...'t is te zeggen, het is er nog wel in theorie maar de laatste jaren hebben ze het stiekem omhoog getrokken : de forfait om al uw motorkosten in te brengen voor woon-werk verkeer. Vorig jaar al gestegen naar 3800€, dit jaar gestegen naar 4800€. Ge moet dus al in Arlon wonen en gaan werken in Oostende, ne splinternieuwe moto van minstens 35k kopen en de duurste merkkledij op maat wil het nog de moeite zijn om in te brengen.
Maw, voor 99,99% van alle motorrijders die woonwerk doen met hun eigen motor is het gedaan. Stillekes, zonder ruchtbaarheid is het dus in de praktijk afgeschaft. Geen idee door wie of wat zelfs.
Vive la Belgique
Einde van het fiscale voordeel...
Einde van het fiscale voordeel...
Nil volentibus arduum
Re: Einde van het fiscale voordeel...
Merci voor deze info.
Dus vanaf nu weer okkozjes?
Dus vanaf nu weer okkozjes?
Re: Einde van het fiscale voordeel...
Euhm, dat snap ik niet helemaal. Dus vorig jaar moest je kunnen bewijzen dat je 4800,- euro kosten gemaakt had, en dit jaar krijg je dat voordeel van 4800,- sowieso. Da's dan toch ?
Nu, ik zit zo rond de 6000,- / jaar, dus laat ze dat forfait nog maar wat optrekken
Nu, ik zit zo rond de 6000,- / jaar, dus laat ze dat forfait nog maar wat optrekken
Re: Einde van het fiscale voordeel...
Was vorig aanslagjaar 2019 toch ook al 4720 euro, en voor aanslagjaar 2018 4090 euro en voor aanslagjaar 2017 4070 euro, dus die 3800 moet nog wat van ervoor zijn blijkbaar...
Vroeger kon je dus inderdaad gemakkelijker profiteren van het systeem om uw motorfiets rendabel in te brengen, maar gij klaagt omdat het misschien voor jouw niet meer gaat lukken, vergeet niet dat de groep die niets extra in kan brengen vele vele malen groter is dan die groep motorrijders, m.a.w. al de mensen die al jaren niets konden extra aftrekken hebben nu een groter voordeel, dus zou je eigenlijk moeten juichen voor de grootste groep die een extra voordeel gekregen heeft terwijl een heel heel kleine groep minder kan profiteren.....
Concreet betekend het eigenlijk dat wanneer jij bvb 6000 euro beroepsonkosten kon bewijzen de dag van vandaag nog steeds hetzelfde voordeel geniet, niet minder of niet meer, alleen is je voordeel t.o.v. het forfaitair verminderd, maar op het einde van de rekening heb jij dus geen euro minder, alleen die grootste groep mensen die forfaitair aftrekken genieten een groter voordeel.
Groetjes,
Jopet
Vroeger kon je dus inderdaad gemakkelijker profiteren van het systeem om uw motorfiets rendabel in te brengen, maar gij klaagt omdat het misschien voor jouw niet meer gaat lukken, vergeet niet dat de groep die niets extra in kan brengen vele vele malen groter is dan die groep motorrijders, m.a.w. al de mensen die al jaren niets konden extra aftrekken hebben nu een groter voordeel, dus zou je eigenlijk moeten juichen voor de grootste groep die een extra voordeel gekregen heeft terwijl een heel heel kleine groep minder kan profiteren.....
Concreet betekend het eigenlijk dat wanneer jij bvb 6000 euro beroepsonkosten kon bewijzen de dag van vandaag nog steeds hetzelfde voordeel geniet, niet minder of niet meer, alleen is je voordeel t.o.v. het forfaitair verminderd, maar op het einde van de rekening heb jij dus geen euro minder, alleen die grootste groep mensen die forfaitair aftrekken genieten een groter voordeel.
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT