :cry:

Onze enige voor dit jaar geplande vakantie die eventueel nog mogelijk is: in oktober naar de US, de parken aan de westkust. Daar heb ik nog geen hotels geboekt. De vliegtickets zijn besteld en betaald, de huurwagen is gereserveerd maar nog niet betaald. Eerlijk gezegd denk ik dat die reis ook niet zal doorgaan.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Davy78 »

Wij hebben alles geannuleerd, en zijn nu weekendjes aan het boeken ... in belgie. En enkel als het kort op voorhand gratis te annuleren is.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

onze vakantie in de tweede helft van mei in het departement Aude in Zuid-Frankrijk gaat ook niet door (er is misschien nog 1% kans maar daar rekenen we niet meer op)
was een huisje dat we via Belvilla hadden gehuurd en na lang weifelen alsnog betaald (zo kregen we ten minste nog een voucher voor het volledige bedrag (enfin, dat beloven ze toch) ipv gewoon het voorschot kwijt te zijn)
ik heb net de 2 hotels afgeboekt voor de heen- en terugreis

in september hebben we ook een week geboekt in de Bourgogne ; nu maar hopen dat dat wel nog zal gaan :)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

wel, met reizen door Europa gaat iedereen al zeer content zijn. En liefst al vanaf juli. 8-)

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Wij verblijven aan de Belgische kust deze zomer. :mrgreen:

En even serieus, we zijn blij dat er nog niets is geboekt hier en wachten af.
Op het werk is het momenteel zeer turbulent dus het zal dubbel voorzichtig worden met uitgaven de komende tijd. :(
Ons jaarlijks Ardennenweekend met 5 koppels en onze jeugd dat voor begin april was geboekt hebben we kunnen omboeken naar november, omboeken naar 2021 mocht niet...
We hopen natuurlijk dat dit nog mag/kan doorgaan dan hebben we iets om naar uit te kijken. :)

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Naar Niverance vandejaar. Of heel misschien Sainte-Courniche. :mrgreen:
Allebei niet zo ver van de Mont Aigu. :whistling:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Marsman »

Mario wrote: 08 May 2020 11:39 onze vakantie in de tweede helft van mei in het departement Aude in Zuid-Frankrijk gaat ook niet door (er is misschien nog 1% kans maar daar rekenen we niet meer op)
was een huisje dat we via Belvilla hadden gehuurd en na lang weifelen alsnog betaald (zo kregen we ten minste nog een voucher voor het volledige bedrag (enfin, dat beloven ze toch) ipv gewoon het voorschot kwijt te zijn)
ik heb net de 2 hotels afgeboekt voor de heen- en terugreis

in september hebben we ook een week geboekt in de Bourgogne ; nu maar hopen dat dat wel nog zal gaan :)
wij hadden een midweek tijdens de paasvakantie geboekt met Belvilla. Uiteraard is dat niet doorgegaan en, na wat troebelen, een gratis omboeking gemaakt voor dezelfde locatie, maar dan naar een (veel) later tijdstip. Het bedrag van de omboeking was zelfs iets goedkoper dan de originele reservatie en daar hebben we dan een voucher voor gekregen.
Ik heb wel enkele keren moeten mailen (waar na lang wachten pas een antwoord op kwam) en ook moeten bellen. En dan pas heb je ECHT geduld nodig. Maar 't is uiteindelijk allemaal in orde gekomen :thumbsup:

Bij Belvilla blijven de vouchers geldig tot eind juni, maar je moet wel voor het einde van dit jaar nog reserveren. Hetgeen een beetje een gangbare trend is in de toeristenbusiness, zo lijkt het.
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

F M wrote: 08 May 2020 09:57
Onze enige voor dit jaar geplande vakantie die eventueel nog mogelijk is: in oktober naar de US, de parken aan de westkust. Daar heb ik nog geen hotels geboekt. De vliegtickets zijn besteld en betaald, de huurwagen is gereserveerd maar nog niet betaald. Eerlijk gezegd denk ik dat die reis ook niet zal doorgaan.
Laten we vooral hopen dat je deze reis mag doen Frans....
We zijn ook eens voor een dag of 30 naar het Westen van de VS geweest, hotels boeken is zeker niet nodig, behalve de eerste dag dat je verplicht bent, wij hebben alle dagen gekeken waar we uitkwamen en dan een hotel gezocht, alleen in de parken zelf nooit geen plaats gevonden (was dan ook in het hoogseizoen van ons).
Voordeel aan het niet boeken van hotels is dat je je reis kunt aanpassen naar believen wat wij verschillende keren gedaan hebben...

Hier ons gereden ritje:

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by toeternietoe »

Ik begrijp toch niet goed waarom iedereen zo gefocust is op die (buitenlandse) reizen. Het lijkt mij helemaal niet realistisch te verwachten dat je in aangename omstandigheden zou kunnen op reis gaan zolang dat virus voor problemen zorgt. En aangezien een oplossing (als er al een komt) ten vroegste voor binnen een jaar is, kun je reizen op volle vliegtuigen en drukbezette hotels en café's beter vergeten. Het is al dikwijls aangehaald dat de samenleving blijvend zal veranderen, maar het besef daarvan is blijkbaar nog niet doorgedrongen.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

toeternietoe wrote: 09 May 2020 10:07 Ik begrijp toch niet goed waarom iedereen zo gefocust is op die (buitenlandse) reizen. Het lijkt mij helemaal niet realistisch te verwachten dat je in aangename omstandigheden zou kunnen op reis gaan zolang dat virus voor problemen zorgt. En aangezien een oplossing (als er al een komt) ten vroegste voor binnen een jaar is, kun je reizen op volle vliegtuigen en drukbezette hotels en café's beter vergeten. Het is al dikwijls aangehaald dat de samenleving blijvend zal veranderen, maar het besef daarvan is blijkbaar nog niet doorgedrongen.
In de huidige commotie idd niet iets waar men nog z'n zinnen op zou moeten zetten, Toet. :stupid:
Maar ...
Er zijn wereldwijd tenslotte al een kwart miljoen slachtoffers te betreuren :( :cry: ....
Dat zijn er al evenveel als tijdens een mild griepseizoentje :peepwall:
Curieus dat tot op heden daar geen kat ooit in dat verband een probleem mee had. Maar waarschijnlijk, als Corona niet meer "nieuw" is, we het door en door kennen en "gewoon" zijn, en er elk jaar net als voor Influenza de statistieken van gaan zien, de gevolgen ervan ook maar als "een covidje" afgedaan zullen worden. :lipsrsealed2: :whip:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Omdat ik leef van reis tot reis.....

Er gaat trouwens geen "nieuw normaal" zijn.... dat is promopraat om de mensen in hun kot te houden. Zodra er vaccins zijn gaat iedereen gewoon weer normaal doen. Knuffelen, kussen, elkaar vastpakken, dicht gepakt headbangen.... dat komt weer terug.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Muug wrote: 09 May 2020 11:34 ...dicht gepakt headbangen.... dat komt weer terug.
Ik mag het hopen, net als ik daar terug begon in te komen was't lockdown :evil:

:headbang:
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Muug wrote: 09 May 2020 11:34 Omdat ik leef van reis tot reis.....

Er gaat trouwens geen "nieuw normaal" zijn.... dat is promopraat om de mensen in hun kot te houden. Zodra er vaccins zijn gaat iedereen gewoon weer normaal doen. Knuffelen, kussen, elkaar vastpakken, dicht gepakt headbangen.... dat komt weer terug.
Dat lijkt mij ook... 't kan misschien wel wat tijd nodig hebben maar toch...

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by toeternietoe »

Koeno wrote: 09 May 2020 12:32
Muug wrote: 09 May 2020 11:34 Omdat ik leef van reis tot reis.....

Er gaat trouwens geen "nieuw normaal" zijn.... dat is promopraat om de mensen in hun kot te houden. Zodra er vaccins zijn gaat iedereen gewoon weer normaal doen. Knuffelen, kussen, elkaar vastpakken, dicht gepakt headbangen.... dat komt weer terug.
Dat lijkt mij ook... 't kan misschien wel wat tijd nodig hebben maar toch...
Tja, tegen zoveel wijsheid kan je niks inbrengen natuurlijk. :roll:
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

nee hoor, dat is geen wijsheid. Dat is gewoon mijn hoogst persoonlijke mening, en die verschilt meestal van wat de algemene trend is. 8-)

Maar denk zelf eens na, denk je echt dat in deze crisis die na max. een jaar voorbij zal zijn, men zal voortdoen met het huidige gedragspatroon? Neen toch zeker. Deze pandemie wordt gewoon een voetnoot in de geschiedenis van deze wereldbol en de mens zal gewoon voortdoen gelijk hij al zoveel eeuwen voortdoet. Maar, opnieuw, dat is gewoon mijn eigen gedacht.
Ah, neem nu Aids als voorbeeld. Wordt er minder extreem gesext dan toen Keith Hairing nog leefde? Hm. Ik denk van niet.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

't Is al langer historisch bewezen dat de mensheid geen hol leert van zijn vorige blunders...laat er wat tijd overgaan en alles valt gewoon in herhaling.
Nil volentibus arduum

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Als we dan toch altijd maar opnieuw, steeds weer en over and over again terug onze "oude" way of doing things opnemen, zou dat dan misschien kunnen betekenen dat die, all things considered, uiteindelijk de meest leefbare en vooral langst vol te houden wijze van bestaan is :?: Dat vroeg of laat één of andere blunder ervoor zal zorgen dat het wel héél lang gaat duren eer het weer bussiness as usual is, staat waarschijnlijk vast.
Maar in the end denk ik idd ook dat de hoop op een utopische toekomstige samenleving tevergeefs is.
Het zit gewoon niet in ons ... Anders zouden de kleinschalige "goede" voorbeelden al lang meer navolging gekend hebben.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

toeternietoe wrote: 09 May 2020 12:37
Koeno wrote: 09 May 2020 12:32

Dat lijkt mij ook... 't kan misschien wel wat tijd nodig hebben maar toch...
Tja, tegen zoveel wijsheid kan je niks inbrengen natuurlijk. :roll:
Dus volgens uw bescheiden mening die blijkbaar meer waarde zal hebben als de mijne heeft de mensheid na de spaanse griep, aids, sars, griep zijn gewoontes zodanig aangepast?
Neen hoor, we knuffelen nog steeds, er is nog steeds onveilige seks en de er worden nog steeds beesten gegeten die misschien niet zo veilig zijn om te eten...

Maar goed, ook dat zal waarschijnlijk tegeltjes-wijsheid zijn waar u wel degelijk boven staat.

:whistling: 't is maar om te zeggen he.... maar het doet er niet toe :dontknow:

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by toeternietoe »

Muug wrote: 09 May 2020 14:37 nee hoor, dat is geen wijsheid. Dat is gewoon mijn hoogst persoonlijke mening, en die verschilt meestal van wat de algemene trend is. 8-)

Maar denk zelf eens na, denk je echt dat in deze crisis die na max. een jaar voorbij zal zijn, men zal voortdoen met het huidige gedragspatroon? Neen toch zeker. Deze pandemie wordt gewoon een voetnoot in de geschiedenis van deze wereldbol en de mens zal gewoon voortdoen gelijk hij al zoveel eeuwen voortdoet. Maar, opnieuw, dat is gewoon mijn eigen gedacht.
Ah, neem nu Aids als voorbeeld. Wordt er minder extreem gesext dan toen Keith Hairing nog leefde? Hm. Ik denk van niet.
Muug, er is niks mis met afwijkende standpunten, maar als je mijn eerste post herleest zal je merken dat ik reageerde op de drang naar reizen in de onmiddellijke toekomst. Jij gaat ervan uit dat er volgend jaar een vaccin is. Dat zou kunnen, maar het is even plausibel dat er geen zal zijn. En zolang dat er niet is, zullen beperkende maatregelen bestaan, hier of in het buitenland. Zelfs al kan je in die omstandigheden op reis gaan, hoe aangenaam zal dat zijn? Zodra die oplossing er is, zal de toestand zeker normaliseren, maar niet nu.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by toeternietoe »

Koeno wrote: 09 May 2020 18:46
toeternietoe wrote: 09 May 2020 12:37

Tja, tegen zoveel wijsheid kan je niks inbrengen natuurlijk. :roll:
Dus volgens uw bescheiden mening die blijkbaar meer waarde zal hebben als de mijne heeft de mensheid na de spaanse griep, aids, sars, griep zijn gewoontes zodanig aangepast?
Neen hoor, we knuffelen nog steeds, er is nog steeds onveilige seks en de er worden nog steeds beesten gegeten die misschien niet zo veilig zijn om te eten...

Maar goed, ook dat zal waarschijnlijk tegeltjes-wijsheid zijn waar u wel degelijk boven staat.

:whistling: 't is maar om te zeggen he.... maar het doet er niet toe :dontknow:
Koeno, hier is wat verwarring ontstaan. Ik wou eigenlijk reageren op de post van Muug en zijn gebruik van het woord "promo-praat" maar heb de verkeerde, gecombineerde, post gequoted, waarvoor mijn excuses. :wall: Dus nee, ik voel mij niet boven jou verheven. Maar jullie reageren wel op iets dat ik niet gezegd heb. Ik had het wel over reizen in de nabije toekomst, wanneer er nog geen vaccin is. Als dat er wel komt, zal er natuurlijk een normalisatie komen.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Locked