DAB+ : Iemand die in de toekomst kan kijken?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: DAB+ : Iemand die in de toekomst kan kijken?

Post by Droopy »

Jopet wrote: 15 Jun 2020 22:06
Stefke wrote: 14 Jun 2020 22:59 die LEZ, dat is toch de grootste kut dat ze bedacht hebben, pure geldklopperij....
Inderdaad Stefke, en de lockdown heeft dat bewezen, nergens is de luchtkwaliteit verbeterd tijdens de lockdown, in Stuttgart is tijdens de lockdown zelfs het smogalarm afgegaan....

Kijk, als je de levenskwaliteit voor de inwoners echt wilt verbeteren in centra dan doe je dit door alle auto's te verbieden, niet door een LEZ te maken en al zeker zo op deze asociale manier waar je vooral de mensen met beperkt budget het meest treft, want het zijn vooral de laagste inkomens die met de oudste auto's rijden en dus nu meer moeten betalen....

Groetjes,
Jopet
:stupid: :stupid:
Wagens worden milieuvriendelijker met de jaren maar ik snap nog altijd niet dat ik met een wagen waar er vroeger een milieupremie voor bestond nu plots moet betaald worden om bepaalde steden binnen te rijden.
Onze Modus is zo'n wagen, daar hing een groene milieusticker op als we die kochten, dat was omdat het zo'n propere dieselmotor was. :)
Diezelfde propere dieselmotor is nu te vuil om in de grotere steden te rijden en heeft zo goed als geen restwaarde meer. :x
Onze conclusie is dat we die wagen oprijden en moest het eens nodig zijn dan betalen we gewoon een dagticket want dan is je wagen plots wel proper.

Wat ik nog minder snap is dat als we eens een dagje naar Antwerpen gaan wij braaf aan linkeroever in de open ruimte parkeren en de voetgangerstunnel nemen om dan langs vreselijk milieuvervuilende cruiseschepen te wandelen om zo het stad te bezoeken. :dontknow: :pillepalle:

Wat nog meer onlogisch is zijn de bussen van De Lijn, die rijden constant rond in grootsteden met hun oude diesels. De Lijn, wij dus, krijgt hier boetes voor en heeft zo minder geld om zijn bussen sneller te vervangen...
Het zou misschien handig zijn om dat geld in een fonds te stoppen om zo sneller milieuvriendelijker bussen aan te kopen. Alé, ik ben geen minister maar dit lijkt me toch logisch.
Als extra zouden ze nog DAB+ radio's in de nieuwe bussen kunnen installeren om zo een gezellig muziekje af te spelen voor de reizigers. :grin:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: DAB+ : Iemand die in de toekomst kan kijken?

Post by OzzePaa »

Heel die LEZ - en bij uitbreiding andere "milieumaatregelen" doen mij ook geregeld achter mijn oor "DABBEN" Droop ...
PLUS het feit dat er toch niks mis is met FM :?: ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: DAB+ : Iemand die in de toekomst kan kijken?

Post by F M »

Dank u :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: DAB+ : Iemand die in de toekomst kan kijken?

Post by Marsman »

OzzePaa wrote: 16 Jun 2020 10:49 Heel die LEZ - en bij uitbreiding andere "milieumaatregelen" doen mij ook geregeld achter mijn oor "DABBEN" Droop ...
PLUS het feit dat er toch niks mis is met FM :?: ;) :mrgreen:
zijt gij daar zeker van :laugh3: :laugh3: :laugh3:





:peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: DAB+ : Iemand die in de toekomst kan kijken?

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 16 Jun 2020 10:49 Heel die LEZ - en bij uitbreiding andere "milieumaatregelen" doen mij ook geregeld achter mijn oor "DABBEN"
Als er die keuring komt ,zullen ze ons wel wijsmaken waar we nog wel en niet mogen rijden met de moto, een geldslagerij heel die LEZ.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: DAB+ : Iemand die in de toekomst kan kijken?

Post by zappa »

Marsman wrote: 16 Jun 2020 17:49
OzzePaa wrote: 16 Jun 2020 10:49 Heel die LEZ - en bij uitbreiding andere "milieumaatregelen" doen mij ook geregeld achter mijn oor "DABBEN" Droop ...
PLUS het feit dat er toch niks mis is met FM :?: ;) :mrgreen:
zijt gij daar zeker van :laugh3: :laugh3: :laugh3:
:peepwall:
pas maar op of FM zal eens over je heen rijden :mrgreen:

Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: DAB+ : Iemand die in de toekomst kan kijken?

Post by F M »

Dat zou ik Marsman nooit aandoen :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: DAB+ : Iemand die in de toekomst kan kijken?

Post by Cotthem »

red_zebra wrote: 10 Jun 2020 08:59
Blackbert wrote: 10 Jun 2020 08:17 Metalhead he, still.
Frog Leap Studio. Go. :whip:
Ik ken hem al :) kei goeie gast, heb een paar van zijn albums gekocht op iTunes.
Zijn video's zijn ook vaak leuk :)
Er is veel te weinig gekend vaan Noorse band, ze doen niet alleen maar dark metal shit ... Madrugada is daar een perfect voorbeeld van ;)
Haha...zalige versie
"...the path is the destination"

snail
Posts: 38
Joined: 03 Apr 2016 20:12

Re: DAB+ : Iemand die in de toekomst kan kijken?

Post by snail »

OzzePaa wrote: 08 Jun 2020 20:56
snail wrote: 08 Jun 2020 20:40
...
Anderzijds heb ik thuis een (Yamaha-) FM-tuner, en ik kan rustig stellen dat die nog nooit geruist heeft, en voor mij het geluid moeilijk perfecter kan...
...

Wel hier dus ook eneke : een T-550 uit 1980 ... altijd "op de kabel" gehangen met superontvangst, maar nu wegens de ongunstige plaatsing enkel FM-T-antenneke aan te sluiten dat achter achter de kast moet hangen. Heb jij 'em dan aan een buitenantenne hangen, Hugo :?:


Neen, geen buiten-antenne. En een ontvanger van 1980 is nog kompleet analoog en dus is er ruis, hoe miniem ook.
Ik heb een RX-V457, en als je het volume toedraait en met je oor aan de speaker gaat luisteren, dan hoor je echt helemaal niets.
Het is een redelijk clean geluid, maar voor in de woonkamer is dat het minst vermoeiend.

Anderzijds, als het wat meer mag zijn (in volume en bas) verkies ik nog steeds analoge versterkers..

Post Reply