Heeft em niet net een beierse koe verkocht?
Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Ikke?
Wel een Yamaha XT660R maar 't is al een tijdje geleden dat ik nog zo'n koe in huis gehad heb.
Misschien als ik ooit oud en zwak ben, want die dingen laten zich besturen als de betere elektrische fiets. Wonderlijk hoe die vette koe in een libelle verandert eens je rijdt.
Trouwens, Koeno, ik ga vanavond of morgen ne keer de balhoofdlagers aanpakken, 't is weer van datte.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Top, ik zou graag eens met een deftige ktm 950 rijden he seg :p niet zo'n afgeleefd geval...
vanavond staat hier op de agenda:
ontbrekend stukske topkuip (driehoekske van 3cm op 3cm op nog wat cm) vast solderen en opnieuw zwart spuiten...
mijn schadegeval begint langzaam aan terug proper te worden...
Ermee gaan rijden zal precies niet echt lukken... de onweerswolken pakken zich hier weer samen...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Ja ik weet het
Eigenlijk moet ge met Peter de zijne eens rijden, een R1190R dacht ik, da's natuurlijk een pakske performanter, met nog betere remmen en vering.
Davy heeft ook zoiets. Maar die is niet te koop.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
tetoet ni...
Ik zie momenteel weinig toegevoegde waarde aan +120pk motoren.
Die 1090 balanceert op de rand...
't is iets waar ik al lang mee zit: meer pk's geven mij niet zoveel méér rijplezier (denk ik nu).
die +/- 100PK van de GS zijn voor mij echt méér dan genoeg om mij te amuseren...
Misschien ben ik gewoon nog niet "goed genoeg" als rijder om met zo'n spullen plezier te hebben...
zelfde met zo'n 1290... alle bijkomende electronica lijkt mij ergens leuk...
maar langs andere kant ook broodnodig om beetje veilig op de baan te blijven...
Ik zie momenteel weinig toegevoegde waarde aan +120pk motoren.
Die 1090 balanceert op de rand...
't is iets waar ik al lang mee zit: meer pk's geven mij niet zoveel méér rijplezier (denk ik nu).
die +/- 100PK van de GS zijn voor mij echt méér dan genoeg om mij te amuseren...
Misschien ben ik gewoon nog niet "goed genoeg" als rijder om met zo'n spullen plezier te hebben...
zelfde met zo'n 1290... alle bijkomende electronica lijkt mij ergens leuk...
maar langs andere kant ook broodnodig om beetje veilig op de baan te blijven...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
tetoet.
Waarom zijn er zoveel racers die liever een rappe 600 hebben dan een 1000 met twee keer zoveel pk? Juist, omdat ze er meer leute mee hebben.
En jep, die elektronica dient om al dat geweld onder de knoet te houden.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Als het niet op tijd binnen is: ik ben ooit in de stock americain in Herent gaan 3mm tubes halen voor mijn kettingsmeersysteemke.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Een ketting gesmeerd en morgen de 50000km kaap passeren.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Naart ouw ijzer eens gaan kijken en een toerke gemaakt voor vrijdag tot La Cabane chez L'André aan de Tombeau du Géant ... hopelijk ist open
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Bedankt, Jo. Nog een adres om ernaar op zoek te gaan dusduibhce Kaelann wrote: ↑17 Jun 2020 20:37Als het niet op tijd binnen is: ik ben ooit in de stock americain in Herent gaan 3mm tubes halen voor mijn kettingsmeersysteemke.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Den uitlaat stiller gemaakt ,een busje ingedraaid zodat hij toch wel een stuk stiller is geworden, maar toch nog even vlotjes optrekt.Er zit wel een db killer in ,maar ik vond dat hij toch nog te luid was, dus heb ik me er maar wat mee geamuseerd. Ik vind deze uitlaat mooier dan die met de twee knalpotten, daarom da ik den deze stiller gemaakt heb zodat ik er nog een tijdje mee kan rijden ,zonder dat ze me tegen houden voor het lawaai
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Toen ik mijn GSa kocht met "maar 126 pk" waren er vrienden van mij die niet konden begrijpen als je met een KTM 1190 adv met 150pk gereden hebt dan opeens content bent met minder en waarom ik niet voor de KTM 1290 Adv met 160pk gekozen heb. Die extra pk's heb je inderdaad niet nodig om fun te hebben, wat vind ik wel heel belangrijk dat is het koppel, dat wanneer je bvb aan 2500 rpm rijdt niet verplicht bent om eerst 2 vitessen naar beneden te schakelen om toch wat voorruit te geraken, en dat hebben die dikke BMW's en KTM's dus heel heel goed voor elkaar gekregen. Mijn god waar is de tijd met mijn Yamaha RD 500 LC .... als ik toen aan 2500 rpm vol gas open trok was den diene met zijn Mobylette naast mij rapper weg dan ik....Koeno wrote: ↑17 Jun 2020 15:36 tetoet ni...
Ik zie momenteel weinig toegevoegde waarde aan +120pk motoren.
Die 1090 balanceert op de rand...
't is iets waar ik al lang mee zit: meer pk's geven mij niet zoveel méér rijplezier (denk ik nu).
die +/- 100PK van de GS zijn voor mij echt méér dan genoeg om mij te amuseren...
Maar met mijn (over)gewicht + het vrouwtje en wat bagage erbij heb je toch wat pk's / Nm's nodig om vlot vooruit te komen. Een paar jaar geleden heb ik eens met een BMW F800GS de Grossglockner (in mooi weer FM ) opgereden, 85 pk en 80 Nm is zeker voldoende om alleen de berg vlot over te geraken, echter om met 2 te rijden vind ik dit voor mij toch iets te licht, dat gaat natuurlijk ook wel want ik heb diverse lichte motoren (o.a. Vespa's) met 2 naar boven zien rijden, maar door de jaren geen ben ik toch wat verwend geweest op gebied van pk's en Nm's en een mens wilt natuurlijk liever verder vlot de bergen oprijden hé.
Conclusie, alleen veel pk's heb je zeker niet nodig om fun te hebben!
On topic: vandaag de GSa binnen gestoken voor zijn jaarlijks onderhoud zodat hij klaar is om met ons deze zomer eerst 5 dagen Duitsland (met GS Club Vlaanderen) en daarna 8 dagen Oostenrijk te ondergaan
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Ik ben clubkampioen geworden met een husqvarna 250 CC op een crossterrein en die moto was toen 10 jaar oud ,maar wel in orde, die ander reden met bijna nieuwe en nieuwe moto's 6OOcc 500cc en 35O cc de helft werd drie keer gedobbeld ,de ander twee maal en nog eentje hing ik naast zijn achterwiel als ze mij af vlagde en hij moest nog een volledige toer rijden, je kan beter een vinnig en vlot machientje hebben waar je de pk's kan van benutten dan een heleboel pk's over en waar je die nog niet half van kan benutten ,heb ik al ondervonden ,allee dat vind ik van al die pk's he, ik heb ook met een blackbird gereden ,dat was plezant altijd koppel genoeg , het zelfde gelijk met mijne GTR 1400 maar ik rij nu even graag met mijne Triumph en daar heb ik al die PK's ook nog niet bij gemist.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Die GS die daar aan dat naftstation naft heeft staan pissen en waar ge ergens een vijs in een buizeke hebt gepropt om dat lek te dichten.
Ik heb een tijdje geleden mijn 1090 2 dagen mogen omruilen voor een 1290 (vervangmoto bij motocare). Die 160pk is indrukwekkend. Tegen 120km op de snelweg in 6e vitesse volle gas geven en dat ding gaat nog altijd hard. Maar zelfs de 1090 heeft vermogen en koppel in overvloed. Ik was eigenlijk blij dat ik mijn 1090 terug had: die is een pak lichter, en dat voelt ge. Het enige wat ik van de 1290 zou willen overzetten naar mijn 1090 is die schone matte lak
Vroeger was een 600cc met 100pk "een raket" en was 1100cc extreem (blackbird), tegenwoordig noemen we een net-geen-1100cc v-twin "de kleine adventure"
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Serieus Een vijs int overloopdarmke gedraaid omdat ge door uw gepalaver niet in de mot had dat den bak allang vol was
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Neeneen, daar was iets anders aan de hand. Nooit geweten wat. Misschien een scheur in de benzinedarm diep in de tank ergens. De moeite niet gedaan om dat op te lossen.
Er zat, als het die GS was, - zo goed als zeker - een onbalans in het vliegwiel van het motorblok. Vanaf zo'n 4000 toeren ontstond daar een trilling en het hele subframe ging daarmee resoneren. Je zat precies op een grote tondeuse. Uitermate onaangenaam, voor lijf en leden. Behalve misschien voor mensen die zo'n vibrator in hun ding steken en daar de hele dag mee rondlopen.
Dus ge mocht zitten synchroniseren wat ge wou, ge kreeg die vibratie er niet uit.
Dus weg er mee. Maar da's toch al een paar moto's geleden ondertussen.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
-> Opgelost & word straks opgehaald: Jeeeeej.
-> Heeft teveel naar de CBR gekeken, wilt niet meer starten. Wel goed voor mijn conditie om die in gang te blijven lopen.
Vanavond toch maar eens de multimeter boven halen. Op 10 jaar tijd de 2e keer dat ik de batterij moet vervangen.
Motor binnengedaan, en daar hebben ze toch enkele uurtjes zitten zwoegen om de bouten los te krijgen...
Maar de naks is vervangen en dat beestje draait weer zoet en lief: Jeeeeeej...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Niks gevezen vandaag, wel gekuisd en eens grondig geteld ...
Nil volentibus arduum