D’Ieteren Sport (o.a Yamaha) zoekt overnemer....

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Jopet
Posts: 824
Joined: 22 May 2014 09:27

D’Ieteren Sport (o.a Yamaha) zoekt overnemer....

Post by Jopet »

Volgende gelezen en gehoord vandaag:

D’Ieteren Auto, de autodivisie van de groep D’Ieteren die o.a. de merken Volkswagen, Skoda, Audi en Seat invoert in België, wil wegens de coronacrisis haar transformatieplan versnellen. Daardoor kunnen in België tot 211 banen verloren gaan.
De directie is ook van plan om geen Yamaha-producten meer in te voeren in België en het Groothertogdom Luxemburg, een activiteit die momenteel wordt uitgevoerd door D’Ieteren Sport. Voor D’Ieteren Sport wordt een overnemer gezocht.

Hopelijk vinden ze vlug een overnemer of dat ziet er niet goed uit voor Yamaha in België...
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: D’Ieteren Sport (o.a Yamaha) zoekt overnemer....

Post by red_zebra »

Kans is groot dat ze hetzelfde doen als met Ducati, Triumph en anderen zijnde de bureau's in Nederland verplaatsen en daarvan een Nebelux afdeling maken.
Het zou mij verbazen dat er iemand zot genoeg is om Yamaha over te nemen voor België maar ik kan ook fout zijn.
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: D’Ieteren Sport (o.a Yamaha) zoekt overnemer....

Post by Muug »

Ja, ik.
'k heb daarjuist een mailke gestuurd zie.
"Doe mij maar Yamaha!". :lol:

User avatar
Stefke
Posts: 2915
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: D’Ieteren Sport (o.a Yamaha) zoekt overnemer....

Post by Stefke »

Muug wrote: 04 Jun 2020 14:22 "Doe mij maar Yamaha!". :lol:
Mja, eentje zonder kuren dan... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: D’Ieteren Sport (o.a Yamaha) zoekt overnemer....

Post by Muug »

Stefke wrote: 04 Jun 2020 22:01
Muug wrote: 04 Jun 2020 14:22 "Doe mij maar Yamaha!". :lol:
Mja, eentje zonder kuren dan... 8-)
Voor u regel ik da wel. :thumbsup:

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: D’Ieteren Sport (o.a Yamaha) zoekt overnemer....

Post by Raketman »

Het feit dat er in B geen importeur meer zou zijn hoeft geen probleem te zijn...HD heeft ook geen belgische importeur, die komen allemaal van Nederland. Dat werkt ook...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: D’Ieteren Sport (o.a Yamaha) zoekt overnemer....

Post by Muug »

Al vele decennia zitten de hoofddealers van veel merken in Nederland. Greenib vroeger was ook zo ene. Koddig. Het zal er wel mee te maken hebben dat ze doorgaans betere managers zijn.

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: D’Ieteren Sport (o.a Yamaha) zoekt overnemer....

Post by Muug »

Raketman wrote: 06 Jun 2020 14:46 Het feit dat er in B geen importeur meer zou zijn hoeft geen probleem te zijn...HD heeft ook geen belgische importeur, die komen allemaal van Nederland. Dat werkt ook...
Ondertussen van Mototech gehoord dat er wel degelijk problemen zijn.
De computersystemen blijken niet met elkaar te praten, waardoor er een heel pak logistieke problemen zijn.
Moto's die gekocht zijn, zijn nog steeds niet geleverd. Of de papieren ervan geraken maar niet tot bij Mototech. Dus de kopers zijn hun geld kwijt, maar hebben nog gene moto, of ze zien hem staan in de winkel, maar ze kunnen er niet mee naar huis.
Voorlopig zal een koper dat minder erg vinden, gezien het slechte weer. Maar bij de eerste mooie dag gaan er wel een paar morren denk ik.

Post Reply