Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

Koeno wrote: 17 Jun 2020 09:48 Om u zo te overtuigen dat Oranje ding in te ruilen voor een superieure Beierse Koe ;-)
Heeft em niet net een beierse koe verkocht?

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Davy78 wrote: 17 Jun 2020 11:23
Koeno wrote: 17 Jun 2020 09:48 Om u zo te overtuigen dat Oranje ding in te ruilen voor een superieure Beierse Koe ;-)
Heeft em niet net een beierse koe verkocht?
Ikke? :dontknow: :krabje:
Wel een Yamaha XT660R maar 't is al een tijdje geleden dat ik nog zo'n koe in huis gehad heb.
Misschien als ik ooit oud en zwak ben, want die dingen laten zich besturen als de betere elektrische fiets. Wonderlijk hoe die vette koe in een libelle verandert eens je rijdt. :shock:

Trouwens, Koeno, ik ga vanavond of morgen ne keer de balhoofdlagers aanpakken, 't is weer van datte. :(

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Muug wrote: 17 Jun 2020 14:04 Trouwens, Koeno, ik ga vanavond of morgen ne keer de balhoofdlagers aanpakken, 't is weer van datte. :(
Top, ik zou graag eens met een deftige ktm 950 rijden he seg :p niet zo'n afgeleefd geval... :lipsrsealed2:

vanavond staat hier op de agenda:
ontbrekend stukske topkuip (driehoekske van 3cm op 3cm op nog wat cm) vast solderen en opnieuw zwart spuiten...
mijn schadegeval begint langzaam aan terug proper te worden...

Ermee gaan rijden zal precies niet echt lukken... de onweerswolken pakken zich hier weer samen...

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Koeno wrote: 17 Jun 2020 15:11
Muug wrote: 17 Jun 2020 14:04 Trouwens, Koeno, ik ga vanavond of morgen ne keer de balhoofdlagers aanpakken, 't is weer van datte. :(
Top, ik zou graag eens met een deftige ktm 950 rijden he seg :p niet zo'n afgeleefd geval... :lipsrsealed2:
Ja ik weet het :bigcry:
Eigenlijk moet ge met Peter de zijne eens rijden, een R1190R dacht ik, da's natuurlijk een pakske performanter, met nog betere remmen en vering.
Davy heeft ook zoiets. Maar die is niet te koop. :grin:

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

tetoet ni...

Ik zie momenteel weinig toegevoegde waarde aan +120pk motoren.
Die 1090 balanceert op de rand...

't is iets waar ik al lang mee zit: meer pk's geven mij niet zoveel méér rijplezier (denk ik nu).
die +/- 100PK van de GS zijn voor mij echt méér dan genoeg om mij te amuseren...

Misschien ben ik gewoon nog niet "goed genoeg" als rijder om met zo'n spullen plezier te hebben...

zelfde met zo'n 1290... alle bijkomende electronica lijkt mij ergens leuk...
maar langs andere kant ook broodnodig om beetje veilig op de baan te blijven...

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Koeno wrote: 17 Jun 2020 15:36 Misschien ben ik gewoon nog niet "goed genoeg" als rijder om met zo'n spullen plezier te hebben...
tetoet.
Waarom zijn er zoveel racers die liever een rappe 600 hebben dan een 1000 met twee keer zoveel pk? Juist, omdat ze er meer leute mee hebben.
En jep, die elektronica dient om al dat geweld onder de knoet te houden.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 16 Jun 2020 20:42 Zou donderdag moeten binnenkomen. Anders moet ik morgen maar eens voor alle zekerheid naar een autoshop in de buurt rijden. Die slang is zo iets zoals de slangen van ruitensproeiers. Die moet je ook weer aan mekaar kunnen zetten.
Als het niet op tijd binnen is: ik ben ooit in de stock americain in Herent gaan 3mm tubes halen voor mijn kettingsmeersysteemke.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Een ketting gesmeerd en morgen de 50000km kaap passeren.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Naart ouw ijzer eens gaan kijken en een toerke gemaakt voor vrijdag tot La Cabane chez L'André aan de Tombeau du Géant ... hopelijk ist open :? :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 17 Jun 2020 20:37
F M wrote: 16 Jun 2020 20:42 Zou donderdag moeten binnenkomen. Anders moet ik morgen maar eens voor alle zekerheid naar een autoshop in de buurt rijden. Die slang is zo iets zoals de slangen van ruitensproeiers. Die moet je ook weer aan mekaar kunnen zetten.
Als het niet op tijd binnen is: ik ben ooit in de stock americain in Herent gaan 3mm tubes halen voor mijn kettingsmeersysteemke.
Bedankt, Jo. Nog een adres om ernaar op zoek te gaan dus :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Den uitlaat stiller gemaakt ,een busje ingedraaid zodat hij toch wel een stuk stiller is geworden, maar toch nog even vlotjes optrekt.Er zit wel een db killer in ,maar ik vond dat hij toch nog te luid was, dus heb ik me er maar wat mee geamuseerd. :mrgreen: Ik vind deze uitlaat mooier dan die met de twee knalpotten, daarom da ik den deze stiller gemaakt heb zodat ik er nog een tijdje mee kan rijden :ricky: ,zonder dat ze me tegen houden voor het lawaai 8-)
Image

Jopet
Posts: 831
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Jopet »

Koeno wrote: 17 Jun 2020 15:36 tetoet ni...

Ik zie momenteel weinig toegevoegde waarde aan +120pk motoren.
Die 1090 balanceert op de rand...

't is iets waar ik al lang mee zit: meer pk's geven mij niet zoveel méér rijplezier (denk ik nu).
die +/- 100PK van de GS zijn voor mij echt méér dan genoeg om mij te amuseren...
Toen ik mijn GSa kocht met "maar 126 pk" waren er vrienden van mij die niet konden begrijpen als je met een KTM 1190 adv met 150pk gereden hebt dan opeens content bent met minder en waarom ik niet voor de KTM 1290 Adv met 160pk gekozen heb. Die extra pk's heb je inderdaad niet nodig om fun te hebben, wat vind ik wel heel belangrijk dat is het koppel, dat wanneer je bvb aan 2500 rpm rijdt niet verplicht bent om eerst 2 vitessen naar beneden te schakelen om toch wat voorruit te geraken, en dat hebben die dikke BMW's en KTM's dus heel heel goed voor elkaar gekregen. Mijn god waar is de tijd met mijn Yamaha RD 500 LC .... :roll: als ik toen aan 2500 rpm vol gas open trok was den diene met zijn Mobylette naast mij rapper weg dan ik.... :dontknow:
Maar met mijn (over)gewicht + het vrouwtje en wat bagage erbij heb je toch wat pk's / Nm's nodig om vlot vooruit te komen. Een paar jaar geleden heb ik eens met een BMW F800GS de Grossglockner (in mooi weer FM :twisted: ) opgereden, 85 pk en 80 Nm is zeker voldoende om alleen de berg vlot over te geraken, echter om met 2 te rijden vind ik dit voor mij toch iets te licht, dat gaat natuurlijk ook wel want ik heb diverse lichte motoren (o.a. Vespa's) met 2 naar boven zien rijden, maar door de jaren geen ben ik toch wat verwend geweest op gebied van pk's en Nm's en een mens wilt natuurlijk liever verder vlot de bergen oprijden hé.

Conclusie, alleen veel pk's heb je zeker niet nodig om fun te hebben! :thumbsup:

On topic: vandaag de GSa binnen gestoken voor zijn jaarlijks onderhoud zodat hij klaar is om met ons deze zomer eerst 5 dagen Duitsland (met GS Club Vlaanderen) en daarna 8 dagen Oostenrijk te ondergaan :rayof:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Jopet wrote: 17 Jun 2020 23:48
Koeno wrote: 17 Jun 2020 15:36 tetoet ni...



't is iets waar ik al lang mee zit: meer pk's geven mij niet zoveel méér rijplezier (denk ik nu).
die +/- 100PK van de GS zijn voor mij echt méér dan genoeg om mij te amuseren...
Conclusie, alleen veel pk's heb je zeker niet nodig om fun te hebben! :thumbsup:

Groetjes,
Jopet
Ik ben clubkampioen geworden met een husqvarna 250 CC op een crossterrein en die moto was toen 10 jaar oud ,maar wel in orde, die ander reden met bijna nieuwe en nieuwe moto's 6OOcc 500cc en 35O cc de helft werd drie keer gedobbeld ,de ander twee maal en nog eentje hing ik naast zijn achterwiel als ze mij af vlagde en hij moest nog een volledige toer rijden, je kan beter een vinnig en vlot machientje hebben waar je de pk's kan van benutten dan een heleboel pk's over en waar je die nog niet half van kan benutten ,heb ik al ondervonden ,allee dat vind ik van al die pk's he, ik heb ook met een blackbird gereden ,dat was plezant altijd koppel genoeg , het zelfde gelijk met mijne GTR 1400 maar ik rij nu even graag met mijne Triumph en daar heb ik al die PK's ook nog niet bij gemist.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

Muug wrote: 17 Jun 2020 14:04
Davy78 wrote: 17 Jun 2020 11:23 Heeft em niet net een beierse koe verkocht?
Ikke? :dontknow: :krabje:
Die GS die daar aan dat naftstation naft heeft staan pissen en waar ge ergens een vijs in een buizeke hebt gepropt om dat lek te dichten.
Koeno wrote: 17 Jun 2020 15:36 Ik zie momenteel weinig toegevoegde waarde aan +120pk motoren.
Die 1090 balanceert op de rand...
Ik heb een tijdje geleden mijn 1090 2 dagen mogen omruilen voor een 1290 (vervangmoto bij motocare). Die 160pk is indrukwekkend. Tegen 120km op de snelweg in 6e vitesse volle gas geven en dat ding gaat nog altijd hard. Maar zelfs de 1090 heeft vermogen en koppel in overvloed. Ik was eigenlijk blij dat ik mijn 1090 terug had: die is een pak lichter, en dat voelt ge. Het enige wat ik van de 1290 zou willen overzetten naar mijn 1090 is die schone matte lak :mrgreen:

Vroeger was een 600cc met 100pk "een raket" en was 1100cc extreem (blackbird), tegenwoordig noemen we een net-geen-1100cc v-twin "de kleine adventure"

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Davy78 wrote: 18 Jun 2020 09:20 ......
Die GS die daar aan dat naftstation naft heeft staan pissen en waar ge ergens een vijs in een buizeke hebt gepropt om dat lek te dichten.
Serieus :o :?: Een vijs int overloopdarmke gedraaid omdat ge door uw gepalaver niet in de mot had dat den bak allang vol was ;) :?: :mrgreen: :laughing:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 18 Jun 2020 10:16
Davy78 wrote: 18 Jun 2020 09:20 ......
Die GS die daar aan dat naftstation naft heeft staan pissen en waar ge ergens een vijs in een buizeke hebt gepropt om dat lek te dichten.
Serieus :o :?: Een vijs int overloopdarmke gedraaid omdat ge door uw gepalaver niet in de mot had dat den bak allang vol was ;) :?: :mrgreen: :laughing:
Neeneen, daar was iets anders aan de hand. Nooit geweten wat. Misschien een scheur in de benzinedarm diep in de tank ergens. De moeite niet gedaan om dat op te lossen.
Er zat, als het die GS was, - zo goed als zeker - een onbalans in het vliegwiel van het motorblok. Vanaf zo'n 4000 toeren ontstond daar een trilling en het hele subframe ging daarmee resoneren. Je zat precies op een grote tondeuse. Uitermate onaangenaam, voor lijf en leden. Behalve misschien voor mensen die zo'n vibrator in hun ding steken en daar de hele dag mee rondlopen. :whistling:
Dus ge mocht zitten synchroniseren wat ge wou, ge kreeg die vibratie er niet uit.
Dus weg er mee. Maar da's toch al een paar moto's geleden ondertussen. :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Muug wrote: 18 Jun 2020 10:43 Dus weg er mee. Maar da's toch al een paar moto's geleden ondertussen. :mrgreen:
Een paar maanden geleden, dus :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Koeno wrote: 07 Jun 2020 19:27 Langzaam aan beginnen beseffen dat ik eigenlijk 3 stukken miserie in de garage heb staan :D

Ne GSa waarvan de schokdemper kaduuk is
-> Opgelost & word straks opgehaald: Jeeeeej.
Koeno wrote: 07 Jun 2020 19:27 Nen CB dat olie zweet
-> Heeft teveel naar de CBR gekeken, wilt niet meer starten. Wel goed voor mijn conditie om die in gang te blijven lopen.
Vanavond toch maar eens de multimeter boven halen. Op 10 jaar tijd de 2e keer dat ik de batterij moet vervangen.
Koeno wrote: 07 Jun 2020 19:27 Nen CBR waarvan naks versleten is en dat ik daarnet in gang mocht lopen...
Motor binnengedaan, en daar hebben ze toch enkele uurtjes zitten zwoegen om de bouten los te krijgen...
Maar de naks is vervangen en dat beestje draait weer zoet en lief: Jeeeeeej...

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

Niks gevezen vandaag, wel gekuisd en eens grondig geteld :mrgreen: ...

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

:o :thumbsup:

Locked